Kaikki työ on tärkeää,

Anonyymi-ap

mutta onko joku ammatti, jonka arvostat korkealle ja miksi ?

56

185

Vastaukset 56

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tuli tässä mieleen, kun katselin eilen videota, jossa hulppea yksityissuihkukone laskeutui, ja sieltä tuli ulos Stephanie Pope aviustajajoukoineen, että mikäs nainen se tämä Stephanie oikein on. ...Työnantaja, eli Boeing, varmaankin arvostaa.

• Anonyymi00037

Pope on paavi suomeksi.

• Anonyymi00002

Tietenkin kuuluu sanoa, että arvostan kaikkea työtä, se on myös totta, että yleensä tehty työ on tarpeellinen, osa täysin välttämätön. Mutta jos ihan itsekseni mietin, niin on niillä arvostuksissa eroa.
      KTM on arvostettava, ajattelin nuoren käydä sen, mutta olisi pitänyt valita hoidanko lapset vain rupeanko rustaamaan uraa ja jätin lyhyeen. Mies oli matkatöissä.
      Juristia myös arvostan, se oli toinen vaihtoehto.
      Lääkäri ja opettaja olivat ennen ihan best, nyt ovat vähän kärsineet inflaatiota. Ainakin open työ on raskasta enemmän nuorison hallinnassa pitämistä kuin opettamista. Lääkäristäkin on tullut arvosteltu, väärien diagnoosien tekijä (mullekin määräsi väärät lääkkeet - jaa kuinkahan vaan on kun vähän jukuripää olen), kun tavikset ovat alkaneet itse tutkia tekoälyllä kolotuksiaan.
      Arvostan sellaista, joka pystyy kansainvälisesti luovimaan hommassa kuin hommassa, esim. yrittäjä joka laajentaa ulkomaille tytäryrityksiä. Diplomaatista (hieno nimi) ja rauhanturvaajasta en ole ihan varma, kun en tiedä heidän tehtäväkuvaansa ja sitä, saavatko he rauhan aikaiseksi. On nyt nähty trumpin touhu ja eu-hätä-parlamentti kokoontuu tämän tästä asiaan puimaan.
      Sairaanhoitaja oli ennen arvostettu meidän nuorten naisten keskuudessa. Pyrin mutta en päässyt. Nyt on menettänyt arvonsa, olen sitä mieltä että ovat tehneet sen ihan itse.
      Tässäpä muutamia ajatelmia.

• Anonyymi00005

Juristia myös arvostan, se oli toinen vaihtoehto

jos henkilö osaa koulussa jotain kuten matematiikkaa tai saksaa tai ...
        hän lähtee usein opiskelemaan näitä yliopistoon

jos ei osaa mitään ja kaikkihyhtä pskaa hän lähtee lukemaan ainetta josta
        voi aloittaa alusta kuten lakia

lait ovat joka maassa (liittovaltioissa joka osavaltiossakin kuten USA) erilaisia
        eikä suomalainen lakimies kelpaa Lontooseen jne

opetus laissa annetaan suomeksi koska ei ole kansainvälistä lakia eikä siinä kieliä tarvita

lakimiehet osaavat suppean alan paperinsiirtelyyn verrattavaa pyörittelyä jonka
        TEKOÄLY KORVAA NYT TÄYSIN
        eivät osaa kieliä koska eivät opiskelleet mitään englanniksi (Halonen, Niinistö ...)
        mutta pyörivät hallinossa ja luulevat olevansa kansainvälisiä

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Juristia myös arvostan, se oli toinen vaihtoehto

jos henkilö osaa koulussa jotain kuten matematiikkaa tai saksaa tai ...
        hän lähtee usein opiskelemaan näitä yliopistoon

jos ei osaa mitään ja kaikkihyhtä pskaa hän lähtee lukemaan ainetta josta
        voi aloittaa alusta kuten lakia

lait ovat joka maassa (liittovaltioissa joka osavaltiossakin kuten USA) erilaisia
        eikä suomalainen lakimies kelpaa Lontooseen jne

opetus laissa annetaan suomeksi koska ei ole kansainvälistä lakia eikä siinä kieliä tarvita

lakimiehet osaavat suppean alan paperinsiirtelyyn verrattavaa pyörittelyä jonka
        TEKOÄLY KORVAA NYT TÄYSIN
        eivät osaa kieliä koska eivät opiskelleet mitään englanniksi (Halonen, Niinistö ...)
        mutta pyörivät hallinossa ja luulevat olevansa kansainvälisiä

Ettet voinut olla vetämättä tähänkin Halosen ja Niinistön mukaan.

