KIIKKUSTUOLI !

Hil-la

Kaunista sunnuntaiaamua, uusi ketju uudella otsikolla, ajattelin vaihtelu virkistää.
Kiikkustuolista tulee mieleen vauhdikas kiikuttelu, jossa ajatukset lentää, keinutuoli on miettimisen paikka ja narukeinu tuo muistoja nuoruudesta.
Katselen naapuripihan parikeinua, siihen istahti vanhus, jolla elämä varmaan jo hidastunut ja näin pieni keinunta ajatuksia menneeseen lennättää.
Vauhti ei päätä huimaa, mutta varmaan hyvän mielen antaa.
Narukeinuja ei meillä juurikaan näe, , ehkä maalaistalojen pihoilla kuitenkin.
Katselen paljon Korealaisia sarjoja ja ihmetys on suuri, kun siellä puistoissa voi lenkkeilijät kuntoaan hoitaa vaikka minkälaisin laitteiden avulla.
Miten säilyneetkin ehjinä, onko luonne ihmisillä toinen vai komentoko sen saa aikaan. meillä ei penkitkään paikoillaan kestä, vaikka ketjuilla on kiinnitetty.?

Harmissani olen, no siitä, että olen herkkä tilailemaan jos mitä Facesta.
Mainoksissa niin sujuvaa ja helpon näköistä, mutta anappa olla. kun käsiini saan ei toimi lainkaan samalla tapaa, minussako vika.
Näiden tuotteiden valmistus maana useinkin Kiina, olen yrittänyt sieltä ostoa välttää,, kuitenkin aina sorrun.
Viimeinen tilaukseni koski ikkunanpesu laitetta, siinä oli säiliö mihin lastan jälkeen vesi meni.
Tilausta ei koskaan tullut ja nyt kyselin kaupasta, ei löytynyt, myöskään Sinituotteen verkkosivuilta ei sellaista löytynyt, tiedän kuitenkin, että sellainen on.
Taloudellisesti en ole vahinkoa saanut, mutta ajanhukka kaikesta kuitenkin rasittaa.

Takapihalla ei auton autoa, kaikki on löytäneet menopaikan jonnekin, kai mökeille monikin ja mikäs onkaan, sää suosii vaikka marjaan menoa.
Minun metsäni on asfaltilla päällystetty tori, jos sinnekään jaksan mennä.

Eilen sattui vahinko, henkilöauto ajoi suojatien merkin nurin, hälytyksen myötä tuli paloauto, ja poliisi, neljä palomiestä, kaksi poliisia,
Miestä haastateltiin, palomies taputteli miehen vartaloa kai yrittäen etsiä kipukohtia, ja mies istui takaisin autoon.
Kohta autot lähtivät ja poliisi tarttui henkilöauton rattiin ja vei auton ja miehen.
Melko helppo homma palomiehille, mutta apuansa kumminkin toivat.
Näitä tapahtuu tämän risteyksen yhteydessä aina silloin tällöin, ikkunani on avain näihin tapahtumiin ja utelias kun olen totta kai seuraan, onneksi on muita vieläkin uteliaampia, viereen menevät.
Ajotapojakin on monenlaisia, nekin silloin tällöin ihmettelyä aiheuttavat.

Keinutaanpa nyt missä tahansa, voitte myös vauhdikkaaseen istahtaa ja mukavia tarinoita kertoilla, iloa heille kenelle se siltä tuntuu.
Oikein ihanaa ja lupsakkaa päivää teille ystävät !

6

112

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Päivä alkaa olla puolessa.
      Oma päiväni alkaa aina aamulenkillä, että saan virran päälle.
      Tänä aamuna minut ohitti tummaihoinen mies. - Hänellä oli
      nähtävästi joku treenausohjelma tehtävänä. Hän käveli polvia
      nostellen. Jossakin 100 m:n päässä hän juoksi takaperin, sitten
      taas käveli polvia nostellen. Teitten risteyksessä hän jatkoi
      toiseen ja minä toiseen suuntaan.
      Hyvälle tuulelle tuo lenkkeilijä sai minutkin ja suunnittelin jo,
      että alkaisinkohan minäkin "venkoilla" polvieni kanssa kun tulen
      lähemmäksi keskusta ja kotialuettani! Mutta tyydyin entiseen
      kävelytyyliini.

Eliaana oli ollut myöhään hereillä ja totesi saman kuin minäkin,
      että tältä palstalta näkee kuinka päivämme kuluvat. Niin minäkin
      olen ajatellut, että paljon on samanlaisia vaivoja ja jokaisella omat
      askareensa ja tapahtumia, jotka saattavat katkaista arkipäivien
      rutiineja. Niinkuin minullakin, kun on ollut vieraita.

