Huikea Linux

Anonyymi-ap

Kokeilin ensimmäistä kertaa asentaa Linuxin tietokoneeseen ja se sujui helposti tekoälyn avustamana. Ainoa säätö oli Firefoxin kanssa, joka ei suoraan toistanut Ylen Areenaa. Piti joku ffmpeg-lisäpaketti asentaa.

Ensimmäiset laskutkin maksettu, joten pankkikäyttökin onnistuu.

Voin suositella.

47

207

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Palataan asiaan muutaman viikon päästä, kun olet kokenut sillä linuksillasi ne tuhannen ongelmaa, joita Windowseissa ei ole koskaan ollutkaan!

• Anonyymi00003

Winkurahihhuli voisi tutkituttaa pääkoppansa kun latelee pelkkiä valheita linuxeista!

Linuxeissa ei ole ongelmia vaan toimii todella hyvin!

• Anonyymi00008

Koska kerrot mitä ne ongelmat on?

• Anonyymi00050

2 vuotta sitten siirryin linux minttiin ja ei ollut yhtään mitään ongelmia, ei ainuttakaan, enkä tiedä mitään mistään sudoista tms eikä edes kiinnosta moiset, vaan olen käyttänyt samalla lailla kuin käytin windowsia aikoinaan, ohjelmien asennus on ollut huomattavasti helpompaa kuin windowsissa, ei ole tarvinnut latailla exe tai zip paketteja tms

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

2 vuotta sitten siirryin linux minttiin ja ei ollut yhtään mitään ongelmia, ei ainuttakaan, enkä tiedä mitään mistään sudoista tms eikä edes kiinnosta moiset, vaan olen käyttänyt samalla lailla kuin käytin windowsia aikoinaan, ohjelmien asennus on ollut huomattavasti helpompaa kuin windowsissa, ei ole tarvinnut latailla exe tai zip paketteja tms

Ei autossakaan tarvitse vaihtaa vaihdetta jos käyttää vain ykköstä.

• Anonyymi00004

Linkkuran käytön opettelu vaati tuhannen sivun sudo-raamatun ulkoa opettelemista. Eikä sekään riitä.

• Anonyymi00005

en tiennytkään, että windowsissa(=linkura) on sudo-komento, ei toiminut, miten toimii?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

en tiennytkään, että windowsissa(=linkura) on sudo-komento, ei toiminut, miten toimii?

Älä näyttele tyhmempää kuin jo olet.

• Anonyymi00007

Miksi, kun tekoäly opettelee tuhansia sivuja automaattisesti. Mutta jos 10 vuotta sitten joku olisi minulle tullut kertomaan, että linkkurasta saadaan suunnilleen käytettävä siten, että joku tuo markkinoille oikeat sudottelukomennot etsivän tekoälyn, niin en tiedä, olisinko uskonout.

• Anonyymi00010

Linkkura=Windows! Kannattais ennemmin käyttää aitoa GNU/Linuxia joka on helppokäyttöinen ja toimiva!

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Älä näyttele tyhmempää kuin jo olet.

Sinähän se tyhmä ite oot!

• Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Miksi, kun tekoäly opettelee tuhansia sivuja automaattisesti. Mutta jos 10 vuotta sitten joku olisi minulle tullut kertomaan, että linkkurasta saadaan suunnilleen käytettävä siten, että joku tuo markkinoille oikeat sudottelukomennot etsivän tekoälyn, niin en tiedä, olisinko uskonout.

Loistavaa! Tasan kaksi lausetta. Viimeinen lause oli pelkkää pilkuttamista. Kertoo paljon älynlahjoistasi.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Loistavaa! Tasan kaksi lausetta. Viimeinen lause oli pelkkää pilkuttamista. Kertoo paljon älynlahjoistasi.

Menkää pois palstalta trollaamasta tai paljastakaa henkilöllisyytenne verify-keyn avulla

• Anonyymi00009

Jos aloittaja tarvitsee tekoälyä asennusvaiheessa niin parasta unohtaa koko tietokoneen käyttö.

• Anonyymi00014

Todellinen tompelo on se joka ei käytä tekoalyn tuomia mahdollisuuksia.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Todellinen tompelo on se joka ei käytä tekoalyn tuomia mahdollisuuksia.

Mitä varten käyttää, jos pienellä järkeilyllä homma toimii ilmankin?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mitä varten käyttää, jos pienellä järkeilyllä homma toimii ilmankin?

