Hennan vastustaja - lue tämä!

Anonyymi-ap

Avoin kirje Henna-hankkeen epäilijöille: Sijoitus tulevaisuuteen maksaa itsensä takaisin.

Ymmärrän huolenne siitä, onko Hennaan sijoitettu 15 miljoonaa euroa mennyt hukkaan. On luonnollista kyseenalaistaa suuria verorahoilla tehtyjä investointeja, varsinkin jos tulokset eivät näy heti arjessa. Haluan kuitenkin osoittaa, miksi Henna ei ole taloudellinen musta aukko, vaan Orimattilan suurin mahdollisuus nousta uuteen kukoistukseen.

Kyseessä ei ole pelkkä tyhjä tonttimaa tai hukkainvestointi, vaan strateginen peliliike, joka vaatii nyt viimeisen ja tärkeimmän silauksen: ammattimaisen, aggressiivisen ja modernin markkinoinnin
Tästä syystä Henna on Orimattilan tulevaisuuden moottori:

- Sijainti on ainutlaatuinen valttikortti. Henna sijaitsee oikoradan varrella, josta on alle tunnin matka Helsinkiin. Tällaisia logistisia solmukohtia ei synny Suomeen lisää. Se tekee alueesta täydellisen paikan pendelöijille ja yrityksille, jotka pakenevat pääkaupunkiseudun kalliita neliöhintoja.

- Infrastruktuuri on jo valmiina. Ne 15 miljoonaa euroa on kaivettu maahan pohjarakenteina, teinä ja kunnallistekniikkana. Suurin riski ja kallein vaihe on jo ohitettu. Nyt alue on "avaimet käteen" -tuote, joka pitää vain myydä oikeille kohderyhmille.

- Ammattimainen markkinointi muuttaa maan rahaksi. Alue ei täyty itsestään, vaan se vaatii huipputason brändäystä. Kun markkinointi kohdistetaan ammattitaidolla suuriin yrityksiin, logistiikka-alan toimijoihin ja nuoriin perheisiin, investointi alkaa palautua kunnalle kiinteistöveroina, tonttikauppoina ja uusina veronmaksajina.

- Uudet asukkaat pelastavat palvelut. Jos Orimattila ei kasva, se kuihtuu. Hennan menestys tuo kuntaan uutta elinvoimaa, joka turvaa myös vanhan keskustan palvelut, koulut ja terveyskeskuksen. Henna ei vie rahaa vanhalta Orimattilalta, vaan se luo sitä lisää.

Sijoitettu raha on lukittu potentiaali. Sen tuomitseminen epäonnistuneeksi tässä vaiheessa olisi sama kuin jättäisi talon maalaamatta ja katon asentamatta vain siksi, että perustukset tulivat kalliiksi.
Nyt on aika vaatia tuloksia markkinoinnilta ja myynniltä, ei katua tehtyjä päätöksiä. Tehdään Hennasta yhdessä se vetovoimatekijä, joka nostaa koko Orimattilan uuteen kukoistukseen.

57

215

Vastaukset 57

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lopetetaan Hennan mustamaalaaminen – Negatiivisuus ei rakenna Orimattilaan mitään uutta
      Henna-hankkeen jatkuva arvostelu ja pessimistinen kirjoittelu on saatava päätökseen. On selvää, että tehdyistä investoinneista saa ja pitää keskustella, mutta pelkkä jatkuva mustamaalaaminen ei vie Orimattilaa tai Hennaa senttiäkään eteenpäin. Se ei palvele yhdenkään kuntalaisen tai päättäjän etua.

• Anonyymi00002

Kansalaisten rahoilla on kiva ostella kavereiden maita

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kansalaisten rahoilla on kiva ostella kavereiden maita

Maa-alueet hankittiin laillisesti ja strategisesti rautatieaseman ympäriltä, jotta Orimattila sai oikoradan pysäkin ja mahdollisuuden kasvaa. Korruptiovihjailujen sijaan kannattaa tutustua faktoihin: ilman näitä tontteja Hennaan ei olisi saatu asemaa, junapysähdyksiä eikä mitään saumaa houkutella uusia veronmaksajia kuntaan.

• Anonyymi00005

Monet veronmaksajat ovat muuttopuuhissa ja pakkaavat jo laukkujaan.

