Mitä mieltä olet sinuttelusta?

Anonyymi-ap

Onneksi se tuntuu olevan aika yleistä.. monen ikäiset asiakaspalvelijat sinuttelee.
Siinä tulikin oma mielipide, luulee vaikuttavansa nuorekkaalta :)
Jokuhan voi ehkä ajatella, että on jotenkin homssuinen olemus esim.

21

98

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lapsena teitittelin omaa isoisääni. Mutta jos joku minua teitittelee niin se tuntuu aika hämmentävälle. En pahastu sinuttelusta ja sinuttelen itsekin mieluiten. Mutta saatan myös teititellä tarvittaessa.

• Anonyymi00002

Menneiden aikojen tapoja teitittelyt.
      Joutaa jäädäkin unholaan.

• Anonyymi00003

Minä olen aina teititellyt itseäni vanhempia tuntemattomia ihmisiä.

Jos joku minua nuorempi sinuttelee minua, minä en pahastu.
      Joskus korvaan särähtää huono kielioppi. Esim. ''otatsä jotain muuta'' saa kahvin maistumaan pahalle:)

• Anonyymi00004

Voi tosiaan tulla luonnostaan teitittely.
      Varmaan ainakin, jos liikkuminen hankalaa tai muten huomaa että on itseä huomattavasti iäkkäämpi henkilö.
      ap

• Anonyymi00005

Miksi pitää yhtä ihmista monena, miten sitten kun porukassa on monta.

• Anonyymi00006

Niin, jos on yksin ja teititellään -> vilkaisee ympärilleen kysyen "ketkä me" ?)

• Anonyymi00007

Juu eiköhän nämä teitittelyt ole jo muinaismuistoja. Eri asia jos kyseessä on joku presidentti, kuninkaallinen tms. Minua ainakin saa sinutella ja tulla sinuttelemaan aina.

• Anonyymi00008

Ihmettelen ylen uutisissa teititellään nuorta keskiikäistä haastateltavaa.

• Anonyymi00009

Saa sinutella, jopa mieluummin.

• Anonyymi00013

Kyllä. Teitittely on epämiellytävää.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kyllä. Teitittely on epämiellytävää.

Paitsi jos oot savolainen, se kysyy et; mitä työ teettä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Paitsi jos oot savolainen, se kysyy et; mitä työ teettä.

Well, savolaiset ovat lupsakoita ja saavat anteeksi. Eikä "työ" kuulosta yhtä pahalta puheessa kuin te ja / tai teidän. Olen joskus pyytänyt kaveria lopettamaan teitittelyn, kun ei lopettanut, lupasin vetäistä turpaan seuraavalla kerralla.

• Anonyymi00010

Lääkärissä toiset sinuttelevat, tuntuu kivalta, mutta ymmärrän kyllä käytöstavat että yleisesti parempi olisi teititellä.
      Kaupassakin pidän joutavana teitittelyä, aika monet sinuttelevat, mutta ne käytöstavat, niin minäkin teitittelisin.

Eli joo, tykkään sinuttelusta.

• Anonyymi00021

Teitittely ei ole enää mikään käytöstapa. Kuin ehkä joillekin jämähtäneille.

• Anonyymi00011

Sinuttelu kuulostaa paremmalta, teitittely on usein teennäistä jäykkää.
      Muistan inttiajalta, kun parikymppiset teitittelivät: alikessu ryhmänsä sotamiestä ja solttu herroitteli ryhmyriä. Armeija on hierarkkinen laitos, ja sinne se sopii.

• Anonyymi00012

Voisiko aloittaja kertoa selvällä suomen kielellä, mitä aloituksessa tarkalleen ottaen tarkoitetaan. Epäselvääkin epäselvempi teksti taas jälleen kerran. Puhukaa se kirjoittamanne läpi, jospa hokaisitte itse(kin).

• Anonyymi00014

Siirry toki johonkin selvällä kielellä kirjoitettuun aiheeseen, tämä ohittaen.
        Ei niin tärkeä/vakavasti otettava aihe.
        Enempi mielipide ;))

• Anonyymi00015

Siirry toki johonkin selvällä ymmärtämälläsi kielellä kirjoitettuun aloitukseen.
        Ei tämä niin vakavasti otettava tai tärkeä ole, enempi ehkä mielipiteestä kyse ;))

• Anonyymi00016

Teitittelen vain itseäni paljon vanhempia ihmisiä.
      Minua jos teititellään tuntuu et tähänkö on tultu. Ei siis pahalta mutta hämmentävältä :).

Siili25

• Anonyymi00017

Saa sinutella. Olin alle parikymppisenä sinkkuna sairaalassa, niin luulin huoneessa olevan jonkun toisen samalla sukunimellä kun vanhempi hoitaja ovella sanoi : rouva ********, nyt ois aika lähteä röntgeniin. En hievahtanutkaan petiltä vaan jatkoin lukemista, niin tuli sitten sängyn viereen toistamaan sanomansa. Kun sanoi etten ole mikään rouva, niin kertoi heidän tituleeraavan kaikkia naisia samoin, lapsia lukuunottamatta

• Anonyymi00020

Jotkut nurisee sinuttelusta. Minusta oli hyvä, että A-studiossa Roosa Kettumäki sinutteli S Niinistöä( lupa pyydetty) ja keskiviikkona Petteri Orpoa haastatellessa. Luontevaa puhetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      705
      3119
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      72
      1003
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      42
      879
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      805
    5. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      637
    6. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      43
      593
    7. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      53
      575
    8. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      500
    9. Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri

Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.
      Ikävä
      83
      490
    10. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      44
      488
    Aihe