"Pienellä järkeilyllä" eli kaivelemalla tuntikausia jotain foorumisepustuksia jonkun tietyn laitteen jostain eksoottisesta ongelmasta.

• Anonyymi00016

Huomenna tulee täyteen tasan 28 vuotta Linuxin (Debian käyttöä. Asensin Debianin ensimmäisen kerran Amiga -tietokoneelleni kun Debian 2.0 "Hmm" julkastiin 24.7.1998. Ja Debiania ajavalta läppäriltä tulee tämäkin viesti :-)

T. miksuh

• Anonyymi00017

Asensin kesällä 1998 Debianin siis rankasti laajennetun Amiga 1200 tietokoneeni kovalevylle Amigan oman Amiga OS -käyttöjärjestelmän rinnalle. Siitä Debianin käyttö alkoi ja sillä tiellä olen edelleen. Olen erittäin tyytyväinen eikä ole aikomustakaan vaihtaa mihinkään uuhun Se vanha Amiga on muuten edelleen tallella alakerran häkkikomerossa ja Debian on edelleen sen kovalevyllä.

T. miksuh

• Anonyymi00018

Minulla on juuri nyt Debian 13 asennus käynnissä. Alkuvaiheessa vielä. Levyn kryptausasetukset menossa. Net-installerina laitan, 13.6 taitaa olla tarkka versio. Aikomus kokeilla KDE Plasmaa tässä koneessa.

• Anonyymi00021

28 vuotta kärsimystä jonkun ideologian takia. HOHHOIJJAAAAH!

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

28 vuotta kärsimystä jonkun ideologian takia. HOHHOIJJAAAAH!

Idiootti. Ensinnäkin kyseessä ei ole millään tavalla yhtään mikään ideologia. Kyse on siitä, että Linux yleisesti on erinomainen käyttis ja Debian on erinomainen Linux -distro. Kyse on siitä, että olen ollut 28 vuotta ERITTÄIN TYYTYVÄINEN Debianiin ja Linuxiin noin yleisesti. Linux hakkaa Windowsin ylivoimaisesti mennen tullen ja on aina hakannut.

T. miksuh

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Idiootti. Ensinnäkin kyseessä ei ole millään tavalla yhtään mikään ideologia. Kyse on siitä, että Linux yleisesti on erinomainen käyttis ja Debian on erinomainen Linux -distro. Kyse on siitä, että olen ollut 28 vuotta ERITTÄIN TYYTYVÄINEN Debianiin ja Linuxiin noin yleisesti. Linux hakkaa Windowsin ylivoimaisesti mennen tullen ja on aina hakannut.

T. miksuh

Tuo viimeinen lauseesi kertoo sinun olevan fanaatikko, joka et varsinaisesti tiedä edes muista järjestelmistä.

Minä sain nyt lopulta tuon Debianin pystyyn. Ei onnistunut toisen Linuxin rinnalle asennus, kun molemmissa oli tarkoitus käyttää salausta levyllä. Debianin asennussovellus ei osannut alustaa salattua osiota, vaikka salata sen osasi. GPartedillä pystyi kyllä alustamaan Debianin salaaman osion, mutta eipä Debian sitä sitten enää ymmärtänyt.

Rescuezillalla otin lopulta aikaisemman levyn jemmaan, ja asensin Debianin koko levylle. Kyllähän tämä nyt käyntiin lähti, mutta ei sitä alkuperäistä ongelmaa korjannut, jonka vuoksi päätin kokeilla.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tuo viimeinen lauseesi kertoo sinun olevan fanaatikko, joka et varsinaisesti tiedä edes muista järjestelmistä.

Minä sain nyt lopulta tuon Debianin pystyyn. Ei onnistunut toisen Linuxin rinnalle asennus, kun molemmissa oli tarkoitus käyttää salausta levyllä. Debianin asennussovellus ei osannut alustaa salattua osiota, vaikka salata sen osasi. GPartedillä pystyi kyllä alustamaan Debianin salaaman osion, mutta eipä Debian sitä sitten enää ymmärtänyt.

Rescuezillalla otin lopulta aikaisemman levyn jemmaan, ja asensin Debianin koko levylle. Kyllähän tämä nyt käyntiin lähti, mutta ei sitä alkuperäistä ongelmaa korjannut, jonka vuoksi päätin kokeilla.

