calabria

maikki

Millainen paikka Calabria (lähinnä Tropea) on?

6

4443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekakertalainen

      Hei,

      samaan kysymykseen lähdin minäkin etsimään vastausta. Olisi tarkoitus varata matka tuonne syyskuun puoliväliin, viikko Tropeassa. Vinkkejä hyvistä hotelleista ja muutenkin alueesta otetaan vastaan... Kiitos!

      Hanna

      • Käynyt

        Olin kesäkuun alussa viikon Calabriassa, pienessä St. Domenican kylässä josta on Tropeaan noin 3-4 kilometriä. Tropeassa tulikin sitten aika usein käytyä. Turistejahan siellä alkaa jo olla jonkin verran ja hinnat/taso sen mukaista verrattuna ihan pieniin kyliin joissa ei ole juuri turistia nähtykään. Kuitenkin todella mukava ja kaunis pieni kylä jossa näkee mukavasti paikallista elämää. Rauhallinen ennen kaikkea. Ranta on aivan valkoista hiekkaa kuten muissakin kylissä siellä päin.

        Kannattaa vuokrata ehdottomasti auto jos vain mahdollista. Ympärillä on paljon näkemisen arvoisia paikkoja ja Tropea on sen verran pieni että se on puolessa päivässä nähty. Jos ei autoon ole mahdollisuutta niin ei muuta kuin retkille esim. Sisiliaan.

        Italialaista jäätelöä tulette varmaan syömään ja paljon sillä gelaterioita on ihan joka kulmalla. Pienestä kylästä ei välttämättä löydy edes postia mutta gelateria varmasti. Hintatasokaan ei kahviloissa ja ravintoloissa päätä huimaa. Pizza, pasta ja antipastot myöskin sanoinkuvailemattoman hyviä. Liharuokia en suosittele.

        Ja tässä tärkein vinkki: opetelkaa muutama sana italiaa! Siellä, varsinkaan Tropean ulkopuolella, ei puhu kukaan sanaakaan englantia. Ei edes palveluammateissa. Perussanat kuten kiitos, ole hyvä, päivää, huomenta, numerot yms. riittävät. Palvelu on myös huomattavasti parempaa kun osaa edes yhden sanan italiaa, sitä arvostetaan.

        Ei muuta kuin ihanaa matkaa Etelä-Italiaan! Nauttikaa ystävällisistä ihmisistä, kulttuurista, kielestä, ruosta ja maisemista. Erityisesti jos vuokraa auton niin matkasta tulee unohtumaton. Lupaan.

        (Niin ja en todellakaan suosittele bilepaikkoja etsiville. Niitä ei ole...)


      • mammamia---
        Käynyt kirjoitti:

        Olin kesäkuun alussa viikon Calabriassa, pienessä St. Domenican kylässä josta on Tropeaan noin 3-4 kilometriä. Tropeassa tulikin sitten aika usein käytyä. Turistejahan siellä alkaa jo olla jonkin verran ja hinnat/taso sen mukaista verrattuna ihan pieniin kyliin joissa ei ole juuri turistia nähtykään. Kuitenkin todella mukava ja kaunis pieni kylä jossa näkee mukavasti paikallista elämää. Rauhallinen ennen kaikkea. Ranta on aivan valkoista hiekkaa kuten muissakin kylissä siellä päin.

        Kannattaa vuokrata ehdottomasti auto jos vain mahdollista. Ympärillä on paljon näkemisen arvoisia paikkoja ja Tropea on sen verran pieni että se on puolessa päivässä nähty. Jos ei autoon ole mahdollisuutta niin ei muuta kuin retkille esim. Sisiliaan.

        Italialaista jäätelöä tulette varmaan syömään ja paljon sillä gelaterioita on ihan joka kulmalla. Pienestä kylästä ei välttämättä löydy edes postia mutta gelateria varmasti. Hintatasokaan ei kahviloissa ja ravintoloissa päätä huimaa. Pizza, pasta ja antipastot myöskin sanoinkuvailemattoman hyviä. Liharuokia en suosittele.

