Verestä kova pula

Anonyymi-ap

Kokkolassa alkavat verenluovuttajat loppua, luovutusaikoja supistetaan.
Tämä ei ole mikään ihme. Nuorehko, silloin 66-vuotias, terve, urheilullinen mies suorastaan "potkaistiin" ulos Kirkonmäen Seurakuntakeskuksesta joulun alla 2019. Mies oli luovuttanut verta lähes sata kertaa noin 50:n vuoden aikana, ohjannut satoja varusmiehiä (1980-1986) vapaaehtoiseen verenluovutukseen Hyrylän varuskunnassa, näyttäen itse esimerkkiä. Näin törkeästi toimi Suomen Veripalvelu. Mies olisi voinut tehdä tutkintapyynnön poliisille mm kunnian loukkauksesta ja syrjinnästä, sekä kantelun Eduskunnan Oikeusasiamiehen kansliaan, eikä se ole myöhäistä vieläkään...

44

214

Vastaukset 44

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"Suurin osa mielenterveyden ongelmista ja psyykkisistä sairauksista kärsivistä voi luovuttaa verta. Edellytyksenä on, että vointi on hyvä, sairaalahoitoa ei ole tarvittu viimeisen puolen vuoden aikana, mahdollinen säännöllinen lääkitys on ollut käytössä vähintään kuukauden ja ettei käytössä ole lääkeainetta, joka voisi olla haitaksi verta saavalle potilaalle tai lisätä verenluovuttajan haittariskiä.

Tämä verenluovutus tapaus sattui sen 2011 aseiden takavarikoimisen ja pidätystilanteen jälkeen. Varmaan joku merkintä terveydenhoitojärjestelmässä tästä tapahtumasta saattoi olla osasyynä tähän ongelmaan.

• Anonyymi00003

Tiedämme että tuo 2011 oli sairas tapaus.. Poliisi toimi rikollisesti ja sitä tutkitaan edelleen.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Tiedämme että tuo 2011 oli sairas tapaus.. Poliisi toimi rikollisesti ja sitä tutkitaan edelleen.

No ei kyllä varmasti tutkita🤣

• Anonyymi00002

Törkeää muistan tuon tapauksen. Olisi kunnia saada Ressun verta suoniini, suuren suomalaisen upseerin. Moni varmaan muistaa tapauksen ja boikotoi veripalvelua.

• Anonyymi00004

Pitää avata uusi veripankki niille jotka on vielä puhdasverisiä, eikä saastuttaneet itseään k-piikeillä.

• Anonyymi00005

Miesten välinen kanssakäyminen estää verenluovutuksen ja lienee syynä tuohon tapaukseen.

• Anonyymi00020

Totta, se selittää tämän

• Anonyymi00023

Tosirealistin homoseksuaalisuus siis oli syy?

• Anonyymi00024

Aah siis homojutskat torppasi tosirealistin verenluovutukset?

• Anonyymi00026

Aaah eli tosirealistia kiehtoo gayjutut?

• Anonyymi00007

Kyllä siellä on se syy kerrottu ja perustelu varmasti on ollut pätevä. Turha asiaa enää märehtiä ja olla uhriutunut kuin mikäkin drama queen.

• Anonyymi00008

Persun veri ei kelvannut vihervassari veripalvelun työntekijälle. Oikeuskansleri tutkinut asiaa jo 15 vuotta ja pian saamme tuloksia, hah hah haaa!!!...

• Anonyymi00009

Osalla perholaisista on sininen veri eli aatelinen. Suomen sodan aikana siitetty lapsia ja heillä periytyy ruotsalainen tai venäläinen siniverisyys eli Ressu voi olla siis todella hyvää sukua.

• Anonyymi00010

Onko Ressu venäjän aatelinen?

• Anonyymi00011

Saattaapi olla tai sitten ei. Ressuhan puhuu sujuvaa venäjän-, saksan- ja englanninkieltä. Ruotsia hän ei suostu puhumaan kuin äärimmäisessä hädässä, jos edes silloinkaan...

• Anonyymi00021
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Saattaapi olla tai sitten ei. Ressuhan puhuu sujuvaa venäjän-, saksan- ja englanninkieltä. Ruotsia hän ei suostu puhumaan kuin äärimmäisessä hädässä, jos edes silloinkaan...

Kova poika valehtelemaan.

• Anonyymi00012

Purraan lisää.
      Rentokill&PurranAmpullit

• Anonyymi00013

Ressu on Kokkolan leveäharteisin mies, kuin Tarzan. Voi kunpa saisin tuon miehen verta suoniini.

• Anonyymi00014

Minä haluaisin hänen siemen-nestettä omiin kasseihini.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Sen, jälkeen olisi upeata pumpata leskirouvia paksuksi perhon mökälässä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Onko esimiesmies puolustusvoimien ylentämä miesesimies täällä taas.

Kyllä mimmit kikattelee taas..

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Onko esimiesmies puolustusvoimien ylentämä miesesimies täällä taas.

Kyllä mimmit kikattelee taas..

Kikatus loppuu, kun jäykkä parruni ilmestyy takaapäin kannikoiden väliin, ja koskettaa hummeria...

• Anonyymi00027
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sen, jälkeen olisi upeata pumpata leskirouvia paksuksi perhon mökälässä.

Älä mene Mökälään. Käy kuten sille öiselle kulkijalle. Susilauma rahaa sinutkin Lehtosen soille, ja pistää poskeensa päineen ja sorkkineen... MOT

• Anonyymi00035
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Kikatus loppuu, kun jäykkä parruni ilmestyy takaapäin kannikoiden väliin, ja koskettaa hummeria...

Työvuoron rauhallisimpina tunteina soiten sosiaalitiloissa. Mikä ihana yllätys kollegoille ja alaisille kuulla sinun uusista seikkailuista kesämimmien kanssa.

• Anonyymi00016

Ressulla on Kokkolan parhaat geenit.

• Anonyymi00019

Ja, S-neste.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ja, S-neste.

Siellä se yksin möllöttää mökissään...

• Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ressulla on 5000 kirjattua ystävää, ja kavereita on kymmenkertainen määrä, mutta vain yksi tosirakas - ikioma puoliso, lasten äiti ja mummu.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00022 kirjoitti:

..ja on muuten kova poika valehtelemaan...

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

..ja on muuten kova poika valehtelemaan...

Miksi Ressun eilen 1.8.2026 lähettämä viesti on poistettu. Se on toki tallessa.
        Verenluovutus kärsi valtavan asiakasmenetyksen, kun alkoi Ressulle vittuilu joulun alla 2019. Reijo Kivelä oli luovuttanut vertaan siihen saakka lähes sata kertaa, ja opastanut mm tuhansia varusmiehiä, ja kymmeniä ystäviään, etenkin miehiä verenluovutukseen näyttäen itse esimerkkiä.
        Ressulla on harvinainen veriryhmä A Rh- cdi/cdi, jota sadat potilaat tarvitsevat Suomessa(kin) säännöllisesti. Ressu sai usein pikaisia kutsuja luovutukseen (ilmeinen hätätilanne, ja puute harvinaisesta verestä).
        Miten oli ja on mahdollista, että yhtäkkiä Reijon veri ei kelvannutkaan. Syytä ei edes kerrottu, vaan käteen "lyötiin veripisaramuki". Ressu on edelleen terve, voimakas ja salskea adonis. Perheellinen, raitis, ei tupakoi ja kunnostaan huolta pitävä. Vain lievä verenpainelääkitys, joka ei ole este verenluovutukselle.
        Reijo kirjoitti tästä lehteen, ja saatu vastaus oli ympäripyöreä; ohjeisiin ja sääntöihin vetoavaa. Reijolla ei ollut koskaan, eikä ole edelleenkään mitään esteitä luovuttaa arvokasta vertaan. Reijo on sanonut: "Luovutan vertani vaikka sata vuotiaana. Jos pöydälle kuukahdan, niin se on minun asiani. Kukaan ei vastaa tekemisistäni saati hengestäni kuin minä itse." MOT

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Miksi Ressun eilen 1.8.2026 lähettämä viesti on poistettu. Se on toki tallessa.
        Verenluovutus kärsi valtavan asiakasmenetyksen, kun alkoi Ressulle vittuilu joulun alla 2019. Reijo Kivelä oli luovuttanut vertaan siihen saakka lähes sata kertaa, ja opastanut mm tuhansia varusmiehiä, ja kymmeniä ystäviään, etenkin miehiä verenluovutukseen näyttäen itse esimerkkiä.
        Ressulla on harvinainen veriryhmä A Rh- cdi/cdi, jota sadat potilaat tarvitsevat Suomessa(kin) säännöllisesti. Ressu sai usein pikaisia kutsuja luovutukseen (ilmeinen hätätilanne, ja puute harvinaisesta verestä).
        Miten oli ja on mahdollista, että yhtäkkiä Reijon veri ei kelvannutkaan. Syytä ei edes kerrottu, vaan käteen "lyötiin veripisaramuki". Ressu on edelleen terve, voimakas ja salskea adonis. Perheellinen, raitis, ei tupakoi ja kunnostaan huolta pitävä. Vain lievä verenpainelääkitys, joka ei ole este verenluovutukselle.
        Reijo kirjoitti tästä lehteen, ja saatu vastaus oli ympäripyöreä; ohjeisiin ja sääntöihin vetoavaa. Reijolla ei ollut koskaan, eikä ole edelleenkään mitään esteitä luovuttaa arvokasta vertaan. Reijo on sanonut: "Luovutan vertani vaikka sata vuotiaana. Jos pöydälle kuukahdan, niin se on minun asiani. Kukaan ei vastaa tekemisistäni saati hengestäni kuin minä itse." MOT

Hervoton valepukki. Kyllä se syy siellä selkeästi kerrottiin.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Hervoton valepukki. Kyllä se syy siellä selkeästi kerrottiin.

