Jos poliisi lakkauttaa Orimattilan partion

Anonyymi-ap

Orimattilan on turvattava asukkaansa yksityisellä vartioinnilla, jos poliisipartio lakkautetaan
Poliisin Orimattilan oman partion mahdollinen lakkauttaminen jättäisi kaupungin turvallisuustyhjiöön, johon on reagoitava nopeasti. Jotta asukkaiden turvallisuudentunne ja arjen rauha säilyisivät, Orimattilan kaupungin on otettava järeämmät keinot käyttöön ja ostettava korvaavaa valvontaa yksityisiltä turvallisuusalan yrityksiltä.

Poliisin etäisyyden kasvaessa vasteajat pitkittyvät väistämättä, mikä voi lisätä häiriökäyttäytymistä ja omaisuusrikoksia keskusta-alueella. Yksityiset vartijat ja järjestyksenvalvojat eivät voi korvata poliisin toimivaltaa, mutta he voivat toimia tehokkaana ennaltaehkäisevänä silmäparina. Säännöllinen näkyvä valvonta kaupungin kaduilla, kouluilla ja julkisissa tiloissa rauhoittaa ympäristöä ja katkaisee ilkivallan ennen kuin se kärjistyy.

Turvallisuus ei ole säästökohde. Jos valtion resurssit pettävät paikallisella tasolla, kunnan on itse kannettava vastuu suojella yhteisöään ja kiinteistöjään kohdistamalla budjettia ostopalveluihin.

Terveisin Veronmaksaja

12

51

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Juurihan valtiovarainministeri kertoi, että julkista sektoria pitää supistaa säästöjen vuoksi. Poliisi on hyvä säästökohde, siirrytään anarkiaan, jossa vahvin voittaa.
      Ei kai noita teitäkään kannata kunnostaa ja palokuntakin on melko turha.
      Mutta kansanedustajia voisi olla vaikka 300. Ja yhteisöverot pois kokonaan. Vai mitä? Rikkaat voi rakentaa bunkkerit, jossa asuvat turvassa muurien suojassa ja omien vartijoidensa suojaamana.
      Eikö tämä ole se toive yhteiskunta, joka tulee ihan hiton halvaksi.
      Amerikan malli, ei tarvitse rikkaiden nähdä köyhiä ollenkaan.

• Anonyymi00006

...Ja kun nyt jatkan, niin niin rikollista on poliisissakin että haluaako joku todella heitä tänne? Se joku ammuttu mieskin kuoli jossain, kun ei ambulanssi suostunut tulemaan eli turhaan kuule toitotatte että sieltä olisi muka mitään apua tulossa, ei ole tulossa!

Ne vain haluaa sielä arvostusta... tekemättömästä työstä. Ja just sitä uutta lakia hehkutetaan että se nyt vaikuttaa ja se tapaus kuitenkin mitä eniten hoettiin oli kun DEMENTIKKO oli saksilla iskenyt? Ööö? No, ei taida kuule dementikkoon noi kovennetut lait vaikuttaa yhtään että mitähän ne nyt sönköttää? Ja kun todellakin paras juttu minkä ne osasi kertoa, oli toi kun dementikko puukotti. DEMENTIKKO!

Asiasta puuhun-ja-kuuhun, niin todellakin jännä että sieltä vanhustenhoidosta on säästetty :DD Nythän meillä on kaikilla asiat paljon paremmin. Hyvä että rahaa on mennyt johonkin hyödyllisempään... esim. hommata kaikille ambulanssihenkilökunnassa LUOTILIIVIT <3

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

...Ja kun nyt jatkan, niin niin rikollista on poliisissakin että haluaako joku todella heitä tänne? Se joku ammuttu mieskin kuoli jossain, kun ei ambulanssi suostunut tulemaan eli turhaan kuule toitotatte että sieltä olisi muka mitään apua tulossa, ei ole tulossa!

Ne vain haluaa sielä arvostusta... tekemättömästä työstä. Ja just sitä uutta lakia hehkutetaan että se nyt vaikuttaa ja se tapaus kuitenkin mitä eniten hoettiin oli kun DEMENTIKKO oli saksilla iskenyt? Ööö? No, ei taida kuule dementikkoon noi kovennetut lait vaikuttaa yhtään että mitähän ne nyt sönköttää? Ja kun todellakin paras juttu minkä ne osasi kertoa, oli toi kun dementikko puukotti. DEMENTIKKO!

Asiasta puuhun-ja-kuuhun, niin todellakin jännä että sieltä vanhustenhoidosta on säästetty :DD Nythän meillä on kaikilla asiat paljon paremmin. Hyvä että rahaa on mennyt johonkin hyödyllisempään... esim. hommata kaikille ambulanssihenkilökunnassa LUOTILIIVIT <3

...Jos mä olisin nyt maatilalla, niin mäkin vähän SÄÄSTÄISIN ja ensimmäisenä sonnien kettingeistä, koska ne on niin kalliita. Tai no ennen asiat oli muutenkin erilailla, mutta mun mielestä on tosi hieno idea niinku säästää niitä turvatoimista ja varata vain rahaa... ei niinkään ehkä omiin, mutta siis maksella korvauksia esim. kuolemantuottamuksista ja muista mitä ne karanneet sonnit aiheuttaa.

Säästö on silti AINA säästöä :)

Mä niin päästäisin (eiku siis "vahingossa" tietenkin) niitä sonneja vähän irralleen. Sais hyvin lisärahoitusta maatiloille, kun väittää että oli vain pakko, kun ei ole varaa uusiin kettinkeihin.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

...Jos mä olisin nyt maatilalla, niin mäkin vähän SÄÄSTÄISIN ja ensimmäisenä sonnien kettingeistä, koska ne on niin kalliita. Tai no ennen asiat oli muutenkin erilailla, mutta mun mielestä on tosi hieno idea niinku säästää niitä turvatoimista ja varata vain rahaa... ei niinkään ehkä omiin, mutta siis maksella korvauksia esim. kuolemantuottamuksista ja muista mitä ne karanneet sonnit aiheuttaa.

Säästö on silti AINA säästöä :)

Mä niin päästäisin (eiku siis "vahingossa" tietenkin) niitä sonneja vähän irralleen. Sais hyvin lisärahoitusta maatiloille, kun väittää että oli vain pakko, kun ei ole varaa uusiin kettinkeihin.

...Mun idea olisi muutoin hyvä, mutta mä just muistin että niitä perhanan järjestyksenvalvojia on nykyään joka nurkassa ja niille on opetettu a.l.a.s.v.i.e.n.n.i.t. niin ei taida joku pari sataakiloinen sonni siinä pärjätä :( No, mutta oli mulla kuitenkin ihan hyvä idea tässä eli ehkä mä jatkan vähän vielä kehittelyä :) Esim. niille sonneillekin voisi opettaa ne samat taktiikat, niin sitten se olis tasa-arvoisempaa.

Ootteko kuulleet että nyt se kouluttaa myös kaikenmaailman kassatyöntekijöille itsepuolustustaitoja. Luoja! Mitä me tässä enää edes tehdään, kun meille KAIKILLE on ne jo opetettu O.O Ei ihme että poliisi pelottaa ja niiden täytyy alkaa hyökkäillä ihmisten päälle pampuin ja pippurein. Ehkä loppujenlopuksi voittajana selviää chili-f*cking-pippuri.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

...Mun idea olisi muutoin hyvä, mutta mä just muistin että niitä perhanan järjestyksenvalvojia on nykyään joka nurkassa ja niille on opetettu a.l.a.s.v.i.e.n.n.i.t. niin ei taida joku pari sataakiloinen sonni siinä pärjätä :( No, mutta oli mulla kuitenkin ihan hyvä idea tässä eli ehkä mä jatkan vähän vielä kehittelyä :) Esim. niille sonneillekin voisi opettaa ne samat taktiikat, niin sitten se olis tasa-arvoisempaa.

