Tyhmä kysymys

häävieras

Joo eli kaverin häät on tulossa ja kun olen aikaisemmin ollut vain yksissä häissä vieraana ja sillonkin ihan pienenä, niin kysynpä tämmöisen tyhmän kysymyksen. Eli, viedäänkö hääparille tavallisesti myös kukkia häälahjan lisäksi?

6

2721

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiza

Ei ole ainakaan niissä häissä ollut tapana joissa minä olen ollut. Kyllä siellä on kukkia riittämiin muutenkin.

• Janna

Ei viedä. Juhlissa on kukkia, jos pari on niitä koristeluun halunnut. "Ylimääräiset" kukat saattavat aiheuttaa päänvaivaa, koska niitä ei yleensä tosiaankaan viedä, joten harvoin kukaan varaa maljakoita niitä varten.

• Häissä ollut.

Olen ollut useissa häissä eikä hääparille ole tapana viedä kukkia, kuten esim. Virossa on tapana. Eli jos jompi kumpi vihittävistä on virolainen niin sitten voi kukkia viedä. Mutta ei meille suomalaisille.

Ja sitten pikku vinkkinä: Häälahjat suositellaan laitettavaki läpinäkyviin paketteihin, papereihin tai sitten jopa ilman paketointia esim. sievällä rusetilla, nauhalla koristeltuna mieluummin kuin umpinaiseen pakettiin tms.

Häälahjathan laitetaan ns. hääpöydälle nähtäviksi. Kuka nyt viitsii pelkkiä kääreitä katsella?

• Kummastelija

Omasta mielestäni on kamala tapa, kun paketit avataan jo hääpaikalla. Ne on tarkoitettu hääparille, ei koko uteliaan juhlakansan pällisteltäväksi. Kaunis paketti on osa lahjaa ja sen tärveleminen on törkeää. Kuitenkin ihmiset näkevät suurimman osan lahjoista lahjalistoista, niin miksi pitäisi mennä availemaan hääparin paketit..? Jos kovasti kiinnostaa millaísia ja minkä arvoisia lahjoja hääpari on saanut, niin voihan niistä udella häiden jälkeenkin, jos pokkaa riittää.

Outo tapa kerrassaan.

• kyllikki

Jokainen tekee omannäköisensä häät eikä ole olemassa mitään sääntöjä millä tavoin orjallisesti toimittaisiin.

Näin väitetään tällä palstalla. Samalla täällä kummeksutaan väitettä, että joku toimisi annettujen sääntöjen pohjalta häitä järjestettäessä.

• kaaso x 2
        Kummastelija kirjoitti:

Omasta mielestäni on kamala tapa, kun paketit avataan jo hääpaikalla. Ne on tarkoitettu hääparille, ei koko uteliaan juhlakansan pällisteltäväksi. Kaunis paketti on osa lahjaa ja sen tärveleminen on törkeää. Kuitenkin ihmiset näkevät suurimman osan lahjoista lahjalistoista, niin miksi pitäisi mennä availemaan hääparin paketit..? Jos kovasti kiinnostaa millaísia ja minkä arvoisia lahjoja hääpari on saanut, niin voihan niistä udella häiden jälkeenkin, jos pokkaa riittää.

Outo tapa kerrassaan.

Minäkin aikoinaan avasin hääparin paketit nähtäville parin toivomuksesta. Mutta....jos ajattelen asiaa itseni kannalta niin mikä sen mukavampaa kuin juhlahumun jälkeen availla paketteja miehen kanssa rauhassa. Perin outo tapa todellakin, mistä lie lakunsa saanut, mutta alottakaamme uusi perinne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      210
      2793
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2659
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      77
      1743
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      233
      1305
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1288
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1001
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      841
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      823
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      823
    Aihe