• Anonyymi00006

Henna on parasta mitä Orimattilassa on. Se on suorastaan hiomaton timantti. Kaikki Orimattilalaiset ovat Hennan kannalla.

• Anonyymi00007

Niin totta. Mutta harmi kun se monitoimikeskus ajaa nyt Hennan edelle.

• Anonyymi00008

Kuka näitä henna höpinöitä suoltaa?

• Anonyymi00009

Henkilöt jotka ymmärtävät suuria kokonaisuuksia ja ajattelevat Orimattilan parasta.

• Anonyymi00010

Ei ole ainakaan persu tai joku muu järkevä.

• Anonyymi00011

Joku haluu myydä maitaan hennasta kaupungille! Tässä haisee sonta tänne keskustaan asti. Mikähän se yksi ketju maakaupoista olikaan. Joku tietää. Olkaa tarkkana. Kummallisia yhteensattumia.

• Anonyymi00012

Kaupunki tarvittee lisää maata Hennasta koska se on nyt ykkös hanke. Kannattaa maksaa korkeampaa hintaa kun vaan kaupat syntyy.

• Anonyymi00013

Vuosi oli 2027, ja Orimattilan Hennan rautatieasema kylpi hiljaisessa ilta-auringossa. Vuosia aluetta oli vaivannut "ikuisen lupauksen" leima – junat pysähtyivät, mutta suuret asukasmassat loistivat poissaolollaan. Kaikki muuttui, kun kaupunginvaltuusto teki historiallisen ja rohkean päätöksen. He päättivät rakentaa aivan aseman ytimeen jotain aivan uutta: kuusikerroksisen, ekologisen monitoimikerrostalon nimeltä Henna Hub.

Hanke herätti aluksi epäilyksiä, mutta rohkeus palkittiin. Rakennus suunniteltiin moderniksi hybriditaloksi, joka rikkoi perinteiset asumisen rajoitukset.

Puolet talon asunnoista oli omistusasuntoja, jotka houkuttelivat puoleensa pääkaupunkiseudun korkeita asumiskustannuksia pakenevia nuoria asiantuntijoita ja etätyöläisiä. Toinen puoli oli laadukkaita vuokra-asuntoja, jotka toivat alueelle opiskelijoita, sinkkuja ja nuoria perheitä. Tämä eri elämäntilanteissa olevien ihmisten sekoittaminen loi taloon välittömästi eläväisen ja yhteisöllisen tunnelman. Keskipihan yhteisessä korttelikeittiössä ja kattoterassin kasvihuoneessa omistusasujat ja vuokralaiset joivat aamukahvia yhdessä.

Suurin mullistus tapahtui kuitenkin katutasossa. Ensimmäiseen kerrokseen rakennettiin joustavia liiketiloja, joihin kaupunki tarjosi alkuun edullisia vuokria. Ensimmäisen puolen vuoden aikana taloon muutti:

Asemakahvila ja leipomo, josta tuli junamatkustajien vakiopysäkki.
      Konepörssi ja etätyökeskus, jossa kyläläiset saattoivat vuokrata työpisteen tai työkaluja.
      Hyvinvointipiste, jossa vierailivat vuoropäivin fysioterapeutti, parturi ja kunnan sairaanhoitaja.
      Lähiruokakioski, josta sai seudun tuottajien vihanneksia ja lihaa.

Palveluiden sijoittaminen saman katon alle loi Hennaan vihdoin sen kriittisen massan, joka alueelta oli puuttunut. Junasta nousevat ihmiset eivät enää kiirehtineet suoraan autoilleen, vaan jäivät alas syömään, asioimaan ja tapaamaan naapureitaan.

Henna Hubin menestys toimi sytytystulppana koko kaupunginosalle. Kun yksityiset rakennusliikkeet näkivät monitoimitalon valot ja vilinän, ne uskalsivat aloittaa omat hankkeensa viereisillä tonteilla. Viiden vuoden kuluttua päätöksestä Hennasta oli kasvanut Orimattilan moderni, hiilineutraali helmi – paikka, jossa maaseudun rauha ja urbaani sujuvuus kohtasivat. Rohkea investointi rakenteisiin ei tuonut Hennaan vain seiniä, vaan se toi sinne elämän.