Molemmat ovat ansipituneita virassaan ja peittoavat varmasti sinun tietämyksesi missä asiassa tahasa.
        Mutta pitäähän polittikka olla mukana, ja kas kun et kehunut Purraa! Mitä se osaa ja mitä on tehnyt ammatikseen!

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Molemmat ovat ansipituneita virassaan ja peittoavat varmasti sinun tietämyksesi missä asiassa tahasa.
        Mutta pitäähän polittikka olla mukana, ja kas kun et kehunut Purraa! Mitä se osaa ja mitä on tehnyt ammatikseen!

Poliittinen broileri ei ole ammatti.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Niinistön englannin kieltä olen kuullut mutta Halosen en. Josko hänkin kumminkin osaa. Luulisi olevan jo ehto pressaehdokkaaksi ryhtymiseen. Onpa omituista jos eivät osaa englantia.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Niinistön englannin kieltä olen kuullut mutta Halosen en. Josko hänkin kumminkin osaa. Luulisi olevan jo ehto pressaehdokkaaksi ryhtymiseen. Onpa omituista jos eivät osaa englantia.

Ymmärrykseen ei tarvita täydellistä ääntämistä.

• Anonyymi00003

Ei ammatti, mutta ammattitaito. Jos joku osaa työnsä sujuvasti, niin se on jotain suurenmoista. Oli työ sitten mitä tahansa, niin se pitää osata tehdä hyvin.

• Anonyymi00036

Tunnontarkkuus on oltava.

• Anonyymi00004

En ole koskaan pohtinut asiaa tuolta kannalta, että mitä työtä "arvostaisin".

Arvostan puhtaan yhteiskunnan ja heikossa asemassa olevien ihmisten, eläinten ja luonnon puolesta tehtävää työtä.

Suurin osa töistä kohdistuu yhteiskunnan toiminnan ylläpitämiseksi. Kukin työ ja työntekijä tavallaan. Ilman tiettyä työtä yhteiskunta voisi olla vajaa ja tällaista onkin paljon, etenkin ulkomailla.

Myös huonosti tehty työ toimii yhteiskuntaa vastaan ja huono ja huolimaton työntekijä on tässä mielessä huijari. Nostaa palkkaa tekemättömästä työstä.

• Anonyymi00006

Miten arvostamisesi ilmenee ja näkyy heikossa asemassa oleville ihmisille?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Miten arvostamisesi ilmenee ja näkyy heikossa asemassa oleville ihmisille?

Mihin sinä vastasit?

• Anonyymi00009

Lothar.

• Anonyymi00042

Sekoile muualla.

• Anonyymi00010

Arvostan ihan oikeasti sitä ahkeraa alipalkattua joukkoa, joka täyttää hyllyjä marketissa.

• Anonyymi00011

Olen itse, 1000 vuotta sitten, ollut hyllyjen täyttäjänä Kannelmäen Eka-marketissa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Olen itse, 1000 vuotta sitten, ollut hyllyjen täyttäjänä Kannelmäen Eka-marketissa.

Niin mutta elämäntyönä poikaa

Perhe-elämä ja mäkkärissä töissä, yök

• Anonyymi00013

Arvostan ihan kaikkia ammatteja ja ihmisiä, jotka töitä tekevät.
      Arvostan myös hallituksen uhreja, jotka ovat ilman töitä.

• Anonyymi00014

Suurin osa on elämäntapatyöttömiä loisia.
        Aiempien hallitusten hedelmää.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Suurin osa on elämäntapatyöttömiä loisia.
        Aiempien hallitusten hedelmää.

Persu on aina pahansuopa ihmisvihaaja.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Persu on aina pahansuopa ihmisvihaaja.

