En tiedä toteutuuko tämä uhkakuva josta puhuttu vuosia, yli puolet vanhusten hoidon työntekijöistä haluaisi jättää alan. Jos näin kävisi pelastaisiko maahanmuuttajat vanhusten hoidon.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012093540.html
Huolestuttaako vanhusten hoito
9
<50
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Vanhushoiva pelastetaan rahalla, ei leikkaamalla rahaa siltä.
- Anonyymi00002
Lisää palkkaa vanhusten työntekijöille jos se auttaisi, pakkohan se toteutettava ei vanhuksia voi jättää hoitamatta.
- Anonyymi00003
Sitten helpottaa, kun suuret ikäluokat ovat vainajia.
- Anonyymi00005
Osa on jo.
- Anonyymi00004
Kyllä huolestuttaa. Hoitajille on lisäksi jouduttu antamaan potkuja,
koska hallitus on leikannut rahaa vanhushoivasta.
Hallitus lupasi pitää huolta heikoimmistakin. Paskan marjat !!! - Anonyymi00006
Ei paljon pahemmaksi ehdi enää mennä, koska hallitus vaihtuu ensi keväänä.
Ehkä uusi hallitus voi tehdä jotain asialle, vaikka vaikeaa se on, koska
persuhallitus on sössinyt koko valtiontalouden lähes korjaamattomaan
kuntoon. Se jättää vain savuavat rauniot jälkeensä. - Anonyymi00007
Monisairaiden, liikuntakyvyttömien vanhusten hoitaminen on hirvittävän raskasta työtä. Miehet pullistelevat saleilla nostelemassa puntteja ja tekemässä lihaksia, mutta eivätpä jaksa mennä töihin vanhustenhoitoon vaikka siellä näitä tarvittaisiin.
Apuvälineitäkin ja siivousrobotteja tarvittaisiin kipeästi vanhusten laitoshoidossa.
Jopa Oodin kirjastossa on robotti joka kuljettelee kirjoja paikasta toiseen niin miksi vanhustenhoidossa ei voi olla robottia joka kuljettaisi edes likaiset pyykit ja pesisi lattiat.- Anonyymi00008
Huolestuttaa enemmänkin vanhusten kotihoidon tilanne. Kuka siellä hoitaa saatikka siivoaa?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Huolestuttaa enemmänkin vanhusten kotihoidon tilanne. Kuka siellä hoitaa saatikka siivoaa?
Läheiset hoitavat jos heitä on ja he asuvat lähellä ? Pienituloinen vanhus ei
voi tilata siivoojaakaan, se on niin kallista. Entä kuka pesee pyykit, esim, lakanaat
Jos jää kotihoidon varaan on vaikea selviytyä kaikesta, lähes mahdotonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780- 72599
- 49590
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522