Esidiabetes, totesi etälääkäri minulle.
Lääke on kirjattu apteekkiin
Nyt iski vastarannankiiski.
En hae lääkettä apteekista vaan kokeilen ruokavaliolla, vielä kerran.
Katsotaan miten muijan käy.
Esidiabetes
117
545
Vastaukset 117
- Anonyymi00001
Onko sinulla joku tietty ruokavalio-ohjelma vai suunnitteletko itse?
Kyselen, koska mulla oli sokeri koholla viimeisissa labroissa. Lääkäri ei siihen reagoinut, mutta minua mietityttää.Suunnittelen sen itse, katsomalla netistä ohjeita ja vanhoista ruokavalio-ohjeistani.
Menin toiselle lääkärille ja hän suositteli ruokaremonttia.
Labraan syyskuussa.
Jos en ole saanut makeanhimoani kuriin, sitten lääkitys.
Nyt on kova yritys päällä jättää herkut kauppaan.Leskel72 kirjoitti:
Suunnittelen sen itse, katsomalla netistä ohjeita ja vanhoista ruokavalio-ohjeistani.
Labraan syyskuussa.
Nyt on kova yritys päällä jättää herkut kauppaan.Labrassa otettiin koko verenkuva.
19 tutkittua osiota.
Puolessa oli vastaukset viitearvojen ulkopuolella.
On paljon muijalla töitä.- Anonyymi00003
Leskel72 kirjoitti:
Suunnittelen sen itse, katsomalla netistä ohjeita ja vanhoista ruokavalio-ohjeistani.
Labraan syyskuussa.
Nyt on kova yritys päällä jättää herkut kauppaan.Makenahimo hellittää Detox-kuurilla. Se puhdistaa elimistön, joka ei sitten enää vaadi sokeria, jota se on tottunut säännöllisesti saamaan. Sokeri kasvattaa ja lisää hiivaa elimistössä ja hiiva vaatii sokeria lisää ja lisää ja lisää ja ...
- Anonyymi00004
Leskel72 kirjoitti:
Labraan syyskuussa.
Nyt on kova yritys päällä jättää herkut kauppaan.No nyt on sulla mielenkiintoinen haaste ja vakuuttava motiivi.
Itse olen vain lisännyt liikuntaa. En ole kauheasti karkkien perään, taateleilla olen makean himon tyrehdyttänyt. Joskus pulla. Pitäisi selvittää hedelmät, viljat sun muut sokeripitoiset hiilarit.
Laitahan tänne oivalluksiasi ja miten muutos etenee. Noukin siitä itselleni ohjeita ja oppia. Laiska olen.
Onnea matkaan! - Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Makenahimo hellittää Detox-kuurilla. Se puhdistaa elimistön, joka ei sitten enää vaadi sokeria, jota se on tottunut säännöllisesti saamaan. Sokeri kasvattaa ja lisää hiivaa elimistössä ja hiiva vaatii sokeria lisää ja lisää ja lisää ja ...
Tätä kuuria voisi aivan hyvin kokeilla.
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
No nyt on sulla mielenkiintoinen haaste ja vakuuttava motiivi.
Itse olen vain lisännyt liikuntaa. En ole kauheasti karkkien perään, taateleilla olen makean himon tyrehdyttänyt. Joskus pulla. Pitäisi selvittää hedelmät, viljat sun muut sokeripitoiset hiilarit.
Laitahan tänne oivalluksiasi ja miten muutos etenee. Noukin siitä itselleni ohjeita ja oppia. Laiska olen.
Onnea matkaan!Kesällä on jäätelöä tullut syötyä liikaa.
Sisältää rasvaa ja sokeria.
Kahvin kanssa pitäisi olla pullaa tai keksejä.
Säännöllinen oikea ruoka tahtoo jäädä valmisaterioihin.
Ei hyvä. Anonyymi00007 kirjoitti:
Kesällä on jäätelöä tullut syötyä liikaa.
Ei hyvä.Ano 00007 on Leskel72 kirjoittama
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kesällä on jäätelöä tullut syötyä liikaa.
Ei hyvä.Kahvin kanssa jotain on haaste. Mikään ei ole parempaa kuin pulla, mielestäni.
Kotini lämpötila nousee helteillä, paksut seinät ja lämpö pysyy. Ei perunoiden keittämisiä, ei uuniruokia. Mikro on onneksi keksitty. Nyt on viileämpää ollut pari päivää, ikkunat auki yötä päivää.
Taitaa meitä olla monta saman asian kanssa. - Anonyymi00013
Anonyymi00004 kirjoitti:
No nyt on sulla mielenkiintoinen haaste ja vakuuttava motiivi.
Onnea matkaan!Lisätty valkoinen sokeri ja hedelmien aito, luonnon oma sokeri ovat kaksi eri asiaa. Täysin.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Lisätty valkoinen sokeri ja hedelmien aito, luonnon oma sokeri ovat kaksi eri asiaa. Täysin.
Toki on eriasia. Valkoinen/ruskea sokeri lie helpoin karsia, ensin näkyvä, sitten lisätty.
Sokeripitoisia hedelmiä kuten viinirypäleitä, ananasta ja nyt myös banaania vältän. Kuivatut hedelmät ovat sokeripommi. Minä olen napsinut pari taatelia kahvin kanssa.
Minulla ei siis ole (vielä) diabetestä todettu. Sokeri ollut koholla ja tämä aloitus antoi kimmokkeen tarttua itseeni tiukemmin niskasta kiinni.
Olisiko ryhtiliikkeen tekeminen helpompaa, jos yleisesti puhuttaisiin sokeritaudista. - Anonyymi00024
Anonyymi00015 kirjoitti:
Toki on eriasia. Valkoinen/ruskea sokeri lie helpoin karsia, ensin näkyvä, sitten lisätty.
Sokeripitoisia hedelmiä kuten viinirypäleitä, ananasta ja nyt myös banaania vältän. Kuivatut hedelmät ovat sokeripommi. Minä olen napsinut pari taatelia kahvin kanssa.
Minulla ei siis ole (vielä) diabetestä todettu. Sokeri ollut koholla ja tämä aloitus antoi kimmokkeen tarttua itseeni tiukemmin niskasta kiinni.
Olisiko ryhtiliikkeen tekeminen helpompaa, jos yleisesti puhuttaisiin sokeritaudista.Ehkä sun kantsii selvittää nuo hedelmien sokeriasiat ravintoterapeutin kanssa, jotta saat oikeaa ja tarkkaa tietoa aiheesta. Hedelmien 'sokeri' ei ole niin paha kuin valkoinen, lisätty sokeri.
- Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ehkä sun kantsii selvittää nuo hedelmien sokeriasiat ravintoterapeutin kanssa, jotta saat oikeaa ja tarkkaa tietoa aiheesta. Hedelmien 'sokeri' ei ole niin paha kuin valkoinen, lisätty sokeri.
Juuri noin.
- Anonyymi00033
Leskel72 kirjoitti:
Labraan syyskuussa.
Nyt on kova yritys päällä jättää herkut kauppaan.Kaikki hiilihydraatti kohottaa veren sokeriarvoja itse olen pyrkinyt pitämään ruokalistalla korkeintaan 5 % hiilihydraatteja sisältäviä tuotteita. Makeaa ei tee edes mieli ja leipääkin tulee hyvin vähän syötyä tai ylipäätänsä viljasta valmistettuja tuotteita oli ne sitten mitä hyvänsä. Kasvin siemenistä valmistetut öljyt kannattaa myös jättää pois ja suosia eläinperäisiä ja hedelmistä saatuja rasvoja kuten oliivi ja kookosöljyjä, niidenkin olisi hyvä olla laadukkaita kylmäpuristettuja öljyjä.
