Tekoäly ei korvaa ammattotaitoista laadunvalvojaa

Anonyymi-ap

mm. tästä kirjoittaa päivän Iltasanomat.
Olen henk. koht. sitä mieltä, että siiria virheitä voi teollisuudessa ka kemiallise´sssa prosesseissa tapahtua, ennekuin teko ölyn vaarat otetaan toddella huomioon.
Yksi väärä milli garammoissa jotain lääkeseosta valmistettaessa, voi tappaa miljoona ihmistä!

Linkissä Fordin kokemus. Valtava määrä autoja jpuduttu vetämään takaisin.
TEKOÄLYN tietämättömyyden vuoksi.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000012113094.html

Linkin tekstistä kopioitu osio.
# - Yhdysvaltalaisen autovalmistajan Fordin kerrotaan palauttaneen satoja kokeneita insinöörejä ja laaduntarkastajia palkkalistoilleen tekoälyn töppäysten seurauksena. Asiasta uutisoi yhdysvaltalainen Bloomberg.

Palkkauksilla pyritään vastaamaan Fordin laadunvalvontaongelmiin, joiden seurauksena yhtiö on joutunut vetämään viime vuosina jopa satoja tuhansia autoja takaisin tehtaille. Viime lokakuussa yhtiö ilmoitti ottavansa käyttöön 900 tekoälykameraa laadunvalvonnan tehostamiseksi, mutta nyt yhtiö kertoi tiedotusvälineille, ettei tekoäly ollut vastannut ongelmaan odotetulla tavalla.

– Emme kiinnittäneet aiemmin niin paljon huomiota kokeneimpien insinööriemme asiantuntemukseen, kuin olisi pitänyt — heidän, jotka ovat olleet mukanamme monien tuotesyklien ajan, Fordin ajoneuvojen laitteistosuunnittelusta vastaava varatoimitusjohtaja Charles Poon kertoi tiedotusvälineille keskiviikkona.

Bloombergin mukaan palkkauksia on tehty viimeisten kolmen vuoden aikana jopa 350. Joukossa on sekä Fordin entisiä työntekijöitä että alihankkijoilta rekrytoituja insinöörejä, joiden on tarkoitus jatkossa paitsi kouluttaa nuorempia työntekijöitä myös tekoälyä.-#

31

118

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Paljonko on Fordin vahingot ja luottavatko auton ostajat Fordin laatuun?

• Anonyymi00002

Ihminen ne virheet tekee.

Tekoäly tekee just niin, kuin ihminen on sen ohjelmoinut tekemään. Noh, tekoälyä käytetään tekoälyn koodaamiseen. Kun tekoäly lopussa tekee virheen, syyllinen on kuotenkin ihminen, joka on kehnosti tehnyt omat työnsä.

Vaikka mitä sanottaisiin, ei tietokone mitään tiedä. Eikä tekoäly mitään älyä. Ne on edelleen ihmisten hommia ne asiat.

Nykyisin hitonmoinen kiire tehdä valmista myyntiin. Just autot on ihan raakileita, kun ne kauppoihin tulee. Täynnä ohjemälmointivirheitä ja kaikenlisia bugeja. Niitä sitten päivitellään jälkikäteen, jahka ohjelmistoja ehditään kehittää ja koodata kunnolla.

Kaikilla automerkeillä sama.

Nykyisin vaan autojen elinkaaret lyhenee jatkuvasti, uutta mallia markkinoille, ennen kuin edellinenkään on kehitetty optimiinsa. Ja uutta teknologiaa tulee jatkuvasti, ei vanhoja kannata kehittää loputtomiin, kun tilalle voi saada uuden ja innovatiivisemman jutun

Jokatapauksessa, turha syyllistää tekoälyä yhtään mistään, ihminen ne virheet tekee.

=DW=

• Anonyymi00003

Älytöntähän se olisi uskoa tekoälyyn.

• Anonyymi00004

Eräs alueellinen sanomalehti julkaisi pitkän artikkelom tekoälystä ja sen vaaroista ainoana keskustelijana ja tiedon jakajana.
      Joillekin vanhuksille siitä on muodostunut sähköinen ystävä.
      Ainoa ystävä!
      Tekoälyltä voi saada asiallisiakin vastauksia, mutta kuinka käy, kun sen ärsyttää?
      Kestääkö se sellsista ja kuinka se vastaa.
      Vaarallista tulevaisuutta jota kukaan ei voi ennustaa, ei edes Teköäly.

• Anonyymi00007

Tuosta ärsyttämisestä tein kokeilun tahtomattani: Gemini kysyy heti aluksi "Hei "Pekka" kuinka voin auttaa tms. Kysyin: Kuka minä olen? vastaus oli tuttua diibadaabaa. Kysyin: Tiedät etunimeni, mitä muuta tiedät minusta? Yhteys katkesi! Ihan kuin olisi nykäisty töpseli irti. Tavallisesti gemini kyselee vaikka mitä lisäkysymyksiä.

