Orimattilan kunnanvaltuuston iltakoulussa pöydällä makasi kaksi asiaa: perussuomalaisten aloite paikallisen identiteetin vahvistamisesta ja herkkulautanen.
Valtuutettu katsoi vuorotellen listaa ja tarjoiluja.
"Meidän on vihdoinkin palattava juurillemme", hän sanoi vakavana ja otti lautaselta palasen. "Tämä jatkuva vieraiden elementtien tuominen Orimattilaan on lopetettava. Otetaan mallia menneestä."
Kollega nyökkäsi vieressä purennoistaan nauttien: "Kyllä, juuri näin. Ei mitään keinotekoista tai ulkopuolelta tuotua.
Kokouksen jälkeen tehtiin tiedote, jossa vaadittiin tiukasti kaiken itämaisen ja eteläisen hapatuksen karsimista Orimattilan imagosta. Haluttiin vain sitä aidointa, puhtainta paikallista perinnettä, jota oli vaalittu Orimattilassa jo pitkään.
Kotimatkallaan valtuutettu hymyili tyytyväisenä onnistuneelle kokoukselle ja pyyhki huuliltaan viimeiset sinapit – sokerina pohjalla kun oli ollut se kaikkein perinteisin orimattilalainen ylpeys, paikallisen makkaratehtaan aito, sinivalkoinen Berliininmakkara
Perussuomalainen Berliininmakkara
5
62
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Miksi perussuomalainen ei suostu käyttämään älypuhelimessa GPS-navigaattoria?
– Koska se käskee jatkuvasti kääntymään vasemmalle tai oikealle, vaikka parasta olisi vain ajaa suoraan menneisyyteen.- Anonyymi00003
Ontuvaa. Tuo antaa ymmärtää että mennään eteenpäin. Enkä oo ees persus fani.
- Anonyymi00002
Jeesus käveli pölyistä tietä pitkin ja pysähtyi Orimattilan kohdalla. Hän katseli ympärilleen ja päätti astua sisään paikalliseen kuppilaan, jossa perussuomalaisten kuntapoliitikot istuivat iltapäiväkahvilla.
Jeesus asteli pöydän luo, levitti kätensä ja sanoi lempeästi: "Minä olen tullut tuomaan teille valoa. Minä voin muuttaa veden viiniksi ja ruokkia teidät kaikki yhdellä ainoalla leivällä."
Paikallinen valtuutettu laski kahvikuppinsa, katsoi Jeesuksen sandaaleja, pitkää partaa sekä kaapua ja rypisti kulmiaan.
"Kuulepas nyt, kaveri", valtuutettu sanoi jämäkästi. "Meillä Orimattilassa ei katsota hyvällä tuollaista EU-tukien varassa elävää, Lähi-idästä tulevaa pimeää työvoimaa, joka polkee paikallisten yrittäjien hintoja ja yrittää tyrkyttää täällä jotain sosialistista ilmaisjakelua.
Jeesus huokasi, kääntyi kannoillaan ja lähti kävelemään kohti Lahtea – tällä kertaa varmuuden vuoksi suoraan Porvoonjokea pitkin pitkin kävellen, jotta kukaan ei olisi tullut kysymään kalastuskorttia. - Anonyymi00004UUSI
Älä lopeta päivätyötäsi.
Kirjailijaksi sinusta ei ole, saatika että yrittäisit poliittista satiiria. - Anonyymi00005UUSI
Helsinginkadun kahviloihin tottunut kauramaitolattea ryystävä ituhippi astui ulos bussista Orimattilan " bussiasemalla" , hengittäen syvään maaseudun tuoksua. Hän oli tullut hakemaan inspiraatiota uuteen monikulttuuriseen taideprojektiinsa. Paikallisen Prisman edustalla hän kuitenkin törmäsi mieheen, jonka lippiksessä luki ”Suomi takaisin” ja paidassa komeili leijonavaakuna.
”Hei ystävä! Ihana kohdata aitoa paikallisenergiaa!” ituhippi hihkaisi ja yritti tarjota miehelle vegaanista raakasuklaapatukkaa rauhanomaisena eleenä.
Perussuomalainen katsoi patukkaa kulmat kurtussa, sylkäisi nuuskat maahan ja totesi lyhyesti: ”Syö poika kunnon lihaa, niin alkaa puhe kulkea. Täällä ei noilla rehuilla pitkälle pötkitä.”
Ituhippi hämmentyi miehen suoraviivaisuudesta, mutta päätti pysyä avoimena: ”Ymmärrän, meidän pitää purkaa näitä kulttuurisia muureja dialogilla!””Dialogia tai ei, mutta verot alas ja bensan hinta kohdilleen, se tässä ratkaisee”, persu vastasi, nousi lava-autoonsa ja jätti hipin seisomaan Orimattilan pölyyn miettimään, oliko tämä sittenkin sitä kaivattua eksotiikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106822En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 42496