calabria

maikki

Millainen paikka Calabria (lähinnä Tropea) on?

6

6873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekakertalainen

      Hei,

      samaan kysymykseen lähdin minäkin etsimään vastausta. Olisi tarkoitus varata matka tuonne syyskuun puoliväliin, viikko Tropeassa. Vinkkejä hyvistä hotelleista ja muutenkin alueesta otetaan vastaan... Kiitos!

      Hanna

      • Käynyt

        Olin kesäkuun alussa viikon Calabriassa, pienessä St. Domenican kylässä josta on Tropeaan noin 3-4 kilometriä. Tropeassa tulikin sitten aika usein käytyä. Turistejahan siellä alkaa jo olla jonkin verran ja hinnat/taso sen mukaista verrattuna ihan pieniin kyliin joissa ei ole juuri turistia nähtykään. Kuitenkin todella mukava ja kaunis pieni kylä jossa näkee mukavasti paikallista elämää. Rauhallinen ennen kaikkea. Ranta on aivan valkoista hiekkaa kuten muissakin kylissä siellä päin.

        Kannattaa vuokrata ehdottomasti auto jos vain mahdollista. Ympärillä on paljon näkemisen arvoisia paikkoja ja Tropea on sen verran pieni että se on puolessa päivässä nähty. Jos ei autoon ole mahdollisuutta niin ei muuta kuin retkille esim. Sisiliaan.

        Italialaista jäätelöä tulette varmaan syömään ja paljon sillä gelaterioita on ihan joka kulmalla. Pienestä kylästä ei välttämättä löydy edes postia mutta gelateria varmasti. Hintatasokaan ei kahviloissa ja ravintoloissa päätä huimaa. Pizza, pasta ja antipastot myöskin sanoinkuvailemattoman hyviä. Liharuokia en suosittele.

        Ja tässä tärkein vinkki: opetelkaa muutama sana italiaa! Siellä, varsinkaan Tropean ulkopuolella, ei puhu kukaan sanaakaan englantia. Ei edes palveluammateissa. Perussanat kuten kiitos, ole hyvä, päivää, huomenta, numerot yms. riittävät. Palvelu on myös huomattavasti parempaa kun osaa edes yhden sanan italiaa, sitä arvostetaan.

        Ei muuta kuin ihanaa matkaa Etelä-Italiaan! Nauttikaa ystävällisistä ihmisistä, kulttuurista, kielestä, ruosta ja maisemista. Erityisesti jos vuokraa auton niin matkasta tulee unohtumaton. Lupaan.

        (Niin ja en todellakaan suosittele bilepaikkoja etsiville. Niitä ei ole...)


      • mammamia---
        Käynyt kirjoitti:

        Olin kesäkuun alussa viikon Calabriassa, pienessä St. Domenican kylässä josta on Tropeaan noin 3-4 kilometriä. Tropeassa tulikin sitten aika usein käytyä. Turistejahan siellä alkaa jo olla jonkin verran ja hinnat/taso sen mukaista verrattuna ihan pieniin kyliin joissa ei ole juuri turistia nähtykään. Kuitenkin todella mukava ja kaunis pieni kylä jossa näkee mukavasti paikallista elämää. Rauhallinen ennen kaikkea. Ranta on aivan valkoista hiekkaa kuten muissakin kylissä siellä päin.

        Kannattaa vuokrata ehdottomasti auto jos vain mahdollista. Ympärillä on paljon näkemisen arvoisia paikkoja ja Tropea on sen verran pieni että se on puolessa päivässä nähty. Jos ei autoon ole mahdollisuutta niin ei muuta kuin retkille esim. Sisiliaan.

        Italialaista jäätelöä tulette varmaan syömään ja paljon sillä gelaterioita on ihan joka kulmalla. Pienestä kylästä ei välttämättä löydy edes postia mutta gelateria varmasti. Hintatasokaan ei kahviloissa ja ravintoloissa päätä huimaa. Pizza, pasta ja antipastot myöskin sanoinkuvailemattoman hyviä. Liharuokia en suosittele.

