Sattuuko kellään olemaan kokemusta Ikean kahen istuttavan Ektorp -sohvan irtopäällisen pesemisestä pesukoneessa? En nyt tarkota sohvan tistuin- ja selkänojatyynyjen pesemistä, sitä olen tehnyt monestikin ja aion tehdä tänäänkin, vaan tarkotan sohvan rungon irtopäällisen pesemistä. Onko joku tehnyt tota?
Se miksi kysyn tota on se, että en ole ihan varma mahtuuko toi irtopäällinen edestätäytettävään 9 kilon pesukoneeseen, vai onko toi liian iso tai painava.Nyt joku tietysti sanoo, että no laita se koneeseen ja kokeile. Joo voishan sitä tietysti tehdä niin, mutta ei millään viitsisi ottaa tota päällistä pois sohvan rungon päältä, jos se ei mahdukaan sinne koneeseen. Vituttaisi vain turha homma sillon vaikka ton päällisen laittaminen takas sohvan päälle ei tietysti ole valtava homma. Mutta ei yhtään huvita alka siirtämään sohvaa, ottaa päällinen pois sohvan rungon päältä, yrittää tunkea se pesukoneeseen ja itten huomata ettei se mahdukaan sinne minkä jälkeen se pitäs laittaa takas paikalleen ja taas pitäs siirrellä sohva takas paikalleen jne :-P Toinen mikä mietityttää on se, että onkohan toi etenkin märkänä liian painava... Ei millään huvittaisi ottaa siinäkään mielessä riskiä, koska toi mun Boschin Serie 8 -sarjan pesukone on niin kallis ettei todellakaan viitsisi rikkoa sitä liian painavalla päällisellä. Todennäkösesti toi ei olisi liian painava, enemmänkin ongelmana on sen tunkeminen pesukoneeseen. Noista Boschin koneista on uudempi 10 kilon malli olemassa, mutta toi mun on vain 9 kilon kone, joten rumpu on pienempi kuin siinä 10 kilon koneessa.
Vai pitäsköhän toi viedä suosiolla taloyhtiön pesutupaan missä on isommat koneet... Se ei vain näin sokeana onnistu, koska en saa edes varattua sitä pyykkitupaa rappukäytävän kosketusnäytölliseltä varaussysteemin sähköseltä taululta. Ja vaikka saisin en saisi käytettyä niitä pyykkituvan koneita. Avustajani on ollut sairauslomalla jo koko kesänä eli avustajaakaan ei ole apuna nyt. Oma Boschin pesukoneeni ja kuivausrumpuni on älykkäitä kodinkoneita ja niitä pystyn itsekin käyttämään älypuhelimen avulla vaikka itse koneissa on vain pelkät kosketusnäytöt eikä koneet itse puhu mitään. Mutta noi on niin kalliita koneita ettei viitsisi rikkoa niitä.
Eli mites on, onko joku pessyt ton sohvan rungon päällistä omassa pesukoneessa ja onko se mahtunut sinne ongelmitta?
T. miksuh
Sohvan irtopäällisen peseminen
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.373856- 100842
- 76630
- 50625
- 65615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei149591- 30576
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48557- 57556