Halusin tulla kertomaan oman tilanteeni. Olen 51v nainen, täysillä työelämässä. Nyt jälkiviisaana tajuan että olen kärsinyt esivaihdevuosioireista jo parin vuoden ajan. En ole tajunnut sitä itse, eikä lääkäritkään. Olen ollut burnoutin takia sairaslomalla kahdesti viimeisen kahden vuoden aikana. Nyt kaksi kuukautta sitten oireet räjähtivät päälle. Kuukautisten väli pidentynyt/loppuneet ehkä kokonaan. Kuumat aallot herättää 7-10 kertaa yössä, päivällä niitä tulee jatkuvasti. Olen uupunut, ahdistunut, masentunut, melkein työkyvytön taas. Vihaan ihmisiä, puolisoani, naapuriani, kaupassa kaikki ihmiset ärsyttää. Meni niin pahaksi että vihdoin hain apua vaikka olen aina sanonut että minähän en hormonihoitoa aloita, ei niitä ole ennenkään käytetty. Nyt kaksi päivää käyttänyt geeliä, Terolut ensi viikolla kulkeen 10 päivän ajaksi. Hikoilu vielä aivan yhtä intensiivistä, mutta jotenkin olen muuttunut jo nyt levollisemmaksi. Sydämentykytykset rauhoittineet ja vähän ehkä iloakin havaittavissa. En tiedä onko jotain plasebo-vaikutusta, mutta tältä Nyt tuntuu. Toivon totisesti että kuumat aallot vielä rauhoittuu, ovat tällaiselle entiselle vilukissalle aivan kamalia kun tuntuu että termostaatti on nyt käännetty ääriasentoon.
Mutta haluan siis sanoa että älkää olko vaivojenne kanssa liian kauan yksin. Jos elämänlaatu todella tällä paranee, pelastaa se ainakin mun tapauksessa melkein hengen 🙂
Hormonikorvaushoito
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä4041672Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä29311222 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk86945Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma28916- 55858
- 40799
- 60790
Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa75777- 65756
- 60748