Kaupungin hetkiä, kun kaikki on kiinni

Anonyymi-ap

Onhan nuo juottolat auki, viina ja olutta saat, astu vain sisään.
Astun kynnyksen yli, peremmälle en aio.
Kuulostelen tunnelmaa.
Porinaa ja tutinaa, kiiltäviä silmiä ja puhuvia suita.
Hajukaan ei ole parasta, ja poistun.
Ovella törmään humalaiseen naiseen, puoli alaston ja ilta
on viileä.

Kävelen puistoon jonka taustalla näkyy kaupungin kirkko.
Kirkon ovet ovat kiinni, mutta joku sanoi, etä sinne pääsee sisään.
Siellä on opas.
Puison penkillä istuuiäkäs pariskunta. He katsovay minua vaiti, mutta toivotan heille hyvää iltahetkeä. Rouva nousee ja kysyy, voisinko minä auttaa. Hän rohkeni kysyä, koska näki etten ole vaarallinen, että voisin olla avuksi.
Tietenkin, autan aina kun pyydetään, tarjoudunkin, kun näe että apuani voitaisiin tarvita.
Nyt en sellaista tarvetta huomannut.
Kuuntelin rouvaa ja siitä alkoi sammuneen kaupungin hetki.

18

99

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oli jo aamu-yö, kun poistuin vanhusten kodista.
      Hoidettiin "heikotuskohtauksen saanut " ( korkea verenpaine ja syke ) kotiin. Soitettiin ensiapuun ja vanhus sai helpottavan lääkityksen, ei halunnut, että viedään kuvauksiin ja tutkimuksiin, ne ovat maanantaille jo määrätty.
      Nukahti lopulta ihan rauhallisesti.
      Puolisonkin peittelin ja lupasin sooittaa aamulla,
      Meistä tulikin uudet tuttavat tosillemme,
      Mittasivat meidään kaikkien verenpainet, kun odottivat lääkkeen vaikutusta korkeaan sykkeeseen heikolta. Lukemani ihanteellinen, sanoi mieshoitaja, heillä korkeat," tavallista tasoa", sanoi.

En tiedä kuinka perjantain vahtuminen lauantaiksi siellä puistossa jatkui, mutta aion palata sinne taas illalla. Nyt otan aamulenkin jälkeisen lepopaussin. Suihkussa käyty ja päivä alkaa.

• Anonyymi00012

Iltaa!

• Anonyymi00002

Kun kaikki on kiinni yksinäisyys tuntuu pahemmalta, vaikkei menisikään minnekään.
      Kun kaikki on auki ei olevinaan ole niin yksinäistä, koska voisi mennä mihin vaan,
      jos pystyisi, muttei pysty. Mikä paradoksi.

• Anonyymi00003

kesä parhaimmillaan
      kaupungin keskustassa ei liiku muut kuin rotat
      mihn lie nuorisokin ajellut, ennen rallia oli läpi yön
      makkasakiskan kahvihuojia ei yhtään
      kovin tuntee itsensä yksinäiseksi
      iltalenkki aika on hivenen myöhäinen
      eikä edes juoppoja, eikä täälläpoiisia näykkään kuin pyytämällä.

• Anonyymi00004

On niin mukava olla kotona. Naapurit ovat häippässeet mökille tai ulkomaille.

Itse en lähtisi suin surmin ulkomaille, jonottaa lentsikkaan, istua siinä ja sitten kuumaan ilmastoon. Kauhulla katselen kuvia, kun ihmiset tappelee aurinkotuoleista tekoaltaan vieressä, Höh?

Leuto tuuli hönkäilee illan viiletessä. Ihmeekseni olen huomannut, että on ilmestynyt paljon pieniä sirkkoja vai ovatka hepokatin poikasia pihamaalleni. Lienevätkö sitten sen minun hepokattikaverini jälkeläisiä? - Tästä kaveristani olen kertonut aikaisemmin kun sai liftin autoni bensakannen kupeessa ostoskeskuksen parkki paikalta pihani ruohikkoon.

