Tyhmä kysymys

häävieras

Joo eli kaverin häät on tulossa ja kun olen aikaisemmin ollut vain yksissä häissä vieraana ja sillonkin ihan pienenä, niin kysynpä tämmöisen tyhmän kysymyksen. Eli, viedäänkö hääparille tavallisesti myös kukkia häälahjan lisäksi?

6

2854

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiza

Ei ole ainakaan niissä häissä ollut tapana joissa minä olen ollut. Kyllä siellä on kukkia riittämiin muutenkin.

• Janna

Ei viedä. Juhlissa on kukkia, jos pari on niitä koristeluun halunnut. "Ylimääräiset" kukat saattavat aiheuttaa päänvaivaa, koska niitä ei yleensä tosiaankaan viedä, joten harvoin kukaan varaa maljakoita niitä varten.

• Häissä ollut.

Olen ollut useissa häissä eikä hääparille ole tapana viedä kukkia, kuten esim. Virossa on tapana. Eli jos jompi kumpi vihittävistä on virolainen niin sitten voi kukkia viedä. Mutta ei meille suomalaisille.

Ja sitten pikku vinkkinä: Häälahjat suositellaan laitettavaki läpinäkyviin paketteihin, papereihin tai sitten jopa ilman paketointia esim. sievällä rusetilla, nauhalla koristeltuna mieluummin kuin umpinaiseen pakettiin tms.

Häälahjathan laitetaan ns. hääpöydälle nähtäviksi. Kuka nyt viitsii pelkkiä kääreitä katsella?

• Kummastelija

Omasta mielestäni on kamala tapa, kun paketit avataan jo hääpaikalla. Ne on tarkoitettu hääparille, ei koko uteliaan juhlakansan pällisteltäväksi. Kaunis paketti on osa lahjaa ja sen tärveleminen on törkeää. Kuitenkin ihmiset näkevät suurimman osan lahjoista lahjalistoista, niin miksi pitäisi mennä availemaan hääparin paketit..? Jos kovasti kiinnostaa millaísia ja minkä arvoisia lahjoja hääpari on saanut, niin voihan niistä udella häiden jälkeenkin, jos pokkaa riittää.

Outo tapa kerrassaan.

• kyllikki

Jokainen tekee omannäköisensä häät eikä ole olemassa mitään sääntöjä millä tavoin orjallisesti toimittaisiin.

Näin väitetään tällä palstalla. Samalla täällä kummeksutaan väitettä, että joku toimisi annettujen sääntöjen pohjalta häitä järjestettäessä.

• kaaso x 2
        Kummastelija kirjoitti:

Omasta mielestäni on kamala tapa, kun paketit avataan jo hääpaikalla. Ne on tarkoitettu hääparille, ei koko uteliaan juhlakansan pällisteltäväksi. Kaunis paketti on osa lahjaa ja sen tärveleminen on törkeää. Kuitenkin ihmiset näkevät suurimman osan lahjoista lahjalistoista, niin miksi pitäisi mennä availemaan hääparin paketit..? Jos kovasti kiinnostaa millaísia ja minkä arvoisia lahjoja hääpari on saanut, niin voihan niistä udella häiden jälkeenkin, jos pokkaa riittää.

Outo tapa kerrassaan.

Minäkin aikoinaan avasin hääparin paketit nähtäville parin toivomuksesta. Mutta....jos ajattelen asiaa itseni kannalta niin mikä sen mukavampaa kuin juhlahumun jälkeen availla paketteja miehen kanssa rauhassa. Perin outo tapa todellakin, mistä lie lakunsa saanut, mutta alottakaamme uusi perinne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      118
      2435
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1562
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      644
      1028
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      962
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      906
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      875
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      710
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      706
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      696
    Aihe