Vastuttatteko te näitä huostaanottoja ollenkaan,vai sanotteko,että joo joo kun lastensuojelu tekee huostaanotto päätöksen?
Jos vanhemmat vastustaa huostaanottoa,niin lastensuojeluhan joutuu lähettämään hakemuksen Hallinto-oikeuteen,mikä tekee päätöksen onko huostaanottoon juuri sillä hetkellä lain mukaisia perusteluita. Jos perustelut eivät ole lainmukaisia,niin Hallinto-oikeus kumoaa huostaanotto hakemuksen.
Ja kun lastensuojelu lähettää hakemuksen Hallinto-oikeuteen,niin vanhemmat voivat heti perään lähettää väliaikamääräys hakemuksen Hallinto-oikeuteen.
Väliaikamääräys hakemukseen voi liittää uusia todistuksia tai todisteita jos haluaa.
Hallinto-oikeus joutuu käsittelemään väliaikamääräys hakemuksen nopeasti,yleensä 1-5 viikon kuluessa,siitä kun hakemus on saapunut Hallinto-oikeuteen.
Väliaikamääräys hakemuksessa vanhemmat vaatii,että huostaanotto keskeytetään siksi aikaa kun varsinainen käsittelypäivä Hallinto-oikeudessa on. Jos Hallinto-oikeus katsoo,että perusteita huostaanotolle ei ole,niin se antaa määräyksen,että lapsi saa odottaa kotona varsinaista käsittelypäivää.
Tämä päätös on myös erittäin painava viesti lastensuojelulle ja useasti lastensuojelu vetääkin pois koko hakemuksen ja näin ollen mitään käsittelypäivää ei koskaan edes tule.
Ihmetyttää kun puhutaan ilman perusteita olevista huostaanotoista,miten sellaisia voi olla,kun eihän lastensuojelu päätä huostaanotoista,jos vanhemmat sitä vastustaa.
Kun päätäntä valta menee Hallinto-oikeudelle,niin se tutkii näytön ja jos näyttö ei riitä eli huostaanotolle ei ole lakiin kirjattuja perusteluita,niin huostaanottohan jää lastensuojelun puolelta pelkäksi yritykseksi.
Huostaanotto ilman perusteita
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1751952Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1571378Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2231010- 71897
- 58868
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus70800- 47793
- 93767
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200687Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151646