Lapsista henkinen turva

Anonyymi-ap

Ne vanhukset joilla ei ole läheisten tukea ja turvaa joutuvat olemaan omillaan, nyky yhteiskunnassa vanhetaan ilman lapsia, enenevässä muodossa ilman läheisiä.
Saat olla onnellinen kun lapsesi on sinuun yhteydessä lähes päivittäin, yhteydessä vaikket ole sitä vaatinut, pärjään viikon ilman yhteyden pitoa, silti. No jos ei olisi ketään joka ei sinusta välittäisi se tuntuisi surulliselta älä tuskastu jos joku huolestunut pärjäätkö siellä kotonasi yksinäisyytesi kanssa.

36

113

Vastaukset 36

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tavallaan on heistä henkinen turva, tavallaan ei. Omat elämät heillä ovat kovin kiireiset. Tottahan auttavat jos sen pystyn ilmaisemaan ja apua pyytämään, mutta viikon saisin olla kuolleena kämpässäni, soittelevat silloin tällöin. Enkä minäkään heille päin edes kerran viikossa. En ole kuitenkaan vielä huolissani, ehkä sitten kun kunto huononee. Sitten varmaan pyydän että alkavat soitella useammin.
      Toki voihan äkillisesti jotain dramaattista sattua silloinkin kun on vielä kohtalaisen terve.
      Mutta sinulla on hyvin. Olen iloinen puolestasi.

• Anonyymi00012

Olemme antaneet lasten ja heidän jälkeläisten elää omaa elämäänsä. Vielä ei +80 ikään ole heidän turvaansa tarvittu.

Tarpeeseen on varauduttu. Meillä on useammassa puhelimisessa hätäviestit heti kaikille lapsille. Näkevät sijainnin kartalla.
        Olen ajatellut että jossain hätätapauksessa soitan lapsille ja he sitten paremmalla taidoilla soitavat ambulanssin.

ovat luotto lapsia, kaikille olemme antaneet kaikki valtuudet jotain 130 oli silloin.
        Suomi.Fi sivuilla.
        Myös muissa paikoissa ollaan annettu kaikki valtuudet, siis esim. pankissa , saavat käyttää tilejä vapaasti,
        yhtään kertaa eivät ole euroakaan käyttäneet.

• Anonyymi00002

Entä ne iäkkäät joilla ei ole lapsia eikä juuri muuta kuin serkkuja, jotka eivät edes välitä hänestä.
      Eivät asu samalla paikkakunnalla.
      Kun yksi lähin sanoi vuosia sitten, että pyydä jos tarvitset apua. Ei halunnut auttaa. Se oli evvk en pyytänyt koska jos olisi sanonut toisella tapaa ei halunnut. Olisin tarvinnut nyt tilanteen takia jo silloin. Olen nyt 75 .ja monia vaivoja eikä kukaan auta missään. Terveys heikentynyt ja huolettaa. Serkki on Temppuilija joka ei ole kysynyt enää ei yrittänyt käydä. Ei halua tietää. Välinpitämätön. Hänellä taittaa olla jotain häikkää päässä koska jo lähes 70v

• Anonyymi00003

Kommenttisi perusteella sun kantsii tutkia ja tarkastella lähinnä omaa päätäsi. "Pyydä, jos tarvitset apua" on vallan vimmatun selvä ilmaus, ja jos et sitä käsitä, ongelma ja moka on omasi.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kommenttisi perusteella sun kantsii tutkia ja tarkastella lähinnä omaa päätäsi. "Pyydä, jos tarvitset apua" on vallan vimmatun selvä ilmaus, ja jos et sitä käsitä, ongelma ja moka on omasi.

Sinä se luulet tietäväsi. Et tiedä tilannetta koska kaikkea ei halua ja voi kertoa. Kertoohan tuo sinusta kommentoija miten vihamielinen olet ym. Teetkö noin usein täällä. Jos keksi uusi harrastus.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Sinä teit nyt mokan.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Sinä potkit lisää varmaan maahan kaatunutta ja sanot oma vikasi. Kuinka ihmisystävällisiä meillä onkaan..ohikulkijoita . Otitko muuten Covid piikit? Ne kuulemma muuttaa noin

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Sinä potkit lisää varmaan maahan kaatunutta ja sanot oma vikasi. Kuinka ihmisystävällisiä meillä onkaan..ohikulkijoita . Otitko muuten Covid piikit? Ne kuulemma muuttaa noin

En ottanut. Ha-ha ...

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sinä se luulet tietäväsi. Et tiedä tilannetta koska kaikkea ei halua ja voi kertoa. Kertoohan tuo sinusta kommentoija miten vihamielinen olet ym. Teetkö noin usein täällä. Jos keksi uusi harrastus.

Kommenttini koskee pelkästään sitä, mitä sinä omassa kommentissasi klo 14:22 kerrot. Se kertoo sinun asenteestasi. Ei aihetta enempään.

