Tuo salmiakkikossu tuli niin nuorison muotijuomaksi, että aikoinaan sen myynti keskeytettiin kesken kaiken. (makunsa kullakin)
Nyt on rakentamisessa, jopa arkkitehtuurissa (mikä tarkoittaa taiteellisempaa rakentamista?) on muotia vaakarimoituskuorrutuksen tekeminen poikkileikkaukseltaan salmiakkipastillin muotoisesta rimasta (tikuista).
On kai kokemuksia kertynyt jo niiden siivottomuudesta. Vertaan asiaa vaakasuoraan asennettuun profiilipeltiin, muutamassa vuodessa prof. yläpinta on suorastaan paskanen, kun pinnan ominaisuudet eivät ole mitenkään likaa hylkiviä!
Oulun asuntomesuilla näyttää "tikutus" olevan vielä arvossaan, pääkupunkiseudulla tämä puuverhoustyyli on alennettu koskemaan vain roskiskatoksia.
Pari periaate päätöstä olen tehnyt kokemuksen myötä omassa rakennuttamisen/suunnittelun ohjaamisessa:
Profiilipeltiä ei pidä asentaa vaakasuoraan, ja ulkopuoleisen puurakenteen vahvuus väh. 2"x5". (pitää lisäksi olla sateelta suojattu)
Salmiakki muotia?
Tietäjätekijä
1
1081
Vastaukset
- näin!
AIVAN saman olen huomannut ja asiaa ihmetellyt. Mm Kajaanin asuntomessuilla muutama vuosi sitten oli juuri tuollaisia vaakarimoituksia talonseinissä. Väitän että osa noista Kajaanin messutalojen vaakrimoituksista on jo nyt lähes vaihtokunnossa tai ainakin vaativat todella v-mäisen kunnostuksen. Ja samaisessa talossa oli vielä "modernit" lyhyet räystäät, jonka vuoksi sadevesi piiskaa suoraan seinien alaosaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694811KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1883765- 1873456
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783199Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502919- 251984
- 241931
- 1811752
- 301686
- 431385