Viljelijöiden eläkemaksut rasittaa liikaa viljelijöiden taloutta.
Voitaisiin kehittää järjestelmä jossa valtio maksaa viljelijöille eläkkeen. Keskimääräisen eläkkeen.
Se olisi reilu ratkaisu, on kuitenkin kysymys ruokatuotannosta.
Eläkemaksujen rasitus
35
134
Vastaukset 35
- Anonyymi00001
Valtiohan eli veronmaksajat jo nytkin maksaa huomattavan osan maataloustuottajien eläkkeistä.
Ja tuottajatkin ovat jo nyt oikeutettuja takuueläkkeeseen ja kansaneläkkeeseen kuten muutkin kansalaiset.
Ei siis tarvitse kehittää mitään uusia järjestelmiä.
Se on selvä, että yleisesti haluttaisiin jonkun muun maksavat omat eläkkeensä. Maataloustuottajat ovat jo saaneetkin oman tilanteesa aika pitkälle tähän. Nälkä kasvaa syödessä, näköjään….- Anonyymi00002
Valtion osuus on nykyisin noin 75% eli sen verran veronmaksajat maksavat MyEL-kustannuksista.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Valtion osuus on nykyisin noin 75% eli sen verran veronmaksajat maksavat MyEL-kustannuksista.
Sen pitää olla 100%.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Valtion tulisi taannehtivasti maksaa tuo puuttuva osa, 25 prosenttia eläkkeistä.
- Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Valtion tulisi taannehtivasti maksaa tuo puuttuva osa, 25 prosenttia eläkkeistä.
Luulisi olevan helppoa kun se 75 rosenttiakin maksetaan...
- Anonyymi00004
Mitenpä viljelijät pärjäsivät ilman veronmaksajien rahoittamia kainalosauvoja?
- Anonyymi00006
Mitenpä veronmaksajat pärjäisivät ilman viljelijöiden tuottamaa ruokaa?
- Anonyymi00008
näennäisvilijelijän,
näkyleipä,
ei mahhoo täytä... - Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mitenpä veronmaksajat pärjäisivät ilman viljelijöiden tuottamaa ruokaa?
En muista ostaneeni kovinkaan usein viljelijöiden tuottamaa ruokaa., joten hengissä selvittäisiin kyllä.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
En muista ostaneeni kovinkaan usein viljelijöiden tuottamaa ruokaa., joten hengissä selvittäisiin kyllä.
No olen kyllä ostanut vihanneksia ja syönyt päivittäin niitä raakaruokana, hyvää on mutta kyllä ilman niitä hengissä selviäisi.
- Anonyymi00035
Viljelijät eivät pärjää näillä tuottajahinnoilla , ellei maataloustukea makseta. On sangen outoa ellei kansa tätä ymmärrä. Toiminta tarvitsee liian kalliit koneet, tiotantorakennukset. Kuluttajat pitävät maataloystiottajia rikkaina, huolimatta siitä ettei kahden käden kanssa tehdä töitä, vasn koneiden kanssa. Luin erään fysioterapeutin taloustietoja ; bruttotulot yli 200.000 euroa, yksi palkallinen työbtekijä , ainoastaan yksi huone käytösdä, ilmeisesti vuokralla, viivan alle jäi huomatravasti enemmän kuin isoilla maatiloilla, töitä tehdään kahdella kädellä, toiminnan investoinnit olemattoman vähän..verratkaa työmäärää, investointeja, tuottoa. Tuottavaa työtä.
.
.
- Anonyymi00007
Valtiota ei pidä sotkea mihinkään.
Hoida itse omat asiasi
jo viimeinkin
avuton
torvelo.
Tekoäly kyllä neuvoo
kunhan viitsit opetella sen käytön.- Anonyymi00013
En ole ostanut mittää tekoälyä. Mulla on pentium.
- Anonyymi00036
Kaikii viralliset lähteet muistuttaa, että tekoälyyn ei voi vielä luottaa. Että siitä vaan, tekoälyn ohjeilla yrittämään... Sehän vastaa, mitä olettaa kysyjän haluavan. En katso sieltä edes sääennustetta.
- Anonyymi00014
Maajussit ei pärjää ilman almuja
- Anonyymi00015
Cititörsät ei pärjää ilman ruokaa....
- Anonyymi00031
Anonyymi00015 kirjoitti:
Cititörsät ei pärjää ilman ruokaa....
Maatörsät ei pärjää ilman citytörsien maksamia almuja eikä myöskään ilman citytörsien tekemää ruokaa.
- Anonyymi00016
Almuja kerjäävä käsi tunkee vielä arkustakin
- Anonyymi00017
Mistä arkusta?
- Anonyymi00018
Sekoboltsi.
- Anonyymi00019
Kehdosta hautaan almujen varassa
- Anonyymi00020
Sekoboltsi.
- Anonyymi00021
Cititörsät ei pärjää ilman ruokaa...
- Anonyymi00022
näennäisvilijelijä,
pärjää hyvin,
duunarin taskusta,
kourituilla rahoilla... - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
näennäisvilijelijä,
pärjää hyvin,
duunarin taskusta,
kourituilla rahoilla...Cititörsät ei pärjää ilman ruokaa...
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kysy isältäsi kuinka suuren osan tuloista veronmaksajien tuet tuovat tilallenne.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kysy isältäsi kuinka suuren osan tuloista veronmaksajien tuet tuovat tilallenne.
Kysy isältäsi kuinka paljon veronmaksajat syö!
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kysy isältäsi kuinka paljon veronmaksajat syö!
He heeeh heh, oot nolo
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
He heeeh heh, oot nolo
Kaltaistasi nolompaa ei voi olla.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kaltaistasi nolompaa ei voi olla.
He heeh heh, nolo toistelija
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
He heeh heh, nolo toistelija
Olin kyllä eri henkilö.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Olin kyllä eri henkilö.
Niin minäkin. Mutta ei haittaa.
- Anonyymi00032
Anonyymi00023 kirjoitti:
Maatörsät ei pärjää ilman almuja eikä ilman ruokaa
- Anonyymi00033
Anonyymi00022 kirjoitti:
näennäisvilijelijä,
pärjää hyvin,
duunarin taskusta,
kourituilla rahoilla...Jos käärinliinoissa olisi taskut,demarin kädet löydettäisiin sieltä
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jos käärinliinoissa olisi taskut,demarin kädet löydettäisiin sieltä
Tuota kutsutaan hygienisimmin perintöveroksi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a5971284- 85995
Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta171753Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.297746Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä209702- 58683
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o175651Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.88600Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht203569Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut21531