Kokemuksia poliisikoulun pääsykokeista...

ensikertalainen

Onko kenelläkään kokemuksia poliisikoulun pääsykokeista? Olisi mahtavaa kuulla kokemuksia sinne hakeneilta. Kaikenlainen tieto on erittäin tervetullutta ensikertalaiselle. :)

8

13111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poliisin naapuri

      Oikeaa omakohtaista tietoa ei ole. Lähinnä vaan vitsejä pukkaa päähän, mutta niitä varten on toiset palstat. Kerroinpahan sulle nyt kuitenkin edes tämän, muut saa jatkaa :-)

    • 123

      Ainakin mitä mä oon kuullut,äidinkielenosion kans kannattaa olla tarkkana,sillä esim. yhdellä tutulla tyssäsi sisäänpääsy siihen. Omakohtaista kokemusta ei ole,mutta oon joskus itsekin miettinyt poliisikouluun hakemista. Pakollisen parin vuoden jälkeen voi halutessaan jatkaa vielä kouluttautumista vaikka yliopistossa.

    • Sisällä oleva

      Olen samaa mieltä siitä, että äidinkielen koe kannattaa ottaa tosissaan. Siitä tuntuu olevan monella väärä käsitys tyyliin "täytyy olla tosi typerä jos jää poliisikouluun pääsy äidinkielen aineesta kiinni". Jollain voi mennä koe sinänsä ihan hyvin ja hän saa neljä pinnaa viidestä. Sisäänpääsy voi kuitenkin riippua juuri siitä puuttuvasta pisteestä. Ei hylsyä eli nollaa moni saa, mutta ei moni saa vitostakaan. Itse sain nelosen. Kolmonen on kai tavallisin numero.

      Koulussa on joskus ollut äidinkielen tunnilla puhetta tuosta kokeesta. On kuulemma aika monia sellaisia hakijoita, jotka eivät tajua mikä äidinkielen kokeessa on olennaista. He suoltavat monta sivua tekstiä mutta eivät ollenkaan mieti tekstin rakennetta yms. eivätkä vaivaudu tarkistamaan mitä tuli kirjoitettua. Lopputuloksena on sekavia ajatuksia, keskenjääviä lauseita ja lapsellisia kirjoitusvirheitä. Ammatin kannalta tietty huolellisuus on kirjoittamisessa tärkeää, se että sanoo mitä tarkoittaa eikä jotain sinnepäin.

    • Netta

      Heips! Itse hain tuossa keväällä ja pääsinkin poliisikouluun.
      Muutama huomio: Äidinkielen osio tosiaan on tärkeä, ja siihen kannattaa valmistautua hyvin. Aineistopohjaisessa aineessa ei saa pitää lähdemateriaaliksi annettua kirjaa esillä kokeessa, mutta silti aineessa täytyy näkyä sopivassa suhteessa lähdemateriaalin käyttö ja oma ajattelu.
      Koetta varten kannattaa lukea huolella lähdemateriaalit. Poliisilakia ei tarvitse osata pykälä pykälältä ulkoa, vaan riittää että muistaa sieltä ne ensimmäiset pykälät, joissa poliisin työ oikeastaan määritellään.
      Kuntokokeessa itselleni eniten vaikeuksia tuotti nukenkanto ja punttisali-osuus. Eli puntilla (naisilla ylätalja 70 % omasta painosta, väh. 5 suoritusta, ja penkkipunnerrus) kannattaa käydä, jos ei oo paljoo harrastanut moista aiemmin.
      Juoksu suoritetaan poliisikoulun alueella, kiertämällä merkitty reitti muutamaan kertaan niin, että matkaksi tulee 1500m. Maasto on asfalttia ja hiekkaa, ylä- ja alamäkeä.
      Psykologisissa testeissä ei ole paljoa aikaa miettiä vastauksia, joten kannattaa vastata vaan "näppituntumalla", mahd. rehellisesti.
      Kykyosiossa on mm. yleistietokysymyksiä ja päässälaskutehtäviä, joten niitä kannattaa vähän verestellä.
      Ei muuta ku tsemppiä kokeisiin!!! :)

      • officer dick

        Hei

        ja onnittelut sisäänpääsystäsi! Itse olen tässä haaveilemassa aivan samaa. Ehdin tässä kouluttautua tradenomiksi, mutta ei vaan millään tuo kaupallisuus jaksa kiinnostaa, ja niinpä on suuntana nyt lapsuuden haaveammattini..

        Kysymys: onko sinulla mitään aavistusta millaisilla suorituksilla miehet pääsevät kuntokokeessa keskiarvotuloksiin? Itse pääsen kyllä minimivaatimuksista läpi, mutta sehän ei välttämättä riitä, vaikka kuntotestin suhteellinen osuus ei olekaan niin suuri.

        Ja suoritetaanko kaikki testit todellakin peräjälkeen? Vaikuttaako tämä kovasti kestävyyteen?

        Kiitos etukäteen jos viitsit vastata parilla rivillä!


    • poliiisi myöskin

      kaksi kertaa miettiä mitä haluaa, koska poliisin työ on todella rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti ja palkka rikollisen pieni.

    • jos kiinnostaa
    • Anneli

      Noista näkötesteistä...
      näähän on vaatimukset näön suhteen: Hakijan näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 ilman silmälaseja ja piilolinssejä sekä silmälaseilla tai piilolinsseillä korjattuna kummallakin silmällä erikseen vähintään 1.0.

      Eikö tuo 0.2 oo tosi hyvä, eli miten sitte silmälasilliset ees voi päästä läpi nuita näkötestejä? Onko teistä jollain ollu hakuvaiheessa silmälasit ja paljonko niissä oli vahvuutta ja mitä se näkö niillä lukemilla on sitte ilman laseja? Mulla on lasit, mutta piilokarsastuksen vuoksi pääasiassa. näkö on tietääksenin lähes normaali ellei oo jotain -0,25 linsseissä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe