jotka talvipakkasissa jonottavat tunteja leipäjonoissa,
lähes miljoonalta köyhyysrajalla tai sen sen alapuolella elävältä,
lähes 400000:lta työttömältä,
tuhansilta syrjäytyneiltä asunnottomilta,
(sairaita eläkeläisiäkin kulkee kaduilla ilman asuntoa)
avuttomilta vanhuksilta, jotka eivät pääse tarvitsemaansa hoivaan,
vaan joutuvat pärjäämään yksin monisairaana ja joskus alkanutta muistisairautta potien ja monelta monelta muulta ryhmältä voisi kysyä.
Tällaista on ainakin 1,5 miljoonalla suomalaisella hyvinvointivaltiossa.
Olemmeko maailman onnellisin kansa voisi kysyä niiltäkin,
45
120
Vastaukset 45
- Anonyymi00001
Köyhien lasten määrä lisääntyi viime vuonna 14 300:lla.
Mahtaisko johtua siitä, että hallituksen päätösten seurauksena
työttömyys on lisääntynyt rajusti eikä avoimia työpaikkoja ole
kuin ehkä joka kymmenennelle ?
Hallitus ei välitä työttömyydestä yhtään mitään.
Se on aiheuttanut kokoa ajan lisää työttömyyttä.
Se leikkaa pienituloisten tukia ja siirtää rahat rahaeliitille.
Sivistysvaltiossa sosiaalipolitiikkakin kuuluu politiikkaan.
Suomi ei ole enää sivistysvaltio. - Anonyymi00002
Hyvinvointivaltiossa ei leikata heikko-osaisilta niin kuin tämän päivän Suomessa
hyytävä ja häikäilemätön hallitus tekee.- Anonyymi00042
Eihän se pitäisi olla kenellekään yllätys, että Kokoomuksen teoissa näkyy Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) kädenjälki. Yksityisen sektorin yritysten ja sijoittajien, eli rikkaiden etuja ajetaan.
- Anonyymi00003
HYVINVOINTIVALTIO SUOMI... ?
Se on hävinnyt. Porvarihallitus on ajanut tavalliset pienituloiset palkkatyöläiset köyhyyteen ja heikossa asemassa olevat pahempaan ahdinkoon.
Orpon persuhallitus on saanut aikaan ennätysmäisen konkurssiaallon ja
työttömyyden ja mielettömästi lisää velkaa, vaikkei sillä ole ollut
muita kriisejä kuin sen itsensä aiheuttamat. Purra on koko EU:n velkakuningatar. - Anonyymi00004
Totuus esiin. Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio.
Se on kumma kun monella suomalaisella on edelleen sellainen väärä käsitys
että Suomi olisi anteliaskin hyvinvointivaltio, että Suomessa mm. työttömät,
pieneläkeläiset, köyhät lapsiperheet ja maahanmuuttajat kylpisivät rahassa.
Tämä on yksi suurimmista valheista. - Anonyymi00005
Suomi OLI hyvinvointivaltio.
Sotiemme jälkeen 40-vuoden ajan rakennettu hyvinvointivaltio on ajettu alas kokoomuksen valtaanpääsyn 1987 jälkeen.
Hyvinvointiimme käytettävät varat on kokoomus siirtänyt rikkaiden hyvinvoivien pankkitileille ja EUn suurpankkiirien taskuihin.
Kokoomus ja nyt sen apupuolue PS on kiero, vaalien alla lupasivat kaikkea hyvää tavalliselle kansalle, 100000 uutta työpaikkaa ym.
mutta vaalien jälkeen niillä lupauksilla pyyhitään takapuolta. - Anonyymi00006
Uskomatonta miten lyhyessä ajassa oikeisto tuhosi hyvinvointivaltion.
Tai ei se oikeastaan ole uskomatonta. Sehän on ollut Kokoomuksen tarkoitus aina.
Nyt se lopulta onnistui persujen avulla. - Anonyymi00007
Omahyväsillä on kapea katsantokanta ja vähän arvostelukykyä.
Sen mukaan arvioivat asioita, kun itsellä on hyvin. - Anonyymi00008
Pääosin Suomessa voidaan hyvin. On vähäosaisia. Pitäisi jokainen käydä läpi miksi näin on ja voiko asiaa korjata. Tuskin kenelläkään riittää siihen aika. Pelkillä tuilla siihen ei päästä.
