Tapsa löytyi

Anonyymi-ap

Vietnamin mies löytyi Iltalehden Plus-liitteestä ja samat jutut kuin tälläkin palstalla.
https://ibb.co/XxSH58Mf Rahaakin jää säästöön 500 euroa kuussa.

29

163

Vastaukset 29

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"Helsinkiläinen Tapio Välikangas, 62, teki ratkaisun, josta moni suomalainen uskaltaa vain haaveilla. Nykyään hän pärjää loistavasti eläkkeellään, joka ei Suomessa riittäisi juuri mihinkään.

Hän kertoo, kuinka paljon eläminen maksaa maassa, jota on kuvailtu ”uudeksi Thaimaaksi”.

Välikangas pakkasi laukkunsa ja muutti Vietnamiin viettämään eläkepäiviään lämpöön.

Nyt hän asuu Vung Taun rantakaupungissa noin kahden tunnin päässä Ho Chi Minhin jättikaupungista.

Hän ei ole katunut siirtoa hetkeäkään.

– Halusin taloudellista riippumattomuutta ja lämpimään ilmastoon. Olen matkustanut paljon Aasiassa, muun muassa Thaimaassa ja Kiinassa, joten alue oli minulle jo ennestään tuttu, Välikangas kertoo.
      Elämä on sosiaalista, ja olut halpaa. Haastateltavan kuva

Suomesta hän saa kuukaudessa noin 1 500 euron nettoeläkkeen. Vietnamissa sillä elää hänen mukaansa erittäin hyvin.

– Vuokrani on noin 130–150 euroa kuukaudessa. Hintaan kuuluu myös siivous ja lakanat. Kaikki muu on myös paljon Suomea halvempaa, joten rahaa jää joka kuukausi säästöönkin, jopa 500 euroa.

Välikankaan mukaan samalla eläkkeellä Suomessa olisi huomattavasti vaikeampaa.

– Suomessa tulisin hädin tuskin toimeen.
      Vaivaton arki

Eläkeläisen arki Vietnamissa on Välikankaan mukaan helppoa. Päivät täyttyvät auringosta nauttimisesta, lenkkeilystä, kaupassa käynnistä, rannalla oleilusta ja ystävien tapaamisesta.

– Aina on jotain tekemistä. Täällä on paljon eläkeläisiä eri puolilta Eurooppaa ja kavereita löytyy Saksasta, Ranskasta, Britanniasta ja Suomestakin. Jos haluaa seuraa, sitä kyllä löytyy.

Noin miljoonan ihmisen Vung Taun kaupunki tunnetaan pitkistä hiekkarannoistaan, ja meren läheisyys on yksi syy siihen, miksi Välikangas viihtyy siellä niin hyvin.

Miehen asunto sijaitsee aivan Vung Taun keskustassa, jossa asuu paljon muitakin ulkomaalaisia.

– Täällä tutustuu ihmisiin nopeasti ja kaverit pyytävät helposti vaikka oluelle. Olut maksaa noin 50–60 senttiä.

Moni pohtii ulkomaille muuttaessaan terveydenhuoltoa, mutta Välikankaan mukaan paikallinen hoito on verrattavissa Suomen tasoon.

– Lääkärissä käyminen ei maksa paljon ja palvelu on todella hyvää. Jos jotain todella vakavaa tapahtuisi, Suomeen pääsee aina lentämällä"

• Anonyymi00002

Välikangas kertoo, että monet hänen tuttavistaan ovat muuttaneet Thaimaasta Vietnamiin, koska Thaimaassa elinkustannukset ovat nousseet.

– Täällä Vietnamissa saan samalla rahalla enemmän. Lisäksi maa kehittyy valtavaa vauhtia. Kaikki palvelut löytyvät, ja infrastruktuuri paranee koko ajan, hän kertoo.

Muuttopäätös herätti luonnollisesti myös keskustelua perheen kanssa. Välikankaan viisi lasta ovat kaikki aikuisia, jotka ymmärsivät hyvin hänen päätöksensä.

