Kannettavan Sony-mankan cd-soitin meni nopeasti rikki

Anonyymi-ap

Ostin kolmisen vuotta sitten Sony CFD-S70 merkkisen kannettavan cd-kasetti-radio-soittimen. Takuu oli 24 kk ja olin tyytyväinen ostokseeni. Mankka on ollut tosi vähällä käytöllä toisessa asunnossani kaupungissa, jossa en yövy usein. Cd-soitinta olen varmaan käyttänyt 3-4 tuntia yhteensä koko aikana.

Nyt cd-soitin ei tunnista cd:tä ja näyttöön tulee teksti : noCd.
Puhdistin lukupään varovaisesti pumpulipuikolla, joka oli kostea. Ei auttanut ollenkaan.

Harmittaa, kun ajattelin, että tämän soittimen kanssa selviän pitkälle. Kuuntelen vielä kasettejakin välillä.

Onko vinkkejä kenelläkään? Voisiko cd-soittimen korjauttaa

Janne

7

<50

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vantaalla on iso putiikki, jonka Sony oli ainakin muutama vuosi sitten valtuuttanut korjaamaan laitteitaan. Sieltä asiaa kannattaa kysyä esimerkiksi sähköpostilla.
      https://elcare.com/fi-FI/ota-yhteytta

• Anonyymi00003

Saattaa vaan huoltokulut nousta äkkiä suuremmaksi kuin laitteen arvo.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Saattaa vaan huoltokulut nousta äkkiä suuremmaksi kuin laitteen arvo.

Melkoista pelottelua: Kyse on kuitenkin vain cd-luukun kiinniolon tunnistuksesta - osan arvo taitaa olla nykyään n. 0.50€ luokkaa - jos oletetaan korjaajan tuntipalkaksi 60€ pitäisi selvitä korjauksesta parilla kympillä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Melkoista pelottelua: Kyse on kuitenkin vain cd-luukun kiinniolon tunnistuksesta - osan arvo taitaa olla nykyään n. 0.50€ luokkaa - jos oletetaan korjaajan tuntipalkaksi 60€ pitäisi selvitä korjauksesta parilla kympillä.

Ai vikadiagnoosikin on jo tehty. Helposti voi korjaajan minimiveloitus olla yksi tunti, ja tuo tuntipalkkakin saattaa nykyään olla jo alakanttiin. Toki jos riittää vain joku pikkupuhdistus niin ehkä voi selvitä halvallakin.

• Anonyymi00002

Voithan kokeilla vielä lukupään puhdistuslevyä (tosin itse yritin kerran tietokoneen bluray-asemaa sellaisella elvyttää ilman mitään vaikutusta)

• Anonyymi00005

Siinä pitäisi säätää focus kohdilleen ja säteen teho myös: Molemmat potikat löytyy linssin juuresta.

• Anonyymi00007

Olet yrittänyt magnetofoniin tunkea CD-levyä? Hohhoijjaaah.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1582
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1062
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      985
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      385
      981
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      924
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      94
      851
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      633
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      622
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      170
      603
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      598
    Aihe