Käytkö uimahallissa uimassa?

Anonyymi-ap

Minä en ole vuosikausiin käynyt uimahallissa. Luultavasti en enää koskaan siellä käy. Nykyiset suunnitelmat sallia saunominen uimapuku päällä eivät ihastuta. Kuka vahtii, että porukka ylipäätään peseytyy alasti? Entä miten puhtaita ne uima-asut ovat kun sukelletaan yleiseen uima-altaaseen?

Mitä varten tällainen uudistus tehdään? Meneekö tämä siihen, että kohta voi mennä kaikissa mahdollisissa vaatteissa uima-altaaseen? Hyvästi hygienia!

38

194

Vastaukset 38

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En ole kuullutkaan tuosta. Ilmeisesti sitten tulee meidänkin uimahalliin. No ei se tuo mitään muutosta. Jotkut ovat tähänkin asti tulleet suoraan pukuhuoneesta uimapuku päällä ja suoraan uimaan. Ei niille mitään saa. Jos käy sanomassa, juuri se yksi voidaan saada kiinni mutta seuruaavia tulee koko ajan.
      Me jotka olemme tottuneet peseytymään, jatkamme sitä ja muutenkin ohjeiden noudattamista. Aion olla myös alasti täst edeskin päin saunassa oman puhtaan laudeliinan päällä istuen.

• Anonyymi00002

On se kumma että maassa maan tavalla ei toimi kotoutettaville.

• Anonyymi00004

Olet mennyt antamaan valtakirjan yhdenvertaisuutta ajaville mikä tarkoittaakin kaikenkarvaisten vähemmistöjen oikeutta kyykyttää suomalaisia ja elätyttää itsensä suomalaisten laskuun

• Anonyymi00003

Venäjänhuorat käyvät vaikkeivät maksa veroa

• Anonyymi00005

Not.

Päällimmäinen syy kaiketi huono uimataito. Toisekseen, liikaa ihmisiä, alkais helpolla ahistaan.

Sinällään olen kyllä pitänyt pulikoimisesta, pystyisin jotenkin sukeltamaankin, paitsi tupakoinut keuhkot pilalle. Nuorempana kun oli enenpi läskiä, kelluin myös oivallisesti.

Noh, saunassa mun mielestä pitää olla ilman vaatteita. Käsittääkseni sitä ei kielletä näissä uimahallien uusissa säännöissä. Jotenkin vaan simmarit kuulostaa epähygieenisiltä. Toisaalta parempi, jos rumemmilla mimmeillä ois läskit pois näkyvistä.

Noh, mun hipiä ei kestä kuumuutta, en ole käynyt saunassa vuosikausiin. Oletettavasti vois nykyisellään onnistuakkin, ei ole tullut kokeiltua.

Hassu juttu, mulla on yhteensä kolme saunaa. Savusauna tosin ollut viiskyt vuotta jo mätänemässä. Mutta tsadin saunan remontointin viime kesänä.

Mutta juu, käsittääkseni uimahalleihin ei ole tullut uimapukupakkoa. Eikä toi uus käytäntö koske kaikkia uimahalleja, kyseessä ei laki. Joissain kaupungeissa uikkarien käyttöön suhtaudutaan vaan nykyisin sallivammin.

Päätä uikkariaiheisen jorinani tähän

=DW=

• Anonyymi00006

Monet ujostelevat kilkuttimiaan ja tissejään.
      Teineillä puolestaan kehityseroja ala- ja yläkropassa saattaa ujostuttaa, lauteille menossa.

• Anonyymi00007

Jaettakoon jokaiselle uimahallin ovella viikunanlehti - sillä ainakin ne kilkuttimet saa piiloon.

• Anonyymi00008

Kyllähän saunassa pitää kaikkien olla alasti. Jos jollakin on vaatetta päällä, niin ei voi tietää vaikka siellä naistensaunassa olisikin mies tiiraamassa! 👽

• Anonyymi00009

En käy. Ei sovi minulle. En tykkää lillua muiden pas.koissa , en altaassa enkä paljussa enkä myöskään halua kävellä märillä lattioilla, joissa käyskentelee kaiken maailma känsävarpaat.

Ei mitään, ne jotka tykkää, käykööt mutta minä kartan kaukaa.

• Anonyymi00010

En ole tällä vuosituhannella käynyt uimassa hallissa.

• Anonyymi00011

En. Käyn pissalla siellä.

• Anonyymi00016

Kuvitteletko olevasi fiksu vai vitsikäs. Yöäk.

• Anonyymi00012

Miksi ei käytetä lannepyyhkeitä, tai naiset pitempiä rintojen päälle ylettyviä pyyhkeitä. Miksi juuri uima-asut pitäisi olla saunassa? Pyyhehän toimii laudeliinana mainiosti. Opettaisivat pyyhkeitten käyttöä, ja valmistajat mainostaisivat sellaisia pyyhkeitä jotka vaikka tarralla saisi kiinni ympärilleen.

• Anonyymi00039

Saunaan mennään alasti. Piste.

• Anonyymi00013

Käyn uimahallissa vain ja ainoastaan vesijuoksulla, en saunassa kun en sauno muuallakaan missä ei ole infrapunasaunaa. Näin ollen mulle ihan sama vaikka saunoisvat turkki päällä.

• Anonyymi00014

Ei kait tuo nyt ihan sama ole. Ne tulevat sieltä saunasta suoraan uima-altaaseen paskoineen, peseytymättä. Sinne, missä sinä juokset vettä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei kait tuo nyt ihan sama ole. Ne tulevat sieltä saunasta suoraan uima-altaaseen paskoineen, peseytymättä. Sinne, missä sinä juokset vettä.