Hah hah :-D Just joo :-D Hei haloo! Ensinnäkin sulle tiedoksi: olen tietotekniikka-alan tyyppejä ja koodari taustainen. Olen sitä siitä huolimatta, että sokeuduin synnynäisen näkövamman takia.

Ai, että mulla ei muka ole kokemusta muista systeemeistä? Todellako? Kuules tässä on sulle lista niistä käyttiksistä mistä mulla on kokemusta:

- Amiga OS 1.3, 3.0, 3.1, 3.9
        - NetBSD
        - Linux: Debian 2.0 -13, kodin ulkopuolella useita muita distroja
        - QNX
        - MS-DOS
        - OS/2, OS/2 Warp
        - HP/UX
        - Windows 3.0, 3.1, 95, 98, NT, XP, 10, 11
        -
        Mac OS: m68 versiosta alkaen, PPC -versio, OSX
        - Series 40 (Nokian peruspuhelinten käyttis)
        - Symbian: aina viimeisimpään Nokia Belle -versioon astii
        - Sailfish OS
        - Android

Että revi siitä. :-D Mulla oli itseasiassa NetBSD asennettuna Amiga OS:n rinnalle kolme vuotta ennenkuin kaverini tutustutti mut Linuxiin. NetBSD on siis Unix -tyyppinen käyttis. Eli olen käyttänyt Unix -tyyppisiä ja Unixin kaltaisia käyttiksiä vuodesta 1995. Kyllä mun läppärini kovalevyllä on tälläkin hetkellä Debianin rinnalla Windows 11, mutta en käynnistä tietokonetta Windowsiin käytännössä koskaan vaan teen aivan kaiken Debianissa.

Ja mitä tulee tohon sun väitteeseesi Debianin asennusohjelmasta jne ja väitteeseesi asennuskokemuksestasi, niin sä olet nyt kyllä kämmännyt jotain, koska väitteesi Debianista, levyn alustamisesta, salauksesta jne jne ei pidä paikkaansa.

T. miksuh

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Hah hah :-D Just joo :-D Hei haloo! Ensinnäkin sulle tiedoksi: olen tietotekniikka-alan tyyppejä ja koodari taustainen. Olen sitä siitä huolimatta, että sokeuduin synnynäisen näkövamman takia.

Ai, että mulla ei muka ole kokemusta muista systeemeistä? Todellako? Kuules tässä on sulle lista niistä käyttiksistä mistä mulla on kokemusta:

- NetBSD
        - QNX
        - MS-DOS
        - OS/2, OS/2 Warp
        - HP/UX
        -
        - Sailfish OS
        - Android

Että revi siitä. :-D Mulla oli itseasiassa NetBSD asennettuna Amiga OS:n rinnalle kolme vuotta ennenkuin kaverini tutustutti mut Linuxiin. NetBSD on siis Unix -tyyppinen käyttis. Eli olen käyttänyt Unix -tyyppisiä ja Unixin kaltaisia käyttiksiä vuodesta 1995. Kyllä mun läppärini kovalevyllä on tälläkin hetkellä Debianin rinnalla Windows 11, mutta en käynnistä tietokonetta Windowsiin käytännössä koskaan vaan teen aivan kaiken Debianissa.

Ja mitä tulee tohon sun väitteeseesi Debianin asennusohjelmasta jne ja väitteeseesi asennuskokemuksestasi, niin sä olet nyt kyllä kämmännyt jotain, koska väitteesi Debianista, levyn alustamisesta, salauksesta jne jne ei pidä paikkaansa.

T. miksuh

Niin ja noista Windows -versioista mistä on kokemusta jäi pois Windows 2000.

Jokatapauksessa kuten huomaat listasta, mulla kyllä on kokemusta melkosen monesta käyttiksestä sekä pöytätietokoneille, läppäreille jne että mobiililaitteille. Paras kaikista tietokoneille on kuitenkin Linuxja käytän sitä juuri sen takia. Debian puolestaan on erinomainen distro ja siksi olen käyttänyt sitä jo 28 vuotta. x distron

T. miksuh

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Jokatapauksessa kuten huomaat listasta, mulla kyllä on kokemusta melkosen monesta käyttiksestä sekä pöytätietokoneille, läppäreille jne että mobiililaitteille. Paras kaikista tietokoneille on kuitenkin Linuxja käytän sitä juuri sen takia. Debian puolestaan on erinomainen distro ja siksi olen käyttänyt sitä jo 28 vuotta. x distron

T. miksuh

Niin jaAmiga OS -käyttiksen versioista, joita olen käyttänyt, jäi listasta vpois versio 3.5.

