Olemme lähdössä matkalle ranskaan marseilleen ja olisin kiinnostunut siellä käyneiden kokemuksista, millainen paikka oli, oliko paljon nähtävää ja tekemistä. Kaikki vinkit ja info käy.
Onko marseillessa kävijöitä
7
936
Vastaukset
- Nimetön
meikan suosikkikaupunki !!
siella on kaikki. iso kaupunki, beach, vuoria, paljon historiaa, ihmiset on nimenomaan marseillesista.
paljon arabeja = hyvaa ruokaa.
miinusta on se etta katukusta on vaikeaa vongata naista, taitaa merseillesissa asua miehia enemman ? jos vaan tunnet paikallisia, niin tugge kotibileisiin, siella yleensa sitten jotain tapahtuu. - Sini-Lintu
Itse tunnen Ranskasta Pariisin, Nizzan, Montpellier'n, Bordeaux'n ja Marseillen. Näistä Marseille on minusta ehdottomasti vähiten kiinnostava.
Marseille ei ole samalla tavalla viehättävä kuin moni muu ranskalaiskaupunki. Kyllähän sielläkin saa aikansa kulumaan ja merellisyys viehättää, mutta en varsinaisesti innostu kaupungista. Esim Bordeaux'n vanha kaupunki on kauniimpi, kun taas Marseillessa vanha kaupunki on kunnostamatonta arabikorttelia ilman katukahviloita tai baareja. Montpellier taas on suloinen ja ilmapiiriltään lämpimin. Pariisia ja Nizzaa tuskin tarvii mainostaa.- t.i.ruskeepaa
Meinaan mennä opiskelemaan Ranskaan yliopistoon. Montpellier on päävaihtoehto sisäänpääsyn varmuuden ansiosta. Pariisi on toinen; itsestäänselvyys, mutta heikot sisäänpääsymahdollisuudet. Marseille olisi hyvä, koska se on niin iso; vähän niin kuin Paris. Tärkeää ovat meri, koko, sisäänpääsymahdollisuus ja kulttuuri.
Montpellier:
Meri (?)
Sisäänpääsy
Kulttuuri
Koko -
Paris
Meri -
Sisäänpääsy -
Kulttuuri
Koko
Marseille
Meri
Sisäänpääsy
Kulttuuri -
Koko - Sini-Lintu
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Meinaan mennä opiskelemaan Ranskaan yliopistoon. Montpellier on päävaihtoehto sisäänpääsyn varmuuden ansiosta. Pariisi on toinen; itsestäänselvyys, mutta heikot sisäänpääsymahdollisuudet. Marseille olisi hyvä, koska se on niin iso; vähän niin kuin Paris. Tärkeää ovat meri, koko, sisäänpääsymahdollisuus ja kulttuuri.
Montpellier:
Meri (?)
Sisäänpääsy
Kulttuuri
Koko -
Paris
Meri -
Sisäänpääsy -
Kulttuuri
Koko
Marseille
Meri
Sisäänpääsy
Kulttuuri -
KokoPariisin miinuksiin voit laittaa yleisen kalliin hintatason. Esimerkiksi matkustus- ja majoituskulut ovat varmaan kalliimmat.
Montpellier ei varsinaisesti ole meren rannalla. Matkaa on joku puolisen tuntia. Montpellierestä pääsee muuten kätevästi Barcelonaan junalla. Plussa sekin. :)
Ehkä kannattaa myös ottaa selvää koulutusohjelmien tasosta. Niissäkin lienee eroja. - t.i.ruskeepaa
Sini-Lintu kirjoitti:
Pariisin miinuksiin voit laittaa yleisen kalliin hintatason. Esimerkiksi matkustus- ja majoituskulut ovat varmaan kalliimmat.
Montpellier ei varsinaisesti ole meren rannalla. Matkaa on joku puolisen tuntia. Montpellierestä pääsee muuten kätevästi Barcelonaan junalla. Plussa sekin. :)
Ehkä kannattaa myös ottaa selvää koulutusohjelmien tasosta. Niissäkin lienee eroja.Pariisi olisi kyllä mielestäni paras paikka. Se on oikeaa Ranskaa, kun taas etelän kaupungit ovat niitä, joihin laitetaan maahanmuuttajat ja joissa kaikki on köyhempää. Ou ai-je raison? Suurin haasteeni on siis tulla hyväksytyksi Pariisin valikoivaan kakkosyliopistoon. Aion mennä ensi kesänä Ranskaan hakemaan moniin yliopistoihin, joista Montpellier on varavaihtoehtoni. Kiitos vinkistä, voisinkin sitten tutustua niihin kurssisisältöihinkin.
- kkiinnostunut
Muuten ympäri ranskan maata osoitteesta http://photos.pagesjaunes.fr/ ,jos muutkin ovat kiinnostuneet. Myös omasta mielenkiinnon kohteestani marseillesta löytyi paljon kuvia eri kadun kulmista yms.
Ja kiitos mielipiteistänne, kaikki kommentit ja mielipiteet ovat tervettulleita. Itse pääsen toteamaan marseillen ihanuuden tai kauhuuden 1,5 viikon päästä. Onko muuten kokemuksia Hotel De Rome Et Saint-pierre:stä, sinne kun olemme suuntaamassa?! Entä, onko vaivalloista päästä lentokentältä tuonne keskustaan, lentomme kun saapuu vasta joskus iltamyöhään...- Sini-Lintu
Bussi kulkee kentältä rautatieasemalla, joten eiköhän sillä pääse illallakin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579