Lähitapiola, kuten mikään muukaan toimija, ei voi estää asukkaan pääsyä parvekkeelleen, jos se on kerrostalon käytävän oven lisäksi ainoa mahdollinen pelastautumistie tulipalon estäessä poistumisen rappukäytävän kautta!
Asukasta voidaan pyytää varomaan parvekkeellaan liikkumista, mutta pääsyä sinne ei saa, esim. poistamalla heloituksia, estää!
Lähitapiolan erehdys parvekeasiassa
25
63
Vastaukset 25
- Anonyymi00001
Poistumisreittejä ja hätäpoistumisteitä koskevat keskeiset vaatimukset:
Esteettömyys ja lukitus: Poistumisreittien on oltava vapaasti ja nopeasti kuljettavissa ilman erityisiä apuvälineitä (esim. avainta). Reiteillä olevien ovien on auettava helposti.
Mitoitus ja määrä: Jokaisesta tilasta ja kerroksesta tulee olla vähintään kaksi toisistaan riippumatonta poistumisreittiä. - Anonyymi00002
Pelastustiet ovat lakisääteisiä
Suomen pelastuslaki (Pelastuslaki 379/2011) edellyttää, että rakennuksessa olevien poistumis- ja pelastustiet pidetään esteettöminä.
Tämä koskee myös parvekkeita, jos ne ovat osa suunniteltua poistumisreittiä tai toimivat pelastushenkilöstön käyttämänä pelastustienä.
Pelastuslain 11 §: Poistumis- ja pelastustiet on pidettävä kulkukelpoisina ja esteettöminä.- Anonyymi00003
Kyllä nyt on parveke rohfessoorit pätemässä
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kyllä nyt on parveke rohfessoorit pätemässä
Ei kai sinulla Kankitiellä ole parveketta.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei kai sinulla Kankitiellä ole parveketta.
Kertoo itse kankitien tenukeppi
- Anonyymi00004
Jännää ihanko totta
- Anonyymi00007
Usvan seasta nousee pecsereikä ja puhaltaa ilmoille mahtavan kumean äänen. Ja kaiku vastaa huhuuuuuu!
- Anonyymi00021
loppuivatko lääkkeet
- Anonyymi00008
Ei ollut kun Kalevalasta.
- Anonyymi00009
En hanki sitä.
- Anonyymi00010
Pelastuslaki on laki myös sosialistiselle Lähitapiolalle!
- Anonyymi00013
Liian jännää kääkk
- Anonyymi00011
ikkunastakin pääsee poiistumaan
- Anonyymi00012
Usein se ikkuna johtaa sille samalle parvekkeelle joka on käyttökiellossa. Voihan sitä toki poistua venäläiseen tapaan kuudennen kerroksen ikkunastakin, mikäs siinä.
Pelastuslaki sanoo että pelastustien on oltava esteetön ja kooltaan sopiva suhteessa asunnon henkilömäärään. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Usein se ikkuna johtaa sille samalle parvekkeelle joka on käyttökiellossa. Voihan sitä toki poistua venäläiseen tapaan kuudennen kerroksen ikkunastakin, mikäs siinä.
Pelastuslaki sanoo että pelastustien on oltava esteetön ja kooltaan sopiva suhteessa asunnon henkilömäärään.Menkääs nyt pilipali pojat muualle satuilemaan
- Anonyymi00015
Turhaa vöyhötystä tuokin. Vuosia olen tuossa parvekkeella rampannut ilman ongelmia. Nyt muka käyttökielto. Itse jatkan parvekkeella oleskelua jatkossakin. Kuka parvekkeelta tipahtaa, niin joutaa kyllä mennä.
- Anonyymi00016
Tyypillinen parveke kyttääjä
- Anonyymi00017
Riittää kun kielletään , ehkä bonjaat pointin
- Anonyymi00019
Karkaistun parvekelasin on kestettävä voimakas karatepotku. Käyttämäni parvekkeen lasi kestää. Jos siitä haluaa läpi, niin pitää ottaa vauhtia jo olkkarin perältä saakka, eikä ihan varma ole sittenkään.
- Anonyymi00022
ei se lasi menekkään rikki vaan irtoa kiinnikkeistään ja putoaa alas kokonaisena sinun kanssa
- Anonyymi00020
Vaihtoehtona voi käyttää 3mm:n alumiinista turkkilevyä. Se on siisti ja kestävä ja suojaa katseilta jos parvekkeella suoritetaan aviollisia toimenpiteitä.
- Anonyymi00023
Kyllä, alumiini on pitkäikäinen ja huoltovapaa materiaali ja karhennuspinta ulospäin se näyttää vallan hienolta ja antaa arvokkuuden leiman jopa ala-arvoiseen JVA:n kiinteistöön.
- Anonyymi00024
Sinähän sen tiedät jva:n asukki
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Sinähän sen tiedät jva:n asukki
Juu, sinähän sen tiedät jva:n asukki
- Anonyymi00026
Haponkestävä teräs paras materiaali parvekkeisiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1401041Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1171007En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213748- 62688
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25686- 135676
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57612- 38578
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58525