        Ja tässä tärkein vinkki: opetelkaa muutama sana italiaa! Siellä, varsinkaan Tropean ulkopuolella, ei puhu kukaan sanaakaan englantia. Ei edes palveluammateissa. Perussanat kuten kiitos, ole hyvä, päivää, huomenta, numerot yms. riittävät. Palvelu on myös huomattavasti parempaa kun osaa edes yhden sanan italiaa, sitä arvostetaan.

        Ei muuta kuin ihanaa matkaa Etelä-Italiaan! Nauttikaa ystävällisistä ihmisistä, kulttuurista, kielestä, ruosta ja maisemista. Erityisesti jos vuokraa auton niin matkasta tulee unohtumaton. Lupaan.

        (Niin ja en todellakaan suosittele bilepaikkoja etsiville. Niitä ei ole...)

        Olin ystäväni kanssa Tropeassa toukokuussa. Tropea on todella idyllinen ja kaunis kaupunki. Vanha kaupunki on hyvä ostos- ja ajanviettopaikka, joka on täynnä kahviloita ja pieniä putiikkeja. Vaatteiden ja ruoan hintataso on lähes sama kuin Suomessakin, juomat ja kaupassa myytävät viinit jne. ovat halvempia. Halvin viinipullo irtosi kaupasta 1,15€:lla. Tuliaiseksi voi tuoda Suomeen esimerkiksi kuivattuja chili-lettejä, pastaa, keramiikkaa, punasipulihilloa tai vaikkapa tulista salamitahnaa, N`dujaa. Retki pastatehtaalle kannattaa, koska siellä on hyvä valikoima eri pastalaatuja ja pasta on siellä edullisempaa kuin vanhan kaupungin pienissä putiikeissa.
        Italian kielen pieni osaaminen todellakin kannattaa, englantia siellä ei osaa kovinkaan moni. Paikalliset ihmiset olivat todella ystävällisiä ja kohteliaita.
        Tropean rannat ovat siistejä ja niiden liepeillä on muutamia baareja, joista voi vuokrata esim. aurinkotuoleja tai ostaa virvokkeita.
        Tropeasta on helppo tehdä retkiä muihinkin kaupunkeihin, auton vuokraaminen kannattaa.
        Suosittelen paikkaa kaikille, jotka haluavat rentoutua ja nauttia kauniista luonnosta ja aidosta italialaisesta ilmapiiristä.


    • uudestaan sinne

      Hyvä paikka, kesäkuussa ollesani siellä 2 viikkoa oli tosi lämmintä, auton vuokraus kannattaa, itse vuokrasin 3 vrk. Myös tuo muutaman sanan Italian osaaminen helpottaa asioiden hoitamista. Sisiliassa kannattaa käydä.
      Rannalla kirkas puhdas vesi, suosittelen Tropeaa..

      • minä

        CIAO!
        Olin perheeni ja ystäväni kanssa Calabriassa kuukauden viime kesänä. Kolme viikkoa maailman ihanimmassa paikassa, Soveratossa. Siellä tapasin kaksi maailman ihaninta ihmistä. Aina kun muistelen matkaa, kyynel tulee silmään..Iso ikävä jäi. Olimme myös viikon Tropeassa, paikka on Calabriasta miltei kaunein, mutta nopeasti nähty ja pienellä alueella liikaa turisteja. SUosittelen visiittiä Soveraattoon, noin 50km. tropeasta. Siellä olimme varmaan miltei ainoat turistit, silti meitä ei ihmetelty ja pääsimme kovin hyvin sisään täkäläiseen elämään, edelleen se tuntuu kodilta. Olen menosssa takaisin jouluna, sillä ostimme makan lopuksi Soveratosta oman talon :D Italiaa kannattaa ihan vähänkin taitaa, tai edes saksaa...Itse en osaa kumpaaakaaan ja mainiosti pärjäsin, lukuun ottamatta muutamaa pientä väärinkäsitystä ;D


    • Anonyymi

      Miten tonne calabriaan pääsee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3593
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      164
      2220
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1901
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1802
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      372
      1225
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      980
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe