Rollaattoria käyttävät vanhukset

Anonyymi-ap

Millaisia ajatuksia herättää?

29

122

Vastaukset 29

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Että on kiva kulkupeli ja kävely sujuu varmemmin ja turvallisemmin. On oma istuinkin mukana, jos väsyttää alkaa.

• Anonyymi00010

Joo, ja rollaattorikuski ei kaahaa jalkakäytävillä, niinkuin skuuttiporukka.

• Anonyymi00002

Mitäpä muuta kuin että siinä menee ihminen rollaattoria apuna käyttäen.

• Anonyymi00025

Mitäpä muuta,

• Anonyymi00003

Rollaattoria saattaa joutua käyttämään vaikka ei ole vielä vanhuskaan. Itse tunnen henkilön joka on alle 40v ja joutuu käyttämään rollaattoria liikkuessaan.

• Anonyymi00004

Hyvä kun osannut ottaa käyttöön liikkumisen apuvälineen. Ja ajoissa.
      Siili25

• Anonyymi00020

"Siili25". Ikäkö tuo 25? Jos niin muista, että voipi osua nuorellekkin kulkupeliksi. Sitä voi olla sitten iloinen siitä, ettei vaihdu toisenlaiseen nelipyöräseen.

• Anonyymi00005

Toivon lähinnä että itselläni säilyisi liikuntakyky ilman tarvetta apuvälineisiin, vaikka onneksi niitä on saatavilla silloin kun tarvitsee.

• Anonyymi00006

Kätevä kulkupeli.

Mulla ollut rolla jonkin kerran. Kun jalat olleet kehnossa hapessa. Tätänykyä ei ole, mutta kepukkaa käytän. En sisällä, mutta aina kun menen ulos.

Rolla on hyvä. Saapi hyvin tukea, pysyy pystyssä. Lisäks siina tuoli, voi istahtaa jos väsyy. Koriin mahtuu tupakit ja keskarit.

Mulla ei kummempia fiiliksiä rollasta tule. On parikin kaveria, jotka käyttää myös rollaa, pyörätuolia. Ne on kakarasta asti olleet sellaisia. Pikkasen hitaanpaa niiden kans liikkuminen on, mutten toisaalta ole valtavan nopea nykyisin itekkään.

Liikkumakunto on tärkee. Hyvä että on apuvälineitä avuksi. Pärjää itekseen, ei tarvi asua laitoksessa.

=DW=

• Anonyymi00007

”Mitä ajatuksia herättää?” Mitä ajatuksia nyt pitää herättää? Ihmiset pääsevät paremmin liikkumaan ja turvallisemmin. Ei kepeillä liikkuminen onnistu yhtä hyvin.
      Useimmiten minullekin aletaan puhua jalkavaivoista rollaattorilla liikkuessani. Vastaan siihen, että minulla se on pääasiassa pää. Aivoinfarktin jälkeen pää ei enää pelitä niinkuin ennen ja rollalla kulkeminen on turvallisempaa. Tosin on osittaista halvaantumistakin oikealla puolella pakaralihaksessa ja käden lihaksissa.
      Tietysti olis kiva, jos vielä kävelis niinkuin ennen, kun nopeasti kävelin paikasta toiseen. Mutta hyvä näinkin.
      Rollaattoria voi joutua käyttämään milloin minkäkin syyn takia.

• Anonyymi00008

Ei mitään muuta kuin et aika monia näkee päivisin kaupungilla.

• Anonyymi00009

Hyvä laite, tulee liikuttua kun muuten jäisi sohvalle.

• Anonyymi00011

Minäkin käytin rollaattoria kun lonkka leikattiin. En koskaan olisi tarvinnut, mutta ajattelin että en kävele sillä liian nopeasti.
      ikää vasta +80.

• Anonyymi00012

parempi aloittaaa vuosi liian aikaisin kuin tunti liian myöhään. yksi kaatuminen voi vaurioittaa lonkan hyvin pahasti.

monella menee kantamuksissa selkä tai polvet, rollaattori säästää niitä ku ei tarvi kantaa.

• Anonyymi00014

Sympaattisia ajatuksia.

• Anonyymi00015

Eräänä päivänä hämmästyin kun näin erään samassa talossa aikoinaan työssä olleen jota en ollut nähnyt sen jälkeen kun itse lopetin kyseisessä talossa. Hän on minua n.30 vuotta nuorempi ja nyt kulkee rollan kanssa. En kehdannut mennä kysymään mitä hänelle on sattunut

• Anonyymi00016

Miksi olisi pitänyt kysyä? Olet juntti.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ilkeä heitto.

• Anonyymi00018

Sama. Samassa talossa lähes parikymmentä vuotta nuorempi käveli rollaattorilla pihlla vastaan ja hankalasti. Kertoi kyllä kuulumisensa ihan oma-aloitteisesti. Kaikkea voi elämä nakata eteen. Kyllä saa olla kiitollinen näinkin terveistä päivistä.
        Siili25

• Anonyymi00021

Ei tarvitse olla "sattunut", ehkä on sairastunut vaikkapa MS-tautiin. Ei se ikää katso.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Katsopa peiliin.

• Anonyymi00019

Mitäs ajatuksia tuo pitäisi herättää? Sehän on selvä pläkki, että koskettaa meitä kaikkia, jos ei saappaat jalassa kaadu.
      Minussa ei mitään herätä.

• Anonyymi00030

Ehkä koskee kaikkia.

• Anonyymi00022

Onk8 se joku ongelma. Olkaa sitten kotona ja tuijottamaan tv kaiket päivät.

• Anonyymi00029

Joo, hömpät turruttaa aivot siististi....

• Anonyymi00023

Palstan nuoriso voisi käyttää aikansa paremmin marjametsässä keräämässä marjoja talven varalle ettei meidänikäisten tarvitsisi kerätä nuorison tarvitsemia marjoja.

• Anonyymi00024

Se näky on ihan tavallinen, jos vanhukset kaahais skuuteilla, vois tulla ajatuksia....!

• Anonyymi00026

Rollin on a river....

• Anonyymi00028

Rollaattorivalmistajilla ainakin menee hyvin, tuotanto kasvaa, kun eläkeläiset lisääntyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      118
      2435
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1552
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      644
      1028
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      962
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      906
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      875
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      710
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      706
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      696
    Aihe