Persun 00014 kommentit tunnistaa. Se on aina kuin myrkyniellyt ja naama
        varmaan kuin norsun v***u.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Persun 00014 kommentit tunnistaa. Se on aina kuin myrkyniellyt ja naama
        varmaan kuin norsun v***u.

Paitsi etten ole persu vaan paljolti nk. työväenpuolueita äänestänyt.
        Itse työkansaan kuulunut.

Työläinen on henkilö joka tekee työtä.
        Työtön on työtätekevien siivellä elävä loinen.

"Maa meidän on ja olla täytyy,
        vaan ei laiskain lurjusten ,"

Onko tuttu hymni?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Paitsi etten ole persu vaan paljolti nk. työväenpuolueita äänestänyt.
        Itse työkansaan kuulunut.

Työläinen on henkilö joka tekee työtä.
        Työtön on työtätekevien siivellä elävä loinen.

"Maa meidän on ja olla täytyy,
        vaan ei laiskain lurjusten ,"

Onko tuttu hymni?

Aika noloja nuo persu-leimaa joka asiaan huitovat.

• Anonyymi00015

Myös palkaton työ on arvokasta.

• Anonyymi00021

Laki ei hyväksy palkatonta työtä. Se on laitonta,
        Nk. talkootyö on laissa määriteltyä mitä se saa olla ja kuinka kauan voi olla ilmaista.

Olen tuotakin työtä, aikoinaan uskonlahkon huijaamana tehnyt minäkin.

En nuorena tietenkään tuntenut lakia ja minulle, kuten muillekin luvattiin, että "Herra maksaa teille sitten Taivaassa".

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Laki ei hyväksy palkatonta työtä. Se on laitonta,
        Nk. talkootyö on laissa määriteltyä mitä se saa olla ja kuinka kauan voi olla ilmaista.

Olen tuotakin työtä, aikoinaan uskonlahkon huijaamana tehnyt minäkin.

En nuorena tietenkään tuntenut lakia ja minulle, kuten muillekin luvattiin, että "Herra maksaa teille sitten Taivaassa".

Kuulepas, mikään laki ei estä esim. keräilemästä roskia maasta, pyöräteiden varrelta, työtä sekin on.

• Anonyymi00016

R-kioskin myyjä.

Ehkä paskatyön maineessa, eikä monenkaan unelmaduuni. Mutta pirun vaativa ammatti.

Noh, tietekin myy, hoitaa kassan. Siinäkin omat vastuunsa. Toki kassan pitää täsmätä. Lisäks pitää myudä myös keskarit ja tupakit, niissä okärajansa jne. Siinä sivussa toki kaikenmaailman lotot sun raha-arvat.

Kahvit ja hodarit. Jonkunkan ne pitää kavit keittää ja nisut sulatella.

Passien jne henkilötodistusten luovutus. Menee jo viranomaivastuunkin puolelle.

Lisäksi matkahuollot ja muitten pakettien luovutus.

Hyllyjä pitää täyttää ja siistiäkin pitää olla.

Kiirettäkin pitelee usein yksin töissä. Siihen tietenkin liittyy myös järjestyksen valvonta ja myymälävarkaitten sun huumehörhöjen perään kattominen.

Mietin tätä aikanaan paikallisella ärrällä. Ruuhka-aika, asiakkaita jonossa ties millä asioilla. Ja paikalliset pikkukakarat tuli laumana varastelemaan ja häiriköimään. Mitäpä se myyjä, ei se voi jättää kassaa ja kaljoja vartiotta. Toki sillä oli hälynappi vartijalle. Mutta kakarat täytti taskunsa solvasivat jne ja häipyivät, ennen kuin vartia kerkis paikalle.

Niettä mä ainakin arvostan rmyyjiä. Usein vielä nuorus tyyppejä, melkolailla stressaavassa ja kovassa työssä. Eikä palkkakaan varmaan ole kovin hurjan suuri.

=DW=

• Anonyymi00020

Olen ollut myös R-kioskin myyjä. Varmasti yksi pahimmasta päästä tekemiäni töitä.