Aina on ollut köyhiä. Olen itse isosta perheestä, jonne saatiin helkkarin pahanmakuista voita 10 kg. Mistä lie löytäneen. Opettaja osti kengät isosiskolle kun kulki koulussa avojaloin.
Kun isä sitten tuli sodasta oltuaan siellä viisi parasta vuottaan 25-29 v, hän alkoi tarmokkaasti viljellä, kulottaa lisää peltoa ja elintasomme kohosi. Kaikilla ei noussut joten kun olin oppikoulussa, toiset olivat vielä vapaaoppilaita, minä en.
Naapurin vanha emäntä kulki kerjuulla nyytti kepinvarressa olkapäällä ja toinen rouva oli maksullinen nainen, joka lisäksi teki paperiruusuja ja kauppasi niitä talosta taloon.
Ei silloin kukaan syyttänyt yhteiskuntaa vaan. Syyllinen oli sota ja sen jälkeiset suuret sotakorvaukset Venäjälle. Ei yhteiskunnallakaan ollut enempää auttaa.
Silloin kyllä yksittäiset varakkaimmat auttoivat köyhempiä.- Anonyymi00009
Nykyään on kerjääminenkin kielletty. Eikö ole kornia ?
Avun pyytäminen on laissa kielletty !
Voisivat kieltää sitten lailla köyhyydenkin. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Nykyään on kerjääminenkin kielletty. Eikö ole kornia ?
Avun pyytäminen on laissa kielletty !
Voisivat kieltää sitten lailla köyhyydenkin.Mitä tarkoitat? Onko kerjääminen muka laissa kielletty? Miksiköhän? Varsin outoa? Kyllä minä rahaa joltakin pyytäisin (kerjäisin) jos mulla ei sitä olisi.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Onko kerjääminen muka laissa kielletty? Miksiköhän? Varsin outoa? Kyllä minä rahaa joltakin pyytäisin (kerjäisin) jos mulla ei sitä olisi.
Joissakin paikoissa on kylttejä: Kerjääminen kielletty.
Vai onko niitä vielä ?
Meidän entisen rapussakin oli ja asemalla.
- Anonyymi00011
Kaikilla ei ole edes pakkasta. Pakkanen on elämänkokemus.
- Anonyymi00013
Tosi huono vitsi. Niissä maissa köyhillä on armeliaampaa. Ei tarvitse pakkaseen
kuolla.
- Anonyymi00014
He saavat kuitenkin oikeaa ruokaa, ja juomiskelpoista vettä tulee seinästä, ja todennäköisesti asuvat neljän senän sisällä. Maailmassa on miljoonia ja miljoonia, joilla ei ole näin hyvin asiat.
- Anonyymi00015
Ei se kumoa sitä, että Suomessa on 1,5 miljoonalla ihmisellä aisat HUONOSTI.
1,5 miljoonaa ! Mieti vähän ! Se on suurinpiirtein 1/4 kansasta. - Anonyymi00018
Ketkä ? Suomen asunnottomatko ? Eivät saa ! Ei kadulla ole neljää seinää !
SUOMESSA on asiat huonoosti. Ei sitä korjaa se jos muuallakin on. - Anonyymi00026
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ketkä ? Suomen asunnottomatko ? Eivät saa ! Ei kadulla ole neljää seinää !
SUOMESSA on asiat huonoosti. Ei sitä korjaa se jos muuallakin on.Suomessa on muutama tuhat asunnotonta, joista osa asuu kadulla. Se ei muuta tuota "todennäköisesti asuvat neljän seinän sisällä"
- Anonyymi00016
Perskokkareilla menee hyvin. Ne jakaa kymmeniä miljoonia korruptiorahaa
halleihin ja samaan aikaan kieltää sesim. yöpälääkkeitten käytön,
kun on niin kallista......
Tunnin junaan menee ainaki 6 miljardia !!!
Kuka sitä haluaa ? Petteri. Koska se rikastuttaa hänen hyvävelikavereitaan. - Anonyymi00017
Tuhansia asunnottomia kulkee kadulla, joukossa on eläkeikäisiäkin,
joilla on lääkitys. Miten iäkäs ihminen pystyy kadulla pitämään huolta
terveydestään ??? Itkettää asunnottomien puolesta miten kylmäävä hallitus on.
Orpo ja Purra ovat raakoja ja häikäilemättömiä ihmiskuvatuksia.
He ovat ajaneet lisää ihmisiä kadulle. Edellinen hallitus onnistui vähentämään asunnottomuutta. - Anonyymi00019
Persuhallituksen nimenomainen tarkoitus onkin kurittaa ja kurjistaa
tavallisen kansan elämää. Persuhallitus ajaa vain rahaeliitin etuja. - Anonyymi00020
Saa nähdä menevätkö PS:n äänestäjät halpaan ensi keväänäkin.
- Anonyymi00021
Ne jonottajat eivät ole köyhiä, heillä on sosiaalituet, mutta jotka he käyttävät muuhun kuin ruokaan.
Nuo "leipäjonot" itsessään ovat mahdollistaneet ja pahentaneet näiden ihmisten tilannetta. Ei tarvitse ostaa ruokaa kun jonottamalla saa ilmaiseksi, muut rahat voikin sitten käyttää viinaan, tupakkaan ja huumeisiin.
Leipäjonot tulisi lopettaa ja laittaa ihmiset, aikuiset vastaamaan itse itsestään, kuten rehelliset ihmiset, köyhätkin, tekevät! Tai sitten kuolevat kadulle. Oma valinta.- Anonyymi00023
Pitäisi ennen moisia paskakommentteja hieman perehtyä asioihin, eikä kirjoitella mitään, mitä jonkun tutun tutun kumminkaiman serkku julistaa.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Pitäisi ennen moisia paskakommentteja hieman perehtyä asioihin, eikä kirjoitella mitään, mitä jonkun tutun tutun kumminkaiman serkku julistaa.
Tunnen kyllä aihetta. Epäilen, tunnetko sinä.
Nuo jonottajat ovat huijareita, siivestäjiä, rikollisia. - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Tunnen kyllä aihetta. Epäilen, tunnetko sinä.
Nuo jonottajat ovat huijareita, siivestäjiä, rikollisia.Kyllä tunnen. Mene huutelemaan niille jonottajille "te olette huijareita, siivestäjiä, rikollisia!"
- Anonyymi00045
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyllä tunnen. Mene huutelemaan niille jonottajille "te olette huijareita, siivestäjiä, rikollisia!"
Miksi se pitäisi heille huutaa, kun sen tietävät itsekin.
- Anonyymi00022
Onneks tuli lähdettyä jo Kekkosen aikaan.- Suomessa enään vanhempien hautakivi.-
Skånepåg- Anonyymi00025
Onneksi olkoon sinulle ! Kun on tällainen mätä hallitus kuin Suomella nyt on,
joka on tuhonnut Suomen talouden ei voi onnellinen olla.
- Anonyymi00028
Pääministeriäkin epäillään korruptiosta eikä turhaan.
Todella m ä t ä halltus.- Anonyymi00029
Orpokin naureskieli, kun selivisi, että hallituksen lähettämistä sadoista miljoonista on mennyt suurin osa ukrainan korruptoituneille johtajille.
Rahasäkkejä kantanut valitti, kun selkä tuli kipeäksi.
Orpo reagoi ukrainan korruptioon lähettämällä lisää rahaa, ei lopetamalla rahan lähettämisen. - Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
Orpokin naureskieli, kun selivisi, että hallituksen lähettämistä sadoista miljoonista on mennyt suurin osa ukrainan korruptoituneille johtajille.
Rahasäkkejä kantanut valitti, kun selkä tuli kipeäksi.
Orpo reagoi ukrainan korruptioon lähettämällä lisää rahaa, ei lopetamalla rahan lähettämisen.Persut rakastaa Putinia ja vihaa ukrainalaisia. Ei muuten tuollaista
p*skaa pysty kirjoittamaan.
- Anonyymi00030
Niistä jonottajista vain harvemmat ovat aidosti "nälkää näkeviä" köyhiä. Ja miksi "näkevät nälkää"? Missä saadut sosiaalituet ovat?
Olen itse aikoinaan, hetkellisessä, taloudellisessa ahdingossa käynyt noissa jonoissa ja Myllypurossa siellä jonottivat ilmaisruokaa, tuttujen kanssa rupattelevat eläkeläiset.
Näin sinne mm. autolla tulleen virolaisen, varakkaaksi tietämäni naisen, vei täysillä lastenrattailla ruokaa autonsa takakonttiin. Myi niitä mahd. Virossa käydessään tai vei tutuilleen "suomalaista ruokaa". Myös ilmiselviä alkoholisterja ja huumeidenkäyttäjiä, vankilatyyppejä.