Paskasempaa se järvivesi on kun sitä ei puhdisteta millään lailla niinkuin uimahallin vettä. Itse tulin aina kipeäksi kun uin luonnon vesissä, siksi lopetin jo vuosikausia sitten ja käyn vain uimahallissa

Anonyymi00013
        2026-08-05 11:10:52

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Paskasempaa se järvivesi on kun sitä ei puhdisteta millään lailla niinkuin uimahallin vettä. Itse tulin aina kipeäksi kun uin luonnon vesissä, siksi lopetin jo vuosikausia sitten ja käyn vain uimahallissa

Anonyymi00013
        2026-08-05 11:10:52

Woi-woi, tietäisitpä mitä immeiset haaruksissaan kantavat. Hyh.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Woi-woi, tietäisitpä mitä immeiset haaruksissaan kantavat. Hyh.

woi woi itelles, tiedän hyvinkin mutta sinä et tunnu tietävän tiettyjä tosiasioita.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

woi woi itelles, tiedän hyvinkin mutta sinä et tunnu tietävän tiettyjä tosiasioita.

Mitäpä jos tutkisit vain omat tietämisesi. Hah.

• Anonyymi00015

Käyn pari kertaa viikossa kuntosalilla ja sen jälkeen uimassa/vesijuoksemassa. Tulevista säännöksistä en jaksa riehaantua. Pääasia, että kunto säilyy hyvänä.

• Anonyymi00017

En vieläkään ole löytänyt lehdistössä enkä kuullut uutisista juttua muutoksesta uimahallin uimapukukäytännöstä mutta naapurin rouva koiralenkillä kertoi.
      Siinä on tarkoituksena ulkomaalaisten kulttuurien myötämielisen suhtautumisen lisäksi myös rohkaista osaa meistä ihan tavallisista suomalaisista, jotka eivät syystä tai toisesta halua olla alasti, häpeävät vartaloaan. Tytöissä on kuulemma niitä jotka eivät tule kun rinnat alkavat kasvaa. Pesulla käyntiä valvottaisiin, se on välttämätön. Meillä esim. on uimahallissa seinällinen koppi, jossa voi käydä peseytymässä.
      Mutta mikäänhän ei vielä ole muuttunut, joten on tulevaisuutta jos tulee lainkaan.

• Anonyymi00018

• Anonyymi00021

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

En pääse lukemaan juttuasi mutta kiitos kuitenkin.

Jos et tuosta linkistä pääse niin menepä ihan Iltalehden nettisivuille ja lue sieltä

• Anonyymi00020

Hallit on kylmiä, en käy.

• Anonyymi00022

Uimahalleissa on saunat. Mene lämmittelemään.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Uimahalleissa on saunat. Mene lämmittelemään.

Joo, mut uimaan en.

• Anonyymi00024

Onko taas vain sopeuduttava maahanmuuttajiin?

• Anonyymi00025

Tropic-uimaloissa vois käydä, tarkenis paremmin.

• Anonyymi00027

Mamujen takia on annettu periksi mamuille, ja vasemmiston suvaitseville jotka silittävät kaiken mahdollisen mamuille , kuten aikanaan betoniporsaat .

• Anonyymi00030

Betoniporsaat?

Avaisitko, miten mamut liittyvät betoniporsaisiin?

=DW=

• Anonyymi00028

Joskus olen käynyt. Viimeksi silloin, kun kylppäri oli remontissa, siitä on kymmenen vuotta. Järvi on kyllä paree uimapaikka, ihan siksikin, että se on ulkona.

• Anonyymi00029

Stadin halleissa on paljon mamujen kakaroita, ettei viitsi sekaan mennä.
      Lamavuosina 90- luvulla kävin useinkin, kun en ollut duunissa. Silloin oli päivällä rauhallista uintiaikaa Malmin ja Tikkiksen halleissa, vain sloboja vahvassa meikissään päät ylhäällä uiden kuin hanhet.

• Anonyymi00031

alottajalle :

olen nähny ihan täällä suomessa omalla paikkakunnalla kun muutana muslimi nainen on tllu uima-altaaseen koko vartalo mekko ja hivi päässä,
      olihan se melkonen näky, ei sitä kukaan poiskaa ajanu,

todella outoa jos täysissä pukeissaan saa umia-altaaseen muslimit meenä ,
      kyllä pitäisi kunnoittaa maata jossa aikoo asua niin myös sen maan LAKIPYKÄLIÄ'

hyvä sanonta onki :
      " MASSA MAAN TAVALLA TAI POIS MAASTA "

• Anonyymi00036

Eikös olekin jännää kun musliiminaiset, joiden täytyy ukkojensa takia pukeutua sellaisiin uimapukuihin, jotta voisivat mennä uimaan lastensa kanssa.
        Tietenkin he ovat peseytyneet ennemmin sellaisen uimapuvun päällepukeutumista. Musliiminaiset eivät juurikaan harrasta saunomista kokovartalo uimapuku päällä, ne ovat sen verran kalliita asuja.
        Monesti olen ajatellut kun sukellusharrastajat tulevat uima-altaalle harjoittelemaan sukellusvehkeineen. Miten likaisia ja bakteereja täynnä ne ovatkaan?

• Anonyymi00033

Se on ihan p....stä.

• Anonyymi00038

Varmaan jo yli 40 vuotta ku lasten kanssa uimassa ;-)

Gubbe 77

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      57
      1598
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      364
      1151
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      132
      918
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      13
      732
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      612
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      588
    7. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      90
      548
    8. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      43
      513
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      498
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      44
      456
    Aihe