Ajattelin itsekseni, että minulla sattui nyt käymään sellainenkin
      vieras, joka kotoa lähtiessään lähti kauas etelään, Espanjan lämpöön,
      mutta tuli kotiin pohjoisesta Suomesta! Kuinka se uskottavasti
      selittyy, ettei mene hallusinaation piikkiin? :)
      Hän oli ollut kotona klo 4 eilen aamulla, laittanut heti saunan päälle.
      Vaimo ei ollut herännyt, ennenkuin kuuli kuorsauksen vierestään.
      Uskon että matkastressi häipyi saunan löylyihin ja oman sängyn
      lämpöön.

Minulle ei ole tiedossa vieraita lähiaikoina. Nyt oli kertarysäys
      muutaman päivän aikana. Silmäklinikalla käynnit ovat ainoat alma-
      nakkaan merkityt tapahtumat. Muuten saa itse keksiä huvittelunsa,
      eikä se tuota vaikeuksia. Tässä on 10 min. bussimatkan päässä kai-
      kenlaisia nähtävyyksiä, joita en ole käynyt katsomassa moneen vuo-
      teen. On järjestetty "kaupunkikävelyjä" historiallisesti muisto-
      rikkaisiin paikkoihin. Sen jälkeen mennään kaupungin vanhimpaan
      kahvilaan kahvittelemaan. - Ehkä selviän sellaisesta lenkistä, jos
      vahvistan polvivarustuksiani, että polvet kestävät. Paikallaan seiso-
      minen rasittaa eniten. - Olen kuullut, että opas on hauska ja kertoo
      välillä sellaista "korvakuulolla" saatua tietoa värikkäistä henkilöistä,
      joita täällä kaupungissa on vaikuttanut.

Täytyy ottaa mallia norjalaisista, jotka juhlivat kaduilla ja toreilla,
      siitä huolimatta että Norja hävisi jalkapallomatsin Englantia vastaan.
      Heidän mielestään oli juhlimisen arvoista pelkästään se, että olivat
      taistelemassa mitalipaikoista, mitä ei ole ennen tapahtunut.
      Iloitaan silloin, kun on ilon aihetta!
      Ensi viikolla on tulossa hellettä sinne Suomeenkin!

/MdK

• UUSI

Viikonloppu takana. Ampiaisen pistosta selvisin vähin vaurioin, mutta prinsessan lähtö kotimatkalle tuotti haikulivaiheen.

No, ajalimme mökille, josta palasimme vasta äskeen kotiin. Sää helli käväisin järvessäkin tuskin sitä uimiseksi voisi sanoa, pulahdukseksi lähinnä. Saunaakin lämmitin päivällä sen verran, että sain pestyä itseni. Katiskassa oli aamulla iso ahven ja kun perkasin sen, suomuja tuntui olevan joka paikassa. No, nyt se on pakkasessa odottamassa uusia ahvenia.
      Saiskin tulla, ahven on hyvää syötävää, mutta kallista ostaa kalatiskiltä.

Nyt olen väsynyt, liekö raitisilmamyrkytys.
      Nostalgisia tunteitakin koin kun tiskasin ennen lähtöä viikonlopun astiat saunassa. Niin tehtiin aina ennen vanhaan. Taidan palata vanhaan tapaan, koin sen terapeuttisena.

Nyt pitää levätä täällä kirkolla ja kerätä voimia nousuviikolle. Mökillä saa liikuntaa jopa liiankin kanssa. Saamme keskiviikkona hollannin sukua kylään. Tilasin siivoojan tiistaiksi ja esikoinen leikkasi takapihan nurmikon ennen lähtöään. Joten kaupunkikodin hommat on hoidettu. Ruokapuolesta huolehdin ja jos vanhoihin lemppariruokiin on luottamista, lohi taitaa loimuta mökin grillissä.

Tällaista korvesta.

• UUSI

Huomenta uuden viikon alkuun, pilvistä näyttää olevan, ehkä vettäkin saamme tänään.
        Pojantytär lapsineen tulee käymään, on kiva tavata lapset, tytär kuusi ja poika kohta kolme, harvoin käyvät, kun Lahdessa asuvat, mutta nyt äiti lapsineen kesällä voivat pidemmän ajan näissä maisemissa olla.
        Äidin lomakin on varmaan lyhentynyt nykyisin, ennenhän opettajat lomaili koko kesäkuukaudet, isä töitä pakertaa.
        Oikeastaan juuri tämä tytär useimmin piipahtaa luonani, paikallisilla niin kiire, että eivät jouda kyläilemään.
        Muualla asuvat tyttären lapset perheineen kerran vuoteen tulevat minua tapaamaan, no pakko on tähän tyytyä.
        Tätä se on tämä elämä, ennen kaikki lähellä asuivat, nyt maailma on vienyt mukaansa.