• Anonyymi00014

Henna Hubin taloudelliset vaikutukset osoittivat nopeasti, että kyseessä ei ollut pelkkä sosiaalinen kokeilu, vaan Orimattilan historian tuottoisin sijoitus. Kaupungin rohkea riskinotto muuttui muutamassa vuodessa jatkuvaksi tulovirraksi, joka tasapainotti koko kunnan taloutta.

Verotulojen välitön kasvu
        Suurin ja nopein muutos näkyi Orimattilan verokirstussa.
        Uudet veronmaksajat: Monitoimitalon omistus- ja vuokra-asunnot houkuttelivat Hennaan yli 150 uutta asukasta, joista suuri osa oli pääkaupunkiseudulta muuttaneita työssäkäyviä aikuisia.
        Korkea tulotaso: Junaradan varteen muuttaneet asiantuntijat ja etätyöläiset toivat mukanaan vahvan ansiotuloveropohjan.
        Ostovoiman kasvu: Uudet asukkaat jättivät veromarkkansa Orimattilaan, mikä piristi paikallista yritystoimintaa myös Hennan ulkopuolella.

Kiinteistöjen ja tonttien arvon nousu
        Ennen hanketta Hennan tontit olivat seisoneet taseessa kuolleena pääomana. Henna Hub toimi alueen markkinointiveturina.
        Tonttikaupan käynnistyminen: Monitoimitalon tuoma elämä poisti yksityisten rakennusliikkeiden epävarmuuden. Kaupunki sai myytyä viereiset asuin- ja liiketontit ennätysajassa.
        Maan arvon moninkertaistuminen: Hennan alueen neliöhinnat nousivat, mikä kasvatti Orimattilan kaupungin omistaman maan tasearvoa ja toi merkittäviä kertaluonteisia myyntituloja.
        Kiinteistöverovirta: Jokainen uusi nouseva rakennus Hennassa kasvatti kaupungin vuotuista kiinteistöverokertymää.
        Investointien hyötysuhde ja synergiaedut
        Kaupunki oli jo aiemmin investoinut miljoonia Hennan kunnallistekniikkaan, teihin ja asemainfraan. Monitoimitalo vihdoin laukaisi näiden vanhojen investointien tuoton.
        Infran käyttöaste: Tyhjillään olleet kadut ja putkistot saatiin tehokkaaseen käyttöön, jolloin investoidun pääoman tuottoaste (ROI) nousi miinukselta reilusti plussalle.
        Joukkoliikenteen tukeminen: Lisääntynyt junamatkustajien määrä varmisti Hennan aseman elinvoimaisuuden ja vähensi painetta kunnan omien liityntäliikenteiden tukemiseen.
        Palvelutuotannon säästöt
        Katutason hybriditilat säästivät kaupungin omia menoja. Kunnan hyvinvointipiste ja etätyötilat sijoitettiin valmiiseen infraan, jolloin kaupungin ei tarvinnut rakentaa tai vuokrata erillisiä, kalliita virastotaloja muualta. Digitaaliset ja joustavat palvelut samassa talossa laskivat palvelujen tuottamaisen yksikkökustannuksia.
        Viiden vuoden seurannassa kävi ilmi, että Henna Hubiin sijoitettu pääoma maksoi itsensä takaisin kolminkertaisesti. Orimattila osoitti, että investoimalla rohkeasti kasvuun voi katkaista pienten kuntien säästökierteen.

• Anonyymi00015

Ettei olis Kokoomuslainen äänessä kellä maita tyrkyllä kaupungille?
      Tulevien maakauppojen suhteen pitää olla erityisen tarkka puoluesidonnaisuuksien suhteen. Kaupungin tehtävä ei ole ostaa kuntalaisten varoilla nollamaita.

• Anonyymi00016

Hahaha! Onko siel jo ees 10 taloa? Hennaan ei enää mitään rahhaa! Paljoko laitettu sinne? 20 miljoonaa? Riittääkö ees?!

