Oletko innokas ikkunoiden pesijä? Onko sinulla hyväksi havaittuja vinkkejä ikkunoiden pesuun vai suoritatko tehtävän aina samalla perinteisellä tavalla? Mikrokuituliinoja, talouspaperia vaiko ryntättyjä sanomalehtiä?
Vai oletko ulkoistanut ikkunoiden pesemisen jollekin firmalle?
Itselläni on ikkunoiden lisäksi parvekelasituksen peseminen edessä. Pitkät varret lastaamisessa ovat käytössä, joten en nouse tikkailta putoamaan. Mikrokuituliinoja pesuvaiheessa ja harsopyyhkeitä viimistelyyn. En pyri täydellisyyteen, vaan tyylini on aika suurpiirteinen. En tiedä vielä, milloin tuo ikkunanpesu-urakka on ajankohtainen. Odottelen sitä inspiraatiota... 🙂
Ikkunoiden peseminen?
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Laita verhot.
Ei ikkunoita kannata pestä, sotkeentuvat kuitenkin. Kaihtimet tai verhot eteen. Talvella ulkona pimeetä, kesällä ikkunoista tunkee kuumaa.
Mutta jos välttämättä haluat ikkunoita pestä, osta pesulaite. Nykyisin on noita jonkinlaisia robojakin. Meillä oli sellanen akkukäyttöinen käsipesin. Tosi nopee ja kätevä. Toki loka eden keräys on loistava, mutta osansa taitaa olla pesuaineissa, mitä niihin myydään. Irrottaa lian, ei jää kalvoa.
Mutta kuten kirjoitin, tarpeetonta hommaa.
=DW=- Anonyymi00003UUSI
Siitä akkukäyttöisestä pesurista tai robotti-ikkunanpesijästä olisi kovin vähän iloa parvekelasien pesussa.
Joku hyvin koulujakäynyt ihminen kerran jossakin kirjoitti että siivoaminen on aivan turhaa. En nyt olisi siitäkään samaa mieltä ja ainakin itse yritän ne ikkunat joskus pestä. En pidä ikkunanpesua turhana. - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Siitä akkukäyttöisestä pesurista tai robotti-ikkunanpesijästä olisi kovin vähän iloa parvekelasien pesussa.
Joku hyvin koulujakäynyt ihminen kerran jossakin kirjoitti että siivoaminen on aivan turhaa. En nyt olisi siitäkään samaa mieltä ja ainakin itse yritän ne ikkunat joskus pestä. En pidä ikkunanpesua turhana.Ite asiassa.
Robopesin vois olla ylivetokampe parvekelasien pesussa. En ole tarkkaan perehtynyt, mutta idea käsittääkseni, se laitetaan lasiin ja sitten se pysyy siinä kiinni ja kuljeskelee pesemässä ominavuin.
Tsekkaa ihmeessä, vois olla oikeinkin hyvä juttu. Sitäpaitsi ne ei ole hirveen kalliitakaan.
=DW= - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ite asiassa.
Robopesin vois olla ylivetokampe parvekelasien pesussa. En ole tarkkaan perehtynyt, mutta idea käsittääkseni, se laitetaan lasiin ja sitten se pysyy siinä kiinni ja kuljeskelee pesemässä ominavuin.
Tsekkaa ihmeessä, vois olla oikeinkin hyvä juttu. Sitäpaitsi ne ei ole hirveen kalliitakaan.
=DW=Tekoälyltä kyselin ja se ainakin oli sitä mieltä, että ainakin joutuu aina itse siirtämään sen robotin uuteen lasiin parvekelasien pesussa. Ja täytyy koko ajan olla siinä vieressä vahtimassa. Ei ainakaan nopeuta hommaa.
- Anonyymi00002UUSI
Ikkunat pesen perinteisesti. Laimealla fairy-vedellä sutaan karkealla pellavarätillä käyttäen sekä vasenta että oikeata kättä. Liippaan, mikroliina käytössä liipan pyyhkimisessä ja sillä siisti. Ikkunalaudat ulkopuolelta eri rätillä, kun yleensä ovat aika rähmässä.
Parvekelasit pitkävartisella, jossa kärjessä huuhdottava tarroilla kiinnitettävä sukka, jota huuhtelen laimeassa fairy-vedessä. Pitkällä liipalla perään, taas mikroliina.
Pesen aika usein meiningillä - urheilun kannalta - erittäin hyvää käsivarsijumppaa. Harvoin ikkunani ovat kovin likaiset.- Anonyymi00004UUSI
Fairy-vettä minäkin käytän ikkunoiden pesuun. Onhan ne pestyt ikkunat mukavat katsella ainakin vähän aikaa. Pesen ikkunat ainakin kerran vuodessa. Sisäpuolelta saatan ne pyyhkiä useamminkin.
- Anonyymi00006UUSI
Pesen kerran vuodessa ikkunat ja parvekelasit. Olen niin kaheli, että ensin pesen astianpesuvedellä ja huuhtelen vedellä johon olen roiskaissut etikkaa. Lastalla kuivaan ja loput kulmat mikroliinalla. Etikkavesi kirkastaa ne lasit tai ainakin näyttää siltä kuin olisivat kirkkaamat, en tiedä.
Jostain olen tuon konstin kauan sitten lukenut ja sitä noudatan.
Ikkunanpuitteet pitää tietysti aina ensimmäisenä pestä ja ikkunalaudat.
Kaikenkaikkiaan iso homma. - Anonyymi00008UUSI
Keväällä pesin ikkunat hokasin että on ostettava uusi ikkuna lasta, jäi vähän kehno jälki ikkunoihin.
- Anonyymi00009UUSI
Pikkukaupungin keskustan 3-kerroksisen talon ylimmän kerroksen kolmion kaikki ikkunat etelään.
Alhaalla vilkkaasti liikennöity katu jonka takana pieni, puistomainen pysäköintialue.
Keittön pieni ikkuna ja sen edessä lasitettu parveke itään. Alhaalla katu.
Oh:n suuret ikkunat ja saman suunnan makuuhuoneiden vastaavat vaativat sälekaihtimet jo ilmansuunnan vuoksi joten ajatuskin pesemisestä tuntui hassulle.
Aivan alkuun vaimoni höpisi jotain pesemisestä mutta tuli järkiinsä.
Selvisimme 22 vuotta pesemättä yhtään kertaa ainoatakaan lasia.
Edellisen asuntomme. omakotitalon ikkunat pesin ne sisäpuolelta. Lopetin tupakoinnin ja astianpesuvedellä pesin ne kahteen kertaan. Yksi pesu ei riittänyt tervan poistoon vaan jätti "loimuja". Keittiö ja makuuhuoneet eivät kaivanneet tervan poistoa.
Oh:n lastulevyseinät oli maalattava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477