Kaipaisin hieman apuja, näkökulmia tai vinkkejä tilanteeseen. Mieheni lapset asuvat toisella paikkakunnalla, mutta ovat meillä joka toinen viikonloppu sekä lomia ja nyt kesällä ovat viettäneet muutaman kokonaisen viikon täällä. Ongelma on se, että lapset ovat nyt teini ikäisiä eikä näin ollen ilmeisesti voida mennä nukkumaan kuin vasta aamun tunteina. Somea seurailleena, nykyään tuntuu olevan sellainen ajatusmaailma ihan aikuisilla ihmisillä, että teinien kyllä pitää saada valvoa ja nukkua vaikka koko päivä jos haluavat näin lomilla.
Mutta, miten te aikuiset sitten oikein elätte ja suoritatte sitä arkea? Silloin kun teidän itse pitäisi herätä aamulla ja käydä töissä? Ymmärrän ehkä vielä sen jos kyseessä on omat lapset, olet ehkä eri tavalla silloin tottunut heidän ääniin tai ehkä olette kotona onnistuneet sellaisissa huone järjestelyissä tai omaatte sopivan kodin jotta kaikki äänet ei kuulu. Me asumme kyllä ok-talossa ja lapsilla on omat huoneet täälläkin, mutta kaikki äänet kuuluu täällä läpi ihan joka paikkaan. Vanhassa talossa lattiat narisee kauttaaltaan, ovia ei saa suljettua hiljaa ja ainakaan nämä teinipojat ei osaa edes yrittää liikkua hiljaa vaikka henki siitä riippuisi.
Itselläni ei kesäisin lomaa ole, joten en voi valvoa kaikkia öitä, mutta nukuttuakaan en kotona saa. Herään joka ääneen ja sitten jään kuuntelemaan että mitä siellä nyt tehdään, ja sitten nousee vitutuskäyrä ja näin ollen pulssi ja sitten en enää saa nukuttua. Tällä hetkellä muutan aina itse mökille kun lapset ovat täällä, mutta sekään ei aina ole mahdollista ja työmatkani pitenee huomattavasti.
Miten te muut teinien vanhemmat tai teinivanhempien puolisot olette ratkaisseet tällaiset tilanteet?
Sanottakoon vielä että neuvo "koita vain kestää, ei se kesä ole kuin hetken" ei auta. Teen työtä jossa kohtaan monta asiakasta päivässä ja työ vaatii pikkutarkkuutta ja keskittymistä, eikä tämä onnistu vajailla yöunilla väsyneenä. Joten edes se yksi huonosti nukuttu yö on liikaa.
Apua teinien valvomiseen lomalla
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
- 921622
- 841095
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4091082- 681005
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t183969- 93867
- 64643
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60632Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta171624- 37618