Olin mm. tuolloisella Töölöntorin kioskilla. Kuulemma Hgin raskain kioski. Koko ajan hirveä jono joka vaati nopeaa toimintaa: pää ylös, pää alas, kääntyillä nopeasti, kun piti ottaa eri tavaroita eri hyllyiltä. Hinnat päässälaskuna.

Kun lähdin töistä, koko Töölöntori lainehti kuin aallokko jalkojeni alla ja unissani laskin yhteen tupakka-askien ja Hymy-lehtien hintoja. En hirveen monta viikkoa siellä viitsinyt olla. Vaihdoin taas johonkin muuhun, mahd. menin sieltä Hgin puisto-osastolle töihin. Ulkoilmatyötä, satoi tai paistoi. Puisto-osaston miehet istuivat työmaakopissa juomassa viinaa ja pelaamassa korttia. Naiset haravoineen ulkona työssä.

• Anonyymi00023

Alkoon pääsee vain jos on jonkun korkean poliitisen paa perin töprinssi siirtäjän lapsi laiska ja rikkiviisas

• Anonyymi00035

No sä et pääsis...hih.

• Anonyymi00025

luksushuara

• Maanviljelijä, kalastaja, karjan kasvattaja.
      Siinä tärkeimmät.
      Ei ole muitakaan ammatinharjoittajia kohta, jos ruoka loppuu.

• Anonyymi00026

EU:sta tulee ruokaa ja halvemmalla.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei ruoka suomalaisilta lopu, mutta ilmastonmuutos voi tuoda muutoksia.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

EU:stakin tulee hyvää ruokaa. EU valvoo ruuantuottajiaan.

• Anonyymi00026 kirjoitti:

Lyhytnäköistä ajttelua.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Pahapäivä ei koskaan tule kello kaulassa.
        Nykyihminen on niin tottunut ´´lihapatoihinsa´´, ettei osaa enää ajatella, miten kautta historian kansakunnissa hyvinvointi on aaltoillut.

• Anonyymi00031
        Eliaana kirjoitti:

Lyhytnäköistä ajttelua.

On todellakin lyhytnäköistä ja ajattelematonta suosia ulkomaisia tuotteita, jotkut tilaa Kiinasta asti jotain ja toisella kädellä haukkuvat ettei hallitus saa työttömyyttä Suomessa kuriin....!

• Kaikki ammatit jotka kannattavat yhteiskuntaa: opettajat, lastenhoitajat palomiehet/naiset, lää...kaikki työ on arvokasta jos se hyödyttää jollain tavalla muita, lista on aivan liian pitkä.
      Olisi melkein helpompi luetella ammatit joita en suuresti arvosta, koska ne keräävät vain rahaa omistajan omiin käsiin eivätkä hyödytä muita ihmisiä.kärit, ja kaikki terveydenhoidon ammattilaiset,

• Anonyymi00027

Hiukan rivit menneet nyt sekaisin ... ? Tyhmempi voi saada väärän käsityksen,
        mutta älykäs kyllä tajuaa oikein.

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Hiukan rivit menneet nyt sekaisin ... ? Tyhmempi voi saada väärän käsityksen,
        mutta älykäs kyllä tajuaa oikein.

Kyllä, rivit sekaisin :)
        Lääklärit, terveydenhoidon ammattilaiset, vanhusten ja lasten hoitajat, terapeutit, jne. kuuluvat ihan sinne ensimmäiseen riviin.
        (Minun simultaanikapasiteetti on aivan olematon. En osaa puhua jollekin ja kirjoittaa samalla kertaa. En osaa syödä purkkaa,ja ajaa polkupyörää samalla aikaa. En osaa vaihtaa kielistä toisiin nopeasti vaan piuhat menee ihan sikinsokin aivoissani.)

• Anonyymi00030
        Paloma.se01 kirjoitti:

Lääklärit, terveydenhoidon ammattilaiset, vanhusten ja lasten hoitajat, terapeutit, jne. kuuluvat ihan sinne ensimmäiseen riviin.
        (Minun simultaanikapasiteetti on aivan olematon. En osaa puhua jollekin ja kirjoittaa samalla kertaa. En osaa syödä purkkaa,ja ajaa polkupyörää samalla aikaa. En osaa vaihtaa kielistä toisiin nopeasti vaan piuhat menee ihan sikinsokin aivoissani.)