Ootteko kuulleet että nyt se kouluttaa myös kaikenmaailman kassatyöntekijöille itsepuolustustaitoja. Luoja! Mitä me tässä enää edes tehdään, kun meille KAIKILLE on ne jo opetettu O.O Ei ihme että poliisi pelottaa ja niiden täytyy alkaa hyökkäillä ihmisten päälle pampuin ja pippurein. Ehkä loppujenlopuksi voittajana selviää chili-f*cking-pippuri.

...Aloin miettiä tuota alasviennitosaavia sonneja ja mieleeni tuli hauska juttu netistä:

"- Voittaisiko sotilas poliisi karhun?
        - Poliisikarhu pistäisi sotilaan hetkessä nippuun”

Mä rakastan tota jostain syystä ihan yli kaiken <3

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

...Aloin miettiä tuota alasviennitosaavia sonneja ja mieleeni tuli hauska juttu netistä:

"- Voittaisiko sotilas poliisi karhun?
        - Poliisikarhu pistäisi sotilaan hetkessä nippuun”

Mä rakastan tota jostain syystä ihan yli kaiken <3

...No, mutta myös vankiloissa on säästetty ja pelottavan moni on sitä mieltä että sinne voisi vain jonkun perusjannun laittaa. Muo pöyristyttää miten huolettomasti netissä ihmetellään että "Miten vaikeaa se muka voi olla?!". Apua!

No, mutta jos vaikka joku poliisikarhukin tekisi sitten rikoksia, niin me tarvitaan sitten se, joka pitää taas SEN hallinnassa. Että jotkut ei jotenkin tajua että keitä siellä vankilassa on.

Sama on meissä mielisairaissa. Että teidän huolet kuulostaa tosi vähäpätöisiltä. Teille ei ole jotenkin ihan valjennut se että mitäs sulle itsellesi käy siinä vaiheessa, kun tulee vähän "paha olla". Että mitä sen JÄLKEEN tapahtuu. Sen JÄLKEEN. Jotain olis varmaan tehtävä, jos alkaa poliisikarhutkin tuolle rettelöimään. Ihmisten ehdotuksia kuunnellessa en ole vakuuttunut, muo enemmänkin pelottaa enemmän.

Toisaalta mä myös ymmärrän sen että kun asiat on jo päin h*lvettiä, niin silloin tuntuu vapauttavalta pistää kaikki loputkin p*skaksi että mitä sitä enää mistään välittämään todellakaan.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

...No, mutta myös vankiloissa on säästetty ja pelottavan moni on sitä mieltä että sinne voisi vain jonkun perusjannun laittaa. Muo pöyristyttää miten huolettomasti netissä ihmetellään että "Miten vaikeaa se muka voi olla?!". Apua!

No, mutta jos vaikka joku poliisikarhukin tekisi sitten rikoksia, niin me tarvitaan sitten se, joka pitää taas SEN hallinnassa. Että jotkut ei jotenkin tajua että keitä siellä vankilassa on.

Sama on meissä mielisairaissa. Että teidän huolet kuulostaa tosi vähäpätöisiltä. Teille ei ole jotenkin ihan valjennut se että mitäs sulle itsellesi käy siinä vaiheessa, kun tulee vähän "paha olla". Että mitä sen JÄLKEEN tapahtuu. Sen JÄLKEEN. Jotain olis varmaan tehtävä, jos alkaa poliisikarhutkin tuolle rettelöimään. Ihmisten ehdotuksia kuunnellessa en ole vakuuttunut, muo enemmänkin pelottaa enemmän.