• Anonyymi00020

Ota selvää faktoista. Alkuperäinen suuruudenhulluus unohdettiin jo, ja nyt Hennaa kehitetään järkevästi 2 000 asukkaan pientaloalueeksi. Infra, oma rautatieasema ja päiväkoti ovat jo valmiina. Alle tunnin junamatka Helsinkiin ja puoli-ilmaiset tontit houkuttelevat takuulla maksavia veronmaksajia Orimattilaan. Se ei ole vitsi, vaan valmis sijoitus kunnan tulevaisuuteen

• Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ota selvää faktoista. Alkuperäinen suuruudenhulluus unohdettiin jo, ja nyt Hennaa kehitetään järkevästi 2 000 asukkaan pientaloalueeksi. Infra, oma rautatieasema ja päiväkoti ovat jo valmiina. Alle tunnin junamatka Helsinkiin ja puoli-ilmaiset tontit houkuttelevat takuulla maksavia veronmaksajia Orimattilaan. Se ei ole vitsi, vaan valmis sijoitus kunnan tulevaisuuteen

Olet huumoriheppu. Investoi ite sit!

• Anonyymi00017

Joku on seonnut päästään!!! Henna on vitsi ja surkein hanke Orimattilan historiassa!!!! 😆

• Anonyymi00019

Orimattilan Henna-hanke ei ole vitsi, vaan pitkän aikavälin investointi tulevaisuuteen. Tässä ovat kylmät faktat:

Sijainti: Vain 45 minuuttia Helsinkiin junalla.
        Kasvu: Alue luo uutta veropohjaa Orimattilalle.
        Työpaikat: Logistiikka ja teollisuus tuovat alueelle yrityksiä.
        Visio: Kaupungit eivät synny hetkessä, vaan vuosikymmenten kehityksellä.

• Anonyymi00018

Henna Hubin menestys ja alueen asukasluvun kasvu loivat Orimattilan kaupunginjohdolle täydellisen ponnahduslaudan seuraavaan rohkeaan siirtoon: Hennan vihreän teollisuusalueen (Henna Green Industrial Park) käynnistämiseen.

Miljoonien eurojen infrat odottivat valmiina radan varressa. Nyt oli aika muuttaa Henna pelkästä nukkumalähiöstä raskaamman sarjan talousveturiksi. Tarvittiin vain oikea strategia ja suoraa toimintaa.

Strategia: Valtatien ja raiteiden herruus
      Kaupunki tiesi, ettei pelkkä tonttien mainostaminen nettisivuilla riittäisi. Henna sijoittui logistisesti täydelliseen solmukohtaan – Lahden oikoradan varteen ja vain minuuttien päähän valtatie 4:stä. Kaupunginjohtaja kokosi dynaamisen "iskuryhmän", joka lähti suoraan yritysten oville mukanaan valmis, vastustamaton tarjous.

Kaupunki loi "Fast Track Henna" -konseptin, joka lupasi teollisuusyrityksille:
      Luvat kahdessa viikossa: Kaavoitus oli tehty valmiiksi joustavaksi, joten rakennusluvan sai ennätysajassa.
      Vihreää sähköä suoraan runkoverkosta: Alueelle varmistettiin suora suurteholyönti sähköverkosta, mikä oli elinehto datakeskuksille ja akkukemian yrityksille.
      Oma pistoraide: Teollisuustontit rajautuivat suoraan rataan, mikä mahdollisti tavaraliikenteen siirtämisen kumipyöriltä kiskoille.

Kala tarttuu koukkuun: Ensimmäinen jättiläinen
      Läpimurto tapahtui syksyllä, kun saksalainen logistiikka- ja kiertotalousjätti etsi paikkaa Pohjoismaiden pääkeskukselleen. He olivat neuvotelleet useiden kehyskuntien kanssa, mutta Orimattila veti hihastaan ässän.

Kaupunginjohtaja kutsui yrityksen johdon Henna Hubin kattohuoneistoon lounaalle. Ikkunasta näkyi suoraan tyhjä, tasoitettu teollisuustontti, valmiit tieyhteydet ja parhaillaan asemalle rullaava juna."
      Teidän työntekijänne pääsevät Helsingistä tai Kouvolasta tänne töihin alle tunnissa ilman autoa. Teidän rahtinne liikkuu sähköllä suoraan satamiin. Ja meillä on teille luvat valmiina huomenna", kaupunginjohtaja sanoi ja asetti paperit pöydälle.