        Ja tässä tärkein vinkki: opetelkaa muutama sana italiaa! Siellä, varsinkaan Tropean ulkopuolella, ei puhu kukaan sanaakaan englantia. Ei edes palveluammateissa. Perussanat kuten kiitos, ole hyvä, päivää, huomenta, numerot yms. riittävät. Palvelu on myös huomattavasti parempaa kun osaa edes yhden sanan italiaa, sitä arvostetaan.

        Ei muuta kuin ihanaa matkaa Etelä-Italiaan! Nauttikaa ystävällisistä ihmisistä, kulttuurista, kielestä, ruosta ja maisemista. Erityisesti jos vuokraa auton niin matkasta tulee unohtumaton. Lupaan.

        (Niin ja en todellakaan suosittele bilepaikkoja etsiville. Niitä ei ole...)

        Olin ystäväni kanssa Tropeassa toukokuussa. Tropea on todella idyllinen ja kaunis kaupunki. Vanha kaupunki on hyvä ostos- ja ajanviettopaikka, joka on täynnä kahviloita ja pieniä putiikkeja. Vaatteiden ja ruoan hintataso on lähes sama kuin Suomessakin, juomat ja kaupassa myytävät viinit jne. ovat halvempia. Halvin viinipullo irtosi kaupasta 1,15€:lla. Tuliaiseksi voi tuoda Suomeen esimerkiksi kuivattuja chili-lettejä, pastaa, keramiikkaa, punasipulihilloa tai vaikkapa tulista salamitahnaa, N`dujaa. Retki pastatehtaalle kannattaa, koska siellä on hyvä valikoima eri pastalaatuja ja pasta on siellä edullisempaa kuin vanhan kaupungin pienissä putiikeissa.
        Italian kielen pieni osaaminen todellakin kannattaa, englantia siellä ei osaa kovinkaan moni. Paikalliset ihmiset olivat todella ystävällisiä ja kohteliaita.
        Tropean rannat ovat siistejä ja niiden liepeillä on muutamia baareja, joista voi vuokrata esim. aurinkotuoleja tai ostaa virvokkeita.
        Tropeasta on helppo tehdä retkiä muihinkin kaupunkeihin, auton vuokraaminen kannattaa.
        Suosittelen paikkaa kaikille, jotka haluavat rentoutua ja nauttia kauniista luonnosta ja aidosta italialaisesta ilmapiiristä.


    • uudestaan sinne

      Hyvä paikka, kesäkuussa ollesani siellä 2 viikkoa oli tosi lämmintä, auton vuokraus kannattaa, itse vuokrasin 3 vrk. Myös tuo muutaman sanan Italian osaaminen helpottaa asioiden hoitamista. Sisiliassa kannattaa käydä.
      Rannalla kirkas puhdas vesi, suosittelen Tropeaa..

      • minä

        CIAO!
        Olin perheeni ja ystäväni kanssa Calabriassa kuukauden viime kesänä. Kolme viikkoa maailman ihanimmassa paikassa, Soveratossa. Siellä tapasin kaksi maailman ihaninta ihmistä. Aina kun muistelen matkaa, kyynel tulee silmään..Iso ikävä jäi. Olimme myös viikon Tropeassa, paikka on Calabriasta miltei kaunein, mutta nopeasti nähty ja pienellä alueella liikaa turisteja. SUosittelen visiittiä Soveraattoon, noin 50km. tropeasta. Siellä olimme varmaan miltei ainoat turistit, silti meitä ei ihmetelty ja pääsimme kovin hyvin sisään täkäläiseen elämään, edelleen se tuntuu kodilta. Olen menosssa takaisin jouluna, sillä ostimme makan lopuksi Soveratosta oman talon :D Italiaa kannattaa ihan vähänkin taitaa, tai edes saksaa...Itse en osaa kumpaaakaaan ja mainiosti pärjäsin, lukuun ottamatta muutamaa pientä väärinkäsitystä ;D


    • Anonyymi

      Miten tonne calabriaan pääsee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe