Kaunista sunnuntaiaamua, uusi ketju uudella otsikolla, ajattelin vaihtelu virkistää.
Kiikkustuolista tulee mieleen vauhdikas kiikuttelu, jossa ajatukset lentää, keinutuoli on miettimisen paikka ja narukeinu tuo muistoja nuoruudesta.
Katselen naapuripihan parikeinua, siihen istahti vanhus, jolla elämä varmaan jo hidastunut ja näin pieni keinunta ajatuksia menneeseen lennättää.
Vauhti ei päätä huimaa, mutta varmaan hyvän mielen antaa.
Narukeinuja ei meillä juurikaan näe, , ehkä maalaistalojen pihoilla kuitenkin.
Katselen paljon Korealaisia sarjoja ja ihmetys on suuri, kun siellä puistoissa voi lenkkeilijät kuntoaan hoitaa vaikka minkälaisin laitteiden avulla.
Miten säilyneetkin ehjinä, onko luonne ihmisillä toinen vai komentoko sen saa aikaan. meillä ei penkitkään paikoillaan kestä, vaikka ketjuilla on kiinnitetty.?
Harmissani olen, no siitä, että olen herkkä tilailemaan jos mitä Facesta.
Mainoksissa niin sujuvaa ja helpon näköistä, mutta anappa olla. kun käsiini saan ei toimi lainkaan samalla tapaa, minussako vika.
Näiden tuotteiden valmistus maana useinkin Kiina, olen yrittänyt sieltä ostoa välttää,, kuitenkin aina sorrun.
Viimeinen tilaukseni koski ikkunanpesu laitetta, siinä oli säiliö mihin lastan jälkeen vesi meni.
Tilausta ei koskaan tullut ja nyt kyselin kaupasta, ei löytynyt, myöskään Sinituotteen verkkosivuilta ei sellaista löytynyt, tiedän kuitenkin, että sellainen on.
Taloudellisesti en ole vahinkoa saanut, mutta ajanhukka kaikesta kuitenkin rasittaa.
Takapihalla ei auton autoa, kaikki on löytäneet menopaikan jonnekin, kai mökeille monikin ja mikäs onkaan, sää suosii vaikka marjaan menoa.
Minun metsäni on asfaltilla päällystetty tori, jos sinnekään jaksan mennä.
Eilen sattui vahinko, henkilöauto ajoi suojatien merkin nurin, hälytyksen myötä tuli paloauto, ja poliisi, neljä palomiestä, kaksi poliisia,
Miestä haastateltiin, palomies taputteli miehen vartaloa kai yrittäen etsiä kipukohtia, ja mies istui takaisin autoon.
Kohta autot lähtivät ja poliisi tarttui henkilöauton rattiin ja vei auton ja miehen.
Melko helppo homma palomiehille, mutta apuansa kumminkin toivat.
Näitä tapahtuu tämän risteyksen yhteydessä aina silloin tällöin, ikkunani on avain näihin tapahtumiin ja utelias kun olen totta kai seuraan, onneksi on muita vieläkin uteliaampia, viereen menevät.
Ajotapojakin on monenlaisia, nekin silloin tällöin ihmettelyä aiheuttavat.
Keinutaanpa nyt missä tahansa, voitte myös vauhdikkaaseen istahtaa ja mukavia tarinoita kertoilla, iloa heille kenelle se siltä tuntuu.
Oikein ihanaa ja lupsakkaa päivää teille ystävät !
KIIKKUSTUOLI !
26
422
Vastaukset 26
- Anonyymi00001
Päivä alkaa olla puolessa.
Oma päiväni alkaa aina aamulenkillä, että saan virran päälle.
Tänä aamuna minut ohitti tummaihoinen mies. - Hänellä oli
nähtävästi joku treenausohjelma tehtävänä. Hän käveli polvia
nostellen. Jossakin 100 m:n päässä hän juoksi takaperin, sitten
taas käveli polvia nostellen. Teitten risteyksessä hän jatkoi
toiseen ja minä toiseen suuntaan.
Hyvälle tuulelle tuo lenkkeilijä sai minutkin ja suunnittelin jo,
että alkaisinkohan minäkin "venkoilla" polvieni kanssa kun tulen
lähemmäksi keskusta ja kotialuettani! Mutta tyydyin entiseen
kävelytyyliini.
Eliaana oli ollut myöhään hereillä ja totesi saman kuin minäkin,
että tältä palstalta näkee kuinka päivämme kuluvat. Niin minäkin
olen ajatellut, että paljon on samanlaisia vaivoja ja jokaisella omat
askareensa ja tapahtumia, jotka saattavat katkaista arkipäivien
rutiineja. Niinkuin minullakin, kun on ollut vieraita.
Ajattelin itsekseni, että minulla sattui nyt käymään sellainenkin
vieras, joka kotoa lähtiessään lähti kauas etelään, Espanjan lämpöön,
mutta tuli kotiin pohjoisesta Suomesta! Kuinka se uskottavasti
selittyy, ettei mene hallusinaation piikkiin? :)
Hän oli ollut kotona klo 4 eilen aamulla, laittanut heti saunan päälle.
Vaimo ei ollut herännyt, ennenkuin kuuli kuorsauksen vierestään.
Uskon että matkastressi häipyi saunan löylyihin ja oman sängyn
lämpöön.
Minulle ei ole tiedossa vieraita lähiaikoina. Nyt oli kertarysäys
muutaman päivän aikana. Silmäklinikalla käynnit ovat ainoat alma-
nakkaan merkityt tapahtumat. Muuten saa itse keksiä huvittelunsa,
eikä se tuota vaikeuksia. Tässä on 10 min. bussimatkan päässä kai-
kenlaisia nähtävyyksiä, joita en ole käynyt katsomassa moneen vuo-
teen. On järjestetty "kaupunkikävelyjä" historiallisesti muisto-
rikkaisiin paikkoihin. Sen jälkeen mennään kaupungin vanhimpaan
kahvilaan kahvittelemaan. - Ehkä selviän sellaisesta lenkistä, jos
vahvistan polvivarustuksiani, että polvet kestävät. Paikallaan seiso-
minen rasittaa eniten. - Olen kuullut, että opas on hauska ja kertoo
välillä sellaista "korvakuulolla" saatua tietoa värikkäistä henkilöistä,
joita täällä kaupungissa on vaikuttanut.
Täytyy ottaa mallia norjalaisista, jotka juhlivat kaduilla ja toreilla,
siitä huolimatta että Norja hävisi jalkapallomatsin Englantia vastaan.
Heidän mielestään oli juhlimisen arvoista pelkästään se, että olivat
taistelemassa mitalipaikoista, mitä ei ole ennen tapahtunut.
Iloitaan silloin, kun on ilon aihetta!
Ensi viikolla on tulossa hellettä sinne Suomeenkin!
/MdK Viikonloppu takana. Ampiaisen pistosta selvisin vähin vaurioin, mutta prinsessan lähtö kotimatkalle tuotti haikulivaiheen.
No, ajalimme mökille, josta palasimme vasta äskeen kotiin. Sää helli käväisin järvessäkin tuskin sitä uimiseksi voisi sanoa, pulahdukseksi lähinnä. Saunaakin lämmitin päivällä sen verran, että sain pestyä itseni. Katiskassa oli aamulla iso ahven ja kun perkasin sen, suomuja tuntui olevan joka paikassa. No, nyt se on pakkasessa odottamassa uusia ahvenia.
Saiskin tulla, ahven on hyvää syötävää, mutta kallista ostaa kalatiskiltä.
Nyt olen väsynyt, liekö raitisilmamyrkytys.
Nostalgisia tunteitakin koin kun tiskasin ennen lähtöä viikonlopun astiat saunassa. Niin tehtiin aina ennen vanhaan. Taidan palata vanhaan tapaan, koin sen terapeuttisena.
Nyt pitää levätä täällä kirkolla ja kerätä voimia nousuviikolle. Mökillä saa liikuntaa jopa liiankin kanssa. Saamme keskiviikkona hollannin sukua kylään. Tilasin siivoojan tiistaiksi ja esikoinen leikkasi takapihan nurmikon ennen lähtöään. Joten kaupunkikodin hommat on hoidettu. Ruokapuolesta huolehdin ja jos vanhoihin lemppariruokiin on luottamista, lohi taitaa loimuta mökin grillissä.
Tällaista korvesta.Huomenta uuden viikon alkuun, pilvistä näyttää olevan, ehkä vettäkin saamme tänään.
Pojantytär lapsineen tulee käymään, on kiva tavata lapset, tytär kuusi ja poika kohta kolme, harvoin käyvät, kun Lahdessa asuvat, mutta nyt äiti lapsineen kesällä voivat pidemmän ajan näissä maisemissa olla.
Äidin lomakin on varmaan lyhentynyt nykyisin, ennenhän opettajat lomaili koko kesäkuukaudet, isä töitä pakertaa.
Oikeastaan juuri tämä tytär useimmin piipahtaa luonani, paikallisilla niin kiire, että eivät jouda kyläilemään.
Muualla asuvat tyttären lapset perheineen kerran vuoteen tulevat minua tapaamaan, no pakko on tähän tyytyä.
Tätä se on tämä elämä, ennen kaikki lähellä asuivat, nyt maailma on vienyt mukaansa.
Jotenkin tuntuu asiat taas vähän vaikeiksi muuttuvan ja apua joudun pyytämään, micro teki topin, suihku VC:sä vuotaa, taulut seiniltä tippuu, vaikka kiviseinään tarkoitetut koukut onkin, kukat kuolee toinen toisensa jälkeen.
Syynä luulen olevan mullan huonous, koska hoito samanlaista kuin edellisinä kesinäkin, eikös tässä jo harmia riittävästi.
Osasin kaalikeitonkin eilen pohjaan keittää, olin koneella kirjoittamassa ja liian kuumalle kattilan jätin, kun menin katsomaan keitto kattilan pohjassa, onneksi, maku ei palaneelta maistunut, mutta ei kaikkein parasta kuitenkaan ollut.
Välillä tuntuu, että kaikki harmit kasaantuu ja kun siihen sitten muistiani joudun rasittamaan, kun ei mieleen tule tuiki tavalliset asiatkaan, siksi tämä kirjoittelu antaa uskoa, että vielä jotain muistan.
Muutenkin olo eilen oli hutero, liekö paha mieleni sen aiheuttanut, tuntui kun tukea jatkuvasti tarvitsin.
Verenpaineen mittasin, kaikki siltä osin ok.
Jospa uusi päivä ja uusi viikko asiat korjaa, kampaajaakin koetin tilata koneelta, mutta ei aikoja, kai kesälomalla ovat koko porukka.
Oikeaan saumaan nuo vieraani tulevat, ehkä siitä parannusta tähän sekavaan elämääni saan.
Tytär tuntee nämä tietokoneet, kuin myös muut laitteet, ehkä apu häneltä löytyy.
Paistamani kuha filee ei tällä kertaa niin hyvältä maistunut, kuin aiemmin, voiko mieliala saada ruuankin makuun vaikuttavan harmin aikaan?
Ahven on kyllä niitä kaloja joita mieluusti minäkin söisin, kuhan lisäksi. muista en liioin välitä, valmistapakin siihenkin hommaan vaikuttaa.
Nythän matkailu on Lappiin kovasti kasvamassa, kun etelän helteet eivät houkuta, vaikka helteiden sekaan kai me täälläkin joudutaan, se kysyy voimia meiltä vanhuksilta, toki kaikilta, mutta vanhukset lasketaan siihen hauraaseen joukkoon.
Ei nuo hallituksen toimetkaan mitään iloa vanhuksille lupaa, jos ei toisillekaan, aina saa kuulla miten asiat huonontuvat.
Tulipa nyt ikävyyttä sisältävä viesti, mutta hyvä, että johonkin voi harminsa purkaa, uskoen että helpottaa.
Huominen, ehkä jo tämä päivä voi ilon tuoda, otan itseäni niskasta kiinni ja kohta asiat rullaa,,,, tai sitten ei.
Enempää ei voi itseltäänkään vaatia, kuin sen mihin kyvyt riittää.
Iloa teille joilla harmit kiertää, kyllä nämä asiat kuntoon saadaan täälläkin.- Anonyymi00007
Hil-la kirjoitti:
Huomenta uuden viikon alkuun, pilvistä näyttää olevan, ehkä vettäkin saamme tänään.
Pojantytär lapsineen tulee käymään, on kiva tavata lapset, tytär kuusi ja poika kohta kolme, harvoin käyvät, kun Lahdessa asuvat, mutta nyt äiti lapsineen kesällä voivat pidemmän ajan näissä maisemissa olla.
Äidin lomakin on varmaan lyhentynyt nykyisin, ennenhän opettajat lomaili koko kesäkuukaudet, isä töitä pakertaa.
