tiibetinsieni, tunteeko kukaan?

kiinnostaa niin kauheesti!

Onko kukaan käyttänyt, tai edes kuullutkaan TIIBETINSIENESTÄ, joka kuitenkin, kuulemma, on"vanha keksintö"?? (Sientä pidetään maidossa n.24h, jona aikana maito piimääntyy. Piimä siilataan ja juodaan. Sieni laitetaan taas uudestaan maitoon vuorokaudeksi jne.) Olen hiljattain aloittanut sienen käytön ja olen kuullut vain, että se olisi erittäin terveellistä. Olisin kovasti kiinnostunut tietämään lisää!

16

3937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsika
      • niinkauan

joo meillekin sitä kaukasuksen kefiiriä tuli työkaverilta 80-luvun puolivälissä - siinä seurasi muutama monistepaperi ,jossa valotetaan sienen käyttöä eri vaivoihin.Mainitaan venäläinen professori Nikiforov,joka on tiettävästi sitä tutkinut.
        Ihmettelin kovasti kun eräs vanhempi rouva sanoi tv:ssä ,että maito olisi keitettävä ennen sienirakeiden laittamista,kyllä siihen kai parasta on käsittelemätön luomumaito - rasvaton ei tunnut olevan hyvää.

• niinkauan

hieno homma on sekin ,että se säilyy jopa vuosia pakasteessa - sitkeä veitikka,toden totta.

• sitä saa

mistäköhän tuota piimän aloitukseen tarvittavaa mössöä saa? onko tietoa?

• an-pö
        sitä saa kirjoitti:

mistäköhän tuota piimän aloitukseen tarvittavaa mössöä saa? onko tietoa?

hei olet kiinostunut kefir sienestä,vanhalla nimellä minä tunnen tuotteen igorina mulla sitä on ja olen käyttänyt juon joka päivä lasillisen,otappa yhteyttä jos haluat,t.anja

• pulluska
        an-pö kirjoitti:

hei olet kiinostunut kefir sienestä,vanhalla nimellä minä tunnen tuotteen igorina mulla sitä on ja olen käyttänyt juon joka päivä lasillisen,otappa yhteyttä jos haluat,t.anja

Hei! Löytyykö vielä kefiirin siementä? Minulla on vuosia sitten ollut Igoria, mutta siitä tehtiin silloin teehen terveysjuomaa. Silloisesta Igorista ei tehty kefiiriä. Igor oli sellaista levymäistä muistaakseni ja kefiirin siemenen on kuvailtu olevan raemaista?? Kummasta on kyse? Kefiirin siementä kaipailen.

• an-pö
        pulluska kirjoitti:

Hei! Löytyykö vielä kefiirin siementä? Minulla on vuosia sitten ollut Igoria, mutta siitä tehtiin silloin teehen terveysjuomaa. Silloisesta Igorista ei tehty kefiiriä. Igor oli sellaista levymäistä muistaakseni ja kefiirin siemenen on kuvailtu olevan raemaista?? Kummasta on kyse? Kefiirin siementä kaipailen.

kefir ja igor on aivan sama tuote se joka tulee kaukasus vuorilta käytetään nimeä igor kansankilellä aine on täysin samasieni jonka ns,tieteellinen nimi on kefir,mulla on itsellä äidinvanhaa perintöä ohjeet suomeksi ja sopii todella moneen vaivaan,

• pulluska
        an-pö kirjoitti:

kefir ja igor on aivan sama tuote se joka tulee kaukasus vuorilta käytetään nimeä igor kansankilellä aine on täysin samasieni jonka ns,tieteellinen nimi on kefir,mulla on itsellä äidinvanhaa perintöä ohjeet suomeksi ja sopii todella moneen vaivaan,

Kiitos vastauksesta! Oiskohan mahdollista saada niitä ohjeita? Onko sinulla sitä Igoria myös? Olisin erittäin kiinnostunut kokeilemaan omiin vatsaongelmiini.

• Pulluska
        an-pö kirjoitti:

Hei! Löytyykö joltain kefiirin siementä maksua vastaan?

• pulluska
        Pulluska kirjoitti:

Hei! Löytyykö joltain kefiirin siementä maksua vastaan?

Lisäyksenä edelliseen viestiini: Igor käy myöskin maksua vastaan!

• menni
        an-pö kirjoitti:

Mitenhän sinuun saisi yhteyden, olisin myös kiinnostunut. Täällä ei ymmärtääkseni voi vaihtaa yhteystietoja.

• tamppikaula
        an-pö kirjoitti:

Ei ole samatuote. käyttänyt 20 vuotta

• Anonyymi
        an-pö kirjoitti:

"kefir ja igor on aivan sama tuote"

ei ole sama tuote. meillä oli igorin piimän siemen 10 ? vuotta sitten., mutta "yksi henkilö" tuhosi sen.

• menni

*tarkoitin edellisessä viestissäni Anjaa (an-pö), näköjään viesti ei mennytkään ketjun jatkoksi niinkuin ajattelin.

Ja katsika, laittamassasi osoitteessa tulee error: "Käyttäjien luokitusten perusteella tällä sivustolla on huono maine. Sivuston sisältö saattaa olla loukkaavaa tai tietoturvan kannalta haitallista."

• keliaatikko

Suomeksi maitosieni. Siitä näyttä olevan ainakin kaksi versiota pienempi rakeinen ja toinen ketjumainen raemuoto. Olen käytänyt yli 20 vuotta

• Anonyymi

Keneltä voisin saada Iigorin siementä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      152
      10997
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5250
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2463
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2153
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1584
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1270
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1196
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      902
    Aihe