Välttäkää hyvät ihmiset ottamasta pentuanne tästä kennelistä. Pentujen hinta aivan törkeän ylihintainen, kennelin koirilla ei minkäänlaisia näyttelytuloksia ja kasvattaja persoonana hyvin erikoinen, nuori ja tietämätön mutta esittää tietävänsä kaiken. Pennut kennelissä toistuvasti aliravittuja ja jo vasta alkuvaiheessa olevan kasvattajan pentueissa liian monta sairasta koiraa koska kasvattaja jättää terveystutkimatta jalostukseen käyttämänsä koirat. Pakolliset lonkat/kyynärät kyllä tutkitaan mutta siihen jää. Tästä kennelistä ylihintaisen pennun ostaminen on niin järjetön riski että jätä ostamatta ja osta pentusi muualta!!
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Tämä on totta! Käyttää jalostukseen sairaita koiria. Ei ota minkäänlaista kasvattajan vastuuta sairaista pennuista. Hinnat aivan törkeitä. Ei ymmärrä koirista mitään ja myy kenelle vaan. Älkää ostako pentuja häneltä.
- Anonyymi00002
Nyt kuulostaa ihan kateellisen ko. rodun kasvattajan puheilta.
Ensimmäisen pentueen pentueita ei vielä edes pysty virallisesti tutkimaan kun ovat alle vuoden vanhoja. Näyttää hinta olevan rodun sisällä samaa kaikkialla. Itse en tokikaan jalostukseen käyttäisi C/C ja D/D lonkkaista, mutta on ainakin yhdistetty A/A lonkkaiseen. Toki uroksellakin jo melko paljon jälkeläisiä alle vuoden sisällä, joista ei vielä yhtään tutkittua, mutta on kuitenkin näyttelyissä käyneitä.
Näyttelyissä käynti on jokaisen oma asia. Jos haluaa oikeasti panostaa rodun/rotujen jalostukseen ja rotujärjestön jalostussuosituksessa on näyttelytulosten "toive", niin silloin yleensä tehdään rodun eteen kaikkensa ja jopa enemmän.
Ja mitä kuvia ja videoita itse katsoin kyseisen paikan koirista ja pennuista, niin pennut eivät näytä millään tavalla aliravituilta ja turkitkin ovat hyvässä kunnossa.
Mitä taas tulee henkilön persoonaan, niin jokainen ihminen saa olla sellainen kun haluaa. Se ei ole sinulta tai keneltäkään muulta pois. Jos et itse pidä, ei sinun tarvitse olla sellaisen henkilön kanssa tekemisissä.
Sit jos pentueita alkaa tulla jatkuvasti samoista yhdistelmistä, eikä aiempia jälkeläisiä ole tutkittu, niin sitten voi alkaa miettimään kasvattajan motiiveja jalostuksen suhteen. Kennelnimen näyttää saaneen 2022 ja vasta 2025 ensimmäinen pentue ja 2026 toinen pentue. Jokainen kasvattaja on kuitenkin itsekin ollut aloitteleva kasvattaja, myös minä itse.. ja virheistä oppii. Mutta jos paskaa puhutaan anonyymina niin se ei auta yhtään :D Voit hänelle ehdottaa itseäsi mentoriksi, niin mahdollisesti siitä olisi apua rodun tulevaisuutta ajatellen.- Anonyymi00003
No katsoppa pikkuisen tarkemmin niitä pentuja jotka eivät ole yhtään rodunomaisia millään tasolla. Aivan suorat takapäät, liian isot korvat, kapeat kallot ja niin hoikkia että varmaan syötetään halvimmalla mahdollisella ruoalla. Tämä kasvattaja jatkojalostaa suoraan kennel Black Kurtin koiria, jotka jo sairaiksi tiedetään. Tässä jatketaan sitä samaa BK touhua että rahankiilto silmissä tehdään pentuja, myydään niitä aivan ylitörkeään hintaan!! Korkean hinnan ymmärtäisin jos olisi kyseessä ulkomainen arvostettu pitkän linjan kasvattaja!
Kysykää hyvät ihmiset rotuyhdistyksen ihmisiltä jotka harkitsette pentua täältä että kannattaako! Älkää laittako suurta summaa todennäköisesti jollain tavalla sairaaseen pentuun, jolle sitten makselette edelleen suurilla summilla leikkauksiin, hampaiden pinnoituksiin ym ym rahaa joita ei mitkään vakuutuksetkaan korvaa. Jos kuitenkin menet halpaan niin syytä sitten itseäsi siinä lirissä, varoitettu on!
Mikä on sitten rodun hyvien kasvattajien hinta tällä hetkellä? Tuo ja toinen ilman kennelnimeä näyttää myyvän tätä rotua nyt samalla hinnalla, mutta muuten en tiedä hintoja. Eikä tämä ole myyntipalstakaan, mutta taitaa aika moni rotu olla jo mennyt ylihintoihin, kun moni pentutehtailee ja maksaa verot, ja samalla tienaa hyvin, eikä tarvitse enää muuta työtä tehdäkään, kunhan vain tekee tarpeeksi monta pentuetta vuodessa. Eikä oikeasti välitetä liikaa aina edes srodusta tai sen vaatimuksista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391177Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä2841031Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s295873Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto25869Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33761Treffi-ilmoituksia!
Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte191629- 59555
- 40516
Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen
Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁54447Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine53418