Ei kerrottu. Olitko "paikalla". Ellet, niin älä levittele valheitasi (kadepaska).
        Takanani seisoi monta todistajaa odottaen vuoroaan. Pyydän sinua kaunis neiti, jonka kanssa keskustelin ennen "luukun avaamista", kertomaan mitä tapahtui. Olithan jonossa toisena. Olin asiakkaista ensimmäinen, ja juuri VesiVeijarin aamu-uinnilta ja vesijumpasta tullut - raikas, puhdas ja hyvälle tuoksuva Kokkolan Kingsi, kuten aina. MOT

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ei kerrottu. Olitko "paikalla". Ellet, niin älä levittele valheitasi (kadepaska).
        Takanani seisoi monta todistajaa odottaen vuoroaan. Pyydän sinua kaunis neiti, jonka kanssa keskustelin ennen "luukun avaamista", kertomaan mitä tapahtui. Olithan jonossa toisena. Olin asiakkaista ensimmäinen, ja juuri VesiVeijarin aamu-uinnilta ja vesijumpasta tullut - raikas, puhdas ja hyvälle tuoksuva Kokkolan Kingsi, kuten aina. MOT

Tämäkin asia olisi jo unohdettu, ellet itse kaiva sitä esiin. Varmasti ollut 100% pätevä syy asiassa!

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Tämäkin asia olisi jo unohdettu, ellet itse kaiva sitä esiin. Varmasti ollut 100% pätevä syy asiassa!

Ei unohdeta koskaan. Ei ennen kuin totuus kerrotaan. Reijo oli oikeutettu luovuttamaan verta. Ajatelkaa. Luovuttajista oli ja on edelleen huutava pula, niin maailman paras mahdollinen VAPAAEHTOINEN verenluovuttaja, joka oli luovuttanut verta lähes sata kertaa, ajettiin ulos kuin rakkikoira. Eihän siinä ollut mitään järkeä.
        Sama asia VesiVeijarin laittomat ns porttikiellot (Suomen laki ei tunne porttikieltoa). Ressu esti varkauden verekseltään. Varas tavoitettiin pukuhuoneessa. Mikä olikin merkillistä. Reijo sai lainvastaisen porttikiellon, ja huom - ilman tutkintaa. Varas vetosi rasismiin, kun jäi kiinni itse teosta, ja sekös mamua vitutti. MOT.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Ei unohdeta koskaan. Ei ennen kuin totuus kerrotaan. Reijo oli oikeutettu luovuttamaan verta. Ajatelkaa. Luovuttajista oli ja on edelleen huutava pula, niin maailman paras mahdollinen VAPAAEHTOINEN verenluovuttaja, joka oli luovuttanut verta lähes sata kertaa, ajettiin ulos kuin rakkikoira. Eihän siinä ollut mitään järkeä.
        Sama asia VesiVeijarin laittomat ns porttikiellot (Suomen laki ei tunne porttikieltoa). Ressu esti varkauden verekseltään. Varas tavoitettiin pukuhuoneessa. Mikä olikin merkillistä. Reijo sai lainvastaisen porttikiellon, ja huom - ilman tutkintaa. Varas vetosi rasismiin, kun jäi kiinni itse teosta, ja sekös mamua vitutti. MOT.

Asia ei täällä korjaannu ja täyspäinen olisi jo suosiolla jättänyt sikseen. Järjen köyhyyttä enää tuota märehtiä. Onhan tämä pöljyys kyllä viihdyttävää toki.

• Anonyymi00034

Tässä tapauksessa sairaudet estivät luovutuksen. Psyykkiset ja krooniset viat voivat periytyä. Syntymäpaikalla ei tällä kertaa ollut vaikutusta mutta kyllä sekin voi vaikuttaa.

• Anonyymi00042

Saat pian kutsun käräjäoikeuteen.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Saat pian kutsun käräjäoikeuteen.

Hoida tämä "vääryytesi" jotain muuta kautta. Täällä on turha päätä paukutella, vaikka onhan tämä höppänyys toki viihdyttävää.

• Anonyymi00036

Useimmat lääkkeet eivät estä verenluovutusta, mutta lääkkeen lisäksi merkitystä on aina sillä sairaudella, johon lääkitystä käytetään.

• Anonyymi00043

Sukuvika estänyt luovutuksen kertoi palveluesimies. Terveisin jonossa asiaa seurannut luovuttaja.

• Anonyymi00045

Soitesta valuu nuo tiedot kevyesti eteenpäin, vaikka eihän niistä kukaan mitään silloin tiedä, kun pitäisi puuttua asioihin.

• Anonyymi00046

Mielenterveysongelma tai homous syynä tai molemmat.

• Anonyymi00047

Ulkomailta sitä saa vai mitä kun työvoimaakin.

• Anonyymi00048

Fyysiseen työhön tottunutta työvoimaa ei tietyille aloille yksinkertaisesti löydy enää kuin ulkomailta tuotuna.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      132
      1635
    2. Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes halli­tus­puolueiden omat kannattajat Kes
      Hallitus
      126
      1456
    3. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      140
      1260
    4. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      66
      1208
    5. 44
      910
    6. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      78
      875
    7. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      25
      842
    8. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      823
    9. Lautturin poliisipiiritys

Mitä Lautturilla yöllä tapahtui
      Huittinen
      14
      773
    10. Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak
      Maailman menoa
      103
      725
    Aihe