Sopimus allekirjoitettiin kuukautta myöhemmin. Logistiikkajätti investoi Hennaan 45 miljoonaa euroa ja rakensi alueelle huippumodernin, automatisoidun logistiikkakeskuksen.

Lumipalloefekti ja taloudellinen jättipotti
      Ankkuriyrityksen saapuminen laukaisi dominoefektin. Kun suuri toimija näytti vihreää valoa, muiden yritysten epäluottamus suli:

Akkuteknologian alihankkija osti viereisen tontin hyödyntääkseen Hennan vahvaa sähköinfraa.
      Kaurapohjaisia elintarvikkeita valmistava tehdas sijoittui alueelle, koska Orimattilan ja Päijät-Hämeen ympäröivä maatalous tarjosi raaka-aineet suoraan kulman takaa.
      Hukkalämmön hyötykäyttö: Logistiikkakeskuksen ja tehtaiden tuottama hukkalämpö johdettiin suoraan Henna Hubin ja muiden asuinkortteleiden kaukolämpöverkkoon, mikä laski asukkaiden energiahintoja ja teki Hennasta omavaraisen.

Tulokset viidessä vuodessa
      Hennan teollisuusalueesta tuli Orimattilan historian suurin työpaikkakeskittymä:600 uutta teollista työpaikkaa suoraan Hennaan, ja noin 300 välillistä työpaikkaa palveluihin ja kunnossapitoon.
      Kiinteistö- ja yhteisöverotulot kasvoivat teollisuusalueelta +1,8 miljoonaa euroa vuodessa.
      Hennan Hub sai uutta virtaa, kun tehtaiden työntekijät täyttivät lounasravintolat, parturit ja liiketilat.

Orimattila osoitti, että kun rohkeaan asuntorakentamiseen yhdistetään aggressiivinen ja suoraviivainen teollisuushankinta, syntyy täydellinen taloudellinen sykli. Henna ei ollut enää pelkkä pysäkki radan varressa – se oli Päijät-Hämeen uusi taloudellinen sydän.

Näin helppoa se on kun vaan nyt laittaisivat täyden höökin päälle.

• Anonyymi00021

Hello Kokoomus! 😆

• Anonyymi00022

Ihanaa kun joku muukin kirjoittaa pitkiä tekstejä minun lisäksi ; DDDD

• Anonyymi00024

On harvinaista orimattilassa että osaa kirjoittaa pitkästi. : DDD

• Anonyymi00027

Meikä täällä niitä kirjoittelee etkä sinä. Duh. Sie et osaa edes yhdistää nota hymyjä silmiin.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Meikä täällä niitä kirjoittelee etkä sinä. Duh. Sie et osaa edes yhdistää nota hymyjä silmiin.

Minä niitä teen ja muutin Orimattilaan takaisin 2017.
        ;DDDD

• Anonyymi00044
        Anonyymi00027 kirjoitti:

...No, meikä ex tempore keksi muuttaa takaisin Orimattilaan syksyllä 2015 ja sitten joulukuun alussa Vuokratalot sanoi että olen saanut asunnon ja muuttopäivä olisi 01.01.2016. Jo siitä päivämäärästä tiesin ettei asiat tule menemään hyvin, mutta todellakin Vuokratalot päätti sotkea myös ihan kaiken muunkin, aivan kaiken. Ne mokasi ja tuhosi ihan kaiken ja HEIDÄN virheideen takia lopullinen muuttopäiväni oli jossain 09-11.01.2016 eli noin pari viikkoa siitä, kun olin jo alkanut maksaa vuokraa tänne. Minulle suunniteltua asuntoa vasta rempattiin ja siinä noin kuukauden päästä pääsin muutamaan siihen omaan asuntooni.

Vähän jaksaa draamaa ja ymmärtää sattumaan, mutta aina sieltä vuodenvaihteesta 2015-2016 asti on Orimattila osoittanut olevansa täynnä rikollisia. Ongelmia toisensa jälkeen. No, vuodesta 2021 ensimmäistä kertaa edes tulin tänne, en tiennyt että Orimattilalle on oma osio. Lueskelin siis täällä, itse kirjoittamatta, eli tämän paikan meininki tuli minulle jo silloin tutuksi. Itse aloin aktiivisen kirjoittelun keväällä 2022 ja aina siitä lähtien olen täällä kirjoitellut.

