Jos on varaa hankkia koira, pitäisi myös olla aikaa lenkittää sitä pari kolme kertaa päivässä. Sitä kaikki koirat tarvitsevat. Joillakin on tapana jättää koira ulos koko päiväksi, kun itse ollaan töissä. Äkkiähän koira kyllästyy ja alkaa haukkua. Se voi kestää tuntikausia. Millaista mahtaa olla asua pienen lapsen kanssa tuollaisen räyskyttäjän lähellä. Melko vaikea on vauvan ulkona nukkua. Moni koiranomistaja sanoo, ettei oma koira hauku pihassa. Kannattaa kysäistä usein ohikulkevilta tai naapureilta, miten asia on.
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Näin on.
- Anonyymi00002
Missähän suunnalla tämmöinen mahtaa räyskyttää?
- Anonyymi00003
Miksei naapuri valita suoraan tai täällä palstalla? Ohikulkijat taivastelee ja ihmettelee.
- Anonyymi00004
Jos oma koira haukkuu pihassa ohikulkijoita, ulkoiluttettavia koiria, naapureita, lintuja tai muuten vaan, niin jopa omistaja voisi huomata asian ilman erityisiä ilmoituksia ja monien huomautuksien jälkeen ja tehdä asialle jotain.
- Anonyymi00005
Haukkuminen on koiralle luontaista käyttäytymistä. Se on niiden työtä, joten annetaan vaan haukkua.
Haukkumisen syy voi olla myös moninainen: yksinäisyys, ahdistuneisuus, pelko, varoittaminen jne. Ehkäpä omistajakin voi miettiä onko luonut koiralleen koiran elämälle luontaiset olosuhteet. Kukapa siellä pienessä häkissä haluaa koko päivää viettää - niin kesät, kuin talvetkin.
Nimim. Mrrr & hau - Anonyymi00006
Järkevä ihminen ei jätä koiraa yksin ulos koko päiväksi. Valitettavasti nämä toimintatavat perityvät aika tehokkaasti isältä pojalle. Jos on lapsuuden kodissa koira ollut pihalla lähinnä talon nurkalla narun jatkeena, sama meno jatkuu sitten seuraavassa sukupolvessa.
- Anonyymi00007
Onko kyseessä iso paimen-tyyppinen koira? Koiran pitää saada tehdä rodun-omaista toimintaa. Riittävästi liikuntaa ja tekemistä ettei koira turhaudu ja ala haukkumaan pienimmistäkin sitä ärsyttävistä tekijöistä. Tee eläinsuojeluilmoitus jos koiraa ei hoideta asianmukaisella tavalla.
- Anonyymi00008
Aivan ilmoitus, ilmoittajan nimi ei tule tietoon jos siinä aristaa tehdä ilmoitusta. tiedän kun olen itse tehnyt ilmoituksen
(pitää vain olla tarkkatieto missä koira asustelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.383914- 102875
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei201718- 80680
- 70649
- 50635
- 66634
- 36620
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 43581