T. miksuh

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

- NetBSD
        - QNX
        - MS-DOS
        - OS/2, OS/2 Warp
        - HP/UX
        -
        - Sailfish OS
        - Android

T. miksuh

"Linux hakkaa Windowsin ylivoimaisesti mennen tullen ja on aina hakannut."

Olen käyttänyt pidempään tietokoneita kuin sinä, ja minulla on ollut myös paremmat "amigat", mutta koska binääri ei tunne kuin kaksi eri tilaa, niin tuo lausuntosi on naurettava, ja kertoo ettet oikeasti tiedä mistään mitään, kuten tuo paniikinomainen luettelosi ja muu paskanjauhamisesti osoittaa.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Olen käyttänyt pidempään tietokoneita kuin sinä, ja minulla on ollut myös paremmat "amigat", mutta koska binääri ei tunne kuin kaksi eri tilaa, niin tuo lausuntosi on naurettava, ja kertoo ettet oikeasti tiedä mistään mitään, kuten tuo paniikinomainen luettelosi ja muu paskanjauhamisesti osoittaa.

Jahas, no kerros nyt millanen Amiga sulla on muka ollut? :-D Muistutan sua, että mulla on omani vielä tuolla varastossa alakerrassa ja pystyn vaikka heti antamaan sulle täyden listan sen ominaisuuksista.

Tuo sun kommenttisi on ylipäätänsä täysin naurettava.

T. miksuh

• Anonyymi00029
        Anonyymi00022 kirjoitti:

T. miksuh

Valehtelet kuin uskovainen. Se että SINÄ olet tyytyväinen uskossasi, ei mitään todista.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00025 kirjoitti:

T. miksuh

Sinulla ei ole kokemusta. Kuvittelet vaan.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Jahas, no kerros nyt millanen Amiga sulla on muka ollut? :-D Muistutan sua, että mulla on omani vielä tuolla varastossa alakerrassa ja pystyn vaikka heti antamaan sulle täyden listan sen ominaisuuksista.

Tuo sun kommenttisi on ylipäätänsä täysin naurettava.

T. miksuh

Lisäyksenä muuten se, että ensimmäinen kone jolla minä tein ekat ohjelmointikokeiluni oli Commodore Vic-20. Tiedätkös edes mikä se oli? Kyseessä oli isäni kotiin hankkimia koneita. Ensimmäiset omat pelini tein Commodore 16:lla, joka myöskin oli isäni koneita. Sekin on muuten edelleen alakerrassa tallessa.

T. miksuh

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tämä Miksu-mikkihiiri on vielä ufo-uskovainenkin. Vouhkaa tiede palstalla harhojaan.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Sinä itse olet fanaatikko, Windows-fanaatikko!

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Tämä Miksu-mikkihiiri on vielä ufo-uskovainenkin. Vouhkaa tiede palstalla harhojaan.

Sinä se paskaa jauhat etkä tiedä yhtään mitään siitä mistä puhut Ja se käyttislista ei ollut millään tavalla mikään paniikinomainen kuten väität. Mulla ei ole minkäänlaista tarvetta sellaiselle, koska antamani lista pitää täsmälleen paikkansa. Se on täysin todellinen ja väitän, että sä et edes tiedä puoliakaan mainitsemistani käyttiksistä, itselläni kuitenkin on kaikista niistä kokemusta.

Odotan muuten edelleen, että kerrot minkälainen Amiga sulla nyt sitten muka oli. Kerros kaikille niin minä voin kertoa millainen itselläni on edelleen tuolla alakerrassa.

T. miksuh

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Sinä se paskaa jauhat etkä tiedä yhtään mitään siitä mistä puhut Ja se käyttislista ei ollut millään tavalla mikään paniikinomainen kuten väität. Mulla ei ole minkäänlaista tarvetta sellaiselle, koska antamani lista pitää täsmälleen paikkansa. Se on täysin todellinen ja väitän, että sä et edes tiedä puoliakaan mainitsemistani käyttiksistä, itselläni kuitenkin on kaikista niistä kokemusta.

