Taas heräsin kesken yö-unien
mistä tämä johtuu ettei saa nukkua koko yötä yhteen pötköön,
kävin kylppärissä, eikä edes pissa tullu vaikka sen takia heräsin,
onkohan ne munuaisetki nyt kokoknaan rikki,
entä tämä
mistä jotuu kun tunnen itteni kauheen virkuksi, keskellä yötä,
onko seillä ketää yö valvojaa toista,
aivan kamalaa yksin valvoa ,
EI Nukuta !
35
141
Vastaukset 35
- Anonyymi00001
ei nukuta, missä vika,
hyvät neuvot tarpeen,,,, - Anonyymi00002
Turha on potkia tutkainta vastaan,
no ei potkita,
mikä se tutkain on
tietääkö joku,
mä en tiedä,
toi on joku vanha sanonta,- Anonyymi00003
tutkain = tutkielma,
ei se tutkielma ole, tutkain olisko joku pamppu, - Anonyymi00011
Anonyymi00003 kirjoitti:
tutkain = tutkielma,
ei se tutkielma ole, tutkain olisko joku pamppu,Tutkain on kai jonkinlainen 2-piikkinen (heinä)hanko tai muinaisroomalaisen sotilaan keihäs.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tutkain on kai jonkinlainen 2-piikkinen (heinä)hanko tai muinaisroomalaisen sotilaan keihäs.
Wiki:
>>Tutkain-sana merkitsee terävää kärkeä, piikkiä tai pistintä, kudontaterminä (monikossa: tutkaimet) loimilankojen loppupäitä.
Sana esiintyy tunnetussa sanonnassa On turha potkia tutkainta vastaan. Sanonta on peräisin Raamatun vanhemmista suomennoksista. Vanhassa kirkkoraamatussa, kohdassa Apostolien teot 26:14 sanonta on muodossa "Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan". (Uudessa kirkkoraamatussa tutkain on korvattu sanalla "pistin".) Tässä raamatunkohdassa tutkain-sanan yleensä selitetään tarkoittavan maataloustyökalua, teräväpäistä keppiä, jota käytetään esimerkiksi vetohärkien ohjaamiseen.<<
- Anonyymi00004
Nyt nukkumaan,
melkein koko yö valvottu
nyt nukutaan koko päivä - Anonyymi00005
Huomenta vaan! Olen ollut aikaisin hereillä. Syy siihen on, että on
aikainen sairaalareissu,
Käytän kuulolaitteita, mutta en tietenkään yöllä. Sen takia pelkään,
etten kuule herätystä, enkä uskalla nukkua pikkutunneilla.
Niin olen nytkin "kukkunut" tässä kl 4 asti. -
Joku ajanvaraaja ei ole lukenut papereitani tarkemmin. Niissä on
selvä toivomus, ettei annettaisi minulle aikaisia aikoja juuri tämän
takia, kun minulla ei ole saattajaa vaan on selviydyttävä yksin.
Iltapäivällä uni maistuu!- Anonyymi00007
Toivottavasti reissu menee hyvin,
minäki olen samasta syystä toivonu aina että vata puolenpäivän jälkee saisin vasaanoton,
viimeksi sain just klo 12 :00
nyt seuraa on 13:00
mua pelottaa kauheesti seuraava reissu, ei yhtää tiedä mitä siellä sanotaan
ihankaheesti pelottaa, - Anonyymi00014
Älä nuku iltapäivällä vaan tee jotakin silloin niin kroppa tottuu vähitellen siihen että illalla vasta mennään nukkumaan.
- Anonyymi00006
Elämän tärkeimmät asiat ovat syöminen ja nukkuminen.
- Anonyymi00008
voi turkanen
kumpikaa ei minulta oikein onnistu,
ruoka yököttää
nukkuminen on sitä sun tätä
nyt olen koko yön valvonu, - Anonyymi00015
Anonyymi00008 kirjoitti:
voi turkanen
kumpikaa ei minulta oikein onnistu,
ruoka yököttää
nukkuminen on sitä sun tätä
nyt olen koko yön valvonu,Voi olla masennus alkamassa ailloin ei nukuta öisin .lääkäriltä saa siihen avun
- Anonyymi00010
Itse nukuin viime yön hyvin.
Mitenkähän ensi yö? - Anonyymi00013
Mene lääkäriin että saat unen saantiin lääkkeet Silloin nukkuu kahdeksan tuntia yössä.
- Anonyymi00019
Minä en uskalla niitä lääkeitä syödä. Sanovat , että tulee dementia ,!
Enkä melatoonia , sanovat että tulee sydämen vajaatoiminta, ! - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Minä en uskalla niitä lääkeitä syödä. Sanovat , että tulee dementia ,!
Enkä melatoonia , sanovat että tulee sydämen vajaatoiminta, !Ja mitä väliä on jos ikää 80+++ tuleeko vajaatoiminta tai dementia, monilla tuolla iällä noi sairaudet jo ennestäänki. Kyllä se hyvä ja levännyt olotila paljon tärkeämpi.
- Anonyymi00017
Heräsin. Yön viileys tulee avoimesta ikkunasta. Isompi taustalla varoitusääniä.
Yksittäisen auton hurina kauempana.
Kahvi maistuu ja pari maissikakkusta. - Anonyymi00018
Nukuin alkuyöstä pari tuntia, sitten heräsin, eikä uni enää tullut.