• Anonyymi00005

Kysyin autoni viasta geminiltä. Laitoin autosta tarkat tiedot. Sain vastaukseksi tarkat ohjeet. Hienoa!! ...se vaan, että ohjeet olivat jostakin toisesta autosta.
      Tekoäly ei oikeasti tiedä mitään, se on vain hakukone, joka kerää netistä tietoja, jo minunkin saamat ohjeeet lienevät peräisin jostakin, jossa on OTSIKOSSA kysymyksessä mainittu auto, mutta siinä käsitellään muitakin automalleja. Minun kysymykseen saatu vastaus oli saman merkkisestä, mutta malli oli eri.

• Anonyymi00006

Entisenä laadunvalvojana en ihmettele yhtään, jos tekoäly erehtyy.
      Laadunvalvojan tulee tietää onko käytössä viimeiset laatustandardit, onko ohjeet päivitetty ajallaan, onko laitteisto huollettu ja kalibroitu ajallaan, onko henkilökunnan ammattitaito ajan tasalla ja ynnä muuta vaikka milla mitalla.

• Anonyymi00022

Aivan niin.

• Anonyymi00024

Luulisin, että kaikki standardit on luettavissa netissä. Eli tekoälyn luettavissa, mutta siitä en ole varma, että samalla, kun sinne laitetaan uusin versio, entiset hävitetään.
        (Entinen laadunvalvoja)

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Luulisin, että kaikki standardit on luettavissa netissä. Eli tekoälyn luettavissa, mutta siitä en ole varma, että samalla, kun sinne laitetaan uusin versio, entiset hävitetään.
        (Entinen laadunvalvoja)

Auto kasataan "miljoonasta" osasta ja monesta pellinkappaleesta. Näiden kasaamisen valvonta vaatii ihmisen silmiä.

• Anonyymi00008

Varoitan lukemasta iltalehtien talousoppeja opiksi
      lukea voi ja ohittaa toteamalla mielenkiintoista

tai jos luette opiksi, niin miettikää kuinka iso salkku toimittajalla
      on
      todennäköisesti nollan ympäristössä oleva köyhäkaula

ei sellaisia pidä kuunnella ollenkaan

Jos joku harmittaisi minua niin se, että JO NYT VOI lukea uutisia Suomen talouden lähtemisestä jonkinlaiseen nousuun ja euroalueen alhaisista inflaatioluvuista

ja te ette hyödy siitä mitään
      vähävaraisina

(minulla on muutama täky joiden kautta yritän
      kolmen kuukauden tuotto nyt 8,5%
      Wallenbergien ihaillun salkun 7,5%

• Anonyymi00009

vielä siitä että jos saatte tyydytystä pilkkaamalla tekoälyä ja trumpia jne
        niin miettikää kuka on tyhmä te itse vai nämä

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

vielä siitä että jos saatte tyydytystä pilkkaamalla tekoälyä ja trumpia jne
        niin miettikää kuka on tyhmä te itse vai nämä

Ei kai täällä kukaan ketään pilkannut, se on joku muu ketju jssa niin toiminaan kokoajan!

Me vain keskustelemme niistä, tuota vaarallista miestä ei mainittu,

• Anonyymi00019
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei kai täällä kukaan ketään pilkannut, se on joku muu ketju jssa niin toiminaan kokoajan!

Me vain keskustelemme niistä, tuota vaarallista miestä ei mainittu,

Keittäjiä palstalla on, se kuuluu asiaan.

• Anonyymi00023

Salkut tai reput.

• Anonyymi00011

Kummallinen mies tuo "mainitsematon" , taitaa olla jo hetkittöin muissa maailmoissa. Kertoo keskustelleensa 1800-luvulla eläneiden kanssa.
      Mikä kansa luottaa houreileviin vanhuksiin?
      Ei ole minun päänsärkyni.

• Anonyymi00012

Manipuloiva Tekoälykö se on, joka kuulemma pyrkii aluksiolemaan hyvääpataa ja vastaa kuten toivot, mutta lkaa vähitellen manipuloimaan ahatuksia.
      Saa sinut ehkä tuntemaan itsesi kuolemnsairaaksitai köskee hakemaan apua,
      Noitahan on luultu, kuka siihen uskoo ja alkaa sen lanssa seurustelemaan.
      Saako se ihiset jauhamaan polityikkaa? En ole kokeillut , enkä siihrn alennu, en edes kysy.

• Anonyymi00013

Ihmisen älyä tarvitsee ns. tekoäly.

• Jos tarvitset nopeaa tietoa (apua) kuten minä eilen kun ampiainen pisti, silloin tekoäly avuksi. Jos olisin googlettanut, tiedon etsiminen olisi ollut aikaa vievää. Jos olisin mennut apteekkiin ja jonottanut vuoroani se olisi kestänyt. Jos olisin soittanut terveyskeskukseen olisin saanut vastauksen soitamme sinulle takaisin, viimeistään seuraavana päivänä, tekoäly vastaa välittömästi.