Oikeastaan juuri tämä tytär useimmin piipahtaa luonani, paikallisilla niin kiire, että eivät jouda kyläilemään.
Muualla asuvat tyttären lapset perheineen kerran vuoteen tulevat minua tapaamaan, no pakko on tähän tyytyä.
Tätä se on tämä elämä, ennen kaikki lähellä asuivat, nyt maailma on vienyt mukaansa.
Jotenkin tuntuu asiat taas vähän vaikeiksi muuttuvan ja apua joudun pyytämään, micro teki topin, suihku VC:sä vuotaa, taulut seiniltä tippuu, vaikka kiviseinään tarkoitetut koukut onkin, kukat kuolee toinen toisensa jälkeen.
Syynä luulen olevan mullan huonous, koska hoito samanlaista kuin edellisinä kesinäkin, eikös tässä jo harmia riittävästi.
Osasin kaalikeitonkin eilen pohjaan keittää, olin koneella kirjoittamassa ja liian kuumalle kattilan jätin, kun menin katsomaan keitto kattilan pohjassa, onneksi, maku ei palaneelta maistunut, mutta ei kaikkein parasta kuitenkaan ollut.
Välillä tuntuu, että kaikki harmit kasaantuu ja kun siihen sitten muistiani joudun rasittamaan, kun ei mieleen tule tuiki tavalliset asiatkaan, siksi tämä kirjoittelu antaa uskoa, että vielä jotain muistan.
Muutenkin olo eilen oli hutero, liekö paha mieleni sen aiheuttanut, tuntui kun tukea jatkuvasti tarvitsin.
Verenpaineen mittasin, kaikki siltä osin ok.
Jospa uusi päivä ja uusi viikko asiat korjaa, kampaajaakin koetin tilata koneelta, mutta ei aikoja, kai kesälomalla ovat koko porukka.
Oikeaan saumaan nuo vieraani tulevat, ehkä siitä parannusta tähän sekavaan elämääni saan.
Tytär tuntee nämä tietokoneet, kuin myös muut laitteet, ehkä apu häneltä löytyy.
Paistamani kuha filee ei tällä kertaa niin hyvältä maistunut, kuin aiemmin, voiko mieliala saada ruuankin makuun vaikuttavan harmin aikaan?
Ahven on kyllä niitä kaloja joita mieluusti minäkin söisin, kuhan lisäksi. muista en liioin välitä, valmistapakin siihenkin hommaan vaikuttaa.
Nythän matkailu on Lappiin kovasti kasvamassa, kun etelän helteet eivät houkuta, vaikka helteiden sekaan kai me täälläkin joudutaan, se kysyy voimia meiltä vanhuksilta, toki kaikilta, mutta vanhukset lasketaan siihen hauraaseen joukkoon.
Ei nuo hallituksen toimetkaan mitään iloa vanhuksille lupaa, jos ei toisillekaan, aina saa kuulla miten asiat huonontuvat.
Tulipa nyt ikävyyttä sisältävä viesti, mutta hyvä, että johonkin voi harminsa purkaa, uskoen että helpottaa.
Huominen, ehkä jo tämä päivä voi ilon tuoda, otan itseäni niskasta kiinni ja kohta asiat rullaa,,,, tai sitten ei.
Enempää ei voi itseltäänkään vaatia, kuin sen mihin kyvyt riittää.
Iloa teille joilla harmit kiertää, kyllä nämä asiat kuntoon saadaan täälläkin.Kuntoon.
- Anonyymi00002
Hilla@
Harmistuneena katsoin aamulla peiliin, ampiaisenpisto vielä ylähuulta kiusaa, otin allergialääkettä.
Ei paista aurinkokaan, harmi, pitänee kiiruhtaa mökille nostamaan istuintyynyt ja riippukeinun palja sisätiloihin jos vaikka vettä tulee, ei tosin luvattu.
Katsotaan pysyykö mieli tiimalasissa positiivisuuden vai negatiivisyyden puolella.
Korppis, hyvää huomenta toivottaa.- Anonyymi00003
Päivä on jo puolessa, kun täältä naapurista tulen moikkaamaan.
Hil-lan ja Korppiksen viestejä lukiessa tuntuu niin tutulta ja
"kotoisalta". Korppiksen saamat ampiaisenpistot ovat tuttuja
niiltä ajoilta. kun oli luumujen poimimisaika, ja tiesin, että se on
vaarallista touhua, kun imelännälkäiset ampiaiset pörisevät ja
puolustavat saalistaan. Joka kesä jouduin käymään lääkärissä,
kun oikea käsi oli kuin moukari, turvoksissa ja kutiava. Valokuvia,
joita itsesäälistä olin ottanut, on tallessa vieläkin. Valitettavasti
ei voi tänne liittää vertaistueksi.
Ja Hil-la! Kun joku asia alkaa mennä pieleen, niin silloin saa val-
mistautua siihen, että silloin voi kaikki mennä pieleen, ryhtyipä
mihin touhuun tahansa. Kai siinä on joku lainmukaisuus, että niin
tapahtuu. Parasta pitää "ommoo lommoo" ja heittäytyä vaan
pitkälleen. Uusi päivä taas kaiken muuttaa voi! sanoi joku runoilija.
Pahin katastrofipäiväni oli joskus 80-luvulla, kun piti tulla illalla
vieraita. En tarkoita, että vieraat olisivat olleet katastrofi, vaan ne
esivalmistelut, että kaikki sujuisi hyvin työpäivästä huolimatta.
Olin laittanut paistin uuniin jo ennen töihin lähtöä ja uunin
taimerin päälle, että uuni menee päälle määrättynä aikana.
Mitään ei ollut tapahtunut kun tulin kotiin. Ruokailu myöhästyisi.
Laitoin tiskikoneen päälle ja hetken kuluttua, kun tulin keittiöön,
lainehti lattia liukkaasta tiskivedestä, matonpätkän vein pyykki-
koneeseen. Hetken päästä alkoi pesuhuoneesta kuulua kauheata
kolinaa. Pyykkikoneesta oli toisen puolen iskunvaimentaja mennyt
rikki!
Silloin sanoin, että nyt en uskalla koskea kahvinkeittimeen, se hyppää
varmaan silmille!
Kun sitten tein valuutusyhtiölle ilmoituksen ja sanoin, että nyt luulette
varmaan että valehtelen, kun kerron kolmen kodinkoneen menneen
rikki samana päivänä.
Mutta kun he kuulivat, että koneet oli ostettu samanaikaisesti uuteen
taloon, niin eivät ihmettelleet ollenkaan. Koneilla on tietty käyttöikä,
jonka jälkeen ne alkavat hajota. Oli sama valmistaja, joka oli tehnyt
kodinkoneemme. Pakastin- ja jääkaappi kestivät koko asumisajan.
Tänään en ole saanut mitään kummosta aikaan. Olen käynyt vaan
lenkillä. Olen onnitellut serkkua, joka täyttää 85 vuotta tänään.
Muisteltiin lapsuutta, miten ihana oli tavata, kun meitä lapsia oli
yhteensä 10 villikkoa yhdessä leikkimässä.
Kävin myös apteekissa täydentämässä lääkevarastoa.
Olen hieman jälkijunassa aikatauluni kanssa, on ruokailuaika, joten
lähden tästä hellapoliisin tehtäviin. Sen jälkeen voi käydä niin, että
paiskaan maate sohvalle ruokaa sulattelemaan.
Ei ne ohjelmat kummosia tarvitse olla, kun aika hoitelee oman osuu-
tensa ja huomaa kohta, että taas ollaan illassa.
Rattoisaa maanantaita!
/MdK
Aurinkoinen, raikkaan viileä aamu alvirralla, tälle viikolle ei ole muita suunnitelmia kuin kasvimaan kitkeminen rikkaruohot ovat valloittaneet niin ettei porkkananvarsia tahdo näkyä. Sipåulit ovat taittaneet vartensa elikkä eivät kasva enää, peruna kukkii, porkkana pitäisi harventaa ja ensimmäinen avomaan kurkku on tiskipöydällä odottamassa salaattiin siivuttamista.
Keskivikkona saan kylään parhaan ystäväni, jonka kanssa puhun mesessä joka aamu ja jonka olen tuntenut viisikymmentä vuotta vierailulle. Istumme ulkona, ja syömme kääretorttua ja juomme teetä. Tapaamme hyvin harvoin, koska hän on liikuntarajoitteinen koiranomistaja ja pysyttelevät etupäässä kotona. Meille he eivät tuo koiraa sisälle, koska koira on valloittava, vilkas ja yliaktiivinen irlannin setteri joka saisi huushollini ihan sekaisin hetkessä.
Remonttimiehistä ei ole kuulunut mitään. Kuun alussa heidän olisi pitänyt ilmestyä. Onhan tässä vielä kesää jäljellä tosin, mutta olisi hyvä kun tekisivät hommat nyt kun säät ovat vielä hyvät.
Viikonlopun kalamiehet eivät saaneet saalista. Perämoottorin opettelussa meni tovi ja sitten olikin jo lämmintä ja vaikka nyt on paras kuhan kalastusaika, niin ei käynyt koukkuun. Ahventa ja haukea on myös runsaasti kohdallamme olevassa järvessä (jokea padotessa rantaniityt jäivät veden alle ja kohdallamme joki laajenee järveksi)
Jalkapallon mm-kisat ovat loppuvaiheessa ja hyvä niin, kohta alkaa taas olla aikaa muille harrastuksille kuten kasvimaan kitkemiselle ja ensi kuussa käväisenkin sitten pikaisesti Suomessa.
Hyvää alkuviikkoa!- Anonyymi00004
Kiikutellen mennään kesää.
Pilvipoutaiseen aamuun huomenet, hellettä lupailivat, mutta tuuli hieman oksia heiluttaa, kai avun antaa pahimpaan.
Pienet vieraat kävivät äitinsä kanssa ja oli mukava jutella seitsenvuotiaan kanssa, hänellä mielenkiintoa moneen asiaan, mikä minun elämässä vaikuttaa.
Katseli taulujani ja arabian lautasia seinälläni, kyseli miten olen voinut osata ne tehdä, osasipa mieleni ilahduttaa.
Lautasista tuli kyselyjä, mitä tuo kala esittää, lautasessa oli hauenkuva, mistä kerroin kanteleeseen ainekset otetun, ja kysymyksiä tuli, yritin kertoa, että Kalevala on kansalliseepos ja siitä lautasissa on kuvauksia, totesi, että onpa luettava tuo Kalevala.
Veljensä vähän vierasti, mutta pois lähtiessä jo hymysuin vilkutteli.
Valittelin murheitani ja taas asiat korjaantui, micron kohdalla se selvisi johdon seinästä ottamalla, hävetti kun en sitä ymmärtänyt.
Kyllä sen kaikesta huomaa, että aika ohitseni alkaa ohi ajaa.
Mukava tuokio erilaisuutta.
Soitin huoltofirmalle ja lupasivat tulla katsomaan suihkun vuotoa, vastaava nainen selvitti, että suihkun pää on omakustannettava ja luetteli pitkän listan mihin taloyhtiö on velvoitettu, ihmettelin että miten näin on, kun aiemmin kävivät korjaamassa toisen pään, kun vesi ei tullut, nyt letkun toinen pää on minun maksettava, no enpä kiistänyt.
Pykälät on tehty kaikkien eduksi.
Kysyi vielä pystynkö itse kiertämään letkun päätä, no kunpa pystyisinkin, joka asiaan kohta apua tarvitsen, harmittaa.
Kuulonikin on kai heikentymässä, kun mielestäni kuulen hyvin, silti tämän pikkuneidin puhekin puuroutui korviini, siihenkin hänellä oli ehdotus, korvan taakse laitettava kuuloke, hän on nähnyt sellaisen.
Kun puhe siirtyi rollaattoriin, hän kysyi minkälainen se on, nimi ei ollut tuttu, mutta sitten oivallus, että se on kuin ostoskärri ja hän oli kadulla nähnyt sellaisen ja nainen joka sitä työnsi lensi selälleen ja kuoli.
Näin nuori terävä ihmisen alku kaiken huomaa ja tietää ja osaa soveltaa.
Lopuksi hän piirsi kuvan ja kirjoitti siihen nimeni ja omansa ja paljon sydämen kuvia, lämmitti se aitous millä hän sen teki.
Meistä tulisi varmaan kavereita, jos asuisi lähellä, hän kyselisi ja minä saisin kertoa sydämeni halusta.
Kyllä noin asiat menee kuten kerroit MdK, koneetkin aina yhtä aikaa topin tekevät, minulla oli se tukos keittiössä, putkistossa, seurauksen oli osan lattian laitto, oli vuotanut eristeisiin, sitten astianpesukone myös teki tukoksen ja nyt sitten nämä suihkuista johtuvat vaivat.
Myös pesukone teki tempun, kun epätasapainoon linkouksen kanssa joutui, poisto putki irtosi ja lattia lainehti.
Hellan, jääkaapin, astianpesukoneen ole uusinut, nyt vuoro sitten pesukoneella, ja kun sanovat laittajat, että ei kestä kuin noin viisi vuotta, saa uusien hankinnan kohta aloittaa, huh,huh.
Toista oli ennen, hellakin kesti ihmisiän, siis ne levyhellat.
Nuo remonttimiesten odottaminen ei ole mukavaa hommaa, samoin kuin töiden hidas valmistuminen, en ole kaikkein kärsivällisin ihminen ja olen kokenut hitauden aika raskaana.
Noista ampiaisen pesistä tuli mieleeni, kun mökillä oli kuistin alla niiden pesä, sulassa sovuissa saimme elää, ei kertaakaan tökänneet, kai kulkutiet ei kohdanneet.
Itikoiden pistoille olen herkkä ja ne aina minusta tykänneet, patteja vähän joka puolella, nyt niistäkään ei harmia.
Kohta alamme syksyä kohti kiikuttelemaan, ollaanhan jo puolissa välin kesää.
Mutta aikaa on vielä kesästäkin nauttia ja syksy parhaimmillaan kesän tuntua jatkaa.
Nyt kohta kaalikeittoni lämmitykseen, hukkaan en heittänyt, vaikka ei kaikkein ihanin makunautinto olekaan, meni halut kaalikeittoon, kohta ei mikään ruoka enää saa innostumaan, pitänee läskisoosi tehdä, maistuisiko sekään?
Jotain olisi syötävä, ettei kunto huonoksi menisi, vietetään kiva kesäinen päivä.- Anonyymi00006
Hil-la kirjoitti:
Pilvipoutaiseen aamuun huomenet, hellettä lupailivat, mutta tuuli hieman oksia heiluttaa, kai avun antaa pahimpaan.
Pienet vieraat kävivät äitinsä kanssa ja oli mukava jutella seitsenvuotiaan kanssa, hänellä mielenkiintoa moneen asiaan, mikä minun elämässä vaikuttaa.
Katseli taulujani ja arabian lautasia seinälläni, kyseli miten olen voinut osata ne tehdä, osasipa mieleni ilahduttaa.
Lautasista tuli kyselyjä, mitä tuo kala esittää, lautasessa oli hauenkuva, mistä kerroin kanteleeseen ainekset otetun, ja kysymyksiä tuli, yritin kertoa, että Kalevala on kansalliseepos ja siitä lautasissa on kuvauksia, totesi, että onpa luettava tuo Kalevala.
Veljensä vähän vierasti, mutta pois lähtiessä jo hymysuin vilkutteli.
Valittelin murheitani ja taas asiat korjaantui, micron kohdalla se selvisi johdon seinästä ottamalla, hävetti kun en sitä ymmärtänyt.
Kyllä sen kaikesta huomaa, että aika ohitseni alkaa ohi ajaa.
Mukava tuokio erilaisuutta.
Soitin huoltofirmalle ja lupasivat tulla katsomaan suihkun vuotoa, vastaava nainen selvitti, että suihkun pää on omakustannettava ja luetteli pitkän listan mihin taloyhtiö on velvoitettu, ihmettelin että miten näin on, kun aiemmin kävivät korjaamassa toisen pään, kun vesi ei tullut, nyt letkun toinen pää on minun maksettava, no enpä kiistänyt.
Pykälät on tehty kaikkien eduksi.
Kysyi vielä pystynkö itse kiertämään letkun päätä, no kunpa pystyisinkin, joka asiaan kohta apua tarvitsen, harmittaa.
Kuulonikin on kai heikentymässä, kun mielestäni kuulen hyvin, silti tämän pikkuneidin puhekin puuroutui korviini, siihenkin hänellä oli ehdotus, korvan taakse laitettava kuuloke, hän on nähnyt sellaisen.
Kun puhe siirtyi rollaattoriin, hän kysyi minkälainen se on, nimi ei ollut tuttu, mutta sitten oivallus, että se on kuin ostoskärri ja hän oli kadulla nähnyt sellaisen ja nainen joka sitä työnsi lensi selälleen ja kuoli.
Näin nuori terävä ihmisen alku kaiken huomaa ja tietää ja osaa soveltaa.
Lopuksi hän piirsi kuvan ja kirjoitti siihen nimeni ja omansa ja paljon sydämen kuvia, lämmitti se aitous millä hän sen teki.
Meistä tulisi varmaan kavereita, jos asuisi lähellä, hän kyselisi ja minä saisin kertoa sydämeni halusta.
Kyllä noin asiat menee kuten kerroit MdK, koneetkin aina yhtä aikaa topin tekevät, minulla oli se tukos keittiössä, putkistossa, seurauksen oli osan lattian laitto, oli vuotanut eristeisiin, sitten astianpesukone myös teki tukoksen ja nyt sitten nämä suihkuista johtuvat vaivat.
Myös pesukone teki tempun, kun epätasapainoon linkouksen kanssa joutui, poisto putki irtosi ja lattia lainehti.
Hellan, jääkaapin, astianpesukoneen ole uusinut, nyt vuoro sitten pesukoneella, ja kun sanovat laittajat, että ei kestä kuin noin viisi vuotta, saa uusien hankinnan kohta aloittaa, huh,huh.
Toista oli ennen, hellakin kesti ihmisiän, siis ne levyhellat.
Nuo remonttimiesten odottaminen ei ole mukavaa hommaa, samoin kuin töiden hidas valmistuminen, en ole kaikkein kärsivällisin ihminen ja olen kokenut hitauden aika raskaana.
Noista ampiaisen pesistä tuli mieleeni, kun mökillä oli kuistin alla niiden pesä, sulassa sovuissa saimme elää, ei kertaakaan tökänneet, kai kulkutiet ei kohdanneet.
Itikoiden pistoille olen herkkä ja ne aina minusta tykänneet, patteja vähän joka puolella, nyt niistäkään ei harmia.
Kohta alamme syksyä kohti kiikuttelemaan, ollaanhan jo puolissa välin kesää.
Mutta aikaa on vielä kesästäkin nauttia ja syksy parhaimmillaan kesän tuntua jatkaa.
Nyt kohta kaalikeittoni lämmitykseen, hukkaan en heittänyt, vaikka ei kaikkein ihanin makunautinto olekaan, meni halut kaalikeittoon, kohta ei mikään ruoka enää saa innostumaan, pitänee läskisoosi tehdä, maistuisiko sekään?
Jotain olisi syötävä, ettei kunto huonoksi menisi, vietetään kiva kesäinen päivä.Hyönteiset on erittäin hyödyllisiä kaikki.
Tiistai on toivoa täynnä, tai ainakin aurinkoa ja lämpöä luvassa tälle päivälle.
Toivon että useampi keikkustuolilainen jaksaa laittaa vaikka muutaman rivin kuulumisiaan tänne, ettei aloitus vajoa jonnekin historian hämärään.
Mitä muuta toivot tälle päivälle:
Että arki sujuisi ilman suurempia kommelluksia.
Että jalat kantaisivat vielä lähimetsikköön mustikoita poimimaan,. Ulkomaalaine pakettiauto ja marjakoreja vino pino oli jo viime viikolla tien laitaan pysäköitynä joten on ne marjat varmaan kypsyneet jo. Paikalline taikkunainen (ne nuoret, ahkerat ja näppärät) ottaa vastaan tilauksia paikallisessa someryhmässä. Mustikoita ja kantarelleja, monta litraa haluat?
Toivon että minun porkkanarivit harvenesivat itsestään. Taitaa olla turha toivo. Parasta mennä ennen kuin päivästä tulee tosi lämmin, tänään on luvassa hellettä. Tietenkin tuossa on uimaranta kolmensadan metrin päässä. Eikun uikkarit päälle kotoa, pyyhe mukaan ja viilentävään veteen jos alkaa liikaa ahdistaa helle.
Toivon että illan futismatsista tulee hyvä, uskon niin, kaksi parasta joukkuetta vastakkain.
Nää on helppoja asioita toivoa.
Toivon että Trump lopettaisi pommitukset Iranissa, Putin lopettaisi hyökkäyssotansa veljeskansaa vastaan ja Netanyahu palestiinalaisten ja libanolilaisten tappamisen.
Noin vain aluksi.
Nyt olen kuitenkin jo hereillä, menne hakemaan kupposen kahvia ja sitten ulos kastelemaan viljelmiä.- Anonyymi00005
Tervehdys keinutuolilaisille!
Päivä on kallistunut iltapäivän puolelle. Tämäkin päivä alkoi
normaalilla aamulenkillä. Olisi tulossa helteinen päivä, joten
aamuhetki on kullankallis, jos ei halua hiki päässä kävellä.
Aikaisin aamulla osuvat varjotkin juuri sopivasti suojelemaan
kirkkaalta, nousevalta auringolta. Pieni istahdushetki penkillä
matkan varrella.
Kotiin päästyä aamiaisenteko, uutisten katselu tv:stä ja sitten
päätös: mitä hyödyllistä teen tänään, etten tunne olevani
pelkkä turhake?
Päätin aloittaa viikkosiivouksen, mutta päinvastaisessa järjes-
tyksessä! Vaihtelu virkistää. Siivoan aina keittiön, kylpyhuo-
neen ja eteisen viimeisenä. Nyt aloitin keittiöstä. Ajattelin, että
nostan mikron työpöydälle kaapistorivin hyllyltä, ennenkuin
sattuu vakavampia onnettomuuksia. Olen pari kertaa sattunut
saamaan jotakin kuumaa soppaa tai kastiketta käsilleni, kun
mikro on ollut niin ylhäällä. Nyt se on turvallisella korkeudella
hellan tasolla.
Edellispäivänä olin pessyt keittiön maton, johon oli tullut kastik-
keesta jälkiä. Lattian pyyhkimisen jälkeen sain levittää puhtaan
maton lattialle.
Siivosin myös kylpyhuoneen ja viimeksi eteisen.
Siivouspuuhat jatkuvat huomenna muissa huoneissa.
Olen tykännyt siivoamisesta koko pienen ikäni. Äiti on muista-
nut monta kertaa antaa erikoismaininnan päivästä, jolloin hän
oli erityisen kiitollinen, että olin pitänyt sisarukset kurissa ja
herran nuhteessa ja järjestyksen talossa!
Äiti ja isä olivat lähteneet hevosella kirkonkylälle, eli kirkolle,
niinkuin sanottiin ja tavanneet siellä jonkun ystävän, jonka
olivat pyytäneet lähtemään mukaan meille kotiin. Siitä huo-
limatta, että äiti oli pelännyt minkälainen kaaos meillä on
kotona, kun neljä villiä mukulaa on varmaan hikipäässä kek-
sinyt uusia leikkejä.
Niinpä äiti olikin keksinyt jäädä postilaatikon kohdalla pois
ja oli ottanut oikotien mäellä töröttävään kotiimme, kun taas
isä ajoi hevosen rekitietä seuraten pihaan.
Kun äiti avasi tuvan oven hengästyneenä, niin hän jäi siihen
seisomaan vähäksi aikaa kuin jähmettyneenä. Lausahti sitten:
Herrajestas, kuka tämän on saanut aikaan!?
Minä en kainostellut, vaan selitin että minä se olin. Pistin toiset
töihin mattoja ravistelemaan. Laitoin tiskit piiloon, kun en tykkää
tiskaamisesta, eikä isosiskokaan halunnut tiskata.
Laitoin tuvan "pyhän näköiseksi", eli viikonloppuina oli liinat pöy-
dillä, matot lattialla. Nyt oli sitä paitsi haettu mattoja lisää, että
tupa oli hyvin "pyhän" näköinen.
Kohta tuli isä ja vieraskin sisälle. Ja äiti oli tietysti iloinen ja hel-
pottunut "häpeämästä silmät päästänsä", kun koti olikin parem-
massa järjestyksessä kuin muutama tunti aikaisemmin.
Minulla on jääkaapin ovessa syntymäpäiväkortti, jonka äiti on
lähettänyt 1999. Siinä on historiallinen kuvaus nimeni esiinty-
misestä kirjallisuudessa. Maininta myös että M:n koti on aina
järjestyksessä ja että hän on auttamishaluinen ihminen, hakeu-
tuu usein palveluammattiin. On urheilullinen, ulkoilee ja käy
salillakin. -
Kaikki pitää paikkansa, paitsi "palveluammatti" ja salillakäynnit
ovat historiaa, mutta tuosta urheilullisuudesta on nuo aamulenkit
vielä jäljellä.
Nyt olen ansainnut iltapäiväkahvit ja palan omenakakkua!
Illan kölläkettä!
/MdK - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tervehdys keinutuolilaisille!
Päivä on kallistunut iltapäivän puolelle. Tämäkin päivä alkoi
normaalilla aamulenkillä. Olisi tulossa helteinen päivä, joten
aamuhetki on kullankallis, jos ei halua hiki päässä kävellä.
Aikaisin aamulla osuvat varjotkin juuri sopivasti suojelemaan
kirkkaalta, nousevalta auringolta. Pieni istahdushetki penkillä
matkan varrella.
Kotiin päästyä aamiaisenteko, uutisten katselu tv:stä ja sitten
päätös: mitä hyödyllistä teen tänään, etten tunne olevani
pelkkä turhake?
Päätin aloittaa viikkosiivouksen, mutta päinvastaisessa järjes-
tyksessä! Vaihtelu virkistää. Siivoan aina keittiön, kylpyhuo-
neen ja eteisen viimeisenä. Nyt aloitin keittiöstä. Ajattelin, että
nostan mikron työpöydälle kaapistorivin hyllyltä, ennenkuin
sattuu vakavampia onnettomuuksia. Olen pari kertaa sattunut
saamaan jotakin kuumaa soppaa tai kastiketta käsilleni, kun
mikro on ollut niin ylhäällä. Nyt se on turvallisella korkeudella
hellan tasolla.
Edellispäivänä olin pessyt keittiön maton, johon oli tullut kastik-
keesta jälkiä. Lattian pyyhkimisen jälkeen sain levittää puhtaan
maton lattialle.
Siivosin myös kylpyhuoneen ja viimeksi eteisen.
Siivouspuuhat jatkuvat huomenna muissa huoneissa.
Olen tykännyt siivoamisesta koko pienen ikäni. Äiti on muista-
nut monta kertaa antaa erikoismaininnan päivästä, jolloin hän
oli erityisen kiitollinen, että olin pitänyt sisarukset kurissa ja
herran nuhteessa ja järjestyksen talossa!
Äiti ja isä olivat lähteneet hevosella kirkonkylälle, eli kirkolle,
niinkuin sanottiin ja tavanneet siellä jonkun ystävän, jonka
olivat pyytäneet lähtemään mukaan meille kotiin. Siitä huo-
limatta, että äiti oli pelännyt minkälainen kaaos meillä on
kotona, kun neljä villiä mukulaa on varmaan hikipäässä kek-
sinyt uusia leikkejä.
Niinpä äiti olikin keksinyt jäädä postilaatikon kohdalla pois
ja oli ottanut oikotien mäellä töröttävään kotiimme, kun taas
isä ajoi hevosen rekitietä seuraten pihaan.
Kun äiti avasi tuvan oven hengästyneenä, niin hän jäi siihen
seisomaan vähäksi aikaa kuin jähmettyneenä. Lausahti sitten:
Herrajestas, kuka tämän on saanut aikaan!?
Minä en kainostellut, vaan selitin että minä se olin. Pistin toiset
töihin mattoja ravistelemaan. Laitoin tiskit piiloon, kun en tykkää
tiskaamisesta, eikä isosiskokaan halunnut tiskata.
Laitoin tuvan "pyhän näköiseksi", eli viikonloppuina oli liinat pöy-
dillä, matot lattialla. Nyt oli sitä paitsi haettu mattoja lisää, että
tupa oli hyvin "pyhän" näköinen.
Kohta tuli isä ja vieraskin sisälle. Ja äiti oli tietysti iloinen ja hel-
pottunut "häpeämästä silmät päästänsä", kun koti olikin parem-
massa järjestyksessä kuin muutama tunti aikaisemmin.
Minulla on jääkaapin ovessa syntymäpäiväkortti, jonka äiti on
lähettänyt 1999. Siinä on historiallinen kuvaus nimeni esiinty-
misestä kirjallisuudessa. Maininta myös että M:n koti on aina
järjestyksessä ja että hän on auttamishaluinen ihminen, hakeu-
tuu usein palveluammattiin. On urheilullinen, ulkoilee ja käy
salillakin. -
Kaikki pitää paikkansa, paitsi "palveluammatti" ja salillakäynnit
ovat historiaa, mutta tuosta urheilullisuudesta on nuo aamulenkit
vielä jäljellä.
Nyt olen ansainnut iltapäiväkahvit ja palan omenakakkua!
Illan kölläkettä!
/MdKMaistuuhan ne ansaitut.
Anonyymi00008 kirjoitti:
Maistuuhan ne ansaitut.
Huomenta ja taas keskelle viikkoa olemme päässeet, aika vaan lentää ja tekemiset vähenee, onko niin, että jotenkin nuo päivät lyhenee ja aikaansaamiset niiden mukana.
Nyt on jo saavutus jos pullan leipoo, ennen ehti paljon, paljon ja väsymystä ei tuntenut.
Jos kauppa asiat jaksaa ja ruuan valmistaa, on kuin märkä rätti ja loppupäivä menee miten menee.
Eilen kävi korjaaja suihkua katsomassa ja uuden ostoon se letku meni, oli reikiä ja siksi vuoti.
Ei ole kuin pari vuotta kun suihku uusittiin ja nyt sitten jo kappaleina ja minulle lasku.
Ihmettelin vielä miten alkupään korjaus ei maksanut, korjaaja sanoi, että se osa kuuluu taloyhtiölle, letku ja toisen pään suihku sitten omistajalle.
Kyselin vielä, että onko vanha letku nyt hukkaan menevä, vai voiko sen hyödyntää, vastaus oli, roskiin vain, sitten ihmetellään suuria jätemääriä mitä kertyy.
Olen seurannut noita Huvila korjaushommia, kyllä sielläkin hukkaan paljon käyttökelpoista tavaraa menee, on pieni osa mitä kierrätetään, ei kannata käyttöön haalia.
Tulee mieleen, ettäkö ei kannattaisi laittaa joku taho niitä keräämään ja ehjät myyntiin laittaa, niistähän kertyy hyvinkin pian jonkun pienen rakennuksen aikaan saaminen.
Miksi näin on, eikö missään voida säästää, tuleeko sekin liian kalliiksi, näin olen saanut kuulla.
Sota ajan jälkeen kaikki tavarat tarkkaan käytettiin, nyt ei mitään kannata säästä ja uuden rakentamiseen hyödyntää.
Miten maailma on näin pyörähtänyt, ettei säästäminenkään ole kannattavaa?
MdK kertoilit innostasi siivoilla lapsuuden kodissa, niin minäkin ja halusin huonekaluja uusiin paikkoihin siirrellä, äiti oli toista mieltä ja siitä aina käytiin keskustelua, äitihän sen aina voitti, lohdutteli, että kun joskus olet omassa kodissa siirtele sitten, no sen olen tehnytkin.
Viikkosiivous tehtiin siskon kanssa asunnon puolittamalla, äiti nauroi jälkeenpäin, että kun siskoni hameen helmat ylös nosti niin ei kauan mennyt, kun lattia oli pesty, minulla meni aikaa, kun tarkempi olin.
Tuota toivomusta varmaan useampi toivoo, että sodat loppuisi, mutta taas kuulin uuden tiedotuksen, että Trump uuden iskun toteuttaa, luin myös jostakin , että Putin olisi lopettamassa sodan, mutta toisaalla sitten uhotaan iskuista Kiovan kaupunkiin, onko nämä tarina tekemisissä tuon tekoälyn kanssa, ei voi uskoa enää mihinkään.
Onko nämä tietojen leviämiset pahasta ja tuo tekoäly vielä sekoittaa, totuutta ei mistään löydy.
Ihmisen pahin vihollinen on toinen ihminen.
Hyönteisten tärkeys on huomattu ja kestän itikankin pistot, kun ajattelen pääskysten ruokailutarpeita.
On ihana katsella aamuisin, kun poikaset opettelevat lentämään, on aivan erilaista kuin vanhan linnun liito, poikaset räpyttelee, mutta pian jo onnistuu niilläkin.
Kuumuutta lupailtiin täksikin päiväksi, ensi viikolla jo sateita luvassa.
Mustikat kypsyy, sienet nostavat päitään ja niin paljon luonto meille antaa, toivottavasta kerääjiä riittää.
Sota- ajan jälkeen kouluihin piti puolukoita kerätä, ei olisi hullumpi tapa tänä päivänäkään, kun marjan poimijoista on puutetta.
Itse olin nuorenakin huono marjan kerääjä, kun äidin kanssa marjaan menin, oli kaveri mukana oltava ja sitten kannon päällä eväitä syötiin ja satuja metsästä keksittiin.
Sitten kun oman orren alla asuimme jo marjassa käyntikin oli mieluisempaa, varsinkin puolukan keräämisestä tykkäsin, niitä vanhemmillekin keräsimme.
Nyt ei onnistu, edes metsän reunaan kulkeminen.
No jospa taas tämän päivän kiintiö olisi täynnä ja jotain järkevää tekemistä etsin.
Viettäkää mukava päivä ja juokaa vettäkin paljon, näin neuvovat asiasta jotakin ymmärtävät.Hil-la kirjoitti:
Huomenta ja taas keskelle viikkoa olemme päässeet, aika vaan lentää ja tekemiset vähenee, onko niin, että jotenkin nuo päivät lyhenee ja aikaansaamiset niiden mukana.
Nyt on jo saavutus jos pullan leipoo, ennen ehti paljon, paljon ja väsymystä ei tuntenut.
Jos kauppa asiat jaksaa ja ruuan valmistaa, on kuin märkä rätti ja loppupäivä menee miten menee.
Eilen kävi korjaaja suihkua katsomassa ja uuden ostoon se letku meni, oli reikiä ja siksi vuoti.
Ei ole kuin pari vuotta kun suihku uusittiin ja nyt sitten jo kappaleina ja minulle lasku.
Ihmettelin vielä miten alkupään korjaus ei maksanut, korjaaja sanoi, että se osa kuuluu taloyhtiölle, letku ja toisen pään suihku sitten omistajalle.
Kyselin vielä, että onko vanha letku nyt hukkaan menevä, vai voiko sen hyödyntää, vastaus oli, roskiin vain, sitten ihmetellään suuria jätemääriä mitä kertyy.
Olen seurannut noita Huvila korjaushommia, kyllä sielläkin hukkaan paljon käyttökelpoista tavaraa menee, on pieni osa mitä kierrätetään, ei kannata käyttöön haalia.
Tulee mieleen, ettäkö ei kannattaisi laittaa joku taho niitä keräämään ja ehjät myyntiin laittaa, niistähän kertyy hyvinkin pian jonkun pienen rakennuksen aikaan saaminen.
Miksi näin on, eikö missään voida säästää, tuleeko sekin liian kalliiksi, näin olen saanut kuulla.
Sota ajan jälkeen kaikki tavarat tarkkaan käytettiin, nyt ei mitään kannata säästä ja uuden rakentamiseen hyödyntää.
MdK kertoilit innostasi siivoilla lapsuuden kodissa, niin minäkin ja halusin huonekaluja uusiin paikkoihin siirrellä, äiti oli toista mieltä ja siitä aina käytiin keskustelua, äitihän sen aina voitti, lohdutteli, että kun joskus olet omassa kodissa siirtele sitten, no sen olen tehnytkin.
Viikkosiivous tehtiin siskon kanssa asunnon puolittamalla, äiti nauroi jälkeenpäin, että kun siskoni hameen helmat ylös nosti niin ei kauan mennyt, kun lattia oli pesty, minulla meni aikaa, kun tarkempi olin.
Tuota toivomusta varmaan useampi toivoo, että sodat loppuisi, mutta taas kuulin uuden tiedotuksen, että Trump uuden iskun toteuttaa, luin myös jostakin , että Putin olisi lopettamassa sodan, mutta toisaalla sitten uhotaan iskuista Kiovan kaupunkiin, onko nämä tarina tekemisissä tuon tekoälyn kanssa, ei voi uskoa enää mihinkään.
Onko nämä tietojen leviämiset pahasta ja tuo tekoäly vielä sekoittaa, totuutta ei mistään löydy.
Hyönteisten tärkeys on huomattu ja kestän itikankin pistot, kun ajattelen pääskysten ruokailutarpeita.
On ihana katsella aamuisin, kun poikaset opettelevat lentämään, on aivan erilaista kuin vanhan linnun liito, poikaset räpyttelee, mutta pian jo onnistuu niilläkin.
Mustikat kypsyy, sienet nostavat päitään ja niin paljon luonto meille antaa, toivottavasta kerääjiä riittää.
Sota- ajan jälkeen kouluihin piti puolukoita kerätä, ei olisi hullumpi tapa tänä päivänäkään, kun marjan poimijoista on puutetta.