Siemenöljyt rapsit, rypsit, auringonkukka, maissi, pellava ja ym. vastaavat öljyt korreloivat hyvin kaikkien kroonisten sairauksien lisääntymisen kanssa. Silloin kun näitä öljyjä ei juurikaan käytetty siinä määrin kuin nykyisin, kun elintarviketeollisuus tunkee niitä joka paikkaan mihin vain mahdollista, niin 2 tyypin diabeetikkoja oli suomessakin vain 5000 tapausta 1950 luvulla- ja nykyisin yli 500 000 eli 100 kertainen lisäys varsin lyhyessä ajassa eli prosenteissa kasvua on 10000 %.
Chris A Knobbe on luennoinut näistä öljyistä ohessa linkki yhteen luentoon.
https://www.youtube.com/watch?v=H0bRGsev4fI - Anonyymi00047
Leskel72 kirjoitti:
Labraan syyskuussa.
Nyt on kova yritys päällä jättää herkut kauppaan.Kyllä ateriarytmi ja aterian määrä on melko haastavaa ilman lääkettä.
Itse myös yritin ruokavaliolla, kun oli siinä rajalla että pian saan lääkkeen.
Tuli hurjan heikko oli, vaikka aivan kunnon ruokailusta oli vai noin tunti.
Onneksi olin kotona ja söin nopeasti, sitten vasta huomasin epäillä verensokeria. Syömisen jälkeen oli 3.3.
Sama olotila toistui parin kk kuluttua mittasin viimeisellä voimillani, oli 3,1.
pian menin pyytämään lääkkeet ja sitä en kadu.
Edellisestä pelästyneenä , mitä jos olisin ollut muualla, mistä olisi saanut ulkona ruokaa.
Nykyään kannan aina paria patukkaa mukanani ja kauppa ja automatkoilla on sokeri ja suolavettä.
paastoan myös suolasta jotta verenpaine pysyy alta 100/70/-
ja se on pysynyt,
Yleisesti ottaen minulla "kielletyn" lopettaminen helppoa, vähentäminen on vaikeampaa.
On Hyvä Olla. - Anonyymi00048
Leskel72 kirjoitti:
Labrassa otettiin koko verenkuva.
19 tutkittua osiota.
Puolessa oli vastaukset viitearvojen ulkopuolella.
On paljon muijalla töitä.Se on ihmeellistä, miksi toisilla on ja toisilla ei.
Mun puoliso, on liikuntakyvytön sänkypotilas jo vuosia. Ainoastaan Hb on ollut alle viitearvon, sai suineen 3 v takaperin 1g rautaa.
Kaikki muut arvot aina loistavia. - Anonyymi00049
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kaikki hiilihydraatti kohottaa veren sokeriarvoja itse olen pyrkinyt pitämään ruokalistalla korkeintaan 5 % hiilihydraatteja sisältäviä tuotteita. Makeaa ei tee edes mieli ja leipääkin tulee hyvin vähän syötyä tai ylipäätänsä viljasta valmistettuja tuotteita oli ne sitten mitä hyvänsä. Kasvin siemenistä valmistetut öljyt kannattaa myös jättää pois ja suosia eläinperäisiä ja hedelmistä saatuja rasvoja kuten oliivi ja kookosöljyjä, niidenkin olisi hyvä olla laadukkaita kylmäpuristettuja öljyjä.
Siemenöljyt rapsit, rypsit, auringonkukka, maissi, pellava ja ym. vastaavat öljyt korreloivat hyvin kaikkien kroonisten sairauksien lisääntymisen kanssa. Silloin kun näitä öljyjä ei juurikaan käytetty siinä määrin kuin nykyisin, kun elintarviketeollisuus tunkee niitä joka paikkaan mihin vain mahdollista, niin 2 tyypin diabeetikkoja oli suomessakin vain 5000 tapausta 1950 luvulla- ja nykyisin yli 500 000 eli 100 kertainen lisäys varsin lyhyessä ajassa eli prosenteissa kasvua on 10000 %.
Chris A Knobbe on luennoinut näistä öljyistä ohessa linkki yhteen luentoon.
https://www.youtube.com/watch?v=H0bRGsev4fIOletko katsonut mitä mieltä "kaikki muut" ovat linkkisi herrasta.
Tieteellinen tutkimusnäyttö osoittaa lähes yksimielisesti, että omega-6-rasvahapoilla ja siemen öljyillä on pääosin edullisia terveysvaikutuksia. Valtavirran lääketieteellinen ja ravitsemustieteellinen konsensus perustuu laajoihin väestötutkimuksiin ja satunnaistettuihin klionisiin kokeisiin, jotka ovat ristiriidassa Dr. Knobben kaltaisten kriitikoiden hypoteesien kanssa.
- Anonyymi00002
Voi onnistua ruokavaliolla, minulta vei kaksivuotta saada ruokavalio kohdalleen etten joutunut piikittää insuliinia, joudun syömään tabuja 4 päivässä.
- Anonyymi00005
Leskel72 kirjoitti:
4 tabl.päivässä?
Miten ihmeessä ja mihin tarkoitukseen.Neljä metforem tablettia diabetes sairauteen.
Anonyymi00005 kirjoitti:
Neljä metforem tablettia diabetes sairauteen.
METFORMIN VITABALANS 500 mg tabletti,
1 tabletti 2 kertaa päivässä 08.07.2026 alkaen.Diabeteksen hoitoon. Tauota kuumeen ja ripulin aikana. Määrätty määrä1 X 100 kpl
Lääkärin määräys. En ole hakenut. Auttaako tämä oikeasti?- Anonyymi00009
Leskel72 kirjoitti:
1 tabletti 2 kertaa päivässä 08.07.2026 alkaen.Diabeteksen hoitoon. Tauota kuumeen ja ripulin aikana. Määrätty määrä1 X 100 kpl
Lääkärin määräys. En ole hakenut. Auttaako tämä oikeasti?Auttaa, alussa oli vähän pahoinvointia nekin hävisi aika pian, lääkäri totesi ettei pelkällä ruokavaliolla hoitosi onnistu. Voi onnistua lievässä tapauksessa, en ole lääkäri.
- Anonyymi00010
Leskel72 kirjoitti:
Lääkärin määräys. En ole hakenut. Auttaako tämä oikeasti?Toimii kyllä.
Taplettihoito on helpoin konsti diabetekseen. Säännöllisesti käytettynä toimii. Itellä kerran tuplattu annos. Jossain välissä oli aamupiikki-insuliiniakin. Annokset oli niin pieniä, että lekurinkin mielestä sen sai lopettaa.
Syöminen juu vaikuttaa. Itellä aika normaali ruokavalio, ei mitään erikoista. Painon kun saanut pysyvästi alas, ei sokeritkaan huuda enää hallelujaa.
Mutta tapletit. Ne toimii kyllä. Mitään kummempaa sivuoiretta en ole hokannut.
=DW=
- Anonyymi00011
Voi veikkoset, se on ihan helppo sokeri laskea. sokeri oikealla ruualla. Kevyesti,lohta, ruisleipää täysjyväleipää, juureksia , avokadoa, bloileria, vettä ,piimää,maksaa, munia, verilettuja, lihakeittoa, porsaan sisäfilettä. Makaroonilaatikkoa, lihapullia, ahvenia,ym ym ja kaikkea sopivasti . Tyyliin ,jos olet vaikka 168cm pitkä ,niin paino on hyvä pitää alle 63kg.
Ruokajuomaksi piimä, vesi maito.kahvileipä kerran pv, muuten täysjyväsämpylä päällysteillä kahvin tai teen kanssa . Toik joku jätsi vk näin kesällä
EI MITÄÄN TÄYSMEHUJA , ALKOA, EI SOKERITTOMIA EIKÄ SOKERILLISIA..
