Rollaattoria käyttävät vanhukset

Anonyymi-ap

Millaisia ajatuksia herättää?

34

133

Vastaukset 34

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Että on kiva kulkupeli ja kävely sujuu varmemmin ja turvallisemmin. On oma istuinkin mukana, jos väsyttää alkaa.

• Anonyymi00010

Joo, ja rollaattorikuski ei kaahaa jalkakäytävillä, niinkuin skuuttiporukka.

• Anonyymi00002

Mitäpä muuta kuin että siinä menee ihminen rollaattoria apuna käyttäen.

• Anonyymi00025

Mitäpä muuta,

• Anonyymi00003

Rollaattoria saattaa joutua käyttämään vaikka ei ole vielä vanhuskaan. Itse tunnen henkilön joka on alle 40v ja joutuu käyttämään rollaattoria liikkuessaan.

• Anonyymi00004

Hyvä kun osannut ottaa käyttöön liikkumisen apuvälineen. Ja ajoissa.
      Siili25

• Anonyymi00020

"Siili25". Ikäkö tuo 25? Jos niin muista, että voipi osua nuorellekkin kulkupeliksi. Sitä voi olla sitten iloinen siitä, ettei vaihdu toisenlaiseen nelipyöräseen.

• Anonyymi00005

Toivon lähinnä että itselläni säilyisi liikuntakyky ilman tarvetta apuvälineisiin, vaikka onneksi niitä on saatavilla silloin kun tarvitsee.

• Anonyymi00006

Kätevä kulkupeli.

Mulla ollut rolla jonkin kerran. Kun jalat olleet kehnossa hapessa. Tätänykyä ei ole, mutta kepukkaa käytän. En sisällä, mutta aina kun menen ulos.

Rolla on hyvä. Saapi hyvin tukea, pysyy pystyssä. Lisäks siina tuoli, voi istahtaa jos väsyy. Koriin mahtuu tupakit ja keskarit.

Mulla ei kummempia fiiliksiä rollasta tule. On parikin kaveria, jotka käyttää myös rollaa, pyörätuolia. Ne on kakarasta asti olleet sellaisia. Pikkasen hitaanpaa niiden kans liikkuminen on, mutten toisaalta ole valtavan nopea nykyisin itekkään.

Liikkumakunto on tärkee. Hyvä että on apuvälineitä avuksi. Pärjää itekseen, ei tarvi asua laitoksessa.

=DW=

• Anonyymi00007

”Mitä ajatuksia herättää?” Mitä ajatuksia nyt pitää herättää? Ihmiset pääsevät paremmin liikkumaan ja turvallisemmin. Ei kepeillä liikkuminen onnistu yhtä hyvin.
      Useimmiten minullekin aletaan puhua jalkavaivoista rollaattorilla liikkuessani. Vastaan siihen, että minulla se on pääasiassa pää. Aivoinfarktin jälkeen pää ei enää pelitä niinkuin ennen ja rollalla kulkeminen on turvallisempaa. Tosin on osittaista halvaantumistakin oikealla puolella pakaralihaksessa ja käden lihaksissa.
      Tietysti olis kiva, jos vielä kävelis niinkuin ennen, kun nopeasti kävelin paikasta toiseen. Mutta hyvä näinkin.
      Rollaattoria voi joutua käyttämään milloin minkäkin syyn takia.

• Anonyymi00008

Ei mitään muuta kuin et aika monia näkee päivisin kaupungilla.

• Anonyymi00009

Hyvä laite, tulee liikuttua kun muuten jäisi sohvalle.

• Anonyymi00011

Minäkin käytin rollaattoria kun lonkka leikattiin. En koskaan olisi tarvinnut, mutta ajattelin että en kävele sillä liian nopeasti.
      ikää vasta +80.

• Anonyymi00012

parempi aloittaaa vuosi liian aikaisin kuin tunti liian myöhään. yksi kaatuminen voi vaurioittaa lonkan hyvin pahasti.

monella menee kantamuksissa selkä tai polvet, rollaattori säästää niitä ku ei tarvi kantaa.

• Anonyymi00014

Sympaattisia ajatuksia.

• Anonyymi00015

Eräänä päivänä hämmästyin kun näin erään samassa talossa aikoinaan työssä olleen jota en ollut nähnyt sen jälkeen kun itse lopetin kyseisessä talossa. Hän on minua n.30 vuotta nuorempi ja nyt kulkee rollan kanssa. En kehdannut mennä kysymään mitä hänelle on sattunut

• Anonyymi00016

Miksi olisi pitänyt kysyä? Olet juntti.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ilkeä heitto.

• Anonyymi00018

Sama. Samassa talossa lähes parikymmentä vuotta nuorempi käveli rollaattorilla pihlla vastaan ja hankalasti. Kertoi kyllä kuulumisensa ihan oma-aloitteisesti. Kaikkea voi elämä nakata eteen. Kyllä saa olla kiitollinen näinkin terveistä päivistä.
        Siili25

• Anonyymi00021

Ei tarvitse olla "sattunut", ehkä on sairastunut vaikkapa MS-tautiin. Ei se ikää katso.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Katsopa peiliin.

• Anonyymi00019

Mitäs ajatuksia tuo pitäisi herättää? Sehän on selvä pläkki, että koskettaa meitä kaikkia, jos ei saappaat jalassa kaadu.
      Minussa ei mitään herätä.

• Anonyymi00030

Ehkä koskee kaikkia.

• Anonyymi00022

Onk8 se joku ongelma. Olkaa sitten kotona ja tuijottamaan tv kaiket päivät.

• Anonyymi00029

Joo, hömpät turruttaa aivot siististi....

• Anonyymi00023

Palstan nuoriso voisi käyttää aikansa paremmin marjametsässä keräämässä marjoja talven varalle ettei meidänikäisten tarvitsisi kerätä nuorison tarvitsemia marjoja.

• Anonyymi00024

Se näky on ihan tavallinen, jos vanhukset kaahais skuuteilla, vois tulla ajatuksia....!

• Anonyymi00026

Rollin on a river....

• Anonyymi00028

Rollaattorivalmistajilla ainakin menee hyvin, tuotanto kasvaa, kun eläkeläiset lisääntyy.

• Anonyymi00031

Tulevaisuus on rollaattori-ihmisten, jee.

• Anonyymi00032

Mikä? Kannattiko aloitus kirjoittaa, jos ei jaksa kirjoittaa ajatustaan loppuun asti.

• Anonyymi00033

Miksei kannattanut?

• Anonyymi00034

Rollarit ei käytä rollaattoreita vielä, kitara kourassa lavalla kompuroivat ja pomppivat yhä kuin 60-luvulla.

• Anonyymi00035

Rollaattoria en vielä tarvii, mutta jonkunlainen kulkupeli houkuttais ettei aina tarviis bussilla/kävellen kulkee. Polkupyörä ei käy, mutta kolmipyöräinen invamopo tai skootteri olis sopiva, on vaan niin kalliita etten raaski vähäisiä säästöjäni sellaiseen sijoittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      47
      1492
    2. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      59
      890
    3. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      667
    4. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      87
      637
    5. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      605
    6. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      573
    7. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      56
      564
    8. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      7
      542
    9. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      24
      531
    10. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      521
    11. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      70
      520
    12. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      61
      515
    13. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      513
    14. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      37
      496
    15. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      14
      491
    16. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      472
    17. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      132
      449
    18. 42
      418
    19. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      45
      409
    20. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
      Ikävä
      26
      399
    Aihe