• Anonyymi00013

Kyllä me ollaan saatu ainakin omalta sotelta.
        Yksityisien toimintaan ei kannata lähteä, jos oikein tarvii apua, rahat ei todella riitä. lisäksi yksityiset tulee epämääräisesti ja sitten on paha kun ovat sairaana. Tai myöhästelee myö kun saavat uusia asiakkaita.

Vanhat asiakkaat unohdetaan, ajatellaan että ei ne lopeta.
        Jos käyttää yksityisiä, on vaikeampi saada kunnallista. Vaatii paremmat perusteet,
        näin ainakin tutuila.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kommenttini koskee pelkästään sitä, mitä sinä omassa kommentissasi klo 14:22 kerrot. Se kertoo sinun asenteestasi. Ei aihetta enempään.

𝟐𝟎:𝟐𝟐:𝟐𝟒
        katsoppas vähän omaan peiliisi, sieltä löytyy epätäydellinen hedelmä.

• Anonyymi00016

Kysymys on haluttomuudesta auttaa ei raha avusta, minulla on tarpeeksi rahaa ja tuloja vaan auttamisesta kuoleman tapauksen jälkeen esim verovalitus ym apua jotta olisin saanut hoidettua oikaistua ja tavararasta eroon pääsemistä.
        En tarvinnut kaupassa kävijää en siivousta minulla on rahaa ostaa palveluja. Minulla on vain huonompi terveys monta vaivaa ja pelkään jos jotain sattuu niin kykenisikö hoitamasn asioita etten joutuisi huonoon tilanteeseen ja pitäisi puoliani.
        En ole olemassa heille. Eivät ole välittäneet vuosiin. Olisin tarvinnut tukea asioiden järjestämisessä vuosia sitten. Jotkut ihmiset eivät pysty samaistumaan toisen ihmisen tarpeisiin. Serkuistani ei ole ollut auttajaksi.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Tutkituta itse pääsi 00003.

• Anonyymi00031

Kerropa vielä, millä tavalla sinulle olisi pitänyt ilmoittaa, että apua saa pyytää, jos tarvitsee sitä. Vai pitääkö se osata päätellä ilman pyyntöäsi ja ilmoitustasi? Siitä huolimatta, että olet vielä ilmaisukykyinen. Sitten on eri asia, kun et pysty enää puhumaan ja sanomaan mitään.

• Anonyymi00004

Olen viikottain monta kertaa WA-yhteydessä molempiin jälkeläisiini. Heille antamani ohje kuuluu: jos ei meitsin käyntiä WA:ssa näy vuorokauteen, täytyy ottaa selville, miksi ei.

• Anonyymi00014

whatsappissa voit soittaa koko ryhmälle, ainakin joku vastaa. Jos vaikka pikaista apua tarvii. Ei tarvi yhdelle erikseen soittaa ja odottaa ja yhdessä osaavat paremmin auttaa

ainakin 5 kanssa puhelu on kuin samassa huoneessa oltaisiin.
        Ja jos on asiaa, minäkin käyn saunassa ja katkaisin puhelun. Myöhemmin yhdistän ja jatkan saman puhelun..

• Anonyymi00010

Lähes päivittäin viesti tyttäreltä jos en vastaa tulee soitto onko kaikki kohdallaan.

Sairauksista huolimatta ei ole aihetta huoleen, 86-vuotias pirteä sisar sisaruksista elossa, harvaluiseksi suku käynyt, monella tutulla ei ketään läheisiä.

• Anonyymi00011

Suomessa on yli 200000 lapsetonta eläkeläistä. Kuka heitä auttaa ?
      Yli 200000 eläkeläistä saa asumistukea. Heillä ei ole varaa palkata
      apua.

• Anonyymi00017

Toinen perheineen asuu noin 300km:n päässä ja toinen noin 250km:n etäisyydellä.
      Tällä hetkellä matkaa noin 3000km.
      Piipahtavat vuosittain pari, kolme kertaa. Kotimaassa nyt oleva pesue, isä ja kaksi tyttöä, tulee käymään Viikon alussa pariksi päiväksi.
      57:n vuoden aikainen elinkumppanini menehtyi vajaa 2kk sitten.
      En tiedä mitä tekisin jos jälkikasvua ei olisi.

• Anonyymi00018

Otan osaa. Voimia ja jaksamista sinulle !

• Anonyymi00019

Minulla on 2 lasta, mutta kumpikaan ei pidä yhteyttä, joten olen ollut "yksin" jo vuosia. Minulla on hyvin pieni ystäväpiiri, koska aiemmin elin perheelleni, joten menee monta viikkoa ettei soita tai viestittele kukaan. Onneksi olen tähän saakka pärjännyt yksin hyvin ja luotan sihen että apua saan yhteiskunnalta sitten jos tarvitsen. Toiveeni kuitenkin on, että saisin "kuolla terveenä", jolloin en apua tarvitsisikaan.