• Tekoälyn hyöty tulee tiedon saamisena jota tarvitaan käytännössä, soveltamisessa on sillä varjopuolensa, se voi passivoida ajattelu kykyä kun ei tarvitse miettiä, oppia.

Tieto oli aiemmin valtaa valtaa joka nyt kaikkien ulottuvilla, tuskin tekoäly voi kaiken mullistaa.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000012093903.html

• Anonyymi00015

Viittaat konkan tehneeseen kioskiyrittäjään joka ostelee halpanettikaupoista eikä tiedä tekoälystä tuon tavallista

Ylikylää ärsyttää, että Temusta tilaavia pidetään luusereina

• Anonyymi00016

Ulkomailta tulevat huijausviestit ovat Teköälun avulla käämmeettyä tekstiä. Kavreri haki töitä ja hiomasi, että koko työpaikkaa ei olkut, oli ilmoitua ja seh´johti tietojen kalastukseen, onneksihokasi ennen kuin kaikki tietonsa jakoi.

• Anonyymi00017

Tekon keskustelun lopetin äkkiä,
      kyskyin mitä teen päänsärkyin kans.
      se jankutti tiiänkö että pää särkee,
      eikö ohimo, niska, päälaki.

Se ei tiiä mikä on pää.

oon lasaretis, hätis toi.

• Anonyymi00021

Tulikko kuntoon?

• Anonyymi00018

Tekoäly on kuin väritv aikoinaan, muutti maailman.

• Anonyymi00025

Palsta on kuin väritv jossa on sossuraidat ja hävisi globalisaatioon

• Anonyymi00027

YKSI ----puhelin sovellus oli päivitettävä, kun se olitehty, tuli puhelimeen kjysynmys;

SAAKO ? ???:::: sovellus käyttä Terveystietojasi ÄLYSOVELLUKSEN kouluttamiseen??

EI HELVETISSÄ! !

Mhin meidän tietojamme jo jaetaan!
      Jaatko Sinä älylle terveystietosi.

PUHELIMENI EI OLE NETISSÄ,

Vain PUHELN,
      MOBIILIDATALLA:

• Anonyymi00028

Ihme juttu.
      Saako eri ohjelmoijat ottaa kenen tahansa tietoja
      OPETUSMATERIAALIKSI

TEKOÄLY;n käyttöön?

• Anonyymi00029

Tekoälyn korvaama
      arvioni mukaan noin 50+ ikäinen ukko ei ole tullut järkiinsä vaan luulee - vieläkin -
      sekundatutkinnoilla olevana ylempää keskiluokkaa

Kundi on tehnyt kaikki mahdolliset opiskeluvirheet (jos ei ole eliitin lapsi
      ei pidä opiskella poliittisen historian/valtiotieteen/ ... maisteriksi tms)

vielä luulleen että kielitaidolla (tässä viisi kieltä jotenkin) saa jotakin
      ovathan ne apuneuvoja kun opiskelee maametaalinen kalkokenideja
      tai indiumfosfisia optisissa verkoissa

JOS ympäristös sänne on itseään etsiviä nuoria jotka hurmaantuvat
      maksuttomasta yliopistosta ihanaa saan opiskella teologiaa sukupuolitutkimusta viestintää ...

niin kertokaa hänelle luettuanne

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/63be0753-5947-4c50-bf1f-fa0b853cd7ca
      – Silloinhan olin ylempää keskiluokkaa tai jotain vastaavaa, mutta nyt olen aivan pohjalla ja elän toimeentulotuella. Ei ole oikein varaa mihinkään.

• Anonyymi00030

Tekoölyyn ei tarvitse luottaa, kaikki on vapaaehtosta..
        Olen kietönyt laitteitani ohjamaan suoraan teköälylle hakuja teen Googlella ja se tietää mitä minä haen.

Tekoäly ei vie minun toimeentulostani senttikään.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Tekoölyyn ei tarvitse luottaa, kaikki on vapaaehtosta..
        Olen kietönyt laitteitani ohjamaan suoraan teköälylle hakuja teen Googlella ja se tietää mitä minä haen.

Tekoäly ei vie minun toimeentulostani senttikään.

Oikein. Nyt on kyse siitä miten teköälyllä saa itse hunajaa

Viime vuonna nettosin elämäni suurimman tuoton Nokialla (tekoälytuottaja) ja Notdealla (t. käyttäjä)

Tänä vuonna menee huonommin? voin saada ehkä puolet?

Nokia on kuukauden laskenut ja mietin milloin uskaltaisi ostaa lisää

Esimerkiksi Wärtsilä on tekoälyfirma = tuottaa niille energiaa, en omista sitä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      46
      892
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      763
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      488
      761
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      672
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      576
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      543
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      164
      503
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe