Nämäkin varmaankin on täälä aikaisemmin jo käsitelty mutta kysympä uudestaan...
Mikä oli Balroc? Balroc ilmestyi morian syvyyksistä mutta mistä se sinne oli päätynyt? Kuinka Gandalf tunsi Balrocin?
Mikä oli tämä monilonkeroinen otus morian "taka" portilla? Mistä se sinne järveen oli päätynyt? Järvihän oli muodostunut vasta kun joki oli padottu...
Balroc ja portti vahti
2
593
Vastaukset 2
- Eöl
Ulkomuistista Silmarillionista:
Siis, Balrogit ovat tulenhenkiä (valaraukar), jotka palvelivat aikoinaan Morgothia. Sauron oli siis tällöin yksi Morgothin kenraaleista kun noldor kävivät sotaa heitä vastaan.
Balrogien johtaja oli Gothmog, joka oli yksi Morgothin kenraaleista ja hänet surmasi taistelussa Gondolinissa Lähteen Ecthelion, joka sai samalla myös itse surmansa.
Balrogit kuuluvat Maiariin, eli ensimmäisiin henkiin, jotka Iluvatar loi ajatuksissaan luodessaan maailmankaikkeuden. Myös Istari, johon Gandalf kuuluu ovat Maiaria ja aikoinaan kaikki henget olivat hyviä. Balrogit ovat niitä tulenhenkiä, jotka Morgoth houkutteli puolelleen ja turmeli pahuudellaan.
Vihan Sodassa Morgoth lyötiin ja hänen joukkonsa tuhottiin lähes täydellisesti. Taistelun voima repi auki maankuoren ja muutti pysyvästi Ardaa. Jäljellä olevat Balrogit pakenivat tällöin syvyyksiin, eikä kaikkia Morgothin entisiä palvelijoita löydetty.
TSH:n Balrog on siis yksi näistä, jotka välttivät hävityksen ja pääsivät haltioilta pakoon. Se pysyi syvällä maan alla kunnes kääpiöt herättivät sen kaivautuessaan liian syvälle.
Monilonkeroinen otus järvessä on Kraken. Sekin on yksi Morgothin luomuksia. Järveen se pääsi juuri jokea pitkin, uiden sinne merestä. Tai siis itse asiassa se teki järven itse patoamalla joen. Järvi kuvaillaan kirjassa mustaksi ja liikkumattomaksi, mikä johtuu Krakenin erittämästä musteesta.- Tohtori Ban
Ja taas on David "Kraken" Day saanut uuden uhrin viekoiteltua ansaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1181498
- 50960
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r146774Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746- 70676
- 67626
- 53617
- 59596
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.122563Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e119535Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20510- 5488
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32488- 34487
- 55478
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118466- 49457
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 4429
Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.134420