Luin äsken just alla olevan uutisen ja mun on suoraansanoen pikkasen vaikea ymmärtää mikä ihmisten asenteita ja tapoja... Siis mikä ihme siinä vieraslakanoiden pesemisessä on noin iso juttu ja noin suuri ongelma?
https://yhteishyva.fi/elama/haluatko-edes-tietaa-saatat-nukkua-yokylassa-likai/4nbFPZZoX9bOZAQLMU6Xbj/a
Kun mulla tulee esimerkiksi Tampereella asuva kaveri kylään tänne espooseen niin haetaan alakerrasta varapunkka ja annan kaverini valita itselleen siihen aluslakanan, pussilakanan ja tyynyliinan tuolta mun liinavaatekaapista. Sitten kun kaveri lähtee pois mun luota heitän ne kaverin käyttämät lakanat kylppärin pyykkikaapin pyykkikoriin. Pesen ne lakanat sitten samalla kun kaikki muutkin lakanat. En ala niitä heti pesemään ellei pyykkikaapissa ole muutenkin tarpeeksi lakanoita täyttä koneellista varten. Monesti tosin vaihdan omankin sänkyni lakanat samalla kun otan kaverin lakanat pois varapunkasta. Sitten kun alan pesemään niitä lakanoita heitän ne pesun jälkeen kuivausrumpuun. Mulla on 45 neliön kerrostalokaksio ja sen kylppärissä on pesutorniksi kasattuna pesukone ja lämpöpumpulla varustettu kuivausrumpu. En koe kaverin käyttämien lakanoiden pesemistä mitenkään ongelmaksi tai hirveän hankalaksi. Heitän ne vaan ensin pesukoneeseen ja sieltä sitten kuivausrumpuun minkä jälkeen ne voi laittaa suoraan puhtaina ja kuivina kaappiin. Eikä tule edes kalliiksi tai vie paljoa sähköä, koska kuivausrmmussa on lämpöpumpputekniikka. Kuivausrumpu vie vähemmän sähköä kuin tiskikone. Ymmärrän tietysti, että jos ei omista kuivausrumpua niin lakanoiden kuivaaminen kerrostalokämpässä on hankalahkoa. Tiedän sen kokemuksesta ajalta jollon itselläni ei ollut kuivausrumpua. Mutta en nyt sillonkaan pitänyt sitä lakanoiden pesua mitenkään erityisen hankalana.
Mitä muuhun tossa jutussa sanottuun tulee niin itselläni ei kyllä tulisi mieleenkään laittaa käytettyjä lakanoita takaisin kaappiin on niissä sitten nukkunut minä tai joku muu vaikka sitten yhden yön ajan ainoastaan. Kyllä ne lakanat menee pyykkikaappiin ja ne pestään sitten samalla kuin muutkin lakanat.
Eli jotenkin vaikea ymmärtää miten tosta jutusta on saatu tehtyä noin iso numero.
T. miksuh
Vieraslakanoiden peseminen
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Niin ja lisäyksenä se, että mulla ei edes ole mitään erillisiä vieraslakanoita vaan kuten sanoin kaverini saa käyttöönsä vaan jotkut sieltä mun kaapista. Varatyynyt ja varapeitto mulla kyllä on joita käytetään kun joku on täällä yötä. Kaveri tosin harvemmin haluaa peittoa, koska haluaa nukkua viileämmässä.
T. miksuh- Anonyymi00002UUSI
Niin ja en kyllä ymmärrä sitäkään kun tossa jutussa sanotaan, että joidenkin pitää ottaa omat lakanat mukaan kun mene jonkun luo työksi. On se aika tökeröä, jos vieraan tarvitsee niin tehdä.
T. miksuh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5291693Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 84833
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2657- 63656
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?64574- 65523