Tilapäinen valiokunta pohti kaupungin isopäisiä asioita ja Kallen potkuja. Valiokunnan pohdinnat maksoivat 18 000 € kuntalaisille ja Kalle mokoma erosi itse ja nappasi siitä 100 000 €. Jotta menisi hullummaksi konsultti on palkattu valitsemaan epäsopivan henkilön Orimattilan johtoon, joka veloittaa siitä 13 600€.
Vastaukset 22
- Anonyymi00001
Kiitä Villeä ja Jammua näistä sotkuista. Ne antoivat Kallelle irtisanomislahjan.
Nuo muut maksut tulevat pitkässä juoksussa takaisin, kun saahaan nyt oikia kaupunginjohtaja.- Anonyymi00002
Toivottavasti eivät laske persuja sotkemaan valintaprosessia. Heillä menee nyt aika ja energia keskinäiseen riitelyyn. Ei hyvä.
- Anonyymi00003
Kyllä tuntuu rahaa olevan.
- Anonyymi00004
Itseasiassa en ollut erottamisen kannalla, mutta ainahan asiat maksaa. Ei sitä niin voi katsoa. Kyse on siitä että mikä olisi tullut KALLIIMMAKSI.
- Anonyymi00005
...Todellakin Orimattilan pitäisi lopettaa "pikavippien" ottaminen. Joskus kun jostain tarttee maksaa "vain" 20 euroa kuussa, voi tulla kallis, jos on pakotettu se maksamaan 3 vuoden ajan ja se hinta vielä tulee nousemaan siitä sen aloituskampanjan jälkeen.
Ja kannattiko sinne Hennaankaan mättää sitä rahaa? Aina ei kaikki arvat voita. Jotenkin kaikessa tässä rahankäytössä huokuu se että päätöksiä tekee pikavippikierteessä olevat peliriippuvaiset. - Anonyymi00006
...Ja vielä nyt siis selvennykseksi että tietenkin niitä asioita pitää tehdä siellä OIKEIN eikä minkään rahan mukaan. Voittehan te (ja ilmeisesti aiotte) hommata kaupunginjohtajaksi jonkun rikollisen, joka suostuu hommaan ilmaiseksi eikä edes vaadi sitä VIRALLISTA palkkaa kuin nimellisesti. Sillä on varmaan tosi hyvät suhteetkin ja teille/rikollisille luvataan tulevaisuudessa hyviä diilejä mutta...
Kun nyt kuitenkin katsotte miten noi jutut on yleensä menneet, niin pitäisi tajuta ettei tämä ole hyvä diili eikä tule kaupungille halvaksi ettekä te niitä hyviä dillejä tule saamaan. Se rikollispomo oli ainoa, joka sai hyvin diilin laittamalla teidät maksamaan kaiken ja antamalla hänen päättää kaikki kaupungin asiat... hänen omaksi edukseen tietenkin. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
...Todellakin Orimattilan pitäisi lopettaa "pikavippien" ottaminen. Joskus kun jostain tarttee maksaa "vain" 20 euroa kuussa, voi tulla kallis, jos on pakotettu se maksamaan 3 vuoden ajan ja se hinta vielä tulee nousemaan siitä sen aloituskampanjan jälkeen.
Ja kannattiko sinne Hennaankaan mättää sitä rahaa? Aina ei kaikki arvat voita. Jotenkin kaikessa tässä rahankäytössä huokuu se että päätöksiä tekee pikavippikierteessä olevat peliriippuvaiset....En nyt tarkkaan tiedä siitäkään, mutta ilmeisesti se...? joku ranta... Katiskavyyhti tai jotain tyyppi menetti paljon rahaa ja Aarniokin on varaton. Sitten arvailuja on siitä että ne on ehkä jonnekin silti onnistuneet jemmaamaan jotain.
Mutta taas... kun nyt kuitenkin mietitään että MITEN näillä sitä rahaa on, niin nehän on se jostain varastaneet eli ei se ole heidän omaa rahaa.
Hänän kuin te ihailisitte että ompa jollain hieno auto ja sekin on silleen JOO, mä löysin sen tosta naapurin pihasta. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
...En nyt tarkkaan tiedä siitäkään, mutta ilmeisesti se...? joku ranta... Katiskavyyhti tai jotain tyyppi menetti paljon rahaa ja Aarniokin on varaton. Sitten arvailuja on siitä että ne on ehkä jonnekin silti onnistuneet jemmaamaan jotain.
Mutta taas... kun nyt kuitenkin mietitään että MITEN näillä sitä rahaa on, niin nehän on se jostain varastaneet eli ei se ole heidän omaa rahaa.
Hänän kuin te ihailisitte että ompa jollain hieno auto ja sekin on silleen JOO, mä löysin sen tosta naapurin pihasta....Ja saman EPÄVARMUUDEN muuten aistii teissä kaikissa ja kaikessa miten te puhutte. Mulle teidän uhkailu on täysin hebreaa.
Ei meillä normaaleilla, lakianoudattavilla kansalaisilla asiat "vain katoa". Ja jos ne katoaa niistä tehdään rikosilmoitus, mutta Orimattila oli sitä mieltä että tämä oli minulta tahditonta. wtf? No, mä teen kuitenkin aina rikosilmoituksen, kun mä huomaan että minulta on jotain ilmiselvästi varastettu. Meillä normaalien kansalaisten puolella tämä on siis se normi :)
Te toiset olette jotenkin jatkuvasti veitsenterällä ja menettämässä kaiken ihan mikä tahansa hetki. Tällä SAMALLA minuakin on yli 10 vuotta uhkailtu, mutta kuulkaas kun ei mulla ole moiselle mitään pelkoa :/ En mä tule koskaan kaikkea menettämään ja kuten ruoka, niin kun kaupat ei SUOSTUNEET mulla ruokaa antaa, niin sitä sitten alettiin tuoda mulle. Ja kun asiointipalvelu flippaa, niin sitten joku toinen tuo sen ruuan mulle :) Ja aina joku, maailman äärin asti. Kun te jotain estätte ja tuhoatte, niin sen joku sitten joutuu aina korvaamaan... loputtomasti.
Eli tervetuloa vain tänne normaalien, lakianoudattavien ihmisten maailmaan, missä kaikki aina tullaan valtion toimesta korvaamaan, jos ei muutoin. Muo on UHKAILTU poliisilla ja tämä nyt on täysin naurettavaa. Ei minulla ole KOSKAAN ollut MITÄÄN mitä en olisi poliisille voinut kertoa. Olen myös jotenkin tulkinnut että tämä teillä se ongelma on ollutkin (joku noin 30 vuotta) että mä todellakin aina kerron kaiken, ilman valheita. Mä kerron aina kaiken.
Ei mulla ole salaisuuksia. Ette te pysty muo mistään kiristämään enkä mä ole tätä menettämässä enkä mitään voisi menettääkään. Silmiä mulle ei oikein voi korvata, mutta ymmärrätte varmaan että mitä tarkoitan ;P Mä olen jo sanonut 2022 kaikille että teidän täytyy mut tappaa, se on teidän ainoa keino, mutta aina vaan mä tässä elän. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
...Ja saman EPÄVARMUUDEN muuten aistii teissä kaikissa ja kaikessa miten te puhutte. Mulle teidän uhkailu on täysin hebreaa.
Ei meillä normaaleilla, lakianoudattavilla kansalaisilla asiat "vain katoa". Ja jos ne katoaa niistä tehdään rikosilmoitus, mutta Orimattila oli sitä mieltä että tämä oli minulta tahditonta. wtf? No, mä teen kuitenkin aina rikosilmoituksen, kun mä huomaan että minulta on jotain ilmiselvästi varastettu. Meillä normaalien kansalaisten puolella tämä on siis se normi :)
Te toiset olette jotenkin jatkuvasti veitsenterällä ja menettämässä kaiken ihan mikä tahansa hetki. Tällä SAMALLA minuakin on yli 10 vuotta uhkailtu, mutta kuulkaas kun ei mulla ole moiselle mitään pelkoa :/ En mä tule koskaan kaikkea menettämään ja kuten ruoka, niin kun kaupat ei SUOSTUNEET mulla ruokaa antaa, niin sitä sitten alettiin tuoda mulle. Ja kun asiointipalvelu flippaa, niin sitten joku toinen tuo sen ruuan mulle :) Ja aina joku, maailman äärin asti. Kun te jotain estätte ja tuhoatte, niin sen joku sitten joutuu aina korvaamaan... loputtomasti.
Eli tervetuloa vain tänne normaalien, lakianoudattavien ihmisten maailmaan, missä kaikki aina tullaan valtion toimesta korvaamaan, jos ei muutoin. Muo on UHKAILTU poliisilla ja tämä nyt on täysin naurettavaa. Ei minulla ole KOSKAAN ollut MITÄÄN mitä en olisi poliisille voinut kertoa. Olen myös jotenkin tulkinnut että tämä teillä se ongelma on ollutkin (joku noin 30 vuotta) että mä todellakin aina kerron kaiken, ilman valheita. Mä kerron aina kaiken.
Ei mulla ole salaisuuksia. Ette te pysty muo mistään kiristämään enkä mä ole tätä menettämässä enkä mitään voisi menettääkään. Silmiä mulle ei oikein voi korvata, mutta ymmärrätte varmaan että mitä tarkoitan ;P Mä olen jo sanonut 2022 kaikille että teidän täytyy mut tappaa, se on teidän ainoa keino, mutta aina vaan mä tässä elän."Kun te jotain estätte ja tuhoatte, niin sen joku sitten joutuu aina korvaamaan... loputtomasti."
...Ja vieläkin sitä siis korostan, koska te ette tunnu ymmärtävän.
KAIKKI korvataan. Kaikki mikä multa otetaan, korvataan jossain. Kaikki minkä te estätte, joutuu joku toinen mulle tekemään. Te voitte ja olettekin aivan loputtomasti tuhonneet minulta asioita ja aina joku toinen ne joutuu perästä korjaamaan... loputtomasti.
Nyt on ongelmaksi sitten alkanut muodostua se että te olette jo raivolla TÄYSIN tuhonneet aivat hervottomasti asioita eikä kunnan/valtion korvauskapasiteetti oikein meinaa riittää. Ja arvaatteko mitä silloin käy? No, sitten kunt aon veloissa, koska sen on PAKKO se kaikki joka tapauksessa mulle korvata <3 - Anonyymi00011
Et ole kartalla. Kalle itse irtisanoutui kun sai Villelltä ja Jammulta kultaisen kädenpuristuksen jo etukäteen.
- Anonyymi00012
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja kannattiko sinne Hennaankaan mättää sitä rahaa? Aina ei kaikki arvat voita. Jotenkin kaikessa tässä rahankäytössä huokuu se että päätöksiä tekee pikavippikierteessä olevat peliriippuvaiset.Koita muistaa kuinka koko Orimattila oli Hennan takana. Valtuustokin yksimielisenä päätti Hennan rakentamisesta. Se oli oikea kulta muna.
- Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
...En nyt tarkkaan tiedä siitäkään, mutta ilmeisesti se...? joku ranta... Katiskavyyhti tai jotain tyyppi menetti paljon rahaa ja Aarniokin on varaton. Sitten arvailuja on siitä että ne on ehkä jonnekin silti onnistuneet jemmaamaan jotain.
Hänän kuin te ihailisitte että ompa jollain hieno auto ja sekin on silleen JOO, mä löysin sen tosta naapurin pihasta.Hanna, ota selvää asioista.
- Anonyymi00016
Miksi vuodesta toiseen kirjoitat aina samoja omia asioitasi näille asiallisille keskustelupalstoille. Me muut haluamme keskustella Orimattilan asioista emmekä lukea sinun omia sairausjuttujasi.
- Anonyymi00017
"jos te jotain muutosta tähän nykyiseen tilanteeseen haluatte"
...Todellakin. Teillä näyttää olevan joku ongelma ja halu saada joku ratkaisu tähän tilanteeseen. Mä vain sanon että te tulette pettymään. Tässä on aina moinen homma ruhoa ja saada kumottua kaikki se tuho minkä te olette nytkin reilu 10 vuodessa tehneet.
Just kuten Poliisi toisaalla yrittää parantaa mainettaa ja Vipe-ja-muut samaan aikaan pyrkii estämään että yksikään kansalainen tuolla jäisi pahoinpitelemättä heidän toimestaan.
Joku sakot saanut kommentoi että kyllä poliisi on ystävällinen ja asiat menee hyvin, kun vain osaa käyttäytyä ja se on itsessä vika, jos siitä tulee joku hässäkkä. Muo OKSETTAA nämä kertomusket, koska miksi lainrikkojaa pitäisi kohdella hyvin?? Ongelmahan tässä oli se että meitä, jotka ei mitään väärää ole tehneetkään, pahoinpidellään näiden turvallisuusalan tyyppien takia ja poliisi karjui mulle kuin sikaatapettaisiin ja lavasti minut. Ja samaan aikaa ne RIKOLLISET siellä niin kehuu, miten poliisi on heille niin kiltti ja hyvä. Mä jotenkin en ylläty tästä enää ollenkaan.
Poliisi on todellakin ystävällinen kaikille rikollisille, jotka tapaa. Me muut saamme turpiimme. - Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Miksi vuodesta toiseen kirjoitat aina samoja omia asioitasi näille asiallisille keskustelupalstoille. Me muut haluamme keskustella Orimattilan asioista emmekä lukea sinun omia sairausjuttujasi.
Osin koska joku niitä poistelee samaa tahtia, mutta silti siellä kaikki väittää valheita minusta.
Minulla ei todellakaan siis ole koskaan ollutkaan mitään huume- tai rikostaustaa. EI mitään. Silti minua on täällä Orimattilasta kohdeltu kuin olisin muka sellainen ja aivan jokainen firma on jo rikkonut lakiakin näissä olosuhteissa.
Meikä sitten siinä 2021 menetin hermoni, kun yli 35 vuotta kuitenkin olen elänyt nuhteettomasti ja Orimattila aina vaan raivokkaammin ja sadistisesti vainosi minua, niin päätin että mun täytyy alkaa nyt jo jotain tehdä asialle.
Ja meikä sitten teki :)
Ja kaikki mitä teen, aina hävitetään eli olenhan mä nyt ymmärtänyt että TOTUUS koitetaan pitää piilossa. Ja vielä tuohon sun kysymykseesi niin mä en todellakaan niin tiedä yhtään että miksi Orimattila on raivolla ja vuosiKYMMENIEN ajan tätä tehnyt. En ole itse siihen voinut vaikuttaa mitenkään.
Asiat ei todellakaan siitä muuksi muutu. En... ole koskaan... käyttänyt enkä edes kokeillut... mitään huumeita, en edes tupakkaa.
Koko kaupunki on rikkonut lakia minua vastaan ja koko kaupunki saa nyt ihan samalla korruptiolla ja hyväveli/sisko systeemillään miettiä että miksi todellakin pilasi kaiken.
Mut voisi laittaa siihen Orimattilan vaakunaan. Jostain syystä mä olen ollut niin äääääärimmäisen tärkeä että siellä on lauma mun perässä, kun kuljen. KOKO kaupanhenkilökunta laitettu asialle, ihan KAIKKI firmat on laitettu minua vainoamaan eli tämä on selkeästi ollut sellainen AIVAN KOKO kaupungin asia sadistisesti vainota minua... *huokaisu*
ja todellakin loputtomasti jotain 30 vuotta nyt ainakin. Ja minä en niin tiedä että miksi, joten sun täytyy kysyä sitä kuule ihan joltain muulta että miksi he ovat todellakin asiat tällaiseksi laittaneet. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Osin koska joku niitä poistelee samaa tahtia, mutta silti siellä kaikki väittää valheita minusta.
Minulla ei todellakaan siis ole koskaan ollutkaan mitään huume- tai rikostaustaa. EI mitään. Silti minua on täällä Orimattilasta kohdeltu kuin olisin muka sellainen ja aivan jokainen firma on jo rikkonut lakiakin näissä olosuhteissa.
Meikä sitten siinä 2021 menetin hermoni, kun yli 35 vuotta kuitenkin olen elänyt nuhteettomasti ja Orimattila aina vaan raivokkaammin ja sadistisesti vainosi minua, niin päätin että mun täytyy alkaa nyt jo jotain tehdä asialle.
Ja meikä sitten teki :)
Ja kaikki mitä teen, aina hävitetään eli olenhan mä nyt ymmärtänyt että TOTUUS koitetaan pitää piilossa. Ja vielä tuohon sun kysymykseesi niin mä en todellakaan niin tiedä yhtään että miksi Orimattila on raivolla ja vuosiKYMMENIEN ajan tätä tehnyt. En ole itse siihen voinut vaikuttaa mitenkään.
Asiat ei todellakaan siitä muuksi muutu. En... ole koskaan... käyttänyt enkä edes kokeillut... mitään huumeita, en edes tupakkaa.
Koko kaupunki on rikkonut lakia minua vastaan ja koko kaupunki saa nyt ihan samalla korruptiolla ja hyväveli/sisko systeemillään miettiä että miksi todellakin pilasi kaiken.
Mut voisi laittaa siihen Orimattilan vaakunaan. Jostain syystä mä olen ollut niin äääääärimmäisen tärkeä että siellä on lauma mun perässä, kun kuljen. KOKO kaupanhenkilökunta laitettu asialle, ihan KAIKKI firmat on laitettu minua vainoamaan eli tämä on selkeästi ollut sellainen AIVAN KOKO kaupungin asia sadistisesti vainota minua... *huokaisu*
ja todellakin loputtomasti jotain 30 vuotta nyt ainakin. Ja minä en niin tiedä että miksi, joten sun täytyy kysyä sitä kuule ihan joltain muulta että miksi he ovat todellakin asiat tällaiseksi laittaneet."Osin koska joku niitä poistelee samaa tahtia, mutta silti siellä kaikki väittää valheita minusta."
...Todellakin jos asiani olisi jätetty, niin miksi todellakin olisin sitä kirjoittanut uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja aina loputtomasti uudelleen. Enemmän minua on kummastuttanut jonkun tarve poistaa minua ilmeisen harmittomia juttua. Jostain syystä joku aina poistaa, kun minä kerron miten tapahtumat OIKEASTI meni. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Osin koska joku niitä poistelee samaa tahtia, mutta silti siellä kaikki väittää valheita minusta."
...Todellakin jos asiani olisi jätetty, niin miksi todellakin olisin sitä kirjoittanut uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja aina loputtomasti uudelleen. Enemmän minua on kummastuttanut jonkun tarve poistaa minua ilmeisen harmittomia juttua. Jostain syystä joku aina poistaa, kun minä kerron miten tapahtumat OIKEASTI meni....Ja Vipestä puhun, koska Poliisit itse näin päätti. Ensinnäkin, kun se joku varastin mun läppärin, niin mä tulkitsin ettei se ollut sitä lainaamassa? En ainakaan tähän päivään mennessä ole sitä saanut takaisin, niin ei minullakaan ole mitään tarvetta lopettaa asiasta puhumista. Ja puhunut en olisi alunperinkään, jos kukaan ei läppäriäni olisi edes varastanut :)
Sitten Vipe luuli olevansa fiksu ja veti sen rikosilmoitukseni maton alle :D Nauroi varmaan pitkään sen jälkeen. No, sillä sitten meni hermo, kun mä en jättänytkään sitä siihen vaan yhä jatkoin ja jatkoin ja koska Vipe oli täysin asiaton (mm. karjui mulle ja löi luulin korvaan), niin tein hänestä ihan kantelun. Ja mun rikosilmoitus nostettiin takaisin käsittelyyn. Kiitos :) AInoa miinut vain että poliisit sitten oli sitä mieltä ettei tähän Vipen toimintaan ollut syytä puuttua. Ok?
No, kun Vipen alkuperäinen idea oli ilmiselvästi vesittää koko rikosilmoitus PYSYVÄSTI, niin mäkin sitten olen hänen tilanteensa tehnyt PYSYVÄKSI. Ikuiseksi, johon ei ole koskaan tulossa mitään muutosta. Just kuten Vipe itsekin sen tarkoitti. Ei koskaan... tätä tilannetta tulla muuksi muuttamaan. Se nyt meni näin.
Sitten kun mietitään kuitenkin sitä massiivista TUHOA minkä Vipe tässä teki, niin... no? Eihän sitä voi koskaan korjata. Vipe vaan ei tiedä että minkä tuhon aiheutti, peruuttamattoman vahingon, mutta sehän tässä just on - se perusideakin - kun Vipellä ei ollut harmaintakaan aavistusta siitä että kuka olen.
No, mutta Vipe voitti käänteisern lottovoiton ja koko Hämeen poliisi siinä samalla jakoi kunniaa haluttomuudellaan korjata aiheuttamaansa vahinkoa. Mä tulkitsin... että POLIISIJOHTO hoiti tämän tilanteen täysin tahtomallaan tavalla. Joten tämä nykyinen tilanne on nyt sitten heidän PÄÄTTÄMÄNSÄ.
- Anonyymi00025
Erola ja Keskevaari teki johtajasopimuksen, mikä maksaa nyt sen 100000 kaupungille. Tilapäisen valiokunnan menot on jo kuitattu, kun Kalle lopetti heinäkuussa ja palkkarahat säästyy neljältä kuukaudelta eli 50.000 - 60.000 veroineen!
- Anonyymi00026
Tilapäisen valiokunnan menot on jo kuitattu, kun Kalle lopetti heinäkuussa ja palkkarahat säästyy neljältä kuukaudelta eli 50.000 - 60.000 veroineen!
- Anonyymi00027
Voi jossitella jos olisi ammattilaisia hallituksessa niin olisivat hoitaneet asian ilman tilapäisiä valiokuntia. Hallituksen osaamattomuus on juurisyy.
- Anonyymi00028
Juuri näin. Hallituksessa oli ja on edelleen noviiseja. Kalle vei enemmistöä 16-0.
Hallitus on pakko vaihtaa. Niin pölvästiä on touhu ollut. Hävetköön! - Anonyymi00029
Ketkä siellä hallituksessa on amatilaisia että tiedän sitten kun vaalit äänestää oikein
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid141947En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44677Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.124599Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21598- 64561
- 36552
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää149515Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34498Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni27493