Nykyään olen ainoa oikea ihminen täällä ja ollut sitäkin jo monta vuotta. Se paljon puhuttu Raksa-Rane TILI lopetti jo kauan sitten. Joku täällä kirjoitteleva väitti olevansa se, mutta miksei se sitä nimimerkkiä sitten käyttänyt? No... virallinen Raksa-Rane ei enää vuosiin kirjoitellut ja sitten ihan random, asiaanliittymättömän miehen kuoleman jälkeen, se trolli lopetti väittämästä olevansa Raksa-Rane.

Sitä mä tässä vain mietin, kun joku yrittää aina kopioida minua ja tekeytyy minuksi.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

...No, meikä ex tempore keksi muuttaa takaisin Orimattilaan syksyllä 2015 ja sitten joulukuun alussa Vuokratalot sanoi että olen saanut asunnon ja muuttopäivä olisi 01.01.2016. Jo siitä päivämäärästä tiesin ettei asiat tule menemään hyvin, mutta todellakin Vuokratalot päätti sotkea myös ihan kaiken muunkin, aivan kaiken. Ne mokasi ja tuhosi ihan kaiken ja HEIDÄN virheideen takia lopullinen muuttopäiväni oli jossain 09-11.01.2016 eli noin pari viikkoa siitä, kun olin jo alkanut maksaa vuokraa tänne. Minulle suunniteltua asuntoa vasta rempattiin ja siinä noin kuukauden päästä pääsin muutamaan siihen omaan asuntooni.

Vähän jaksaa draamaa ja ymmärtää sattumaan, mutta aina sieltä vuodenvaihteesta 2015-2016 asti on Orimattila osoittanut olevansa täynnä rikollisia. Ongelmia toisensa jälkeen. No, vuodesta 2021 ensimmäistä kertaa edes tulin tänne, en tiennyt että Orimattilalle on oma osio. Lueskelin siis täällä, itse kirjoittamatta, eli tämän paikan meininki tuli minulle jo silloin tutuksi. Itse aloin aktiivisen kirjoittelun keväällä 2022 ja aina siitä lähtien olen täällä kirjoitellut.

Nykyään olen ainoa oikea ihminen täällä ja ollut sitäkin jo monta vuotta. Se paljon puhuttu Raksa-Rane TILI lopetti jo kauan sitten. Joku täällä kirjoitteleva väitti olevansa se, mutta miksei se sitä nimimerkkiä sitten käyttänyt? No... virallinen Raksa-Rane ei enää vuosiin kirjoitellut ja sitten ihan random, asiaanliittymättömän miehen kuoleman jälkeen, se trolli lopetti väittämästä olevansa Raksa-Rane.

Sitä mä tässä vain mietin, kun joku yrittää aina kopioida minua ja tekeytyy minuksi.

Miten tarinasi liittyy Hennaan?
        ; CCCC

• Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

...En vieläkään vastaa outoihin viesteihin, mutta se miksi tämä aihe on täällä, on vain SINUN tiedossasi, kommentoija 21:47:48. Minä en todellakaan voi sitä tietää että miksi sinä siitä aloit puhua.

• Anonyymi00023

Olen sitä mieltä että kaupunkin pitää ostaa maita vain kokoomuksen jäsenkirjan omaavilta!

• Anonyymi00026

Onko totta että kokoomus painostaa viranhaltijoita kyseenalaisiin maakauppoihin? Toisessa ketjussa oli viittaus siihen.

• Anonyymi00029

Jollain näyttää olevan kokoomusfobia. Todennäköisesti joku persu.

• Anonyymi00030

Kerrostalo Hennaan ihan ekaksi ja alakertaan elintarvikekioski.
      Kaupunki purkaa monta vuokrakerrostaloa, niin niiden tilalle Hennaan uusi.
      Työpaikat ja -matkat joka suuntaan sopivia.

Jo tehtyjä investointeja ei kannata heittää hukkaan, vaan kehittää nykytasolle.

p.s. en jaksa lukea noita pitkiä kirjoituksia....

• Anonyymi00031

Hyvä kirjotus. Kerrostaloon myös alko ja tai hierontaa.