Eräs raivosi Castreninkadun Pelastusarmeijan naiselle kun oli pullan sijasta vain leipää tarjolla, että "Missä mun pullat on? Mulle kuuluu mun pullat!" Nainen valitteli, että tänään ei ole pullaa...! Mies räyhäsi. Sille, selvästi vielä työikäiselle miehelle, pummille, ei tosiasiassa olisi "kuulunut" mitkään ruuat, olisi ollut kiitollinen siitä ruuasta jonka sai. Itse kiitin naista saamastamme pienestä pussillisesta ruokaa.- Anonyymi00032
Kuinka sinä omahyväinen ihminen kehtaat mustamaalata hädässä olevia jonkun poikkeustapauksen perusteella ?
Ei se ole ahdingossa olevien vika, jos joku apua käyttää väärin. - Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kuinka sinä omahyväinen ihminen kehtaat mustamaalata hädässä olevia jonkun poikkeustapauksen perusteella ?
Ei se ole ahdingossa olevien vika, jos joku apua käyttää väärin.Se on varmaan persu, niitten kateus ja pahansuopuus on pohjatonta.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Se on varmaan persu, niitten kateus ja pahansuopuus on pohjatonta.
Ne älykääpiöt tulevat onnellisiksi, kun saavat potkia muita päähän
vallan antamalla voimalla.
- Anonyymi00036
Suomalaiset on maailman tyhmin kansa.
- Anonyymi00037
Kyllä. Jos tätä onneksi sanoo on päässä jotain vikaa.
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kyllä. Jos tätä onneksi sanoo on päässä jotain vikaa.
Ihminen tulee iän myötä arvotelukyvyttömäksi ? Eihän täälä juuri kukaan
ymmärrä enää mitään politiikastakaan. - Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ihminen tulee iän myötä arvotelukyvyttömäksi ? Eihän täälä juuri kukaan
ymmärrä enää mitään politiikastakaan.Demokratia, eli kansanvalta on kansan valtaan perustuva valtiojärjestys. Demokratian perusajatuksena on, että hallintovallan edustajat nousevat kansan joukosta ja että hallintovalta toteuttaa kansan tahtoa. Kokoomus ajaa sitten Elinekinoelämän keskusliiton tahtoa, ei kansan tahtoa.
- Anonyymi00046
Anonyymi00043 kirjoitti:
Demokratia, eli kansanvalta on kansan valtaan perustuva valtiojärjestys. Demokratian perusajatuksena on, että hallintovallan edustajat nousevat kansan joukosta ja että hallintovalta toteuttaa kansan tahtoa. Kokoomus ajaa sitten Elinekinoelämän keskusliiton tahtoa, ei kansan tahtoa.
Kansa heidät on demokraattisesti äänestänyt valtaan.
Vai sosialititko mielestäsi vain ovat sitä ”kansaa”?
- Anonyymi00038
Halu nostella täti truha ketjua uudesta
- Anonyymi00040
Miljoona suomalaista on erittäin pienituloisia tai elää köyhyysrajan alapuolella
ja Suomi on muka pohjoismainen sivistys- ja oikeusvaltio ?
Ihmisellä on oikeus työpaikkaan, mutta lähes 400000 on työttömänä.
Siitä on hallitus vastuussa.
Suomi ei ole mikään "onnela". - Anonyymi00041
On kapeakatseisia ihmisiä, jotka kykenevät näkemään itsensä.
- Anonyymi00044
Avuton 80 vanhus yritti houkutella alaikäistä seksiin avuton 80 hakkasi puolisonsa hengiltä. Siis täh yritätkö iän perusteella laittaa tiettyyn muottiin . Käsi ojossa ollaan ottamassa etuuksia. Hoh hoh
täällä on hyvin asiat. Itä maissa käsitetään köyhyys nälkänä ja kodittomuutena. Länsimaissa käsitetään ettei ole varaa ylimääräisiin kuluihin.
Suomi on täynnä läskejä valittajia täällä ei kukaan kuole nälkään tai ole koditon ilman päihdeongelmaa. Työtätekevät elättää. Sekään ei Suomessa riitä. Ollaan kuin lapset tai päihdeongelmaiset käsi ojossa pitää saada lisää tekemättä mitään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49551
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398