• Anonyymi00020

Kerro vähän, miten ajattelet ja saat voimia, kun kukaan ei ota yhteyttä!
        Itselläni on samantapainen tilanne ja tuntuu vaikealta, kun kukaan ei soittele. Viikot vielä menee, mutta pyhänseudut ovat erityisen vaikeita.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Itselläni on samantapainen tilanne ja tuntuu vaikealta, kun kukaan ei soittele. Viikot vielä menee, mutta pyhänseudut ovat erityisen vaikeita.

Miksi et soita ja / tai ota yhteyttä itse?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Miksi et soita ja / tai ota yhteyttä itse?

Soitan ja otan yhteyttä.

Ei ole kyse siitä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Minusta on tainnut tulla hiukan erakko, en enää kovasti kaipaa ihmisten seuraa, tai kaipaisin jos olisi sellaisia joiden tietäisin välittävän minusta. Onhan niitäkin muutama, mutta emme kovin tiheästi pidä yhteyttä, toisilla on puolisot elossa, lapset ja lastenlapsia, niin ei heidän aikansa minulle riitä. Tuossa joku kysyi sinulta mikset itse soita, minulla on se tilanne, että toinen lapsista on tehnyt eston puhelinnumerolleni, tai niin oletan kun ei aikanaan koskaan vastannut tai soittanut takaisin ja toisen numeroa en edes tiedä. Mutta ihminen on sopeutuvainen eläin, kaikkeen tottuu. Kauan tunsin olevani todella huono ja mitätön ihminen kun eivät edes lapset välitä, mutta nyt olen alkanut ajattelemaan että häpeä on siellä toisella puolella kun eivät välitä. Juhlapyhät ovat vieläkin vaikeita, mutta vuosi vuodelta kuitenkin helpompia.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Minusta on tainnut tulla hiukan erakko, en enää kovasti kaipaa ihmisten seuraa, tai kaipaisin jos olisi sellaisia joiden tietäisin välittävän minusta. Onhan niitäkin muutama, mutta emme kovin tiheästi pidä yhteyttä, toisilla on puolisot elossa, lapset ja lastenlapsia, niin ei heidän aikansa minulle riitä. Tuossa joku kysyi sinulta mikset itse soita, minulla on se tilanne, että toinen lapsista on tehnyt eston puhelinnumerolleni, tai niin oletan kun ei aikanaan koskaan vastannut tai soittanut takaisin ja toisen numeroa en edes tiedä. Mutta ihminen on sopeutuvainen eläin, kaikkeen tottuu. Kauan tunsin olevani todella huono ja mitätön ihminen kun eivät edes lapset välitä, mutta nyt olen alkanut ajattelemaan että häpeä on siellä toisella puolella kun eivät välitä. Juhlapyhät ovat vieläkin vaikeita, mutta vuosi vuodelta kuitenkin helpompia.

Kaikki on lapsiesi vika ? Sinä olet "hyvä ihminen" ?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kaikki on lapsiesi vika ? Sinä olet "hyvä ihminen" ?

Parempi kun et puutu, kun et tiedä asiasta mitään.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Parempi kun et puutu, kun et tiedä asiasta mitään.

Itsehän juuri kerroit miten asiat on !

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Itsehän juuri kerroit miten asiat on !

Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi! Sinulla on vain tarve satuttaa jo aiemmin satutettua.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi! Sinulla on vain tarve satuttaa jo aiemmin satutettua.

Sivusta !

Haluat vinoilla toiselle.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Sivusta !

Haluat vinoilla toiselle.

Tästä aiheesta on kirjoitettu kirja, kannattaisi lukea, niin saisit siitä apua ja neuvoa, miten jaksaa. Tämä on yleinen tilanne. Monet aikuiset lapset tekevät näin, vaikka vanhempansa olisivat yrittänyt kaikkensa.

Hannele Törrönen: "Väärin rakastettu" on kirjan nimi, löytyy varmaan kirjastosta

• Anonyymi00032
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Miksi ne eivät vastaa ? Joku syy niillä on.

• Anonyymi00033

Minun äitini on yks p__le minulle , mutta itse ajattelee olevansa "niin sopuisa ja hyvä
      ihminen" ja sellaista näyttelee muille.

eläkeläinen 67 v.

• Anonyymi00034

Vinoilijoita löytyy aina kun jotain kertoo tilanteestasn täällä. Asiat varmaan niillä huonosti saavat nautintoa toisten tökkimisistä.

• Anonyymi00035

Olisiko se paremminkin ja enemmänkin kuitenkin niin, että täällä pidetään vinoiluna sitä, että uskaltaa osoittaa kommentoijan oman vian; vinksahtaneen mielen ja vääristyneen asenteen.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Olisiko se paremminkin ja enemmänkin kuitenkin niin, että täällä pidetään vinoiluna sitä, että uskaltaa osoittaa kommentoijan oman vian; vinksahtaneen mielen ja vääristyneen asenteen.

Tarkoitatko alkuperäisiä kertojia? Jos kohdistetaan heihin Olet itse vinksahtanut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      103
      1680
    2. 72
      1274
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1242
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      280
      1043
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      47
      961
    6. 95
      939
    7. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      83
      835
    8. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      50
      802
    9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      763
    10. 47
      729
    Aihe