miellyttävin murre?
Mikähän se mahtaa olla? Pohjois-Savo! Ei uskois! Kaikkein kaameimmat ihmiset ovat olleet mongerruksineen just kyseiseltä alueelta. Eivätkä todellakaan ole olleet leppoisia, kaukana siitä. Puistattaa, kun kuulen, jos joku murretta mongertaa.
Mikä on Suomen
11
<50
Vastaukset 11
- Anonyymi00001UUSI
Puistattaa lukea noin vihamieiistä aloitusta. Persun varmaankin.
- Anonyymi00004UUSI
Ehei, perustuu vaan omaan kokemukseen ”leppoisista savolaisista” ja heidän mongerruksestaan.
- Anonyymi00002UUSI
Pohjois-Savon, Savon ja Karjalan murre on niin kauniin laulavaa, että korvia
hivelee.- Anonyymi00005UUSI
Jos laulavaa murretta haluat kuulla, niin poikkea Loimaalle😆
- Anonyymi00003UUSI
Suomen rumin koira on Turun Murre.
- Anonyymi00006UUSI
Ovathan he! Omituista, jos tunnet muunlaisia savolaisia vai onko kyse siitä, että "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" eli jos pidät savon murretta mongerruksena, voi olla että puhut muistakin asioista yhtä ilkeästi
- Anonyymi00007UUSI
Savolaisista vain, oman kokemukseni mukaan.
- Anonyymi00008UUSI
Minusta kirjakieli on kauneinta suomenkieltä, en erikoisemmin välitä murteista.
- Anonyymi00009UUSI
Ei ainakaan savo tai hesa.
- Anonyymi00010UUSI
Savolainen kaakattaa silleen, 'kaa, voihan mie' jne.
Mä tykkään Rauman murteesta.
Se on niin ihanan haasteellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.601842Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt251440- 991072
- 45820
- 87783
- 28591
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20589- 31523
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56518Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30453