Olenko kääkkä?

Anonyymi-ap

Keskustelin mökkinaapurini kanssa (audi kuski). Selvästi vahingossa hän nimitti minua kääkäksi! Ilmeisesti kaikki lähistöllä tuntevat minut sillä nimellä. Johtuuko siitä että olen eläkeläinen vai että olen Skodisti? Jore

13

83

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kääkkyys on suora seuraus skodismista! Kiitos!

• Anonyymi00002

Kiitos! Jore

• Anonyymi00003

Kääkät ajelee Toyotalla, ei Skodalla

• Anonyymi00006

Miten se Toyota taas juolahti yhtäkkiä mieleen?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Miten se Toyota taas juolahti yhtäkkiä mieleen?

Mikä siinä kaukoidän koijarikonsernin mainitsemisessa aina ottaa niin mielen päälle? Sattuuko pahasti?

• Anonyymi00010

Toyota crown, oli mulla perseen alla, kun olin juuri kortin saannut kääkkä😄. No me jouduttiin itse maksaan automme ja sen lupamaksun, jolla sai autoja ajaa. Ei maksanut isit ja äidit, eikä ostanut bemareita, ei edes niitä toyotoita, eikä liikkeet myynyt ilmaseksi, ei ollut edes keksitty autolainaa. Olisi pitänyt mennä ryömimään pankinjohtajan eteen, mutta ei sitä lainaa olisi herunnut. Sitten kun sai jonkun rotiskon ostettua, olis kelvannut vaikka mosse.
        Kun oli sen kortin ja autonrotiskon itse maksannut kovalla työllään, ajoi kaikki sitten suht siististi, ettei mitään satu. Nyt jo just kortin saaneet elvistelee audeilla, bemareilla ym ns laatuautoilla ja ajetaan kuin mielenvikaiset, kun ei ole senttiäkään itse laittanut kuluihin rahaa. Jälkikin on sitten sen mukaista.

• Anonyymi00004

Audin ja Skodan ero on sama, kuin Lexuksen ja Toyotan, eli ei kovin suuri. Yhteisiä osia on paljon, ja suutin ero on varustelussa. Tosin Skodassa on äänieristystäkin, mikä Toyotasta on karsittu pois.

• Anonyymi00005

Eipä se ovipahveihin sullottu aroheinä yhtään vaimenna Skodan isolohkon (1.0) kalkatusta.

• Anonyymi00007

Osta kostoksi Dacia

• Anonyymi00011

Itsekkin 25v työkyvyttömyyseläkeläinen ja innokas skodisti. Kääkäksi mua nimitetään kans.
      Max

• Anonyymi00012
      UUSI

Kyllä jokaisessa skodistissa asuu pieni kääkkä mutta kyllä se parhaimmillaan on silloin kun on vanha ja kiukkuinen.

• Anonyymi00013
      UUSI

Luulivat että sinulla on toyota.

Skoda-Jorma, tuuning-Tero ja Toyo-kääkkä. Näin se menee.

• Anonyymi00014
        UUSI

Kysäisin faktoja tekoälyltä:

Škoda-kääkällä" tai pelkällä kääkällä tarkoitetaan Suomessa yleensä vanhempaa, iäkästä autoa. Termi on muodostunut puhekielessä ja Urbaanissa sanakirjassa, kun "kääkkä" (vanhahko, iäkäs ihminen) ja auto on yhdistetty viittaamaan vanhusten tai varttuneemman väen suosimiin, usein vanhemman vuosimallin autoihin.

Škoda on perinteikäs itäeurooppalainen autonvalmistaja, jonka omistaa nykyisin saksalainen Volkswagen Group.Termi "kääkkä" on arkikielinen tai jopa halventava ilmaisu vanhuksesta.Kyseessä on siis leikkisä tai vähättelevä nimitys, jota käytetään vaatimattomasta ja monivikaisesta Škodasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      377
      882
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      865
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      660
    4. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      170
      646
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      615
    7. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      31
      590
    9. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      59
      590
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      557
    Aihe