• Anonyymi00032

Ne pitkät kirjoitukset on täyttä asiaa. Ne on jonkun joka hahmottaa suuria kokonaisuuksia ja näkee tulevaisuuteen. Lue ne joskus ajatuksella.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Hyvä kirjotus. Kerrostaloon myös alko ja tai hierontaa.

Hennasta rakentuu rauhallinen, moderni ja lapsiystävällinen pientalovaltainen alue, jonne muuttaa paljon nuoria perheitä ja työssäkäyviä aikuisia. Tässä on viesti, jonka voit välittää kyseiselle henkilölle:
        Orimattilan Hennaa kehitetään aivan toisenlaiseen asumiseen, eikä sieltä löydy hakemiasi palveluita. Alueelle muuttaa pääasiassa nuorehkoja, eteenpäinmeneviä perheitä ja työssäkäyviä yhteiskunnan tukipilareita.
        He arvostavat luontoa, rauhaa ja turvallista kasvuympäristöä lapsilleen. Alkon palvelut tai mainitsemasi "hierontapaikat" eivät kiinnosta alueen asukkaita vähääkään, eikä sellaiselle toiminnalle ole siellä kysyntää tai paikkaa. Henna on tehty ihmisille, jotka etsivät laadukasta ja perhekeskeistä arkea.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Hennasta rakentuu rauhallinen, moderni ja lapsiystävällinen pientalovaltainen alue, jonne muuttaa paljon nuoria perheitä ja työssäkäyviä aikuisia. Tässä on viesti, jonka voit välittää kyseiselle henkilölle:
        Orimattilan Hennaa kehitetään aivan toisenlaiseen asumiseen, eikä sieltä löydy hakemiasi palveluita. Alueelle muuttaa pääasiassa nuorehkoja, eteenpäinmeneviä perheitä ja työssäkäyviä yhteiskunnan tukipilareita.
        He arvostavat luontoa, rauhaa ja turvallista kasvuympäristöä lapsilleen. Alkon palvelut tai mainitsemasi "hierontapaikat" eivät kiinnosta alueen asukkaita vähääkään, eikä sellaiselle toiminnalle ole siellä kysyntää tai paikkaa. Henna on tehty ihmisille, jotka etsivät laadukasta ja perhekeskeistä arkea.

Älä unta nää. Ei seuraavaan sataan vuoteen Henna kehity päin vaston näivettyy. San mun sanoneen.
        T: Sepastian

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Ne pitkät kirjoitukset on täyttä asiaa. Ne on jonkun joka hahmottaa suuria kokonaisuuksia ja näkee tulevaisuuteen. Lue ne joskus ajatuksella.

Itte kun itteensä kiittelee niin saa mukavia vastauksia.

• Anonyymi00036

Henna ei ole pelkkää peltoa, vaan Orimattilan suurin tulevaisuustakuu. Se tuo kaupunkiin uusia asukkaita, verotuloja ja yrityksiä, jotka pitävät koko kunnan palvelut pystyssä myös tulevaisuudessa. Pelkkä menneisyyteen tuijottaminen ja vastustaminen ei maksa yhtäkään Orimattilan laskua

• Anonyymi00037

Jo on jollain tietämättömällä ylisuuria kuvitelmia. Menee jo alkuperäisen Henna hankkeen ohitte että paukkuu. Ja se hankehan tunnetusti kusi.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jo on jollain tietämättömällä ylisuuria kuvitelmia. Menee jo alkuperäisen Henna hankkeen ohitte että paukkuu. Ja se hankehan tunnetusti kusi.

Orimattilan Henna-hanke onnistuu – rima pidetään korkealla

Arvostelijoiden on aika herätä todellisuuteen: Henna-hanke ei tule epäonnistumaan. Orimattilassa vaivaa liian usein pikkusieluinen asenne, jossa menestystä pelätään tai sitä ei osata odottaa.
        Menestys ei katso sitä, kuinka matalasta torpasta poika on maailmalle lähtenyt. Tausta ei määritä tulevaisuutta, vaan kunnianhimo ja teot ratkaisevat. Rima on pidettävä korkealla joka ikisessä käänteessä – keskinkertaisuuteen tyytyminen loppuu nyt. Henna nousee, halusitte sitä tai ette.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Orimattilan Henna-hanke onnistuu – rima pidetään korkealla

Arvostelijoiden on aika herätä todellisuuteen: Henna-hanke ei tule epäonnistumaan. Orimattilassa vaivaa liian usein pikkusieluinen asenne, jossa menestystä pelätään tai sitä ei osata odottaa.
        Menestys ei katso sitä, kuinka matalasta torpasta poika on maailmalle lähtenyt. Tausta ei määritä tulevaisuutta, vaan kunnianhimo ja teot ratkaisevat. Rima on pidettävä korkealla joka ikisessä käänteessä – keskinkertaisuuteen tyytyminen loppuu nyt. Henna nousee, halusitte sitä tai ette.

