Ja miten sanomansa tulkitaan?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6dbd6e90-ac71-4765-bdfd-8a9cde9e29c8
Mitä tämä ihminen oikein meinaa?
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
luetsä jotain ilta lehtiä vakavalla viihde naamalla
luulen että venezuelan kuolonuhrien määrä on moninkertainen nykyiseen
verrattuna mutta ei uskalleta kertoa vielä tässä vaiheessa - Anonyymi00002
Suora uhkailu on Venäjän prpopagandaa.
- Anonyymi00007UUSI
Venäjään ei voi koskaan luottaa. Valehtelu on siellä iskostunut vahvasti perimään.
- Anonyymi00003
Voisin kommentoida, jos kertoisit mistä on kysymys. LInkittäminen ei kuulu KESKUSTELUPALSTALLE
- Anonyymi00006UUSI
Kysymys on esitetty sekä otsikossa, että itse viestissä. Siinä on riittävästi kommenttia. Osaatko vastata?
- Anonyymi00004
Vastaus löytyi samalta sivulta...
''Venäjän hallinto hyödyntää laajasti propagandaa tavoitteidensa edistämiseksi. Valtiollinen propaganda läpäisee koko venäläisen yhteiskunnan. Virallisen linjan kritisoinnista rangaistaan.
Propagandan keinoja ovat negatiivinen uutisointi, faktojen valikointi ja kehystys, perättömät väitteet sekä trollaus. Synkimmillään propaganda on suoraa uhkailua esimerkiksi ydinaseiden käyttämisellä.
Median toiminta Venäjällä on hyvin kontrolloitua.
Propagandaa levittävät valtamediat ovat käytännössä Kremlin käskyvallassa. Länsimaisten medioiden käyttöä ja venäläisten liikkumista lännessä on rajoitettu voimakkaasti.
Disinformaation ja misinformaation levittäminen kiihtyy sota-aikana.
Ukrainan hyökkäyssodan aikana Venäjän pyrkimyksenä on oikeuttaa hyökkäystään sekä murentaa lännen tukea Ukrainalle. Ukraina on Venäjän narratiivissa "äärioikeiston johtama", "korruptoitunut" valtio.
Venäjän propaganda Suomesta on lisääntynyt sen jälkeen, kun Suomi liittyi sotilasliitto Natoon Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Tyypillisissä väitteissä luodaan kuvaa Suomesta "fasistisena" ja "Venäjä-vihamielisenä" valtiona. Levittämällä huolta sodan eskaloitumisen riskeistä Venäjä haluaa horjuttaa Suomen sitoutumista Ukrainan tukemiseen.
Iltalehti uutisoi Venäjän propagandasta, koska ilmiö koskettaa läheisesti myös Suomea ja suomalaisia. - Anonyymi00005UUSI
Meinaa sitä, että venäjällä pahoittivat mielensä, kun vuosikymmeniä tehty työ valui hukkaan, kun Suomi liittyi Natoon.
Vuosikymmeniä venäläiset ostivat ja sijoittivat tänne eri tavoin. Usein ostettiin kiinteistöjä ja tontteja läheltä sotilaskohteita ja läheltä kriittistä infrastruktuuria. Oli takuulla tarkoitus lopulta haukata koko Suomi jossain kohtaa, mutta eipä onnistu enää yhtä helposti, kun Nato-jäsenyys muutti tilannetta oleellisesti.- Anonyymi00008UUSI
Olisko aihetta vastata, että "ähäkutti", vai miten sen kertoisi diplomaattisemmin?
- Anonyymi00009UUSI
halosta äänestänyt natovastainen preselahko ihmettelee venäjän toimia
ja lukee iltalehtiä miten kiehtovaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492