Toyota oli vuosipuoliskon 2026 maailman suurin autonvalmistaja valtavalla erolla kakkoseen.
Volkswagen oli katastrofi!
Tammi-kesäkuussa 2026 Volkswagen-konsernin maailmanlaajuinen myynti laski 6,3 %. Toisella neljänneksellä lasku kiihtyi -8,6 %:iin.
Kiinassa, jossa Volkswagen on tehnyt voittoa käsin jo aikojen alusta, konsernin myynti on supistunut hälyttävät 25,9 % tammikuusta lähtien. Kiinassa, jossa hallitus käytännössä vaatii akkusähköauton ostamista, Volkswagen-konsernin akkusähköautojen myynti lähes puolittui.
Yhdysvalloissa Volkswagen-konsernin akkusähköautojen myynti laski 68,8 %
Kaiken kukkuraksi jopa puolet akkusähköauton arvosta on akussa, ja akku tuodaan yleensä Kiinasta.
Volkswagen saattaa menettää toisen sijoituksensa Hyundaille, jos ei tänä vuonna, niin mahdollisesti ensi vuonna.
Toyota loistaa!!
Vuositasolla Toyotan tuotannoksi kertyisi peräti 10 780 968 autoa mutta Volkswagenin vuosituotanto olisi vain ja ainoastaan 8 251 400 surkeaa risaista ritsaa eli 2,6 miljoonaa vähemmän kuin Toyota.
https://dailykanban.com/2026/07/30/worlds-largest-automakers-halftime-2026-toyota-hyundai-as-expected-volkswagen-a-disaster/
Volkswagewnin myynti ensimmäisellä vuosipuoliskolla 2026 oli katastrofi!
7
50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Olipas siinä.Terolta ylimielinen kirjoitus ,että muut autot on oikein "Ritsoja". ..VAG konsernilta löytyy hienompia autoja kun Tohjolta..
- Anonyymi00004
Oletko varma ? Suomeen tuodaan lähinnä Euroopassa valmistettuja autoja. Nehän ovat tunnetusti heikompi laatuisia. Esim crown on varmasti parempi , kuin passat tms ja on paljon muitakin. Olen omistanut muutaman näitä kunnon toyotoita asuessani Aasiassa. Ajan nyt Audi A6 ja se ei kyllä ole yhtään parempi.
- Anonyymi00002
Muut lapset fanittaa Ferrareita, Lamborghiineja ja Porscheja mutta tämän yhden pojun pään on sekoittanut TOYOTA! Ihan uskomatonta 🫢🫢
- Anonyymi00003
Sellaista kauppa on, välillä laskee ja välillä nousee ja siihen vaikuttaa maailman tilanne ja monet muut asiat. Onneksi meillä tavallisilla dallaajilla ei ole rahat kiinni kuin itse tuotteessa, ei autonvalmistajien osakkeissa tms...
Ennemmin kannattaisi olla kiinnostunut autojen eroista ja millainen olisi itselle se sopiva ja järkevä valinta. Itse pidän länsimaisista autoista niiden hyvien ja mukavien ominaisuuksien vuoksi.- Anonyymi00005
Onko tsi:n raju öljynsyönti ja dsg: pätkiminen ja arpominen niitä "mukavia ominaisuuksia"?
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Onko tsi:n raju öljynsyönti ja dsg: pätkiminen ja arpominen niitä "mukavia ominaisuuksia"?
Itsellä tsi ja dsg. Olen autoon tyytyväinen, joten älä yleistä.
- Anonyymi00007
Suuri myyntimäärä kertoo ostajalle suuresta luotettavuudesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751679- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398