SOKERIT MEILLÄ MEINA SOLLA 7,6-8,2. Tilanne korjaantui kuukaudessa ja ollut sen jälkeen 5.3-5.8. Kyllä ,kyllä saadaan se 7,8:aan väärällä ruualla . Kokeiltu on.- Anonyymi00012
Ruoka ohjeet käytössä silti vaara joutua pistämään insuliinia.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ruoka ohjeet käytössä silti vaara joutua pistämään insuliinia.
Tästä asiasta on nyt käyty keskusteluja ylemmilläkin tahoilla.
Teemme ohjeiden mukaan.
Syömme terveellisesti, liikumme
Silti diabeetikot lihoavat enemmän kuin koskaan.
Jossakin mättääTuossa ruokavaliossa ei ollut ollenkaan jälkiruokia eikä mitään makeata.
Noin sitten onnistuu.
Onneksi olkoon- Anonyymi00023
Leskel72 kirjoitti:
Tästä asiasta on nyt käyty keskusteluja ylemmilläkin tahoilla.
Teemme ohjeiden mukaan.
Syömme terveellisesti, liikumme
Silti diabeetikot lihoavat enemmän kuin koskaan.
Jossakin mättääTuo diabeetikkojen lihomisjuttu on ihmetyttänyt itseänikin silloin, kun olin vielä työelämässä. Hlvt:nmoiset määrät insuliinia ja ruokavalio, mutta mitään muuta ei kropassa tapahtunut kuin paisumista.
- Anonyymi00014
Aikoinaan ihmettelin väsymystäni ja kuntoani, kun selvisi että sairastan diabetes tautia ja aloitettiin lääkitys niin vointi parani heti, tietysti piti asennoitua ruokavalioon, tämän kanssa pärjätään.
- Anonyymi00016
Syön kaksi pullaa viikossa, samoin kaksi pientä suklaapatukkaa (jotka usein tummaa suklaata) viikossa, lisäksi rusinoita jonkin verran. Tiedä sitten, miten nuo aika pienet herkut nostaa verensokeria. Kevyehköä kuntoliikunta harrastan joka toinen päivä ja pieni ja joskus vähän isompikin hiki ja hengästyminen siinä tulee, kesto 45-60 min. Hyöty liikuntaa esim. kävelyn muodossa 2-3 kertaa viikossa, kauppareissujen yhteydessä. Mitään "veren maku suussa" treenejä en kyllä tässä iässä jaksa
Mutta täytynee tsekkauttaa kuitenkin sokeriarvot, koska isän suvussa on sepelvaltimotautia
En tupakoi ja olen hoikka. Viiniä muutama lasillinen vuodessa menee. - Anonyymi00017
Onnea matkaan, kannattaa kokeilla.
Tein tänään 7km lenkin.
Oli vähän hutera olo kotona
Mittasin sokerin 2.7 arvo.
Ohoh!
Oli mennyt tosi alas.
Sokeripala ja ananasmuffini nostivat 6.7 arvon.
Huomenna otan mukaan siripiripastillit.- Anonyymi00018
Leskel72 kirjoitti:
Tein tänään 7km lenkin.
Oli vähän hutera olo kotona
Mittasin sokerin 2.7 arvo.
Ohoh!
Oli mennyt tosi alas.
Sokeripala ja ananasmuffini nostivat 6.7 arvon.
Huomenna otan mukaan siripiripastillit.Juo vettä ennen lähtöä, iso lasi, itse teen aina.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Juo vettä ennen lähtöä, iso lasi, itse teen aina.
Oli mukana vesipullo. Hikoan paljon näillä liikakiloilla.
- Anonyymi00022
Leskel72 kirjoitti:
Oli mukana vesipullo. Hikoan paljon näillä liikakiloilla.
Karkeita merisuolahippuja mukaan ja tarvittaessa hippu kielen alle jo matkalla. Varoen, suola epäterveellistä, mutta sisältää eletrolyyttejä, jotka toimii "palauttajana" rasituksen jälkeen.
Mulla toimii.
Minä hikoilen hirveesti vaikkei ylimääräisiä kiloja ole.
"Kuumat aallot" jäi loppuiän riesaksi. Jo pienestä ponnistuksesta saattaa tsunami tulvahtaa yli. - Anonyymi00031
Anonyymi00022 kirjoitti:
Karkeita merisuolahippuja mukaan ja tarvittaessa hippu kielen alle jo matkalla. Varoen, suola epäterveellistä, mutta sisältää eletrolyyttejä, jotka toimii "palauttajana" rasituksen jälkeen.
Mulla toimii.
Minä hikoilen hirveesti vaikkei ylimääräisiä kiloja ole.
"Kuumat aallot" jäi loppuiän riesaksi. Jo pienestä ponnistuksesta saattaa tsunami tulvahtaa yli.Olet sinä kyllä aikas stara, Kasikymppinen ja paljonko vielä päälle, liikakiloja ja reipastelet 7 km. Ihailen suunnattomasti👍😁
- Anonyymi00019
Hankin 10 v sitten verensokerimittarin, vaikkei olekkaan ollut verensokeri kun 5.5-5,8. Mut kumppanilla meinas olla yli 7, mut normiterveellisellä ruualla ja juomilla on meillä alle 6.
- Anonyymi00020
Eihän se mittari maksa kuin 30-40e, todella edullinen ja liuskoja menee vain vähän ,kun elää terveesti.
- Anonyymi00021
Esidiabetekseen ei yleensä aloiteta säännöllistä verensokerilääkitystä, vaan hoidon kulmakivenä ovat elintapamuutokset. Varsinaista lääkehoitoa (kuten metformiinia) käytetään ensisijaisesti vasta, kun tyypin 2 diabetes on virallisesti todettu.
"Leskel72
2026-07-22 20:01:59
Lääkärin määräys. En ole hakenut. Auttaako tämä oikeasti"
Terveyskeskuksen Etälääkäri määräsi minulle Metformin puhelimitse, yhden labratuloksen jälkeen.
Menin yksityiselle, joka kehoitti ruokaremonttiin.
Kirjoitti labramääräykset syyskuulle.
Jos en saa näkyvää tulosta aikaiseksi, aloitetaan diabeteslääkitys.
Ja vielä kolestrolilääkitys.
Muuten, 5 labranäytettä maksaa 28€
Lääkäri 30€
On hinnat kohdillaan.
Tänään söin kukkakaalilaatikkoa, uunissa paistaen
Soijamaitoa ja kanamunan valkuainen kostukkeeksi.
Ripaus aromisuolaa ja sitruunapippuria sekaan.
Munan keltuaisen erotin pois.
Vatkaa hetken, lisää rypsiöljyä ja hunajaa.
Tulee rauhoittava kasvonaamio.- Anonyymi00025
Jaa, söit ja laitoit sen naamaasi?
Anonyymi00025 kirjoitti:
Jaa, söit ja laitoit sen naamaasi?
Siis syömättömän keltuaisen.
Siinä se kolestroli on.- Anonyymi00050
Leskel72 kirjoitti:
Siis syömättömän keltuaisen.
Siinä se kolestroli on.en saanut ruokavaliolla alemmaksi kun 2 vuotta yritin. Lääkäri mittasi 2 kk välein.
Lopetin kaikki jossa kolesterolia, tomaatin ja rasvattoman maidonkin ym.
tabulla laski heti ja 2 kk aivan ihannelukemat.
olen syönyt lähes 30 vuotta, kyllä kalliiksi on tullut, mutta hyvä on olla ja pää toimiin.
ainoa ikävä, olen menettänyt kaikki työkaverini ja hiekkalaatikko kaveri, olen yksin.
