Nyt uusimpien tietojen mukaan Lappeenrannan Joutsenosta on löytynyt kuollut villisika. Sian ruumista kuljetetaan parhaillaan tarkempaan ruumiinavaukseen.
Jos löydät kuolleen sian niin älä mene lähemmäs. Poistu alueelta ja ilmoita viranomaisille. Pidä mielessä löytöpaikka jotta osaat kertoa viranomaisille sijainnit.
Jos kuulet puskasta rapinaa, muista että kyseessä ei todennäköisesti ole sika, mutta tätäkään vaihtoehtoa ei voi poissulkea.
VAROITUS - Sikarutto leviää
7
76
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Joutsenosta löydetyssä kuolleessa villisiassa ei ole sikaruttoa. Siitä tuli tieto ja se oli ylen sivulla.
- Anonyymi00002
Vaikka kyseisessä siassa ei ollutkaan sikaruttoa,niin minua ainakin häiritsee se vuosia kestänyt lepsuilu sikaruton leviämisen estämiseksi kotisuomeen.Eikö se villisika ole vieraslaji kuten vaikkapa koirasudet.Meillä ollaan huolissaan kurttulehtiruusun ja vaikkapa lupiinin leviämisestä,mutta tälle ei tunnuta mahtavan mitään.Nyt käydään näyttävästi toimimaan,vaikka työ olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten.Minun mielipiteeni on,että kaikki villisiat pitäisi metsästää pois luonnosta,kuten koirasudetkin.Tarhatut villisiat ovat sitten toinen ja aivan eri asia.Itärajalla on aita,mutta portit ovat olleet auki tähän asti.Toki aita on ollut vain osalla rajaa,mutta miksi siellä pitää olla portteja niin eläimille kuin tänne mahdollisille muille tunkeutujille.
- Anonyymi00003
Ruokavirastosta tulee asiantuntijat, opastamaan asiassa.
- Anonyymi00004
Tässä tulee käymään niin, moni pui kohta viljat ja saa hylsyt kun viljat tarkistetaan. Ei muuta kuin polttoon laitokselle. Sikaruttoa on pitkin Suomea ja yllätys on siinä, se on jo levinnyt. Tekeminen pitää nyt lopettaa, tekemällä lisää tuotantoa se leviää ja tappaa joka alan konkurssiin.
- Anonyymi00006UUSI
Persut sairastaa sikaruttoa kun kuuntelee niiden hourimisia.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Persut sairastaa sikaruttoa kun kuuntelee niiden hourimisia.
Vau, Persujen vika!
- Anonyymi00008UUSI
Ruokavirasto tiedottaa, että Kaakkois-Suomesta on löydetty 11 uutta afrikkalaisen sikaruton tautitapausta.
Tapauksista viisi on aiemmin määritellyn ydinalueen sisältä ja kuusi sen ulkopuolelta, mutta kuitenkin tartuntavyöhykkeeltä.
Uudet löydökset sijaitsevat pienellä alueella noin kilometrin päässä ydinalueen reunasta Miehikkälän ja Virolahden kuntien rajalla.
Ruokavirasto aikoo laajentaa ydinaluetta, jossa on tiukimmat rajoitukset. Marjastajia, sienestäjiä ja muita maastossa kulkijoita pyydetään välttämään liikkumista alueella jo ennen alueen tarkempaa määrittelyä ja karttakuvan julkaisua.
Kaikista kuolleena löydetyistä tai sairailta vaikuttavista villisioista pitää ilmoittaa kunnaneläinlääkärille, joka järjestää näytteenoton taudin varalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a456925- 56589
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o160573- 51555
Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä165535Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.232514Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.72477Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut20456Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta92445Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht187430