- Anonyymi00021
Kuitenkin yli 3 tuntia unta. Se on hyvä. Kaikki kotiinpäin. Helteiset päivät tuntuvat jaloissa. Tänään jäänee alle hellerajan, huomenna jo viileää. Tosin kyllä nytkin viileää ilmaa avonaisesra ikkunasta tulee.
- Anonyymi00022
Hyvin nukuin 7 tuntia. Nää helteet kyllä sais jo hellittää..
- Anonyymi00023
Noin kolme tuntia nukkunut, unet katosivat jo kolmen aikoihin,
Tein illalla melkoisen lenkin, iltapalan söin myöhemmin kuin enne ja se taisi häiritä jopa nukahtamista.
Hellepäivä tulossa, kuulemma, eipä meillä oleliikaa helteitä ollutkaan.
Helvetinminen tuuli ja ihmiset lulkivat eilenkin takit päällä. Kaupungissa tuulee kuulemma aina, ainakin täällä. - Anonyymi00024
Melatoniini-suusuihke, itse suihkutan sitä usean kerran, antaa yleensä unen. Otan tuon aivan viimeiseksi illalla kun sammutan valon, eli alan odottaa unta.
Viime yön nukuin hyvin, heräsin klo 6 jälkeen. (n. 7 tuntia?)- Anonyymi00025
Tyhmiä kysyn.
Tuleeko siitä suihke melatoonista mitään sivuoireita?
Esim. suu kuivuu tai seuraavana päivänä tokkuraisuutta?
Se on vissiin aika kallis, siksi kyselen ettei jäisi käyttämättä, jos ostaa. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tyhmiä kysyn.
Se on vissiin aika kallis, siksi kyselen ettei jäisi käyttämättä, jos ostaa.Tutkijat epäilevät melatoniinin lisäävän sydämen vajaatoiminnan riskiä.
Mutta jos ei kertakaikkiaan nuku, toki silloin kannattaisi kokeilla. Suun kuivuudesta tai tokkuraisezta olosta ei ole tietoa, ehkä apteekista löytyisi lääkettä siihen suun.kuivuus-vaivaan. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Tutkijat epäilevät melatoniinin lisäävän sydämen vajaatoiminnan riskiä.
Mutta jos ei kertakaikkiaan nuku, toki silloin kannattaisi kokeilla. Suun kuivuudesta tai tokkuraisezta olosta ei ole tietoa, ehkä apteekista löytyisi lääkettä siihen suun.kuivuus-vaivaan.Tuo sydämen vajaatoiminta mietityttää.
Minulla sykkeet nousee jo siitä etten nuku.
En vielä tänään mene ostamaan.
Kiitos. - Anonyymi00029
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tyhmiä kysyn.
Se on vissiin aika kallis, siksi kyselen ettei jäisi käyttämättä, jos ostaa.Itselläni ei ole tullut mitään sivuoireita, en ole ainakaan huomannut.
- Anonyymi00030
Nukahdin tässä aamulla viel 2:ksi tunniksi!
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Itselläni ei ole tullut mitään sivuoireita, en ole ainakaan huomannut.
Kiitos!
- Anonyymi00028
Että mistäkö johtuu, no siitä ettei vanhus jaksa enää fyysisesti rasittaa itseään niin pajon ,että raukea uni tulisi ja sitä riittäisi.
Toinen syy on päivänukkumiset!- Anonyymi00032
Nukun yleensä yöt huonsti, koksa kipujaon eri puolilla kehoa, ei särkylääkkeetkään takaa kunnon unta.
En koskaan ole nukkunut päiväunia.
Työ aikana, iltatyövuorojakin tehneenä, en koskaan saanut päivällä unta, vaikka kuinka yritin rauhoittaa unitilaa ja omaa miletä.
Voin kyllä nukkua aamulla pitkäänkin, jos unta tulee ja riittää.
Älykelloni sanoi tänä aamuna kun nousin keittiöön aamuaskareille, että # Uniaika 9 tuntia, Liiallinen, Unijaksot 2 kertaa. Useita jaksoja, Kevyttä unta 4h 59min, todellinen uniaika 5h 30 min, syvän unen kohdalla pelkkä .viiva. Keskisyke 57 bpm, Veren happi, keskiarvo 97 %. Unen yhdenmukaisuus ja tavoite saavutettu 2 päivänä 7 päivästä.
Että hyvin/ hyvinkö pyyhkii! Syvän unen tarve?
- Anonyymi00033
Tänä yönä ollut vähäistä ja katkonaista unta.
- Anonyymi00034
Kun heräilen joka yö, nousen käyn vessa ja takas nukkuun.
- Anonyymi00035
Onneksi tietää ilman älykelloja onko nukkunut vai ei.
- Anonyymi00036
mä otan nukahtamis pillerin
sillä pääsen nukkumaan,
aamuyöstä kyllä herään vessa reissulle, se aina harmittaa sitten ei millää enään tahdotulla unta, - Anonyymi00037UUSI
Kesken unien heräsin miekii.Kävelin ja katsoin ikkunasta yötä joka ei oo pimiä.
Uniapnean vuokaien voi uttaa pikkereitä ja unu tulee, mutt ei kestä kauan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1661431
- 1151068
Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen37865Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.14862Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki54745En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56741- 70718
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,33684Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle25679- 70671