Ei olla vielä puolessa välissä heinäkuuta. Puolen välin jälkeen rupee jo heinäkuun loppu häämöttämään.

Kaunista loppuiltaa kaikille!

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

On niin mukava olla kotona. Naapurit ovat häippässeet mökille tai ulkomaille.

Itse en lähtisi suin surmin ulkomaille, jonottaa lentsikkaan, istua siinä ja sitten kuumaan ilmastoon. Kauhulla katselen kuvia, kun ihmiset tappelee aurinkotuoleista tekoaltaan vieressä, Höh?

Leuto tuuli hönkäilee illan viiletessä. Ihmeekseni olen huomannut, että on ilmestynyt paljon pieniä sirkkoja vai ovatka hepokatin poikasia pihamaalleni. Lienevätkö sitten sen minun hepokattikaverini jälkeläisiä? - Tästä kaveristani olen kertonut aikaisemmin kun sai liftin autoni bensakannen kupeessa ostoskeskuksen parkki paikalta pihani ruohikkoon.

Ei olla vielä puolessa välissä heinäkuuta. Puolen välin jälkeen rupee jo heinäkuun loppu häämöttämään.

Kaunista loppuiltaa kaikille!

Kiitos ja kaunista aamua.
        Hepokatit viihtyvät nurmikolla, Kun omaa pihaani ajettavalla leikkurilla siistin, usein siekllä henissä piileksi ieniä sammakoita,( pihassani oli luoonon lampi ) ja pieniä heinäsirkkoja, kun näin niiden hyppivän pakoon, pysähdyin ja kävn kävelemässä leikkaanattonalla alalla, että en kaikkia tuhoaisi.
        Luonnossa on elämää, ihan pieniä perhosia oli puistossa, niin liikkuvia, että tunnistamaan ja kuvaamaan niitä ei kerinnyt.

Hellettä oli eilen, hellettä tänään ja joillekin päivä on tuskallisen kuuma.

Kun satoi vettä, ihmettelin, mistä linnut poikaselleen ruokaa saivat. Läheiselle pesälle kuitenlin lensivät pikkuitikoita suussa.
        On niitä liikkeellä pieniä siivekkaöitä sateellakin, vaikka minun iholleni eivät pyrkineet, kun ulkoilin.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kiitos ja kaunista aamua.
        Hepokatit viihtyvät nurmikolla, Kun omaa pihaani ajettavalla leikkurilla siistin, usein siekllä henissä piileksi ieniä sammakoita,( pihassani oli luoonon lampi ) ja pieniä heinäsirkkoja, kun näin niiden hyppivän pakoon, pysähdyin ja kävn kävelemässä leikkaanattonalla alalla, että en kaikkia tuhoaisi.
        Luonnossa on elämää, ihan pieniä perhosia oli puistossa, niin liikkuvia, että tunnistamaan ja kuvaamaan niitä ei kerinnyt.

Hellettä oli eilen, hellettä tänään ja joillekin päivä on tuskallisen kuuma.

Kun satoi vettä, ihmettelin, mistä linnut poikaselleen ruokaa saivat. Läheiselle pesälle kuitenlin lensivät pikkuitikoita suussa.
        On niitä liikkeellä pieniä siivekkaöitä sateellakin, vaikka minun iholleni eivät pyrkineet, kun ulkoilin.

Mukavia ilmoja on.

• Anonyymi00006

Itselläni oli nuorena jo pahaksi kehittynyt päihdeongelma, lähinnä alkoholismi. Juottolat olivat kotini. Se oli epätoivoa ja henkistä kuolemaa. Muistan hyvin nuo aloituksessa mainitut tunnelmat, kun astuin ovesta sisään luolaan, joka söi minua elävältä. Mutta oli siihen riippuvainen, niin oudolta kuin alkoholismi kuulostaakin.