Itse olin nuorenakin huono marjan kerääjä, kun äidin kanssa marjaan menin, oli kaveri mukana oltava ja sitten kannon päällä eväitä syötiin ja satuja metsästä keksittiin.
Sitten kun oman orren alla asuimme jo marjassa käyntikin oli mieluisempaa, varsinkin puolukan keräämisestä tykkäsin, niitä vanhemmillekin keräsimme.
No jospa taas tämän päivän kiintiö olisi täynnä ja jotain järkevää tekemistä etsin.
Viettäkää mukava päivä ja juokaa vettäkin paljon, näin neuvovat asiasta jotakin ymmärtävät.Huomemta@
Alkaisko päivän hommiin vai kirjoittaisko kuulumiset Kiikkutuoliin.
Tänään alkoi taloyhtiön ulkopuolisten puupintojen maalaus. Sehän teetti eilen karsimishommia kasvistossa puuosien edestä.
No, hyvin homma lähti käyntiin pojilla, aamusta aloittivat.
Iltakoneella saapuu osa hollannin sukua. Ajattelin tehdä lohileipiä ja kanasalaattia iltapalaksi. He jatkavat myöhemmin Posion tilalle.
Mökillekin pitää kohta ajella, keksin helpon porrasaskelman laiturille ja saunamökkiin. Olisikohan meikäläisestä ollut arkkitehdiksi tai timpuriksi jotensakin ideat toimivat ja käytännössä pelaavat. Ostin valmiin 60×60 puulaatan, mökilltä löytyy tukipuuta niistä teen askelman.
Eilen siistin paikkoja mökillä, tarkastin katiskan, jonne oli yksi pieni ahven uinut, päästin sen enemään, odottelen isompia.
Välillä makasin riippukeinussa ja keräsin voimia jatkaa. Illalla lämmitin kaupuksisaunan, rullasin pötkylät hiuksiini, kohta kun hiukset auki harjaan saan taas kiekurakampauksen.
No, nyt päivän puuhiin ; ))- Anonyymi00009
Hil-la kirjoitti:
Viettäkää mukava päivä ja juokaa vettäkin paljon, näin neuvovat asiasta jotakin ymmärtävät.Taas kallistuu tämäkin päivä iltapäivän puolelle,tuntia myöhemmin
kuin siellä Suomessa.
Heräsin jo 6-aikaan ja tiesin, että tänään on jatkettava siitä, mihin
eilen jäin. Mutta ensin oli selvittävä lenkkipolulle. Siitä saan aina
energiaa, kun täytyy päästä jostakin hommasta eroon, niin lenkki-
polulta sitä tekemisenhalua saa nopeasti.
Eilen jäi siivouspuuhat kesken. Makuukamarista olin vienyt lakanat
koneeseen ja muut petivaatteet parvekkeelle. Eihän siinä kauan
nokka tohissut kun oli puhdasta koko asunnossa, valkopyykki kuiva-
massa. Illalla on pyykinsilitystä, aluslakanan olen oppinut silittämään
lämpimällä kädellä! :) Ei ole enää mankelia, enkä viitsi mennä alakerran
pyykkitupaan mankeloimaan. Meilä on kaikissa asunnoissa pyykkikone
ja kuivausrumpu. Silti monet pesevät pyykkinsä pyykkituvassa, joka on
ilmainen. Kun pesee asuntonsa koneella niin saa maksaa sähkön itse.
Pyykkituvassa on myös mankeli ja silitysrauta.
Tänne on luvattu kolmen päivän helleaalto nyt loppuviikoksi, sitten taas
normaalia, pohjoismaista kesäsäätä. Eihän ne vesisateetkaan pahaksi
olisi, luonto on niin kuivaa että on tulipalojen vaara maastoissa. Vesisade
antaisi vauhtia kantarellien metsästäjille, eikä taitaisi tehdä pahaa, jos
vesivarastot saisivat täydennystä.
Soenimetsään kaipaan, mutta ne ajat ovat ohi. Ne metsät, mitä kaupunki-
alueella on, ovat niin saastuneita, ettei tulisi mieleenkään poimia mitään
muuta kuin korkeintaan kukkia, jos sattuisi löytämään. Mustikan varpuja
saatan taitella kevättalvella, jos on lumeton tai vähäluminen talvi.
Varvut ovar nättejä tulppaanien kanssa.
Joskus olen taitellut syysmyöhällä ja saanut oksat kukkimaan jouluksi.
Ovat nättejä kun laittaa kapeasta silkkinauhasta rusetteja varpujen
joukkoon. (Eihän tästä ole kuin n 5 kuukautta, kun lähestytään taas
kerran joulua!)
Päivät tahtovat kulua niin nopeasti tässä oman arkensa hallitsemisessa,
ettei paljon ehdi pohtia suurempia, maailmanlaajuisia asioita.
Alkaa vaan kyllästyttää kaikki Trumpin metkuilut, Putinin jääräpäisyys
ja noitten muitten suurten johtajien "älynväläykset". Onko tavallinen
kansa omasta vapaasta tahdostaan valinnut heidät tuhoamaan koko
kauniin maailman?
Me emme voi asioihin vaikuttaa, joten eletään niinkuin ei olisi hätä-
päivää, mennään päivä kerrallaan ja yritetään nauttia jokaisesta
uudesta päivästä.
/MdK
Myöhäisiltaa@
Taas on päivä pulkassa. Aamulla alkoi taloyhtiön puupintojen maalaus, hyvin näppärästi alkoikin.
Lähdin mökille timpurihommiin. Tein askelman laituria ja saunamökkiän yhdistävään kohtaan.
Hyvä tuli ja puun värikin oli sama. Ainut ongelma oli hakea porakone ampiaisia kuhisevasta varastosta. Luovuin ja naputin nauloilla askelman osat yhteen. Nyt taitaa käydä niin, että ampiaiset haittaavat arkeani, joten pitänee ostaa jotain myrkkyä ja illan hämärässä tukkia niiden lentoreitit.
Tein kotona vielä iltapalat valmiiksi ja otin ettoset sitten lentokentälle odottamaan no, kone oli 20 minuuttia myöhässä. Saapui vihdoin ja päästiin kotiin.
Porukka vetäytyi nukkumaan, minä päätin vielä unta odotellessa pistää tänne kuulumisiani
Luin tuolta toisesta aloituksesta kuinka paljon me kiikkutuolilaiset ollaan muita parempia ihmisiä kaikessa jopa niin, että eivät avaa kiikkutuoliketjua ; ))
Kommentteja tulee toisiin ketjuihin sitä tahtia, että kiikkutuoli painuu alta aikayksikön kakkossivulle. No, ei hätää sieltä se onkin helpompi löytää. Kävijämäärä on valitusketjun ja kiikkutuolin kanssa samaa luokkaa.
Hyvää yötä, huomenna onkin mökkipäivä suvun kanssa. Uidaan, maalaillaan ja syödään.
Yötä!Huomenta ja terveiset kauniista kotikaupungistani, vettä joka suunnalla ja aivan kivenheiton päässä.
Pitää kertoa ihmeellisyyksistä eiliseltä päivältä, kaikki nuo jutut koneiden toiminnoita pitänee uskoa, kun jotain kummaa omin silmin näkee.
Selailin konetta etsien keinutuolia ja kas kummaa, koko sivu tuli täyteen kiikkustuoli ja muilla nimikkeillä aloituksiani täytti sivun.
Pyörittelin hiirellä ja enpä sitten enää löytänytkään muuta kuin tämän nykyisin.
Ajattelin jo, että joillakin oli aikaa kaikki etsiä ja kerätä peräkkäin esiin.
Siinäpä ihmettelin, mutta jätin sikseen, kai tuollekin joku selitys löytyy?
Vävyni piipahti ja toi kanttarellejä kastikkeen verran, niitä kai alkaa runsain mitoin löytymään, naapuri sankollisen mökiltään kerännyt,
Mustikkapiirakkaa sain uusista mustikoista tehtyä, saunakaveri näin ilahdutti..
Saunakaverini jäi saunasta tullessamme istumaan vähäksi aikaa luokseni ja siinä tovi aikaa kului rupattelun merkeissä ja jonkun ajan päästä nousi omaan kerrokseensa.
Ihania tuollaiset naapurit, aina valmiina auttamaan, tavalla tai toisella.
Sanosinpa tuohon korpiksen esiin tuomaan "paremmuus" asiaan, että ikävä edes puhua, totuus on, että ei kukaan täällä ketjussamme nosta itseään muita paremmiksi, miksi niin tekisikään.
No tietenkin puhun omilla ajatuksillani, en toisten mietteitä tiedä, mutta uskallan olla kaikkien kirjoittajien kohdalta sen, että allekirjoittavat väitteeni.
Ennen,(muutamia vuosia sitten), askartelin aina varsinkin joulun alla ja aina uusia malleja etsin, loinpa omia aatoksiani esiin niitä rakennellen, nyt sekin on jätettävä pois ohjelmasta, kun ei kerta kaikkiaan halua jouluakaan rihkamakaupan näköiseksi, niin paljon on kaikkea kertynyt ja en pois raski viskata, kun silmää miellyttävät.
Aika kului kuin siivillä niitä värkätessä.
Nyt elämä siinä vaiheessa, että yritän turhaa muutekin pois laittaa.
Meilläkin on alakerrassa pyykkitupa ja mankeli, kuivaushuone, en kyllä käytä pyykkitupaa muuten kuin mattoja lattialla pesuun, mankelissa pöytäliina manklaan.
Kone on kylppärissä ja parvekkeella kuivatan pyykkitelineellä pyykkini, olisihan nuo pyykkinarut tuolla pihalla, mutta laiska kun olen, en niitäkään hyödynnä.
Kiva kun vieraita piipahtaa ja vielä matkojen takaa, iloa yhteisiin hetkiinne korpikirjailija.
Minusta ei oikein noihin miesten ole hommiin, en taulujanikaan saa seinällä pysymään, en tiedä minkälaiset koukut olisi keksittävä, että kiviseinässä kestäisi.
Ajattelin jo, että laitan lattioille seiniä kiertämään, mutta hankaluutta toisi siivouksen kanssa, kai joudun apua pyytämään.
Jätänkin taas tähän, pitkäksi tuo virui tänäänkin, mutta minkäs voi, kun on niin paljon kerrottavaa;)D
Kivaa päivää, onhan torstai toivoa täysi.- Anonyymi00010
Hil-la kirjoitti:
Huomenta ja terveiset kauniista kotikaupungistani, vettä joka suunnalla ja aivan kivenheiton päässä.
Pitää kertoa ihmeellisyyksistä eiliseltä päivältä, kaikki nuo jutut koneiden toiminnoita pitänee uskoa, kun jotain kummaa omin silmin näkee.
Selailin konetta etsien keinutuolia ja kas kummaa, koko sivu tuli täyteen kiikkustuoli ja muilla nimikkeillä aloituksiani täytti sivun.
Pyörittelin hiirellä ja enpä sitten enää löytänytkään muuta kuin tämän nykyisin.
Ajattelin jo, että joillakin oli aikaa kaikki etsiä ja kerätä peräkkäin esiin.
Siinäpä ihmettelin, mutta jätin sikseen, kai tuollekin joku selitys löytyy?
Vävyni piipahti ja toi kanttarellejä kastikkeen verran, niitä kai alkaa runsain mitoin löytymään, naapuri sankollisen mökiltään kerännyt,
Mustikkapiirakkaa sain uusista mustikoista tehtyä, saunakaveri näin ilahdutti..
Saunakaverini jäi saunasta tullessamme istumaan vähäksi aikaa luokseni ja siinä tovi aikaa kului rupattelun merkeissä ja jonkun ajan päästä nousi omaan kerrokseensa.
Ihania tuollaiset naapurit, aina valmiina auttamaan, tavalla tai toisella.
Sanosinpa tuohon korpiksen esiin tuomaan "paremmuus" asiaan, että ikävä edes puhua, totuus on, että ei kukaan täällä ketjussamme nosta itseään muita paremmiksi, miksi niin tekisikään.
No tietenkin puhun omilla ajatuksillani, en toisten mietteitä tiedä, mutta uskallan olla kaikkien kirjoittajien kohdalta sen, että allekirjoittavat väitteeni.
Ennen,(muutamia vuosia sitten), askartelin aina varsinkin joulun alla ja aina uusia malleja etsin, loinpa omia aatoksiani esiin niitä rakennellen, nyt sekin on jätettävä pois ohjelmasta, kun ei kerta kaikkiaan halua jouluakaan rihkamakaupan näköiseksi, niin paljon on kaikkea kertynyt ja en pois raski viskata, kun silmää miellyttävät.
Aika kului kuin siivillä niitä värkätessä.
Nyt elämä siinä vaiheessa, että yritän turhaa muutekin pois laittaa.
Meilläkin on alakerrassa pyykkitupa ja mankeli, kuivaushuone, en kyllä käytä pyykkitupaa muuten kuin mattoja lattialla pesuun, mankelissa pöytäliina manklaan.
Kone on kylppärissä ja parvekkeella kuivatan pyykkitelineellä pyykkini, olisihan nuo pyykkinarut tuolla pihalla, mutta laiska kun olen, en niitäkään hyödynnä.
Kiva kun vieraita piipahtaa ja vielä matkojen takaa, iloa yhteisiin hetkiinne korpikirjailija.
Minusta ei oikein noihin miesten ole hommiin, en taulujanikaan saa seinällä pysymään, en tiedä minkälaiset koukut olisi keksittävä, että kiviseinässä kestäisi.
Ajattelin jo, että laitan lattioille seiniä kiertämään, mutta hankaluutta toisi siivouksen kanssa, kai joudun apua pyytämään.
Jätänkin taas tähän, pitkäksi tuo virui tänäänkin, mutta minkäs voi, kun on niin paljon kerrottavaa;)D
Kivaa päivää, onhan torstai toivoa täysi.Päivä on lähtenyt taas hyvin käyntiin. Katsoin kelloa unisin
silmin ja ajattelin että se on 7. Aika lähteä lenkile, mutta kun
vilkaisin ulko-ovella kelloa uudelleen, niin se näytti 6.15!
Lähtiköhän se käymään takaperin, niinkuin se tumma mies
eräänä aamuna, joka juoksi takaperin tai nosteli polviaan kor-
kealle kun käveli eteenpäin.
Joka tapauksessa päivän avauslenkki tuli tehtyä. Lämpötila
povattu tälle päivälle vähintään +31°. Ei tarvitse avata verhoja,
asunto mahdollisimman pimeäksi.
Hymyilytti eilen, kun jossakin tv-lähetyksessä kerrottiin ja
näytettiin, miten ns. klimaattikamari toimii, kun totutellaan
lämpimään ilmastoon ja kun hikoilu lisääntyy kehossa.
Tuo kamarihan on kuin suomalainen sauna!
Moni ruotsalainen valittaa, että saunassa ei voi hengittää ja
että siellä alkaa hikoiluttaa ja sitä hikoilua jatkuu vaikka olisi
käynyt suihkussa.
Saunassa ei hengitetä yleensä nenän kautta, jos lämpötila
on korkea. Suomalainen oppii hengitystekniikan heti, eikä
polta nenän limakalvoja. - Hikoilu on pääasia, ihohuokoset
avautuvat ja kaikki kuona ja lika nousee pintaan ja pestään
pois. Kun on ollut saunan 60-100° lämmössä, niin ulkona
oleva +35° saa vilunväreet selkään!
Tänään on siitä erikoinen päivä, että minulla ei ole mitään
huusholliin viittaavaa tekemistä! Täytyy varmaan syventyä
sellaisiin puuhiin, jossa pitää ajatella tai hoitaa hyvinvointiaan
musiikin avulla.
Musiikkia minulla on tavallisesti aina taustalla.
Lempimusiikkia on ystäväni tekemät levyt "Swinging Bach"
ja Swinging Mozart", jotka hän teki kun oli noitten säveltäjien
juhlavuodet. Klassillisia, tunnettuja sävellyksiä swing-jazz
tyylisenä.
Poika ja miniä toivat kasan sanaristikkolehtiä, kun tietävät, että
olen "ristikkonörtti". Niistäkin on apua, jos työttömyyttä pukkaa.
Mutta ei ole vielä mennyt sormi suuhun, kun täytyy keksiä jotakin
tekemistä.
Tiedän, että sisko soittaa saunomisensa jälkeen. Hänellä on niin
paljon menoja, myös vieraita kesät talvet, että välillä sääliksi käy.
Itselläni ei ole samaa hössäkkää ja nyt, kun oli saman viikon aikana
monta päivää vieraille varattuna, niin nukuin sen jälkeen päivisinkin
yhden viikon aikana ja ajattelin että tuleeko minusta enää virkeätä
ollenkaan.
Mutta nyt olen taas ennallani ja tehnyt viikon työt puolessa viikossa.
Siinä nyt pulma: sanaristikot, lukeminen vaiko musiikki ajankuluksi.
Lähden vuolemaan pitkiä tikkuja... ehkä se siitä ratkeaa!
Lämpöä päiväänne!
/MdK - Anonyymi00011
Minäkin mainitsin tuon sanan syödään. Naapurin herrasmies oli kai vähän maistissa kun alkas mull sanailemaan; meillä päin sanotaan, että syyään.
Syöty on ja vähän päiväpeitonpäällä köllökelty. Kaubamajaan pitäisi lähteä,mut niin paljon laiskuttaa, että jätä huomiseen. Josko sääkin viilenisisi kappalehen verran, notta. Anonyymi00011 kirjoitti:
Minäkin mainitsin tuon sanan syödään. Naapurin herrasmies oli kai vähän maistissa kun alkas mull sanailemaan; meillä päin sanotaan, että syyään.
Syöty on ja vähän päiväpeitonpäällä köllökelty. Kaubamajaan pitäisi lähteä,mut niin paljon laiskuttaa, että jätä huomiseen. Josko sääkin viilenisisi kappalehen verran, notta.Kesäistä kaunista aamua, taivas kauniin sininen ja pääskyjen lentoa ihailin kahvia juodessani, radiota kuuntelin ja maailman uutisia koetin seurailla.
Radion anti oli tänä aamuna maksukorttien käytöstä, haitoista ja hyödyistä
Herätti muistot mieliin, kun nämä pankkikortit muotiin tuli ja miten epäillen niihin suhtauduttiin, nyt on kai jokainen niihinkin tottunut.
Itsekin olin hyvin epäluuloinen alkuun, nyt joka päivä käytössä, kun eroja tarvitaan.
Jotain uutta taas kehitellään, en oikein ymmärrykseen päässyt, mistä oli kysymys.
Kauhistelin myös asiaa, mikä kai tekoälyyn liittyy, nuo julkkiksiin kohdistetut tekaistut jutut, miten niitä uskalletaan esiin tuoda, ja hyvinkin vahvoja mielipiteitä esitetään, totuutta ei nimeksikään.
Jopa ihmisten suruun liittyvillä asioilla pelataan, esiin tuodaan , ja kuitenkin jätetään oikeaa tietoa antaa.
Luulisi tälläisestä edesvastuuseen joutuvan, ainakin minua ihan hirvittää ja miten sitten käykään, kun totuus paljastuu, yksityisyyskin kadonnut luulottelun varjoon.
Aiemmin kehuin juontajia ja nyt alkaa ärsyttää naistoimittajan puheripuli, selkeästi ääntää, mutta liiankova on vauhti, korvaan sattuu.
Olisko puhuessakin käytettävä se pilkun tauko;)
Tuo saunan lämpö on mieltäni hiertänyt, kun keskiviikko saunaan menen, on lämpö nippanappa 60 astetta ja kiukaalle vettä heittäen ei hiki iholle nouse, vaan se vesihöyry sieltä liian haaleasta kiukaasta.
Saunan lämpö olisi oltava se 80 astetta, kun vettä kiukaalle heittää, äkäiseen kuumuuden iholle saa ja hien nostattaa.
Jos vaan lämmössä haluaa loikoilla voi 60 riittää, mutta hien ulos iholle saaminen vaatii 80 astetta.
Tämäkin asia jakaa mielipiteitä, puhun nyt omalla suullani.
Ristikoita täytän minäkin ja niillä saa ajankulun ja aivojumppaa lisäksi.
Tuo kellokin on minulla niin koristeellinen monine viisareillaan, että en yöaikaan aina selvää saa missä mennään, mielessä on ollut ostaa sellainen vanhan ajan kello, missä vain yhdet viisarit, ostamatta taitaa jäädä.
Kirjoittajat vähenevät, saapa nähdä milloin minunkin mitta täyttyy, ärsyttää tuo mainosten lisääntyminen, enää ei kohta ketjuja sovi availemaan, kun tila pienenee, no taitaa johtua siitäkin, että porukkaa ei riitä kirjoittelemaan.
Tämäkin asia mistä olemme saaneet vuosikymmenet kirjoituspojan saada, taitaa häipyä maailman tuuliin.
Ihmisillä ei ole mielikuvitusta, leikkimieltä ja näin aiheet kuiviksi muuttuu.
No tässä tämän aamun raapustus, jatkakaa jos intoa löytyy.
Tuo syöminen on tuiki tärkeä osuus, ei kauan kirjoittele kukaan, jos ei ruokaa välillä saa;) Heippa!- Anonyymi00012
Hil-la kirjoitti:
Kesäistä kaunista aamua, taivas kauniin sininen ja pääskyjen lentoa ihailin kahvia juodessani, radiota kuuntelin ja maailman uutisia koetin seurailla.
Radion anti oli tänä aamuna maksukorttien käytöstä, haitoista ja hyödyistä
Herätti muistot mieliin, kun nämä pankkikortit muotiin tuli ja miten epäillen niihin suhtauduttiin, nyt on kai jokainen niihinkin tottunut.
Itsekin olin hyvin epäluuloinen alkuun, nyt joka päivä käytössä, kun eroja tarvitaan.
Jotain uutta taas kehitellään, en oikein ymmärrykseen päässyt, mistä oli kysymys.
Kauhistelin myös asiaa, mikä kai tekoälyyn liittyy, nuo julkkiksiin kohdistetut tekaistut jutut, miten niitä uskalletaan esiin tuoda, ja hyvinkin vahvoja mielipiteitä esitetään, totuutta ei nimeksikään.
Jopa ihmisten suruun liittyvillä asioilla pelataan, esiin tuodaan , ja kuitenkin jätetään oikeaa tietoa antaa.
Luulisi tälläisestä edesvastuuseen joutuvan, ainakin minua ihan hirvittää ja miten sitten käykään, kun totuus paljastuu, yksityisyyskin kadonnut luulottelun varjoon.
Aiemmin kehuin juontajia ja nyt alkaa ärsyttää naistoimittajan puheripuli, selkeästi ääntää, mutta liiankova on vauhti, korvaan sattuu.
Olisko puhuessakin käytettävä se pilkun tauko;)
Tuo saunan lämpö on mieltäni hiertänyt, kun keskiviikko saunaan menen, on lämpö nippanappa 60 astetta ja kiukaalle vettä heittäen ei hiki iholle nouse, vaan se vesihöyry sieltä liian haaleasta kiukaasta.
Saunan lämpö olisi oltava se 80 astetta, kun vettä kiukaalle heittää, äkäiseen kuumuuden iholle saa ja hien nostattaa.
Jos vaan lämmössä haluaa loikoilla voi 60 riittää, mutta hien ulos iholle saaminen vaatii 80 astetta.
Tämäkin asia jakaa mielipiteitä, puhun nyt omalla suullani.
Ristikoita täytän minäkin ja niillä saa ajankulun ja aivojumppaa lisäksi.
Tuo kellokin on minulla niin koristeellinen monine viisareillaan, että en yöaikaan aina selvää saa missä mennään, mielessä on ollut ostaa sellainen vanhan ajan kello, missä vain yhdet viisarit, ostamatta taitaa jäädä.
Kirjoittajat vähenevät, saapa nähdä milloin minunkin mitta täyttyy, ärsyttää tuo mainosten lisääntyminen, enää ei kohta ketjuja sovi availemaan, kun tila pienenee, no taitaa johtua siitäkin, että porukkaa ei riitä kirjoittelemaan.
Tämäkin asia mistä olemme saaneet vuosikymmenet kirjoituspojan saada, taitaa häipyä maailman tuuliin.
Ihmisillä ei ole mielikuvitusta, leikkimieltä ja näin aiheet kuiviksi muuttuu.
No tässä tämän aamun raapustus, jatkakaa jos intoa löytyy.
Tuo syöminen on tuiki tärkeä osuus, ei kauan kirjoittele kukaan, jos ei ruokaa välillä saa;) Heippa!Hyvää perjantaiaamua!
Olen ehtinyt istahtaa tähän koneen äärelle ja selailin vähän
Facebookia. Siellä tulee joka päivä esille vanhoja asioita, jotka
ovat olleet tapetilla vuosia sitten.
Osui Kela-taksi-uudistus silmiin . Vuosi oli 2018, kun asuin
vielä Suomessa ja menin Kela-taksilla TAYSiin silmäklinikalle.
Tällaista oli silloin:
-----------------------
”Talvella Talikkalan markkinoille ja kesällä Tampereelle!"
Tänään meno TAYSiin, kaksi muuta matkalaista samaan kohtee-
seen Kela-taksissa. - Kela-taksi uudistuksen ansiosta voimme
mennä samalla kyydillä, mutta kotimatkalle tarvitaan KOLME
autoa yhden sijaan!
Lienee Kelalle taloudellista ja myös ympäristö- sekä asiakas-
ystävällistä? - Järjen käyttö kiellettyä edelleen näitten pähkä-
hullujen päätösten teossa?
Ei osattu selittää, mutta ei taksikuskitkaan tästä tykkää, kun
joutuvat ajamaan tyhjällä taksilla kotiin ja makselevat poltto-
ainekustannukset itse. Paluukyydin ajoi vilppulalainen autoilija.
Sanoi että TAYSin ympärillä oli 55 taksia odottelemassa, joten
olisi kestänyt odotella nr ykköseksi pääsyä, jos en olisi varannut
kyytiä jo eilen. Mutta Kela korvaa kyydit, jotka on tilattu edellisenä
päivänä klo 14 mennessä, joten ei nuo taksit varmaankaan olleet
Kela-sopimuksen piirissä!
-------
Onko Kiikkustuolilaisilla tietoa, kuinka tuo Kela-taksi toimii
nykyään? Idean ”äiti” oli 2018 Anne Berner-niminen henkilö.
En tiedä, minkälaisella helmitaululla hän oli tehnyt laskelmat,
mutta tavallisella maalaisjärjellä ei tajua, kuinka on mahdollista,
että kun 3 henkilöä menee samalla taksilla sairaalaan ja ovat
valmiita suurin piirtein samaan aikaan kotimatkaa varten, eivät
saa tulla kotiin samalla taksilla, vaan jokaisen on otettava oma
kyyti kotimatkalle! Hankkiiko sillä menetelmällä valtio, vai joku
taksikartelli?
Asiahan ei minulle kuulu, mutta olen vaan utelias, oltiinko
tähän ratkaisuun tyytyväisiä? FB toi asian esille tänään. 😊
Muuten ei mitään uutta täällä meillä. Tänään pitäisi helteen
ylittää jopa +35º, mutta kun olin lenkillä, niin taivaalla oli
pilvenhattaroita ja epäilen että ukkoskuuroja voidaan saada
jo iltapäivällä.
Lenkillä minulla on muutamia ”hengenvetäisypaikkoja”, eli
penkkejä, missä istahdan hetken. Tänä aamuna oli niin
suloinen näky, kun jänisäiti kökötti paikoillaan jalkapallo-
kentän reunalla varjossa. Se oli aivan patsaan näköinen,
ei liikahtanut paikoiltaan. Poikaset olivat aamiaisella maali-
korin adustalla. Äiti oli vartioimassa poikuettaan ja olisi
varmaan varoittanut niitä, jos olisin lähestynyt kameran
kanssa. Nappasin kuvan siinä penkillä istuessani ja lähdin
jatkamaan matkaa kotiin päin.
Tänään leivon karjalanpiirakoita, kun huomasin, että on puuro-
riisiä jäljellä. Lähden nyt ensinnäkin puuronkeittoon, laitan
sitten puurokattilan kylmään veteen jäähtymään että pääsen
leipomapuuhissa pisteeseen!
Tuo Kela-taksijuttu tuli pääasiaksi. Olisi mielenkiintoista
tietää, vieläkö Bernerin uudistus on voimassa?
Kuulumisiin!
/MdK Anonyymi00012 kirjoitti:
Hyvää perjantaiaamua!
Olen ehtinyt istahtaa tähän koneen äärelle ja selailin vähän
Facebookia. Siellä tulee joka päivä esille vanhoja asioita, jotka
ovat olleet tapetilla vuosia sitten.
Osui Kela-taksi-uudistus silmiin . Vuosi oli 2018, kun asuin
vielä Suomessa ja menin Kela-taksilla TAYSiin silmäklinikalle.
Tällaista oli silloin:
-----------------------
”Talvella Talikkalan markkinoille ja kesällä Tampereelle!"
Tänään meno TAYSiin, kaksi muuta matkalaista samaan kohtee-
seen Kela-taksissa. - Kela-taksi uudistuksen ansiosta voimme
mennä samalla kyydillä, mutta kotimatkalle tarvitaan KOLME
autoa yhden sijaan!
Lienee Kelalle taloudellista ja myös ympäristö- sekä asiakas-
ystävällistä? - Järjen käyttö kiellettyä edelleen näitten pähkä-
hullujen päätösten teossa?
Ei osattu selittää, mutta ei taksikuskitkaan tästä tykkää, kun
joutuvat ajamaan tyhjällä taksilla kotiin ja makselevat poltto-
ainekustannukset itse. Paluukyydin ajoi vilppulalainen autoilija.
Sanoi että TAYSin ympärillä oli 55 taksia odottelemassa, joten
olisi kestänyt odotella nr ykköseksi pääsyä, jos en olisi varannut
kyytiä jo eilen. Mutta Kela korvaa kyydit, jotka on tilattu edellisenä
päivänä klo 14 mennessä, joten ei nuo taksit varmaankaan olleet
Kela-sopimuksen piirissä!
-------
Onko Kiikkustuolilaisilla tietoa, kuinka tuo Kela-taksi toimii
nykyään? Idean ”äiti” oli 2018 Anne Berner-niminen henkilö.
En tiedä, minkälaisella helmitaululla hän oli tehnyt laskelmat,
mutta tavallisella maalaisjärjellä ei tajua, kuinka on mahdollista,
että kun 3 henkilöä menee samalla taksilla sairaalaan ja ovat
valmiita suurin piirtein samaan aikaan kotimatkaa varten, eivät
saa tulla kotiin samalla taksilla, vaan jokaisen on otettava oma
kyyti kotimatkalle! Hankkiiko sillä menetelmällä valtio, vai joku
taksikartelli?
Asiahan ei minulle kuulu, mutta olen vaan utelias, oltiinko
tähän ratkaisuun tyytyväisiä? FB toi asian esille tänään. 😊
Muuten ei mitään uutta täällä meillä. Tänään pitäisi helteen
ylittää jopa 35º, mutta kun olin lenkillä, niin taivaalla oli
pilvenhattaroita ja epäilen että ukkoskuuroja voidaan saada
jo iltapäivällä.
Lenkillä minulla on muutamia ”hengenvetäisypaikkoja”, eli
penkkejä, missä istahdan hetken. Tänä aamuna oli niin
suloinen näky, kun jänisäiti kökötti paikoillaan jalkapallo-
kentän reunalla varjossa. Se oli aivan patsaan näköinen,
ei liikahtanut paikoiltaan. Poikaset olivat aamiaisella maali-
korin adustalla. Äiti oli vartioimassa poikuettaan ja olisi
varmaan varoittanut niitä, jos olisin lähestynyt kameran
kanssa. Nappasin kuvan siinä penkillä istuessani ja lähdin
jatkamaan matkaa kotiin päin.
Tänään leivon karjalanpiirakoita, kun huomasin, että on puuro-
riisiä jäljellä. Lähden nyt ensinnäkin puuronkeittoon, laitan
sitten puurokattilan kylmään veteen jäähtymään että pääsen
leipomapuuhissa pisteeseen!
Tuo Kela-taksijuttu tuli pääasiaksi. Olisi mielenkiintoista
tietää, vieläkö Bernerin uudistus on voimassa?
Kuulumisiin!
/MdKHuomenta MdK, kaksin täällä kirjoittelemme ja sopu säilyy;)
Pilvinen on aamu ja kun taas tapani mukaan katselin taivaalle, pääskyset melko alhaalla lenteli, ennen sanottiin sen tietävän sadetta, siis matalapaine jyrää.
Ei kovin korkealla nämä aatoksetkaan liitele ja aina kun jonkun kanavan aukaisee lisää aiheita ilmaantuu.
Maailma on muuttunut, aiemmin useimmin paistoi aurinko ja iloisia kasvojakin näki liikkuessaan kaupoilla ja toreilla.
Torilla eilen naapurin rouvan kanssa kävimme ja autokouluakin läpi kävimme, tai paremminkin automaatti autoon opiskeltiin.
Kaikki pitäisi olla automaattista, kun vain nappia paineli, mutta eipä meidän matkalla oikein näin ollut.
Varoitus ääniä aina vaan esiin tuli ja sitten mietittiin, että mikä nyt vikana.
Tämä naapurini aika vähän on tällä autolla ajanut ja toinen auto olisi vaihtoehtona, vanha Saab ja sitäkään hän ei ole tottunut ajamaan.
Peruutuskin tuotti harmia, vaikka ohjaustaulu merkkiä näytti ja varoitusäänet tuli, kun este ilmaantui, no reissu tuli tehtyä ja minäkin auton toimintaan sain tutustua.
Nämä uudet automerkit, mitkä automaattisia ovat, eivät ilman toiminnan laitteisiin tutustumatta niin kovin helppoja ole nekään.
Yhteisvoimin saatiin auto tottelemaan ja matka meni kuitenkin hyvin.
Tuosta Bernerin ajasta en muista muuta, kuin harmillisia asioita syntyi.
Itse en ole takseja tarvinnut ja näin unohduksiin on nämä asiat jääneet, mutta muistan kyllä hälyä syntyneen ja ikävän poistumisen tämä ministeri itselleen sai, eikös hän tullutkin sinne Ruotsin puolelle?
Tänä päivänä melkein joka ministeri kohua aiheuttaa ja asiat valtakunnassa huonoissa kantimissa.
Vaikea tilanne miten tästä selvitään, säälittää jo etukäteen tulevan hallituksen toimien onnistuminen.
Minä olen noita piirakoita joskus ahkeramminkin tehnyt, nyt lähikaupasta saa 0,39 senttiä piirakan ostaa ja juuri uunista otettuna ovat hyviäkin.
Eihän ne omatekoiselta maistu, jotain puuttuu, mutta laiskuuttani näihin tyydyn.
Piirakat onkin tämän kaupan myydyin tuote ja kauppias nauroi, että myös kannattavuuden antaa.
Minä myös viihdyn Facessa, katselen keloja ja muita mukavia asioita, mihin kuuluu nämä kaikki tarjoukset milloin mistäkin, joskus sorrun johonkin huuhaa tuotteeseen, sen saatuani totean, että liioiteltu oli tehokkuus.
Päätän aina, että nyt ei mitään tilauksia, saa nähdä pitääkö lupaukseni ja en sorru.
Kuitenkin pienistä eurosummista on kysymys, harmituskin vähäiseksi jää.
Kun jatkuvasti jotain aihepiiriä katselee, niitä aina enemmän vaan esiin tulee, kissa videot ovat ihania, niiden kommelluksia ja omistajan tykkäämisistä, sekä kissan hellyyttä myös omistajaan.
Tekoälylläkin tuotettuja, mutta kivoja katsella.
Tänään ei oikein mitään ihmeellistä tekemistä, pienen pyykin silitän, kukat kastelen ja eipä liioin muuta, no ruokaahan on tietenkin laitettava, tänään kanttarellikastike ja lisukkeeksi torilta ostettuja juureksia.
Ostin kotimaisen lohen sen fileoin ja ruodosta keitin eilen sopan, jopa oli hyvää.
Pakkanen on tupaten täynnä, on laitettava jo toinen pakkanen päälle, vadelmiakin ostin, annosrasioihin laitoin ja sain sopimaan pakkaseen, fileiden kanssa, nyt ei mitään enää mahdu.
Toinen pakkanen on arkkumallinen, kapea, pienikin, sinne pohjalle yritän mehupullot laittaa, helpompi etsiä kun tarvetta tulee.
Kohtahan se alkaa viinimarja ja muutkin mehuksi tehtävät kypsymään.
Näin mietiskelin tänä aamuna, lukee ken haluaa, ei mitään ihmeellistä kerrottavaa löytynyt.
No arjestahan tämä ketju kertookin, siitä mitä eletään.
Nuo mainokset alkaa jo täyttää koko palstan, onko meillä kauankaan aikaa enää tilaa kirjoitella?
Mukavaa viikonloppua teille ihan jokaiselle.;)- Anonyymi00013UUSI
Hil-la kirjoitti:
Huomenta MdK, kaksin täällä kirjoittelemme ja sopu säilyy;)
Pilvinen on aamu ja kun taas tapani mukaan katselin taivaalle, pääskyset melko alhaalla lenteli, ennen sanottiin sen tietävän sadetta, siis matalapaine jyrää.
Ei kovin korkealla nämä aatoksetkaan liitele ja aina kun jonkun kanavan aukaisee lisää aiheita ilmaantuu.
Maailma on muuttunut, aiemmin useimmin paistoi aurinko ja iloisia kasvojakin näki liikkuessaan kaupoilla ja toreilla.
Torilla eilen naapurin rouvan kanssa kävimme ja autokouluakin läpi kävimme, tai paremminkin automaatti autoon opiskeltiin.
Kaikki pitäisi olla automaattista, kun vain nappia paineli, mutta eipä meidän matkalla oikein näin ollut.