- Anonyymi00026
Piti googlata Esidiabetes, en ollut koskaan kuullutkaan. Onko se joku uusi juttu, muotitauti? Jos on, kohta siinä taudissa meistä puolet. Epäilläänköhän minulla samaa? Omalääkäri oli kirjoittanut omakantaan että kolmen kuukauden päästä paasto ja pitkäaikainen sokeri. Oli ohjeet syömättä jättämisestä ennen koetta. Ei ole koskaan ollut sokeri koholla mutta tässä kevään mittaan oli kolme virtsarakontulehdusta, siitäkö se lääkäri sitten keksi. Käyn kyllä usein pissillä, eikä mitään lirua. Mutta toki olen juonut enemmän lämpimillä. Nuo molemmat ovat esidiabeteksen oireita. Tulehdukset loppuivat kuin seinään, en ymmärrä mikä keväällä riivasi. Ystävättärellä oli muuten sama juttu. Hän epäili että kun aloitti kiihkeän pyöräilyn keväällä, että olisi istuimeen hankautumisesta vanha tavara säikähtänyt.
Esidiabetes on mielestäni herätys meille monelle epäterveellisten syömistapojen suhteen.
Suomessa on diabetestä eniten maailmassa.
Vein virtsanäytteen mukanani labraan ja paastosin 10 tuntia.
Tuloksista selvisi, että virtsatulehdusta ei ole.
Mutta,
selvisi myös huolestuttava asia.
On glukoosia virtsassa.
Siinä on taas omat haittansa.- Anonyymi00027
Leskel72 kirjoitti:
Esidiabetes on mielestäni herätys meille monelle epäterveellisten syömistapojen suhteen.
Suomessa on diabetestä eniten maailmassa.
Vein virtsanäytteen mukanani labraan ja paastosin 10 tuntia.
Tuloksista selvisi, että virtsatulehdusta ei ole.
Mutta,
selvisi myös huolestuttava asia.
On glukoosia virtsassa.
Siinä on taas omat haittansa.Kun vuosikymmeniä syö huonosti, ei asia korjaannut hetkessä, mut aina kannattaa kuitenkin muuttaa asioitaan.
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kun vuosikymmeniä syö huonosti, ei asia korjaannut hetkessä, mut aina kannattaa kuitenkin muuttaa asioitaan.
Vuosikymmeniä sitten syötiin rasvaisia ja makeita ruokia.
Voita ja läskisooseja.
Mutta, eipä syöty välipaloja.
Nykyään lihottavat välipalat päätyvät monen ostoskoriin, niinkuin on itsenikin laita.
Yksin kun elää, eikä ruoanlaitto kiinnosta, pääsee helpommalla.
Jotain valmista ja teollista ja epärerveellistä.
Siinä sitten painitaan kilojen kanssa.
Etälääkäri joka soitti, puhui laihdutuspiikistä.
Maksaa 400€/ 4 viikkoa
Pääsee eroon läskeistä.
- Anonyymi00029
En tunne sinua aloittaja. Joskus olen tekstejäsi nähnyt, niissä kerroit mm. äidistäsi ja veljestäsi. Siitä päätellen miten matkasit sairaalassa heidän tykönään, uskoisin, että otat otteen diabeteksestä.
Nyt on sinun vuorosi hoitaa sinua itseäsi.Nyt tosiaan on vähän pakko tuo ruokaremontti.
Sokerit kun ovat nousseet.
Tänään tein kaalilaatikkoa.
Keitin juureksista kasvisliemen.
Siihen sitten rikotut ohrasuurimot kiehumaan ja ripaus suolaa.
Pannulle nokare voita ja siihen pilkotut kaalisuikaleet pehmenemään.
Kaikki uunivuokaan, lisänä yksi kananmuna ja päälle siirappia.
Uuniin muhimaan.- Anonyymi00030
Leskel72 kirjoitti:
Nyt tosiaan on vähän pakko tuo ruokaremontti.
Sokerit kun ovat nousseet.
Tänään tein kaalilaatikkoa.
Keitin juureksista kasvisliemen.
Siihen sitten rikotut ohrasuurimot kiehumaan ja ripaus suolaa.
Pannulle nokare voita ja siihen pilkotut kaalisuikaleet pehmenemään.
Kaikki uunivuokaan, lisänä yksi kananmuna ja päälle siirappia.
Uuniin muhimaan.Pari viikkoa sitten oli aloitus Diabetes Suomessa tällä samalla palstalla.
Silloin jkerroin seljättäneeni omin voimin sairauden muuttamalla ruoka-
valiota oikeaan suuntaan, jatkamalla liikkumista, jne.
Sokeriarvot edelleen normaalit runsaan viiden vuoden jälkeen.
Nyt kun keho on tottunut uuteen ruokavalioon, niin paino putoaa
tasaisesti 1 kg/vuosi, eikä tarvitse tehdä mitään muuta kuin pitää
itsensä kurissa.
Moni on puhunut makeannälästä. Minulla oli sama ongelma, mutta
se parani kuiturikkaalla ruisleivällä. Jos välttää liian suolaista ruokaa,
niin se ei tunnu vaativan jotakin makeaa vastapainoksi.
Erinomaista apua on myös, jos voi itse tehdä ruokansa, suunnittelee
etukäteen, mitä laittaa ja mitä aineita siihen tarvitsee hankkia, ei käy
usein kaupassa "täydentämässä" varastoja, koska saattaa lipsahtaa
mukaan jotakin lohduketta (olen tämän ansainnut-tyyliin).
Jos tuntuu epävarmalta, pystyykö olemaan niin lujatahtoinen itseään
kohtaan, niin ehkä on turvallisempaa nakertaa lääkkeitä tai ottaa se
insuliinipiikki. Diabetes on vakava asia. Anonyymi00030 kirjoitti:
Pari viikkoa sitten oli aloitus Diabetes Suomessa tällä samalla palstalla.
itsensä kurissa.
insuliinipiikki. Diabetes on vakava asia.Vaikka ottaa lääkkeet ja insuliinin, on ruokavalio silloinkin tärkeä.
Tällähetkellä minulla ei ole mitään lääkitystä.
Teen kauralesemuffineja.
Syön sellaisen kahvin kanssa iltapäivällä.
Välipala on: banaani,rahka,soijajuoma blenderissä.
Ei voi tietää, kuinka kauan jaksaa terveellisesti.- Anonyymi00032
Leskel72 kirjoitti:
Vaikka ottaa lääkkeet ja insuliinin, on ruokavalio silloinkin tärkeä.
Teen kauralesemuffineja.
Ei voi tietää, kuinka kauan jaksaa terveellisesti.Minä lopetin iltapäiväkahvin juomisen kokonaan.
Juon vaan mustan kahvin aamulla kaurapuuron syönnin jälkeen.
Lääkäri antoi mm hyvän vihjeen, että kun on esim. lounasaika ja
annos on siinä edessäni, että jaan sen kahtia ja syön vaan puolet
annoksesta. Loput syön parin tunnin päästä. Ei tarvitse syödä
muuta välipalaa ja verensokeri pysyy tasaisena.
Iltaa kohti kevyempää syömistä. Pieniä annoksia säännöllisin
väliajoin, - Anonyymi00038
Leskel72 kirjoitti:
Vaikka ottaa lääkkeet ja insuliinin, on ruokavalio silloinkin tärkeä.
Teen kauralesemuffineja.
Ei voi tietää, kuinka kauan jaksaa terveellisesti.Viittaan viimeiseen virkkeeseesi: mitä hemmettiä höpiset? Ethän ole aloittamassa dieettiä, jolla on alku ja loppu, vaan tekemässä elämäntapamuutosta loppuelämäksesi. Siis jos tahdot pysyä terveenä, muussa tapauksessa paisuminen jatkuu.
Anonyymi00038 kirjoitti:
Viittaan viimeiseen virkkeeseesi: mitä hemmettiä höpiset? Ethän ole aloittamassa dieettiä, jolla on alku ja loppu, vaan tekemässä elämäntapamuutosta loppuelämäksesi. Siis jos tahdot pysyä terveenä, muussa tapauksessa paisuminen jatkuu.
Tarkoitin lähinnä sitä, että kauanko viitsin tai jaksan keittiössä häärätä terveystuotteita.
Kun en syö lihaa, kalaa, kanaa, on miettimistä resepteissä.
Että saa kaikkia tarvittavia ainesosia.
Täytyneekö kehittää puolivalmiista ruokia tai jotain.
Tiedän sokerien ja rasvojen haitat.
Mutta valitettavasti ihminen on heikko ja sortuu.- Anonyymi00041
Leskel72 kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä sitä, että kauanko viitsin tai jaksan keittiössä häärätä terveystuotteita.
Mutta valitettavasti ihminen on heikko ja sortuu.Kalaa ja kanaa voisi kenties syödä aivan hyvin. Jos helpottaisi keittiöhääräntää. Jos ihmisellä on tahtotila johonkin hommaan, se estää heikkouden ja sortumisen.
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kalaa ja kanaa voisi kenties syödä aivan hyvin. Jos helpottaisi keittiöhääräntää. Jos ihmisellä on tahtotila johonkin hommaan, se estää heikkouden ja sortumisen.
En syö kanaa enkä kalaa, voi syödä tai ei.
Kasvissyöjänä tutkin tarkkaan ravintoarvot.
Tänään keitin erillaisista juureksista liemen.
Pakastin sen jääpalapusseihin.
Siitä riittää moneen ruokaan.- Anonyymi00052
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pari viikkoa sitten oli aloitus Diabetes Suomessa tällä samalla palstalla.
itsensä kurissa.
insuliinipiikki. Diabetes on vakava asia."Jos välttää liian suolaista ruokaa,
niin se ei tunnu vaativan jotakin makeaa vastapainoksi."
^Olen juuri samaa mieltä. - Anonyymi00053
Leskel72 kirjoitti:
Mutta valitettavasti ihminen on heikko ja sortuu."Kun en syö lihaa, kalaa, kanaa, on miettimistä resepteissä.
Että saa kaikkia tarvittavia ainesosia."
mekään ei syödä edellisiä, eikä juustoa, munaa eikä mitään eläintuotteita,
Ratkaisu 10 g eriä proteiinia, kahviin, veteen. Proteiinin kokonaismääräksi yritän 50-60g vrk ottaen huomioon myös ruoan proteiinin.
ja EAA jauhetta noin 1/3 siitä suositus määrästä jota purkissa lukee. Tuon proteiinin kanssa. (siis EAA , ei mitään lisäosia elektrolyyttejä tms)
Ihan hyvältä, tosi hyvältä tuntuu. Koskaan ei väsytä, ei yhtään. Toki laiskuutta on, mutta ei väsymystä.
Tämä on yksi osa aivan minun omasta päästäni. - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
"Kun en syö lihaa, kalaa, kanaa, on miettimistä resepteissä.
Että saa kaikkia tarvittavia ainesosia."
mekään ei syödä edellisiä, eikä juustoa, munaa eikä mitään eläintuotteita,
Ratkaisu 10 g eriä proteiinia, kahviin, veteen. Proteiinin kokonaismääräksi yritän 50-60g vrk ottaen huomioon myös ruoan proteiinin.
ja EAA jauhetta noin 1/3 siitä suositus määrästä jota purkissa lukee. Tuon proteiinin kanssa. (siis EAA , ei mitään lisäosia elektrolyyttejä tms)
Ihan hyvältä, tosi hyvältä tuntuu. Koskaan ei väsytä, ei yhtään. Toki laiskuutta on, mutta ei väsymystä.
Tämä on yksi osa aivan minun omasta päästäni.Jos ostaa 90 % proteiinina siinä ei ole enää Maidon pahiksia, Fosforia ja Kaliumia.
Esim tuollainen
SportLife Nutrition Isolate 700g maustamaton heraproteiinijauhe
Pussissa lukee proteiinia 90 % ja olen aina syönyt Maustamatonta.
hinta yli 30e, mutta halvempaa proskua kuin liha.
- Anonyymi00035
Banaai on 95 % sokeria. Onko se sallittu jos on diabetes ?
- Anonyymi00036
Höpöhöpö
Banaanissa ei ole paljoakaan sokeria, ei paljoa kaloreita. Kaikenlaisia ravintoaineita kyllä.
Ihminen tarvii myös sokeria, vaikka oiskin diabetes. Mutta varsin kohtuullisestti. Ei sokeri ole myrkkyä.
=DW= - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Höpöhöpö
Banaanissa ei ole paljoakaan sokeria, ei paljoa kaloreita. Kaikenlaisia ravintoaineita kyllä.
Ihminen tarvii myös sokeria, vaikka oiskin diabetes. Mutta varsin kohtuullisestti. Ei sokeri ole myrkkyä.
=DW=Valkoista, lisättyä sokeria ihminen ei tarvitse mihinkään. Mutta huisin hyvä, jos osaa ottaa luonnon omat sokerit hedelmistä yms., joissa sitä on luonnollisessa, hyvässä ja terveellisessä muodossa.
- Anonyymi00039
100 g banaania sisältää 13,5 g sokeria.
Anonyymi00037 kirjoitti:
Valkoista, lisättyä sokeria ihminen ei tarvitse mihinkään. Mutta huisin hyvä, jos osaa ottaa luonnon omat sokerit hedelmistä yms., joissa sitä on luonnollisessa, hyvässä ja terveellisessä muodossa.
Kun sokeriarvo putoaa alas, nopea apu on sokerinpala tai kaksi.
Se liukenee suoraan ja sokeriarvo nousee.
Tässä valkoisen sokerin teho on vaikuttava.
Itselläni on mukana lenkillä siripiri.Anonyymi00039 kirjoitti:
Banaani sisältää sokeria, mutta ei vaikuta tarpeeksi nopeasti tosipaikan tullen.
Kun sokeriarvo on alle 4- Anonyymi00040
Leskel72 kirjoitti:
Kun sokeriarvo putoaa alas, nopea apu on sokerinpala tai kaksi.
Se liukenee suoraan ja sokeriarvo nousee.
Tässä valkoisen sokerin teho on vaikuttava.
Itselläni on mukana lenkillä siripiri.Hinaja on yhtä hyvä, ellei parempi.
- Anonyymi00044
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ohhoh, se on vain yhden keskivertobanaanin paino. Piti oikein tarkistaa.
- Anonyymi00055
Anonyymi00036 kirjoitti:
Höpöhöpö
=DW=Banaanissa hurjasti Fosforia, Kaliumia ym.
Banaani, Sulatejuusto ymv. pitäisi oikein kieltää kaikilta
- Anonyymi00042
Mittaile veren sokeriarvot ja noudata itsellesi sopivaa ruokavaliota, tarvittaessa yhteys terveydenhoitajaan.
- Anonyymi00043
Leskel72 kirjoitti:
Mitä se terveydenhoitaja voi tehdä?
Hän on terveydenhuollon ammattihenkilö, joka ohjaa ja opastaa silloin, kun itse olet neuvoton. Toinen mahdollinen asiantuntija on ravitsemusterapeutti, jota lääkäri toivottavasti suosittelikin.