Jotenkin tuntuu asiat taas vähän vaikeiksi muuttuvan ja apua joudun pyytämään, micro teki topin, suihku VC:sä vuotaa, taulut seiniltä tippuu, vaikka kiviseinään tarkoitetut koukut onkin, kukat kuolee toinen toisensa jälkeen.
        Syynä luulen olevan mullan huonous, koska hoito samanlaista kuin edellisinä kesinäkin, eikös tässä jo harmia riittävästi.
        Osasin kaalikeitonkin eilen pohjaan keittää, olin koneella kirjoittamassa ja liian kuumalle kattilan jätin, kun menin katsomaan keitto kattilan pohjassa, onneksi, maku ei palaneelta maistunut, mutta ei kaikkein parasta kuitenkaan ollut.
        Välillä tuntuu, että kaikki harmit kasaantuu ja kun siihen sitten muistiani joudun rasittamaan, kun ei mieleen tule tuiki tavalliset asiatkaan, siksi tämä kirjoittelu antaa uskoa, että vielä jotain muistan.
        Muutenkin olo eilen oli hutero, liekö paha mieleni sen aiheuttanut, tuntui kun tukea jatkuvasti tarvitsin.
        Verenpaineen mittasin, kaikki siltä osin ok.

Jospa uusi päivä ja uusi viikko asiat korjaa, kampaajaakin koetin tilata koneelta, mutta ei aikoja, kai kesälomalla ovat koko porukka.
        Oikeaan saumaan nuo vieraani tulevat, ehkä siitä parannusta tähän sekavaan elämääni saan.
        Tytär tuntee nämä tietokoneet, kuin myös muut laitteet, ehkä apu häneltä löytyy.

Paistamani kuha filee ei tällä kertaa niin hyvältä maistunut, kuin aiemmin, voiko mieliala saada ruuankin makuun vaikuttavan harmin aikaan?
        Ahven on kyllä niitä kaloja joita mieluusti minäkin söisin, kuhan lisäksi. muista en liioin välitä, valmistapakin siihenkin hommaan vaikuttaa.

Nythän matkailu on Lappiin kovasti kasvamassa, kun etelän helteet eivät houkuta, vaikka helteiden sekaan kai me täälläkin joudutaan, se kysyy voimia meiltä vanhuksilta, toki kaikilta, mutta vanhukset lasketaan siihen hauraaseen joukkoon.
        Ei nuo hallituksen toimetkaan mitään iloa vanhuksille lupaa, jos ei toisillekaan, aina saa kuulla miten asiat huonontuvat.

Tulipa nyt ikävyyttä sisältävä viesti, mutta hyvä, että johonkin voi harminsa purkaa, uskoen että helpottaa.
        Huominen, ehkä jo tämä päivä voi ilon tuoda, otan itseäni niskasta kiinni ja kohta asiat rullaa,,,, tai sitten ei.
        Enempää ei voi itseltäänkään vaatia, kuin sen mihin kyvyt riittää.

Iloa teille joilla harmit kiertää, kyllä nämä asiat kuntoon saadaan täälläkin.

• Anonyymi00002
      UUSI

Hilla@

Harmistuneena katsoin aamulla peiliin, ampiaisenpisto vielä ylähuulta kiusaa, otin allergialääkettä.

Ei paista aurinkokaan, harmi, pitänee kiiruhtaa mökille nostamaan istuintyynyt ja riippukeinun palja sisätiloihin jos vaikka vettä tulee, ei tosin luvattu.

Katsotaan pysyykö mieli tiimalasissa positiivisuuden vai negatiivisyyden puolella.

Korppis, hyvää huomenta toivottaa.

• Anonyymi00003
        UUSI

Päivä on jo puolessa, kun täältä naapurista tulen moikkaamaan.

Hil-lan ja Korppiksen viestejä lukiessa tuntuu niin tutulta ja
        "kotoisalta". Korppiksen saamat ampiaisenpistot ovat tuttuja
        niiltä ajoilta. kun oli luumujen poimimisaika, ja tiesin, että se on
        vaarallista touhua, kun imelännälkäiset ampiaiset pörisevät ja
        puolustavat saalistaan. Joka kesä jouduin käymään lääkärissä,
        kun oikea käsi oli kuin moukari, turvoksissa ja kutiava. Valokuvia,
        joita itsesäälistä olin ottanut, on tallessa vieläkin. Valitettavasti
        ei voi tänne liittää vertaistueksi.

Ja Hil-la! Kun joku asia alkaa mennä pieleen, niin silloin saa val-
        mistautua siihen, että silloin voi kaikki mennä pieleen, ryhtyipä
        mihin touhuun tahansa. Kai siinä on joku lainmukaisuus, että niin
        tapahtuu. Parasta pitää "ommoo lommoo" ja heittäytyä vaan
        pitkälleen. Uusi päivä taas kaiken muuttaa voi! sanoi joku runoilija.

