Onko puhelimessasi Mobilepay? Nyt kannattaa olla varovainen

Anonyymi-ap

Nämä viestit eivät ole Mobilepayn lähettämiä. Viesteissä olevia linkkejä ei tule klikata.

Tekstiviestissä väitetään, että Mobilepay on ottanut käyttöön uusia turvatoimenpiteitä petosten, identiteettivarkauksien ja digitaalisten maksupalveluiden luvattoman käytön merkittävän lisääntymisen vuoksi.

Huijari väittää viestissä, että vastaanottajan Mobilepay-tili vaatii pakollisen henkilöllisyyden varmentamisen, jotta kaikki alustan ominaisuudet pysyvät käytössä.

Viestiin ei kannata tai tarvitse reagoida, vaan sen voi poistaa.

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/e0ae430a-41e8-45ee-abf6-f3245c3468ea

28

71

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kiireen tuntua hyödyntävät huijarit. Jos et toimi heti, niin rahasi ovat vaarassa. Vastaanottajaa painostetaan toimimaan nopeasti ja siirtymään linkin kautta palveluun.

Älä koskaan muutenkaan mene viesteissä olevien linkkien kautta sovelluksiin/sivustolle, vaan avaa aina sovellus/sivusto erikseen ihan itse. Näin tiedät avaavasti oikean sovelluksen tai sivuston.

• Anonyymi00002

Huijareita riittää....

Olin kauan sitten Telian asiakas, nyt muutaman kuukauden aikana on puhelimeen tullut Telian nimissä laskuja. Kerrotaan että maksu on myöhässä, maksakaa HETI:)) tai liittymä suljetaan:)))

• Anonyymi00003

Pari kertaa yritetty epämääräisen linkin kautta tunnistautumista, ei onnistu.

• Anonyymi00004

Päin vastainen, mutta laitan kuitenkin kun kuulin tämän viime viikolla.
      Kolme henkilöä oli matkustanut ulkomailla. Samassa liikkeessä kaksi oli maksanut kortilla ja yksi mobiilipayllä. Kahden kortilla oli jälkeenpäin ehditty veloittaa jokin pieni ostos, mutta ei se mobiilikäyttäjä oli pysynyt turvassa.
      Joten tässä tapauksessa mobiilipay on ollut turvallisempi kuin kortti.
      Minulla ei ole, maksan kortilla tai rahalla, joten en osaa ottaa juttuun kantaa.

• Anonyymi00005

rahattomien tilien omistajien on oltava erityisen varovaisia ettei niiden tilejä tyhjennetä

köhillä on muutenkin ongelmia, koska he eivät voi ostaa punalaputettuja ruokia
        alennuksella kun ne saavat listeriaa

köhön on oltava erityisen varovainen ettei rahoja vie kuin verottaja jos sitäkään
        kiinnostaa köhät

• Anonyymi00006

Kun pankkikorteissa on nykyään etälukumahdollisuus (lähimaksu), niin joku rikollinen voi vaikkapa ruuhkabussissa kävellä pienen "maksupäätteen" kanssa ja katsoa, että tuleeko tarpeeksi lähelle lompakkoa ja saa luetettua kortin etänä. Siinä uhri tekee sitten pienen ostoksen tietämättään.

Lompakko, kortti-pidike tms. kannattaakin olla RFID-suojattua mallia. RFID-suojaus estää kortin etäluvun ei toivotuilla hetkillä.

• Anonyymi00007

Jotkut pitävät pankkikorttia puhelimen suojakuoressa. Sekin kannattaa sitten olla RFID suojattu malli.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Jotkut pitävät pankkikorttia puhelimen suojakuoressa. Sekin kannattaa sitten olla RFID suojattu malli.

Joillain ihmisillä on lähes koko elämä puhelimessa.

Jos puhelin katoaa, katoaa lähes koko elämä:)

• Anonyymi00016
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mulla ollut jo vuosia ja ennen kännykän RFID- suojakoteloa oli suojattu korttikotelo käytössä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mulla ollut jo vuosia ja ennen kännykän RFID- suojakoteloa oli suojattu korttikotelo käytössä.

Minulla on RFID suojattu pussukka auton avaimille, ettei voro voi tulla vahvistimen kanssa siihen väliin ja saada auton ovet auki. Minulla on RFID suojattu lompakko, ettei voro lue etänä korttejani. Minulla on RFID suojatut kännykän kuoret, jos joskus kannan kortteja siinä. Minulla on myös RFID suojattu kaulapussi passille ja korteille matkustamiseen liittyen.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Joillain ihmisillä on lähes koko elämä puhelimessa.

Jos puhelin katoaa, katoaa lähes koko elämä:)

parempi vahtia yhtä puhelinta kuin useita eri esineitä

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Minulla on RFID suojattu pussukka auton avaimille, ettei voro voi tulla vahvistimen kanssa siihen väliin ja saada auton ovet auki. Minulla on RFID suojattu lompakko, ettei voro lue etänä korttejani. Minulla on RFID suojatut kännykän kuoret, jos joskus kannan kortteja siinä. Minulla on myös RFID suojattu kaulapussi passille ja korteille matkustamiseen liittyen.

minä laitoin RFID RFID RFID ostamisesta säästetyt summat osakkeisiin,
        nyt ovat moninkertaistuneet 10 v aikana

• Anonyymi00026
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kun pankkikorteissa on nykyään etälukumahdollisuus (lähimaksu), niin joku rikollinen voi vaikkapa ruuhkabussissa kävellä pienen "maksupäätteen" kanssa ja katsoa, että tuleeko tarpeeksi lähelle lompakkoa ja saa luetettua kortin etänä. Siinä uhri tekee sitten pienen ostoksen tietämättään.

Lompakko, kortti-pidike tms. kannattaakin olla RFID-suojattua mallia. RFID-suojaus estää kortin etäluvun ei toivotuilla hetkillä.

Lähimaksun voi poistaa kortiltaan.

• Anonyymi00009

Nyt on tullut uusi keino kuvata taskun ja lompakon läpi pankkikortti tai henkilötiedot kela- tai ajokortista. On myynnissä kukkaroita, jotka ovat valokuvauksen läpäisemättömiä, maksaa n. 15 euroa. Tämän kertoi tuttava joka matkustaa paljon.

• Anonyymi00012

Mistä voi tutustua faktoihin tuon asian tiimoilta?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mistä voi tutustua faktoihin tuon asian tiimoilta?

Faktaa voi lukea kaikilta sivuilta joissa myydään humpuukia ja huijataan.

• Anonyymi00010

Lyijyllä vuoratussa tilassa säilyy, muut ovat humpuukia.

• Anonyymi00011

No ei
        lyijy johtaa sähköä paljon heikommin kuin kupari ja alumiini
        joten se ei eristä kovin hyvin matalaenergeettistä

sen sijaan lyijy imee energeettistä ydinsäteilyä kuin sosdem veroja

• Anonyymi00013

Imua on, muttei tietoa ulos. Kumous toimii.

• Anonyymi00014

Jotkut kirjoitukset olisi syytä kumota heti kättelyssä.

• Anonyymi00015

Eipä ole moiselle ollut tarvetta. Monesti sitä kysytään varsinkin kun torissa myyn tavaraa ja varsinkin nuoremmat kysyy. Sitten kaupanteko loppuu siihen kun ilmoitan että maksut vain tilisiirrolla. Olen kuullut että tuolla mobilepayllä voi huijata maksuissa peruuttamalla maksun niin siksi en sitä hyväksy maksukeinona.

• Anonyymi00020

Jäi vielä mainitsematta että myös sellaisissa tapauksissa kun selkeästi olen laittanut ilmoitukseen että nouto vain käteisellä niin eikö vaan kysellä mobilepaytä ja kun vastaan että maksutavat edelleen ilmoituksessa niin kaupanteko loppuu siihen.

• Anonyymi00018

Jälleen yksi todiste siitä, että yritetään huijata ihmisiä monin eri keinoin.

• Anonyymi00019

Kotitietokoneella maksan laskut, en älypuhelimella. Tänään tuli veronpalautukset, ja radiossa verohallituksen edustaja varoitti et voi tulla huijausyhteyksien ottoja, sanoi ettei pidä koskaan klikata mitään linkkejä, Verohallitus ei lähetä linkkejä!

• Anonyymi00021

Jos on tietoturva puhelimessa tai tabletissa kunnossa, niin sitten uskaltaa käyttää sitä pankkiasiointiin. Tietoturva ja päivitykset kunnossa pitää olla myös sillä tietokoneellakin, kuten kotiverkon reitittimessäkin.

• Anonyymi00025

"Kotitietokoneella maksan laskut, en älypuhelimella."

älypuhelin ja siinä pankin sovellus on 100 kertaa turvallisempi.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ja helpompi ja nopeampi kun tulee laskut kaikki e-laskuna niin puhelimella pankin sovelluksessa ne voi maksaa heti siellä missä sattuu olemaan, eikä tarvii sit kotiin tultua aukaista tietokonetta laskun maksua varten. Mulla jo pankin sivulle pääsemiseenkin tarvii kännykkää kun ei ole enää avainlukulistaa pankilta.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Tuo on liikaa sanottu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      370
      1498
    2. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      935
    3. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      74
      849
    4. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      815
    5. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      803
    6. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      40
      779
    7. 57
      722
    8. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      67
      706
    9. 59
      705
    10. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      62
      691
    Aihe