Halusin tulla kertomaan oman tilanteeni. Olen 51v nainen, täysillä työelämässä. Nyt jälkiviisaana tajuan että olen kärsinyt esivaihdevuosioireista jo parin vuoden ajan. En ole tajunnut sitä itse, eikä lääkäritkään. Olen ollut burnoutin takia sairaslomalla kahdesti viimeisen kahden vuoden aikana. Nyt kaksi kuukautta sitten oireet räjähtivät päälle. Kuukautisten väli pidentynyt/loppuneet ehkä kokonaan. Kuumat aallot herättää 7-10 kertaa yössä, päivällä niitä tulee jatkuvasti. Olen uupunut, ahdistunut, masentunut, melkein työkyvytön taas. Vihaan ihmisiä, puolisoani, naapuriani, kaupassa kaikki ihmiset ärsyttää. Meni niin pahaksi että vihdoin hain apua vaikka olen aina sanonut että minähän en hormonihoitoa aloita, ei niitä ole ennenkään käytetty. Nyt kaksi päivää käyttänyt geeliä, Terolut ensi viikolla kulkeen 10 päivän ajaksi. Hikoilu vielä aivan yhtä intensiivistä, mutta jotenkin olen muuttunut jo nyt levollisemmaksi. Sydämentykytykset rauhoittineet ja vähän ehkä iloakin havaittavissa. En tiedä onko jotain plasebo-vaikutusta, mutta tältä Nyt tuntuu. Toivon totisesti että kuumat aallot vielä rauhoittuu, ovat tällaiselle entiselle vilukissalle aivan kamalia kun tuntuu että termostaatti on nyt käännetty ääriasentoon.
Mutta haluan siis sanoa että älkää olko vaivojenne kanssa liian kauan yksin. Jos elämänlaatu todella tällä paranee, pelastaa se ainakin mun tapauksessa melkein hengen 🙂
Hormonikorvaushoito
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
- 140974
Palstamiittinkiä taas ajattelen
Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka176697Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s25483Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm36477Kyllä siinä oli jotain enemmän
vaikka moni asia meni pieleen ja mutkille. Oli sähköä välillämme ja siis sinäkin olit kiinnostunut. Mutta kun ne esteet,11452- 28422
Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte19416Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät322415- 15413
Komulan mylly
Tuli vastaan tietoa, että Komulan myllyä korjataan. Hyvä niin. Mutta kuka tuon myllyn nykyisin omistaa, kuka huolehtii s13402