Sinulla on ollut piuhat sekaisin jo vuosikausia. On korkea aika, että alat jo itsekin huomata sen.

• Anonyymi00032
        Paloma.se01 kirjoitti:

Mutta joka asiaan puutut ja olet jopa asiantuntija.'
        Kun kerroit tuon itse, alatko väittämään, että niin en ole koskaan sanonut?

• Anonyymi00033

Kyllä itsenkin hyödyksi tehty työ on tarpeellista ja suositeltavaa, jokainen auttaa itse parhaiten itseään, ei muiden varassa voi elää.

• Anonyymi00038

Mitä työ teettä, sano savolainen.

• Minä liputan kotimaisen ruuantuotannon tärkeyttä.
      Entä, jos tulee aurinkomyrsky, sähköt katoaa kaikkialta maailmasta.
      Nyt jo USA varoittaa Puolaa, että Venäjä suunnittelee sotilasoperaatiota sinne Natomaahan. Maailmansotaa havittelee.
      Jospa tulee kymmenenkertaa suurempi pandemia, kun korona oli.

Yhäkö jotkut kuvittelee, että euroopasta saadaan tänne halpaa ruokaa.

No utopiassa on tietysti mukava elää.

• Anonyymi00039

Turhaa lietsoa ja povailla kaikenlaisia aurinkomyrskyjä, pah. Jalat maassa ja järki päässä.

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Turhaa lietsoa ja povailla kaikenlaisia aurinkomyrskyjä, pah. Jalat maassa ja järki päässä.

Niin juuri, jalat maassa ja järki päässä. Varsinkin realiteetit olisi hyvä olla päässä.
        1859 aurinkomyrsky kaatoi lennätin verkon, on ihan tosiasia.
        Tiedeihmisten mielestä, sen toistuminen on mahdollista. Tuskin he lietsovat ja povailevat asioista kertoessaan.

• Anonyymi00043
        Eliaana kirjoitti:

Niin juuri, jalat maassa ja järki päässä. Varsinkin realiteetit olisi hyvä olla päässä.
        1859 aurinkomyrsky kaatoi lennätin verkon, on ihan tosiasia.
        Tiedeihmisten mielestä, sen toistuminen on mahdollista. Tuskin he lietsovat ja povailevat asioista kertoessaan.

Joo. joo, mennään sängyn alle piiloon, eväitä mukaan....

• Anonyymi00043 kirjoitti:

Joo. joo, mennään sängyn alle piiloon, eväitä mukaan....

Taidat olla siellä jo.

• Anonyymi00041

Eliaana USA varoittaa Puolaa, että Venäjä suunnittelee sotilasoperaatiota sinne Natomaahan

Venäläisillä on rasistinen suhde Puolaan koska P poisti kyrilliset kirjaimet ja valitsi katolisuuden rysänkirkon tilalle

Venäläiset ovat monta kertaa miehittäneet P ja 2 maailmansota alkoi venäläisten hyökkäysellä P ja Suomeen. V juhlivat murhiaan ja miehityksiään röyhkeästi voittonpäivällä

Sodan jälkeen kylmän sodan aikana venäläiset veivät P kommunistijohdot silloin tällöin keskitysleireihin

• Anonyymi00044

Ryssään ei voi luottaa. Ei.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Tosiasia on, että ryssä on aina pitänyt lupauksensa, hyvät ja huonot, mutta Suomi petti kaikki lupauksensa, rauhan allekirjoituksensa ym:t.

Itse en luota suomalaisiin enää koskaan. Niinistö vei uskon ja Stubb jatkoi.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

ei voi luottaa! vittumaisia selkäänpuukottajia työelämässä.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Tosiasia on, että ryssä on aina pitänyt lupauksensa, hyvät ja huonot, mutta Suomi petti kaikki lupauksensa, rauhan allekirjoituksensa ym:t.

Itse en luota suomalaisiin enää koskaan. Niinistö vei uskon ja Stubb jatkoi.

Niinistö ja Stubb on isänmaallisia suomalaisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      988
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      272
      827
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      74
      727
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      691
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      636
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      44
      607
    Aihe