– Minulla ei ollut enää mitään sellaista, mikä olisi sitonut Suomeen. Lasteni elämä on siellä omilla raiteillaan ja olen heidän kanssaan edelleen yhteydessä. Tämä oli minun mahdollisuuteni tehdä vielä yksi iso ratkaisu elämässäni.

Suomeen Välikangas ei tällä hetkellä kaipaa.

– En oikeastaan tykkää enää edes käydä Suomessa. Täällä on hyvä sää, ihmiset ovat rentoja ja positiivisia eikä tarvitse jatkuvasti kohdata negatiivisuutta tai rasismia.

Välikangas korostaa, ettei ulkomaille muuttaminen sovi kaikille, mutta hänen mielestään moni pelkää turhaan. Englannilla ja maalaisjärjellä tulee toimeen.

– Pitää vain olla avoin uusille tavoille toimia. Täällä asiat hoidetaan joskus eri tavalla kuin Suomessa, mutta kun uskaltaa kysyä neuvoa, kaikki järjestyy. Minulle tämä on ollut elämäni paras päätös.

• UUSI

Vuokran lisäksi ainoa mainuttu hinta-asia on olutpullon hinta... Sekö on se tärkeä asia mitä olut maksaa, kun "normaalilla" ihmisellä on aika monta muntakin tähdellisempää menokohdetta kuin olut....

• Anonyymi00005
        UUSI
        santtu_1975X kirjoitti:

Vuokran lisäksi ainoa mainuttu hinta-asia on olutpullon hinta... Sekö on se tärkeä asia mitä olut maksaa, kun "normaalilla" ihmisellä on aika monta muntakin tähdellisempää menokohdetta kuin olut....

No ehkä siksi mainittu, koska suomalaiselle nyt kuitenkin tulee tästä esinerkistä paras käsitys hintatasosta. Juo itse tai ei.
        Koko kesän on lööpit huutanu kuinka paljon suomessa festareilla ja terdeillä olut tuoppi maksaa.
        Helppo suhteuttaa hintataso vertaamalla nyt esim. olut tuoppiin.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

No ehkä siksi mainittu, koska suomalaiselle nyt kuitenkin tulee tästä esinerkistä paras käsitys hintatasosta. Juo itse tai ei.
        Koko kesän on lööpit huutanu kuinka paljon suomessa festareilla ja terdeillä olut tuoppi maksaa.
        Helppo suhteuttaa hintataso vertaamalla nyt esim. olut tuoppiin.

Paras, paras käsitys?

Vain että niin on asia.

Oluttuoppi on yhdyssana ja esimerkki ei ole esinerkki, eikä erkki.

• Anonyymi00003

Tapsa näyttää 40 kiloa kevyemmältä ja 20 vuotta nuoremmalta kuin Pasanen, mutta muuten identtinen.

• Anonyymi00007
        UUSI

Molemmat matalan budjetin oloneuvoksia.
        Lempijuoma? -No tietenkin halvin, mielellään ilmainen.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Molemmat matalan budjetin oloneuvoksia.
        Lempijuoma? -No tietenkin halvin, mielellään ilmainen.

55555

• Anonyymi00008
      UUSI

Mainitulla henkilöllä on hallussaan korkeampi matematiikka. Joka kuukausi jää säästöön 500 euroa, mutta jokaisen kuukauden kolmannella viikolla se 500 euron säästö on kulutettu.
      En tiedä millä nimellä tuota 500 euron säästömallia tulisi kutsua, mutta säästö se ei ole.
      Olisiko se vaikka sitten nimellä "käyttöraha" tai "käteisvara", mutta säästö se ei ole.

• Anonyymi00009
      UUSI

Havaittavissa Tapsa kateutta, ei ollutkaan kyse NumBall vaikka niin arvottiin monta kertaa eikä edes Senssu.