Varoitus ääniä aina vaan esiin tuli ja sitten mietittiin, että mikä nyt vikana.
Tämä naapurini aika vähän on tällä autolla ajanut ja toinen auto olisi vaihtoehtona, vanha Saab ja sitäkään hän ei ole tottunut ajamaan.
Peruutuskin tuotti harmia, vaikka ohjaustaulu merkkiä näytti ja varoitusäänet tuli, kun este ilmaantui, no reissu tuli tehtyä ja minäkin auton toimintaan sain tutustua.
Nämä uudet automerkit, mitkä automaattisia ovat, eivät ilman toiminnan laitteisiin tutustumatta niin kovin helppoja ole nekään.
Yhteisvoimin saatiin auto tottelemaan ja matka meni kuitenkin hyvin.
Tuosta Bernerin ajasta en muista muuta, kuin harmillisia asioita syntyi.
Itse en ole takseja tarvinnut ja näin unohduksiin on nämä asiat jääneet, mutta muistan kyllä hälyä syntyneen ja ikävän poistumisen tämä ministeri itselleen sai, eikös hän tullutkin sinne Ruotsin puolelle?
Tänä päivänä melkein joka ministeri kohua aiheuttaa ja asiat valtakunnassa huonoissa kantimissa.
Vaikea tilanne miten tästä selvitään, säälittää jo etukäteen tulevan hallituksen toimien onnistuminen.
Minä olen noita piirakoita joskus ahkeramminkin tehnyt, nyt lähikaupasta saa 0,39 senttiä piirakan ostaa ja juuri uunista otettuna ovat hyviäkin.
Eihän ne omatekoiselta maistu, jotain puuttuu, mutta laiskuuttani näihin tyydyn.
Piirakat onkin tämän kaupan myydyin tuote ja kauppias nauroi, että myös kannattavuuden antaa.
Minä myös viihdyn Facessa, katselen keloja ja muita mukavia asioita, mihin kuuluu nämä kaikki tarjoukset milloin mistäkin, joskus sorrun johonkin huuhaa tuotteeseen, sen saatuani totean, että liioiteltu oli tehokkuus.
Päätän aina, että nyt ei mitään tilauksia, saa nähdä pitääkö lupaukseni ja en sorru.
Kuitenkin pienistä eurosummista on kysymys, harmituskin vähäiseksi jää.
Kun jatkuvasti jotain aihepiiriä katselee, niitä aina enemmän vaan esiin tulee, kissa videot ovat ihania, niiden kommelluksia ja omistajan tykkäämisistä, sekä kissan hellyyttä myös omistajaan.
Tekoälylläkin tuotettuja, mutta kivoja katsella.
Tänään ei oikein mitään ihmeellistä tekemistä, pienen pyykin silitän, kukat kastelen ja eipä liioin muuta, no ruokaahan on tietenkin laitettava, tänään kanttarellikastike ja lisukkeeksi torilta ostettuja juureksia.
Ostin kotimaisen lohen sen fileoin ja ruodosta keitin eilen sopan, jopa oli hyvää.
Pakkanen on tupaten täynnä, on laitettava jo toinen pakkanen päälle, vadelmiakin ostin, annosrasioihin laitoin ja sain sopimaan pakkaseen, fileiden kanssa, nyt ei mitään enää mahdu.
Toinen pakkanen on arkkumallinen, kapea, pienikin, sinne pohjalle yritän mehupullot laittaa, helpompi etsiä kun tarvetta tulee.
Kohtahan se alkaa viinimarja ja muutkin mehuksi tehtävät kypsymään.
Näin mietiskelin tänä aamuna, lukee ken haluaa, ei mitään ihmeellistä kerrottavaa löytynyt.
No arjestahan tämä ketju kertookin, siitä mitä eletään.
Nuo mainokset alkaa jo täyttää koko palstan, onko meillä kauankaan aikaa enää tilaa kirjoitella?
Mukavaa viikonloppua teille ihan jokaiselle.;)Hyvät huomenet täältä lahden takaa, sekä Hil-lalle että muille!
Olemme Hil-lan kanssa ahkeria näitten päivärutiiniemme kanssa.
Jos täällä on hiljaisempaa näin kesälomien aikaan, johtuu varmaan
siitä, että monella on kesävieraita tai on itse menossa johonkin suun-
taan. On kesäaika, sitäpaitsi loma-aika työssäkäyvillä ja monella
on varmasti "muuta puuhoo". Sesonki parhaillaan.
Itselläni ei ole sosiaalinen kanssakäyminen kovin vilkasta, kun suku
on Suomessa, sekin vanhenevaa ja nuoret sukulaiset ovat jääneet
aivan tuntemattomaksi. Ainoa poikani asuu "Ruotsin etupuolella",
satojen kilometrien päässä ja entiset päivittäiset yhteydenpidot ovat
taaksejäänyttä elämää. Aikaisemmin asuttiin samassa kaupungissa,
Nyt yritetään pitää yhteyttä näitten nykyajan tekniikan avulla.
Eihän nämä korvaa henkilökohtaisia tapaamisia ja juttutuokioita,
mutta parempi kuin ei mitään.
Täällä oli eilen kauhea ukonilma. Pamahteli kuin olisi sota syttynyt.
Täksi päiväksi on sitten annettu rankkasadevaroitus. Jos ei ole
pakko olla autolla liikkeellä niin kehoitetaan "pitämään sadetta" klo
14-16 välillä. No, eipä ole autoa, eikä vesi yllä 4. kerrokseen.
Aamulenkin tein jo 6 jälkeen. Pysyn kuivilla huomisaamuun saakka.
Soitin siskolle Suomeen. Hänelle oli tulossa vieraita. Hänellä onkin
ollut kestikievari koko kesän. Ei yhtään vapaata viikonloppua, aina
on joku porukka tulossa, lukuunottamatta joitakin viikonloppuja kun
on itse ollut parissa lapsenlapsenlapsen kastajaisissa. Kaksi hänen
lapsenlapsistaan, veljekset, tulivat isiksi kuukauden väliajoin. Hänellä
on elämän koko kirjo ympärillään. - Mutta hän onkin asunut samalla
paikkakunnalla 70 vuotta, joten yhteyksiä on ehtinyt syntyä vuosi-
kymmenien aikana. -
Itse olen ollut liikkuvaisempaa sorttia, vaihtanut maatakin, nähnyt sekä
Suomea että Ruotsia eri maakunnista, Juureni eivät ole kovin syvällä
missään. Silti tunnen aina olevani kotona juuri siellä, missä sillä hetkellä
asun. Olen aina turvallinen ja "valmis" tilanteitten muuttumiseen.
Kai se on merkki jonkinlaisesta valmistautumisesta, että vaikka onkin
yksin, niin yrittää silti hoitaa omat puitteensa samalla tavalla kuin on aina
tehnyt. Ainakin minulla se estää stressin syntymistä, jos valmistelen jo
seuraavan päivänkin puuhia niin pitkälle kuin voin. - Tunnen melkein
olevani Hil-lan "sisar", hänellä on samanlaisia piirteitä, jotka tunnistan
itsessäni.
Tuosta Anne Berneristä vielä: jos hän on muuttanut Ruotsiin, niin ei
häntä ainakaan julkisuudessa ole mainittu, koska en ole kuullut hänestä
sanaakaan.
Kissa-videot ovat minunkin lemppareitani. Joku päivä sitten laitoin
yhden kissa-videon kierrätykseen. Siinä oli kissa, joka katsoi Michael
Jacksonin MoonWalkia ja yritti itse tehdä samalla tavalla! :)
Piirakkaleivonnaiset onnistuivat hyvin. Vahinko, ettei täällä ole aamulla
tuoreita piirakoita myymälässä, niinkuin oli Suomessa. En onnistunut
kertaakaan ohittamaan piitakkalaatikoita, joissa oli lämpimiä piirakoita.
Tuntuu että selkäni ja kinttuni eivät nykyään tykkää paikoillaan seisomi-
sesta työpöydän ääressä. Mietin, että auttaisikohan jos hankkisin kor-
kean jakkaran ja järjestän keittiön pöydälle paikan leipomista varten?
Sämpylöitten leipominen ei vie paljon aikaa. Sen voi tehdä työpöydän
ääressä. Työpöydän alle ei saa jalkoja, kun siinä on syvät laatikot tiellä.
Nyt kuullostelen onko minun musiikkiristikon ratkaisukaverit hereillä
eilisen grilli-iltansa jälkeen. Onneksi ristikon voi ratkaista mihin aikaan
tahansa, kun se on netillä,
Pysytelkää sateelta suojassa, kuulin että märkää tavaraa tulee sinne
Suomenkin puolelle keltaisten varoitusten kera!
Paistetaan vaikka lättyjä sateen aikana!
/MdK
Tervehdys tuuliselta ja sateiselta alavirralta. En nyt halua teitä ihan kahdestaan jättää tänne porisemaan, tungen itseni kolmanneksi pyöräksi, vaikka ei minulla mitään asiaa ole.
Tänään minulla on matkakuumetta, vaikka en ole minnekään lähdössä. Tytär perheineen lentää illalla Frankfurtiin ja sieltä huomenaamulla Seulinn Koreaan kymmene päivän lomalle. Tytär pelkää lentämistä, mutta lähtee mukaan, koska mies ja pojat haluavat matkustaa. Oliskohan paras ottaa jotain rauhoittavaa ennen koneeseen astumista, enen vanhaan sai lentoemolta rauhoittavan tabun jos pelkäsi ihan kauheesti. Miten nykyisin, tietääkö kukaan? Elän sen verran symbioosissa lasteni kanssa että heidän tunnetilansa vaikuttavat minuun vahvasti.
Kävimme eilen Ikeassa ostamassa käsi-ja kasvopyyhkeitä. Kaupassa ostarissa joka on Ikean kyljessä ja katseltiin kaikkea pientä ja mukavaa. Olen ajatellut ostaa maidon vaahdottjan, joko patterikäyttöisen vispilän tai sitten pienen kannun, jossa on neljä ohjelmaa; yksi cappucinolle, yksi lattelle, yksi kuumalle kaakaolle ja yksi kylmälle maidolle. Taidan toivoa sen joulupukilta (saan lahjani yleensä hyvissä ajoin, jos en jaksa odottaa)
Tänä aamuna tein hedelmäsalaatin mehustumaan laitan kaikkia sesongin mehuisisia hedelmiä, ja sitten banaania, maracuyaa (kärsimyspuun hedelmää, jonka hedelmäliha muistuttaa sammakonkutua ja maistuu ihanan aromikkaalta happamenmakealta), luumuja, aprikooseja, kiwia...erinomaista ruuansulatukselle, koska diabeteslääkkeeni hidastuttaa vatsan toimintaa),
Oikeesti pitäisi tehdä jotain järjellistä, esmeks järjestää vaatekomeroita sen sijaan että istuisin pöytäkoneella surffailemassa. Mutta, mutta, kuka se luonnolleen mitään voi!Viikko on ollut täynnä tapahtumia, red bullilla olen selvinnyt. Nyt kun vieraat jatkoivat matkaansa, olo on haikea.
Mieheni vanhin tytär ja hänen yksi pojistaan tulivat keskiviikkona lentokoneella korpeen.
Mieheni vanhin poika ajoi autollaan Hollannista Ruotsin kautta tänne. Iltapäivällä kaikki kolme jatkoivat matkaansa Posion tilalleen.
He palaavat vielä korpeen elokuussa, silloin seurueeseen on liittynyt tyttären toinen poika, hänen vaimonsa ja tytär, eli mieheni lapsenlapsenlapsi.
Olemme saaneet nauttia komeista päivistä mökillä, kierrelleet kaupungilla, ostaneet mansikoita torilta, tehneet kirpputorilöytöjä, syöneet grilliruokia, saunoneet ja tietty ryvetty järvessä ja välillä maattu riippukeinussa. Olen saanut runsaasti aurinkoa ja ruskettunut kivasti.
Nyt olo on melko sippi, haimme mieheni kanssa pizzaa iltapalaksi ja nyt lepään sängyllä ja naputtelen tätä päivitystä. En jaksa edes TV.tä avata. Jatkan aikaisin yöunille.
Mieheni tytär on ihana, tulemme hyvin toimeen ja työnjakomme pelaa.
Taloyhtiömme puuseinien maalauskin tuli valmiiksi joten saimme hänen kanssaan uudististettua takapihan ilmeen.
No, huomenna on uusi päivä, luvattu sadetta, mutta josko rauhoittuisin ja keskittyisin vaikkapa kirjoitushommiin.
Ei sitä mopolla mahottomia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 109957
- 116946
Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki52671Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen34659- 48553
Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.5541- 59508
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää43495Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle19476- 47469