En ollut koskaan kuullutkaan eri hoitokeinoista, kuten tajunnut AA:n merkitystä, katkosta ja huoltoloista puhumattakaan. Kukaan ei ollut kertonut. Kun sitten eräs poika- / miesystävä asiasta kertoi, tajusin lähteä hakemaan apua. En väärinkäyttänyt yhteiskunnan apua, (kuten monet tekevät ja jatkavat sitten taas juomistaan paremmissa voinneissa) vaan otin asian tosissani. Se olikin rankkaa aikaa ja kesti kauan.

Mutta lopulta, itseeni ja Jumalaan luottaen pääsin ulos ensin hoitolaitoksista ja lopulta AA:stakin. Viimeisin, juoppo miesystävä lähti kodistani poliisikyydillä, oveni on siitä alkain ollut AINA turvalukossa ja hyvin olen näin yksin pärjännyt jo parinkymmenen vuoden ajan. Itse jo raittiina on helvettiä elää juovan alkoholistin temppuilujen ehdoilla.

Kiitos Jeesukselle, Isälle ja Pyhälle Hengelle, aamen. 🙏

• Anonyymi00008

Harva alkoholisti on osannut katkaista kierteen hyväkuntoisena.
        Hätä huomisista tulee mieleen liian myöhään ja silloin eivoi muuta kuin katua.
        Yöllisllä kaduilla kulkien olen heitä kohdannut, apua järjestänyt ja rukouksiakin kuunnellut.
        Kaikkia ei voi auttaa.

Kiitos kun kerroit elämäntarinaasi rehellisesti.

• Anonyymi00009

Nyt oli kaikki auki, paitsi eräs kirpputori, se kai myy vain kavereille, ovet lukossa, koskaan en ole sisälle päässyt,
      Ravintoloissa ei ole ketään, paitsi satamissa, ja kai asemillakin, en kyllä poikennut,

Uusi reissu.
      Kannattaa kulea kun jaksaa liikkua, meinasin kyllä nukahtaa ruokailun jälkeen, mutta onneksi heräsin!

• Anonyymi00010

Joka paikassa väkeä, se on kesän merkki.

• Anonyymi00013

Olipas kaupoissa hiljaista, cityssäkin vain yksi kassa paöveli, mutta jonija ei ollut,
      Tavoistani poiketen poikkesin, kun siellä on nostoautomaatti josta mostin käteistä ja ostin kilon vettan varhaisperunaa, ; 0.98 € kilo.
      Toisestakaupasta omenia, juutoja, maitoa ja leipää 1€ koko leipä.

Parkkipaikoilla aito huuteli toistaam tilaa oli.

• Anonyymi00016

Asun kaupungissa.
      Viime yönä monkkeriralli oli vähäisempää!

Humalaisiakaan ei liikkunut, joku vain koiraansa ärsytti haukkumaan ohikulkijaa.

• Anonyymi00018

Joku vanhus makasi sammuneena nurtsilla ja kävin tönäsemässä kylkeen, mutta se vaan kuorsasi kylkeä kääntäen.
        Kovasti haisi kossulle! Varmaankin hyväsydäminen kappale!

• Anonyymi00017

Joku liikkui yöllä.

Olitko se sinä, Naapurini, joka tulet taksilla kotiin ja huudat kuin hunaajan pilli.

• Anonyymi00019

Tulin taxilla kotiin 3 aikaan ja huutelin kännissä rivouksia.
        Äänenkäyttöni oli kyllä kuultavissa!

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tulin taxilla kotiin 3 aikaan ja huutelin kännissä rivouksia.
        Äänenkäyttöni oli kyllä kuultavissa!

Riittikö sitä huutoa nämä kaikki väliyöt,koska joku kertoi huudosta jo 19,päivän kommentissa.

• Anonyymi00021

Aamulla kello kuusi olivat kaikki paikat kiinni.

Vain sähkölautoja pitkin tienvieriä, Sammuneita!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1168
    2. 69
      1081
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      93
      838
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      77
      761
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      741
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      38
      694
    7. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      633
    8. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      25
      628
    9. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      38
      518
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      487
    Aihe