Toisaalta mä myös ymmärrän sen että kun asiat on jo päin h*lvettiä, niin silloin tuntuu vapauttavalta pistää kaikki loputkin p*skaksi että mitä sitä enää mistään välittämään todellakaan.

"jos vaikka joku poliisikarhukin tekisi sitten rikoksia, niin me tarvitaan sitten se, joka pitää taas SEN hallinnassa."

...Jotenkin jotkut ei tajua että vankiloissa on vähän vaikea ruveta silleen potkii pois sakkia, joista ei tykkää :/ Öö?

Että "Mä en haluu" fiilis ei taida siellä oikein auttaa. No, joku möhli, ja sitten aina syytetään sitä ettei ollut ohjeistettu. wow? No, onneksi mäkin voin aina syyttää muita kaikista virheistäni ja sanoa ettei mulle oltu kerrottu, koska jos totta puhutaan, niin aika vähän asioista on mulle kerrottu. Ihmisten vain oletetaan tietävän.

Ps. Mun mielestä oli hauska kuunnella Aarnio jäkätystä vankilaoloista. En tiedä oliko siinä ollenkaan mitään älylliseksi tarkoitettua, mutta se ainakin kuullosti sellaiselta ettei se tajunnut olevansa vankilassa. Hän kovin paheksui olosuhteita eikä mistään huokunut että hän ymmärtäisi siellä olevansa kärsimässä rangaistusta. Tai siis tajusihan se että hän siinä kärsii, muttei tajunnut että MIKSI hänelle oli näin tehty eikä sitä lopeteta.

• Anonyymi00012

"Orimattilan on turvattava asukkaansa yksityisellä vartioinnilla"

Eikö ne Odinjutut ollut just joku vastaava? Mikäs heille tuli? Pelkääkö ne, kun poliisi ei olekaan enää turvaamassa heidän turvaamistaan? :DDD Se on niin helppo olla rohkea, kun on jo varmistettu ettei toinen voi tehdä mitään.

Tiedättekö sen kliseen, kun kiusataan koiraa aidan takana ja sitten siinä aidassa onkin reikä.
      Ps. Tämä on ilmeisesti tosi yleistäkin että koirien päälle hyökkäilleen... kun ne on siis aidattuna. Moni on ihmetellyt että ihan normaaliksi luulemansakin ihmiset on saatu kiinni kiusaamasta hänen * koiriaan.

Mulla on jäänyt mieleen Anton Kuivasen kommentti. Se jo silloin säväytti ensimmäisen kerran kuullessani ja yhä näin ikuisuuksien jälkeen se tulee mulle mieleen. Hän ei kuulemma voi käydä baareissa, kun kaikki alkaa aina uhoo sille. Jännä ongelma, Saattoi olla myös ettei portsarit päästäneet sisään, kun... no, gröhäm. Ilmeisesti heidän alasvientikoulutuksessa oli ollut joku aukko. Nehän tekee siis vain työtään ja ihmisiä poistetaan, jotta yleinen järjestys säilyy <3

Järkkäreiden itsepuolustustaidot on vähän kuin yksi toinen hauska juttu netissä:
      "me: yes i speak that language
      me: no not that part"

• Anonyymi00013

"Nehän tekee siis vain työtään ja ihmisiä poistetaan, jotta yleinen järjestys säilyy <3"

...Josta taas vuorostaan aloin miettiä ettei naisille taida siellä olla mitään kivaa :/ jos baariin päästetään vain sellaisia tyyppejä, joilla portsarit pärjää. Ylipäätänsä portsarien omat mieltymykset (h*mo) vaikuttaa aika paljon siihen tarjontaan. Ei ihmekään siis ettei sillä ollut mulle koskaan mitään.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      142
      1630
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      151
      1103
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      70
      970
    4. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      330
      934
    5. Mistä arvasit,että kaivattusi on täällä?

😊
      Ikävä
      68
      753
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      733
    7. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      681
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      38
      644
    9. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      611
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      581
    Aihe