Odotan muuten edelleen, että kerrot minkälainen Amiga sulla nyt sitten muka oli. Kerros kaikille niin minä voin kertoa millainen itselläni on edelleen tuolla alakerrassa.

T. miksuh

Ja mitä tiedepalstaan tulee niin taitaa ilmastonmuutosdenialisteille olla kova pala se, että sanon niille vastaan, kerron mistä ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos johtuu ja lyttään heidän denialistiset harhansa. Taitaa käydä itsetunnolle niillä vai? :-D No sehän on hyvä asia :-D Ja lisää tulee, lupaan sen.

T. miksuh

• Anonyymi00039
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ja mitä tiedepalstaan tulee niin taitaa ilmastonmuutosdenialisteille olla kova pala se, että sanon niille vastaan, kerron mistä ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos johtuu ja lyttään heidän denialistiset harhansa. Taitaa käydä itsetunnolle niillä vai? :-D No sehän on hyvä asia :-D Ja lisää tulee, lupaan sen.

T. miksuh

Mm. Sodat lisää ja kiihdyttää ilmastonmuutosta, asia josta halutaan vaieta!!

• Anonyymi00042

Taidat ite olla incel?

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Taidat ite olla incel?

Heh, vahvistikin näköjään.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Heh, vahvistikin näköjään.

Minä kun en ole incel enkä ole myöskään Miksuh, eli en vahvistanut mitään! SINÄ olet itse se mistä toisia haukut!

• Anonyymi00047

Sinä olet törkeä herjaaja, EN OLE INCEL mutta sinä sen sijaan olet joten pidä pääsi kiinni tai kerjäät turpiis!!

• Anonyymi00035

Saittehan tälle kesällekin jonkinmoisen väittelyn aikaiseksi, ihmettelin jo että mistäs päin nyt tuulee kun on ollut niin hiljaista.

• Anonyymi00037

Tässäkin ketjussa näkyy etteivät ihmiset ymmärrä komentorivin voimaa ja sisäistä kauneutta.

• Anonyymi00038

tavalliset ihmiset ovat vajavaisia

• Anonyymi00043
        Anonyymi00038 kirjoitti:

tavalliset ihmiset ovat vajavaisia

Hyvä että tunnustit. Koeta kehittyä.

• Anonyymi00048

Alottaja kertoi asentaneensa linuxin mutta ei osannut sen enempää kertoa. Linuxhan on vaikkapa android kännykässä ja niin monen monessa muussa aparaatissa.

• Anonyymi00049

Olen muuten joskus asentanut Anrdoidinkin. Se oli vähän monimutkaisempi tapaus. Eli laitevalmistajan tuki oli jo päättynyt, mutta vapaaehtoiset olivat modanneet uudemman Anrdoidin. Se olikin hyvin tyhjä Anrdoid, kun piti jopa Googlen kauppa asentaa erikseen. Roottaus oli tärkeä termi siinä puuhassa.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Olen muuten joskus asentanut Anrdoidinkin. Se oli vähän monimutkaisempi tapaus. Eli laitevalmistajan tuki oli jo päättynyt, mutta vapaaehtoiset olivat modanneet uudemman Anrdoidin. Se olikin hyvin tyhjä Anrdoid, kun piti jopa Googlen kauppa asentaa erikseen. Roottaus oli tärkeä termi siinä puuhassa.

Itsekin olen aatellut asentaa tukensa lopettaneseen Samsung A52:seen testi mielessä LineageOS. Puhelin ollut pari vuotta laatikossa joten jos joku menee mönkään niin haitta on melko vähäinen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      79
      1178
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      29
      855
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      725
    4. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      599
    5. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      577
    6. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      180
      562
    7. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      123
      520
    8. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      520
    9. On ollut syyllinen olo viime päivinä

Olen niin täpöllä ollut sinussa kiinni tunteiden tasolla. Unet ja kaikki. Nainen, toisaalta tuntuu pahalta, mutta kun si
      Ikävä
      23
      450
    10. Maajussi-Tarjan Marko-rakas täräyttää suhteen alusta - Meinasi tulla hätä käteen Viinijuhlilla

Maajussi-Tarja ja Marko löysivät toisensa pari vuotta sitten romanssimielessä. Nyt Marko kertoo suhteen alusta: https:/
      Maajussille morsian
      3
      447
    Aihe