Höpö höpö. Orimattilassa tultiin järkiinsä ja luovuttiin perin konusta Henna hankkeesta.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Höpö höpö. Orimattilassa tultiin järkiinsä ja luovuttiin perin konusta Henna hankkeesta.

Milloinkas hanskat on heitetty tiskiin Henna hankkeen suhteen? Kulisseissa tapahtuu koko ajan. Kuvitteleeko joku tosiaan että kun perustat on tehty niin homma vaan lopetettaisiin. Homma jatkuu ....

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Milloinkas hanskat on heitetty tiskiin Henna hankkeen suhteen? Kulisseissa tapahtuu koko ajan. Kuvitteleeko joku tosiaan että kun perustat on tehty niin homma vaan lopetettaisiin. Homma jatkuu ....

Ei todellakaan jatku. Päivitäpä tietosi. Orimattilassa monta paljon tärkeämpää kohdetta ja rahoitustarvetta kuin Henna.
        Totaalisesti epäonnistunut Henna ei enää ole kymmenen tärkeimmän hankkeen joukossa.

• Anonyymi00042

Hennaan ei kannata laittaa pennin jeniä. Onko siellä edes kymmentä taloa ja niitäkin myynnissä.
      Pennalassa on potentiaalia!

• Anonyymi00043

Se on just näin. Henna on orimattilan suurin emämunaus koskaan!

• Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Se on just näin. Henna on orimattilan suurin emämunaus koskaan!

joo se on nähty! ajoin pitkästä aikaa pennalan läpi ja se uus paikka mikä lie jo täysi! henna oli jo ajatuksena kuollut.

• Anonyymi00048

Kyllä se on niin että se taho on tiedossa mikä yrittää maitansa myydä!!!!
      Tuo asia pitää tutkia jos kaupunkia painostetaan ostamaan jonkun maat!!! Se on korruptiota!!!

• Anonyymi00049

Älä vaahtoo. Heitä faktaa kehiin.

• Anonyymi00050

Joku persu parka varmaan!

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Joku persu parka varmaan!

PERSUT EI OMISTA MITÄÄN
        JA MITÄ SE TÄNNE KUULUU JOS MYY MAATA

• Anonyymi00052

Onko rahat loppu? Kiinnostaisko myydä kaupungille? 🤪

• Anonyymi00053

Meikä kuuli marenkissakin että kokoomusta kiinnostaa maankäytön rahat.

• Anonyymi00054

Jo on lapsellista höpötystä.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Jo on lapsellista höpötystä.

Niinkö?
        Puskekaa vaan Kokoomus!
        Teidän peli on tutkan alla.
        Kannattaisi olla hiljempaa. Ette ole kovin viisaita pelissänne.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Niinkö?
        Puskekaa vaan Kokoomus!
        Teidän peli on tutkan alla.
        Kannattaisi olla hiljempaa. Ette ole kovin viisaita pelissänne.

Nämä henkilöt on jo tiedossa.
        Ryhti kuntoon ja kahville.

• Anonyymi00057

Onko kaupungilla investointivaroja jotka polttelisi kokoomuslaisia? 😁
      Tehkää peliliike! Jäljet ovat nyt lyhyet. Olette liian tyhmiä!

• Anonyymi00058

Kuinka paljon tämä Henna on tuottanut? Se on on varma että ainakin 19 miljoonaa ollaan pakkasen puolella.
      Täytyy olla oma lehmä ojassa jos puolustelee tuota kaikkien aikojen emämunausta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      220
      2228
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      52
      1322
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1167
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      996
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      891
    6. 72
      832
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      812
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      747
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      359
      739
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      40
      731
    Aihe