Anonyymi00043 kirjoitti:
Hän on terveydenhuollon ammattihenkilö, joka ohjaa ja opastaa silloin, kun itse olet neuvoton. Toinen mahdollinen asiantuntija on ravitsemusterapeutti, jota lääkäri toivottavasti suosittelikin.
Edesmennyt mieheni oli diabeetikko.
20 vuoden aikana opin kyllä tuntemaan ja tietämään kakkostyypin diabeetikon elämää.
Olin hänen omahoitajansa elämän loppupuolella.
Laitoin insuliin ja annoin lääkkeet jne.
Ei ole tiedosta kiinni ravintoasiat
Mutta kun olen vain heikko ihmispolo, joka tykkää makeasta ja herkuista.Leskel72 kirjoitti:
20 vuoden aikana opin kyllä tuntemaan ja tietämään kakkostyypin diabeetikon elämää.
Mutta kun olen vain heikko ihmispolo, joka tykkää makeasta ja herkuista.Suomessa on kansallisen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) diabetesrekisterin mukaan diagnosoituja tyypin 2 diabeetikkoja noin 424 000.
Diabetesta sairastaa seitsemän sadasta suomalaisesta.
Tämän lisäksi arviolta noin 100 000 – 150 000 ihmistä sairastaa tyypin 2 diabetetta tietämättään, jolloin todellinen sairastuneiden määrä nousee yli 500 000:een.Leskel72 kirjoitti:
Suomessa on kansallisen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) diabetesrekisterin mukaan diagnosoituja tyypin 2 diabeetikkoja noin 424 000.
Diabetesta sairastaa seitsemän sadasta suomalaisesta.
Tämän lisäksi arviolta noin 100 000 – 150 000 ihmistä sairastaa tyypin 2 diabetetta tietämättään, jolloin todellinen sairastuneiden määrä nousee yli 500 000:een.Ostin soija-ja mantelimaitoa.
Smootheihin sopivat mainiosti
Ovat terveellisiä, mikäli uskomme sisällysluetteloon.
Tänään ruokana 2 annabella-perunaa, 1 muna, salaattia itsetehdyllä öljykastikkeella. Huberiviskiä ruokajuomana. Siis vettä
Paino on tippunut kuukauden sisällä vain 2 kg
Parempi tietysti kun ei tulee lisää.
.- Anonyymi00045
Leskel72 kirjoitti:
Mutta kun olen vain heikko ihmispolo, joka tykkää makeasta ja herkuista.Pyydän anteeksi, että sanon: elämäni aikana olen törmännyt muutamaankin diabeetikkoon, jotka ovat olleet hoitavinaan ja tietävinään, mutta mäkeen ja päin mäntyä homma meni enemmän kuin oikein. Jotta sitä ammatti-ihmistä kannattaa oikeasti käyttää hyväksi.
"Ihmispolo" ei voi eikä saa olla niin noloo, että ei osaa lakata tykkäämästä siitä, mikä hänelle ei sovi eikä ole terveydelleen hyväksi. Miksi olet alkanut kasvissyöjäksi? Olethan voinut lopettaa jopa kalan syömisen, joka peittoaa makeat herkut mennen, tullen. - Anonyymi00051
Leskel72 kirjoitti:
Ostin soija-ja mantelimaitoa.
Smootheihin sopivat mainiosti
Ovat terveellisiä, mikäli uskomme sisällysluetteloon.
Tänään ruokana 2 annabella-perunaa, 1 muna, salaattia itsetehdyllä öljykastikkeella. Huberiviskiä ruokajuomana. Siis vettä
Paino on tippunut kuukauden sisällä vain 2 kg
Parempi tietysti kun ei tulee lisää.
.Olen kuullut, että 500gr viikko on hyvä vauhti laihdutukseen.
Anonyymi00045 kirjoitti:
Pyydän anteeksi, että sanon: elämäni aikana olen törmännyt muutamaankin diabeetikkoon, jotka ovat olleet hoitavinaan ja tietävinään, mutta mäkeen ja päin mäntyä homma meni enemmän kuin oikein. Jotta sitä ammatti-ihmistä kannattaa oikeasti käyttää hyväksi.
"Ihmispolo" ei voi eikä saa olla niin noloo, että ei osaa lakata tykkäämästä siitä, mikä hänelle ei sovi eikä ole terveydelleen hyväksi. Miksi olet alkanut kasvissyöjäksi? Olethan voinut lopettaa jopa kalan syömisen, joka peittoaa makeat herkut mennen, tullen.En ole koskaan tykännyt kalaruoista.
Silakkalaatikko oli/on kammotus.
Kun elän yksin, ei tarvitse syödä mitään, mikä öklöttää.
Lihan jätin 5 vuotta sitten kaamean ruokamyrkytyksen takia.
Samalla jätin leikkeleet ja juuston.
Edelleen en tiedä, missä ammatti-ihminen voi auttaa.
- Anonyymi00046
Sairauksia riittää kuin diabetes ne on hyväksyttävä kun ei muuta voi, itse syön lääkkeitä viiteen eri sairauteen enkä koe sitä mitenkään erityisen hankalaksi, onneksi ei ole kipuja.
- Anonyymi00068
Leskel72 kirjoitti:
Kakkostyypin diabetes lääkitys johtuu siitä, että ruokavalio on vääränlainen.
Totta, kun on kymmeniä vuosia syönyt mitä sattuu, ei asioita korjata hetkessä.
- Anonyymi00056
Mulla ei ole ollut tarkempaa tietoa diabeteksestä.
Olen ollut ymmälläni lukiessani, että sokeritasapaino heittää niin rajusti, että joutuu ottamaan sokeria.
Pitää perehtyä tarkemmin ja käydä itsekin labrassa. Marraskuussa oli 6.2, sitä aiemmin ei ole ollut koholla. Luin, että puhkeaminen voi kestää vuosia, mitta esidiabetes voidaan korjata.Sokeri voi mennä alas esim.
Syömättömyys:
Aterian väliin jättäminen, myöhästyminen tai liian vähäinen hiilihydraattien saanti.
Fyysinen rasitus: Tavallista kovempi tai suunnittelematon liikunta ilman riittävää hiilihydraattitankkausta.
On muitakin syitä.- Anonyymi00057
Leskel72 kirjoitti:
Sokeri voi mennä alas esim.
Syömättömyys:
Aterian väliin jättäminen, myöhästyminen tai liian vähäinen hiilihydraattien saanti.
Fyysinen rasitus: Tavallista kovempi tai suunnittelematon liikunta ilman riittävää hiilihydraattitankkausta.
On muitakin syitä.Kiitos tiedoista!
Ehkä moneen huimaukseen ja hönttiin oloon onkin ollut syynä sokeri eikä verenpaine.
Pistän itseni tarkkailuun.
Onnea sinun projektiisi.
- Anonyymi00058
Meillä ikäihmisillä on todella usei syynä huimaukseen ja höntiin oloon, kun ei viitsitä juoda vettä tai kivennäisvesiä.
Se jatkuva änkyröinti mitä kuulee iäkkäiltä” KUN EI JANOTA”.
Silloin ,kun jo janottaa on asiat todella huonosti.
MIKSI , SE ei mahdu vanhusten päähän , että ne on KUIVIA, kun ei juo.
Kahvi ja alkoholi kuivattaa.
Juo vettä tms PITKIN PÄIVÄÄ, mutta ei enää klo 19.00 jälkeen ,ettet taas märise ,kun pitää juosta yöllä pissalla.- Anonyymi00059
Jos tuo purkauksesi kohdistui 00056:n tekstiin, niin ihmettelen.