Pahin katastrofipäiväni oli joskus 80-luvulla, kun piti tulla illalla
        vieraita. En tarkoita, että vieraat olisivat olleet katastrofi, vaan ne
        esivalmistelut, että kaikki sujuisi hyvin työpäivästä huolimatta.

Olin laittanut paistin uuniin jo ennen töihin lähtöä ja uunin
        taimerin päälle, että uuni menee päälle määrättynä aikana.
        Mitään ei ollut tapahtunut kun tulin kotiin. Ruokailu myöhästyisi.

Laitoin tiskikoneen päälle ja hetken kuluttua, kun tulin keittiöön,
        lainehti lattia liukkaasta tiskivedestä, matonpätkän vein pyykki-
        koneeseen. Hetken päästä alkoi pesuhuoneesta kuulua kauheata
        kolinaa. Pyykkikoneesta oli toisen puolen iskunvaimentaja mennyt
        rikki!
        Silloin sanoin, että nyt en uskalla koskea kahvinkeittimeen, se hyppää
        varmaan silmille!

Kun sitten tein valuutusyhtiölle ilmoituksen ja sanoin, että nyt luulette
        varmaan että valehtelen, kun kerron kolmen kodinkoneen menneen
        rikki samana päivänä.
        Mutta kun he kuulivat, että koneet oli ostettu samanaikaisesti uuteen
        taloon, niin eivät ihmettelleet ollenkaan. Koneilla on tietty käyttöikä,
        jonka jälkeen ne alkavat hajota. Oli sama valmistaja, joka oli tehnyt
        kodinkoneemme. Pakastin- ja jääkaappi kestivät koko asumisajan.

Tänään en ole saanut mitään kummosta aikaan. Olen käynyt vaan
        lenkillä. Olen onnitellut serkkua, joka täyttää 85 vuotta tänään.
        Muisteltiin lapsuutta, miten ihana oli tavata, kun meitä lapsia oli
        yhteensä 10 villikkoa yhdessä leikkimässä.
        Kävin myös apteekissa täydentämässä lääkevarastoa.
        Olen hieman jälkijunassa aikatauluni kanssa, on ruokailuaika, joten
        lähden tästä hellapoliisin tehtäviin. Sen jälkeen voi käydä niin, että
        paiskaan maate sohvalle ruokaa sulattelemaan.

Ei ne ohjelmat kummosia tarvitse olla, kun aika hoitelee oman osuu-
        tensa ja huomaa kohta, että taas ollaan illassa.

Rattoisaa maanantaita!
        /MdK

• UUSI

Aurinkoinen, raikkaan viileä aamu alvirralla, tälle viikolle ei ole muita suunnitelmia kuin kasvimaan kitkeminen rikkaruohot ovat valloittaneet niin ettei porkkananvarsia tahdo näkyä. Sipåulit ovat taittaneet vartensa elikkä eivät kasva enää, peruna kukkii, porkkana pitäisi harventaa ja ensimmäinen avomaan kurkku on tiskipöydällä odottamassa salaattiin siivuttamista.

Keskivikkona saan kylään parhaan ystäväni, jonka kanssa puhun mesessä joka aamu ja jonka olen tuntenut viisikymmentä vuotta vierailulle. Istumme ulkona, ja syömme kääretorttua ja juomme teetä. Tapaamme hyvin harvoin, koska hän on liikuntarajoitteinen koiranomistaja ja pysyttelevät etupäässä kotona. Meille he eivät tuo koiraa sisälle, koska koira on valloittava, vilkas ja yliaktiivinen irlannin setteri joka saisi huushollini ihan sekaisin hetkessä.

Remonttimiehistä ei ole kuulunut mitään. Kuun alussa heidän olisi pitänyt ilmestyä. Onhan tässä vielä kesää jäljellä tosin, mutta olisi hyvä kun tekisivät hommat nyt kun säät ovat vielä hyvät.

Viikonlopun kalamiehet eivät saaneet saalista. Perämoottorin opettelussa meni tovi ja sitten olikin jo lämmintä ja vaikka nyt on paras kuhan kalastusaika, niin ei käynyt koukkuun. Ahventa ja haukea on myös runsaasti kohdallamme olevassa järvessä (jokea padotessa rantaniityt jäivät veden alle ja kohdallamme joki laajenee järveksi)

Jalkapallon mm-kisat ovat loppuvaiheessa ja hyvä niin, kohta alkaa taas olla aikaa muille harrastuksille kuten kasvimaan kitkemiselle ja ensi kuussa käväisenkin sitten pikaisesti Suomessa.

Hyvää alkuviikkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 203
      2217
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      101
      1621
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      114
      1073
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      106
      970
    5. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      71
      882
    6. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      54
      745
    7. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      717
    8. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      42
      702
    9. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      27
      625
    10. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      624
    Aihe