En käytä alkoholia ja kahvia juon aamuisin ja joskus ennen klo 13.
En ole tänne koskaan kirjoittanut wc-käynneistäni.
Juon vettä n. 2 litraa päivässä. Vettä kannussa ja litran pullossa jääkaapissa. Ne täytän iltaisin.
Ilmeisesti tänne ei saa asiallisia kirjoituksia kirjoittaa. Onneksi tietoa löytää muualtakin.
Hyvää vointia sinulle 00058.
Tänään keitin terveyskeittoa.
Porkkanoita, varsiselleriä, purjosipulia, paprikaa, jotka pilkoin pieniksi.
Kaikki tuoreita vihanneksia.
Musta-, maustepippuria, laakerinlehti mukaan.
Lisäsin perunat ja punaiset linssit.
Suolaa mausteeksi.
Tosi makoisaa ja hurjan terveellistäKun on kolestroli, glukoosi koholla ja trigly-arvo melkein, on katsottava tarkkaan ruokien sisällysluettelo.
Aromi-suola, lähes kaikki margariinit, keksit, jäätelöt, sisältävät Palmurasvaa.
Erittäin epäterveellinen tuote.
Käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä, kun teen muffineja ja salaattikastikkeita.Leskel72 kirjoitti:
Kun on kolestroli, glukoosi koholla ja trigly-arvo melkein, on katsottava tarkkaan ruokien sisällysluettelo.
Aromi-suola, lähes kaikki margariinit, keksit, jäätelöt, sisältävät Palmurasvaa.
Erittäin epäterveellinen tuote.
Käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä, kun teen muffineja ja salaattikastikkeita.Kela ilmoitti, että saan diabeteslääkkeeseen korvauksen.
Lääke jota en edes ole hakenut apteekista. Jonka TK etälääkäri määräsi.
Enkä aiokaan hakea, toistaiseksi.
Nyt toteutan ruokapuolella terveellisiä ja maukkaita aterioita.
Ja teen puolitoistatuntisia lenkkejä joka päivä.
Eilen kävelin Kirjuriluodon ohi ja sieltä kuului jytämusiikkia.
Porukat viihtyivät monia artisteja kuunnellen.
Sokeriarvo oli lenkin jälkeen, 4.7
Liian matala.
Otin siripirin ja lähdin lähikauppaan.
Olo ihan ok
Syömisenä kaupan jälkeen sadonkorjuupuuroa, mantelimaidolla.
Sokeriarvo on alhaalla ja minulle kirjoitetaan resepti, joka on tarkoitettu lähinnä korkealle sokeriarvolle?
Aika outoa?- Anonyymi00060
Leskel72 kirjoitti:
Kela ilmoitti, että saan diabeteslääkkeeseen korvauksen.
Lääke jota en edes ole hakenut apteekista. Jonka TK etälääkäri määräsi.
Enkä aiokaan hakea, toistaiseksi.
Nyt toteutan ruokapuolella terveellisiä ja maukkaita aterioita.
Ja teen puolitoistatuntisia lenkkejä joka päivä.
Eilen kävelin Kirjuriluodon ohi ja sieltä kuului jytämusiikkia.
Porukat viihtyivät monia artisteja kuunnellen.
Sokeriarvo oli lenkin jälkeen, 4.7
Liian matala.
Otin siripirin ja lähdin lähikauppaan.
Olo ihan ok
Syömisenä kaupan jälkeen sadonkorjuupuuroa, mantelimaidolla.
Sokeriarvo on alhaalla ja minulle kirjoitetaan resepti, joka on tarkoitettu lähinnä korkealle sokeriarvolle?
Aika outoa?Paljonko paastoarvo 8-10 tunnin jälkeen.
Anonyymi00060 kirjoitti:
Paljonko paastoarvo 8-10 tunnin jälkeen.
Ilmeisesti tarkoitat sitä arvoa, mikä otettiin TK lääkärin lähetteellä 06.07 labrassa.
Se oli 8
Mitään seurantaa ei ole, kun sitä arvoa ei ole otettu.
TK lääkäri määräsi tuon arvon perusteella diabeteslääkkeen.
Menin yksityislääkäriin labrakokeet mukana.
Hän sanoi, että ruokailu remonttiin.
Olen noudattanut sitä kirjaimellisesti.
Menen yksityislääkärin lähetteellä labraan 15.9.
Jos en ole saanut mitään aikaiseksi siihen mennessä, asia on toinen.Leskel72 kirjoitti:
Ilmeisesti tarkoitat sitä arvoa, mikä otettiin TK lääkärin lähetteellä 06.07 labrassa.
Se oli 8
Mitään seurantaa ei ole, kun sitä arvoa ei ole otettu.
TK lääkäri määräsi tuon arvon perusteella diabeteslääkkeen.
Menin yksityislääkäriin labrakokeet mukana.
Hän sanoi, että ruokailu remonttiin.
Olen noudattanut sitä kirjaimellisesti.
Menen yksityislääkärin lähetteellä labraan 15.9.
Jos en ole saanut mitään aikaiseksi siihen mennessä, asia on toinen.Metformiini on ensisijainen reseptilääke tyypin 2 diabeteksen hoitoon, ja sen keskeisiä ominaisuuksia ovat maksan sokerintuotannon vähentäminen, edullisuus sekä kyky auttaa painonhallinnassa. Lääke auttaa palauttamaan verensokerin normaalille tasolle ilman vaaraa liian alhaisesta verensokerista (hypoglykemiasta) yksinään käytettynä.
Tätä lääkettä määrättiin.
- Anonyymi00061
Meillä on molemmilla paastoarvo 7-8 h jälkeen 5.3-5.8 ,kun syömme tavalisen terveellistä kotiruokaa. Huippuhiilihydraattisen aterian ( esim suht iso annos herkullista omatekoista lasagnea , oli 7.3 kerran) saadaan nousulukemia.
En oikein ymmärrä.
8 tuntia aterian jälkeen paastoarvo?
On tosi pitkä väli seuraavaan välipalaan
Kun pitää noin neljän tunnin välein haukata jotain.
- Anonyymi00062
Aamulla paastoarvo oli noin 10 tunnin jälkeen 6,9
- Anonyymi00063
Mitä "10 tunnin jälkeen" ? Aamusokeri otetaan ennen kuin syöt aamiaisesi.
- Anonyymi00064
Minulle lääkäri totesi vaivani olevan Alsheimerin taudin oireisiinin viittaavan tekijän. Hän kehotti mua lukemaan kolme eri lausetta antamastaan paperista.
Olisin niistä ehkä parikin muistanut, mutta löin jarrut pohjaan; en edes yritä.
Kuitenkin muistisairaus on minulla tosiasia.
Google kertoo kyseessä olevan muistia haurastuttavan ilmiön. Vaikeana se on jo tuhonnut aivoista merkittävän osan.
Monille meitistä vanhoista ihmisistä niin tulee ajan myötä käymään.
Toisaalta helpottaakin. Kun en muista sanaristikon helppoa ennen muistamaani sanaa, sanon; ka niin Alsheimer vaivaa.
. Lähivuosina syntymästäni tulee kuluneeksi 90v.
Pekan boig.- Anonyymi00065
Jos herra Alzheimer olisi asettunut aivoihisi, niin sinä et älyttömiä kommenttejasi kirjoittelisi. Jotta häviä vain potemaan tautiasi.
Anonyymi00065 kirjoitti:
Jos herra Alzheimer olisi asettunut aivoihisi, niin sinä et älyttömiä kommenttejasi kirjoittelisi. Jotta häviä vain potemaan tautiasi.
Ja tämä kirjoitus on, kenelle?
- Anonyymi00066
Leskel72 kirjoitti:
Ja tämä kirjoitus on, kenelle?
Hyvä ihme sentään. Etkö osaa lukea ketjua, vaikka olet vakiokommentoija ja -aloittaja? 00064:lle kuten sinäkin, koska kommenttini alussa ei ole harmaata lainausta. Eikö kommentin sisältökään (Alzheimer, jota hän ei osaa kirjoittaa) sano ja kerro mitään?
Anonyymi00066 kirjoitti:
Hyvä ihme sentään. Etkö osaa lukea ketjua, vaikka olet vakiokommentoija ja -aloittaja? 00064:lle kuten sinäkin, koska kommenttini alussa ei ole harmaata lainausta. Eikö kommentin sisältökään (Alzheimer, jota hän ei osaa kirjoittaa) sano ja kerro mitään?
En osaa lukea diabetesketjussa muistisairaudesta.
- Anonyymi00067
Leskel72 kirjoitti:
En osaa lukea diabetesketjussa muistisairaudesta.
Sorry, mutta tosi huonoa viisastelua. Täällä kirjoitellaan puuta, heinä ja potaskaa oli aihe mikä vain. Etkö ole huomannut? Sitäkään.
Anonyymi00067 kirjoitti:
Sorry, mutta tosi huonoa viisastelua. Täällä kirjoitellaan puuta, heinä ja potaskaa oli aihe mikä vain. Etkö ole huomannut? Sitäkään.
Jotkut voivat kirjoittaa mitä tahansa, mutta minä en.
Ketjuni koskee esidiabetestä, siitä siis kirjoitetaan.Leskel72 kirjoitti:
Jotkut voivat kirjoittaa mitä tahansa, mutta minä en.
Ketjuni koskee esidiabetestä, siitä siis kirjoitetaan.Tksta tuli viesti, että saan kotiin sokerimittarin.
Ja hoitajan tapaaminen on näköpiirissä.
Ohjeita diabeteksen hoitoon.
Omantekoinen juureskeitto maistuu, kuin myös kaalilaatikko.
Sanomattakin on selvää, että nämä on kasvisruokia, kun lihaa en syö.
Aamulla 6n kilometrin lenkki ja venyttelyt päälle.
Paino -3,5kgLeskel72 kirjoitti:
Tksta tuli viesti, että saan kotiin sokerimittarin.
Ja hoitajan tapaaminen on näköpiirissä.
Ohjeita diabeteksen hoitoon.
Omantekoinen juureskeitto maistuu, kuin myös kaalilaatikko.
Sanomattakin on selvää, että nämä on kasvisruokia, kun lihaa en syö.
Aamulla 6n kilometrin lenkki ja venyttelyt päälle.
Paino -3,5kgJatkan edelleen samalla kevyellä linjalla.
Ja 6-7 km lenkeillä.
Paino pysyy samana
Uimahalli kun aukeaa, niin sinne polskimaan.
Diabeteshoitajan kanssa tapaaminen parin viikon päästä.Leskel72 kirjoitti:
Jatkan edelleen samalla kevyellä linjalla.
Ja 6-7 km lenkeillä.
Paino pysyy samana
Uimahalli kun aukeaa, niin sinne polskimaan.
Diabeteshoitajan kanssa tapaaminen parin viikon päästä.Poikkean lenkilläni hautausmaan kautta.
Hautahaku netissä helpottaa sukulaisten hautojen löytämistä.
Kuvaan ne ja pisteytän.
Kaalilaatikko tuoksuu keittiön uunissa
Terveyslinja jatkukoon.
Puolikiloa läskiä sulaa viikossa.
Hitaasti hyvää tuleeLeskel72 kirjoitti:
Poikkean lenkilläni hautausmaan kautta.
Hautahaku netissä helpottaa sukulaisten hautojen löytämistä.
Kuvaan ne ja pisteytän.
Kaalilaatikko tuoksuu keittiön uunissa
Terveyslinja jatkukoon.
Puolikiloa läskiä sulaa viikossa.
Hitaasti hyvää tuleeOlen laittamassa hakuun Kelan kuntoukseen.
Paikkoja on ikäiselleni Turussa hotelli Caribia ja Härmässä Tropiikki.
Kela kuittaa 3n päivän oleskelun ja matkat.
Sieltä pitäisi saada hyviä neuvoja ravintoon, kuntoiluun ja jne.
Etäkuntoutuskurssi jatkuu kotona.
Kuin myös nyt.
Lenkillä päivittäin ja kevyttä ruokaa, ilman välipaloja
- 4 kgLeskel72 kirjoitti:
Olen laittamassa hakuun Kelan kuntoukseen.
Paikkoja on ikäiselleni Turussa hotelli Caribia ja Härmässä Tropiikki.
Kela kuittaa 3n päivän oleskelun ja matkat.
Sieltä pitäisi saada hyviä neuvoja ravintoon, kuntoiluun ja jne.
Etäkuntoutuskurssi jatkuu kotona.
Kuin myös nyt.
Lenkillä päivittäin ja kevyttä ruokaa, ilman välipaloja
- 4 kgOn ihme juttu, kunm maassamme on 500 000 diabeetikkoa, eikä ketään eksy tänne.
Olisi mielenkiintoista lukea jonkun kokemuksesta tuosta Kelan kuntoituksesta.
Tai muutenkin, miten pärjäätte sairauden kanssa.- Anonyymi00069
Leskel72 kirjoitti:
On ihme juttu, kunm maassamme on 500 000 diabeetikkoa, eikä ketään eksy tänne.
Olisi mielenkiintoista lukea jonkun kokemuksesta tuosta Kelan kuntoituksesta.
Tai muutenkin, miten pärjäätte sairauden kanssa.Ehkä he eivät ole noin sinnikkäitä kuin sinä. Sulla on hyvä tahti ja tatsi juttuun. Tsemppiä jatkoonkin. Kantsisko sun kysellä vertaistukiryhmiä vaikka diabeteshoitajalta.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Ehkä he eivät ole noin sinnikkäitä kuin sinä. Sulla on hyvä tahti ja tatsi juttuun. Tsemppiä jatkoonkin. Kantsisko sun kysellä vertaistukiryhmiä vaikka diabeteshoitajalta.
Josko ne muut hoitaa tautiaan lääkkeillä. Mikä se joku oz….sillä kuulemma laihtuukin
Anonyymi00069 kirjoitti:
Ehkä he eivät ole noin sinnikkäitä kuin sinä. Sulla on hyvä tahti ja tatsi juttuun. Tsemppiä jatkoonkin. Kantsisko sun kysellä vertaistukiryhmiä vaikka diabeteshoitajalta.
Olen lääkevastainen. Siksi haluaisin saada asioita rullaamaan ilman lääkkeitä.
Menen diabeteshoitajalle ensiviikolla.
Kyselenpä häneltä.
Kiitos tsemppaamisesta
Sitä tarvitaan.Anonyymi00070 kirjoitti:
Josko ne muut hoitaa tautiaan lääkkeillä. Mikä se joku oz….sillä kuulemma laihtuukin
Ilmeisesti näin on.
Asia on kuitenkin niin, että ei lääkkeet yksin auta yhtään mitään.
Tuo oz.... on nyt kovasti esillä.
En halua mitään keinotekoista lääkettä kehooni.
Lääke pitää mahalaukun täynnä, että lisää ei mahtuisi.
Mahalaukku venyy ja kukkaro kevenee.
Kun lopetat oz....piikittämisen, kilot palaavat tuplaten.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991368
Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit1111124Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k48929Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi56922- 61917
- 4909
Onko sinulla vihan tunteita
Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.130841- 66715
Naisen kimppuun lenkkipolulla
Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant55679Ei ole siitä kiinni
Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa34590