Jos kaljan hinta on päävalinta asuin kohteen valinnassa lienee kysymys alkoholismista... moni eläkeläinen on hengissä sen takia että Suomessa siihen ei ole jokapäiväistä varaa.

Suurin ongelma taitaa kuitenkin olla sairauskulu vakuutukset, jotka nostaa todellisia asumiskuluja kohtuuttoman paljon.

• Anonyymi00010
        UUSI

Kirjoitin jo vuosia sitten tuosta tapsasta ihan sukunimelläkin, profiilinsa löytyi facesta ja höpötteli siellä jo silloin ihan joutavaa puutaheinää.

• Anonyymi00011
        UUSI

Yhdyssanavirheesi ja tuo ... tapasi kavaltavat sinut joka kerta.

Tapsakateus on täsmälleen yhtä harhainen käsite kuin Possokateus. Kummallakaan ei ole rahaa mihinkään muuhun kuin oleskeluun. Mutta paljon terveemmän ja nuoremman näköinen tuo Tapsa on kuvassa kuin Pasanen. Tapsa puheli samaan malliin ihan mitä sylki sattui suuhun tuomaan kuten että "Vung Tausta on kätevää matkustaa parissa tunnissa Pattayalle bussilla, jos haluaa".

Tapsa ei näytä kuvassa alkoholistilta, mutta Pasanen näyttää ja naamassaan ei kierrä toisinaan veri. Muistan tarinan jossa Tapsa mainosti Vietnamin ihanuutta ja säästöjä, kertoen käyvänsä parturissa ottamassa permanentin kahden viikon välein, niin ikävää kyllä tuohon hiusmäärään ei Pepe Willberg-kiharoita laitella. https://ibb.co/XxSH58Mf

Eikös tämä jermu esitellyt lohenmätiä kaviaarina kaupan tiskillä ja oli ostanut ihan uudet punaiset pikkupöksyt itselleen kertoillen kuinka siisti ja hyväntuoksuinen mies saa ilmaiseksi. Saa mitä saa.

• Anonyymi00012
      UUSI

2010 sinulla on alkoholin kanssa ongelmia, se muistuttaa sinua joka päivä, ei en käytä alkoholia lainkaan, jos ei kahta saunalonkeroa oteta huomioon, sinä 2010 juot paljon enemmän kuin minä koskaan.

• Anonyymi00014
        UUSI

Jos yhden kerran katsot rehellisesti näitä kuvia, niin millainen mielleyhtymä sinulle tulee siitä kuka juo liikaa ja kuka ei? Entä kumpi näistä miehistä lenkkeilee?
        Tämäkö: https://ibb.co/xSVKhkdt vaiko tämä? https://ibb.co/PvDBmTyP

Kumpi on saanut aurinkoa ja kumpi silavaa? Kumman vyötärölle on kertynyt tavaraa?
        Toinen on häissä ja toinen onnettomuuspaikkaa kuvaamassa.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Jos yhden kerran katsot rehellisesti näitä kuvia, niin millainen mielleyhtymä sinulle tulee siitä kuka juo liikaa ja kuka ei? Entä kumpi näistä miehistä lenkkeilee?
        Tämäkö: https://ibb.co/xSVKhkdt vaiko tämä? https://ibb.co/PvDBmTyP

Kumpi on saanut aurinkoa ja kumpi silavaa? Kumman vyötärölle on kertynyt tavaraa?
        Toinen on häissä ja toinen onnettomuuspaikkaa kuvaamassa.

Poistin tuon Kympin kuvan koska hän ei ole sitä itse tänne postittanut. Tuo toinen kuva on Pasasen itsensä tänne postittama.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Poistin tuon Kympin kuvan koska hän ei ole sitä itse tänne postittanut. Tuo toinen kuva on Pasasen itsensä tänne postittama.

Voisitko Kympin pakarapoikana laittaa Kympin kuvan sijaan oman kuvasi puskaruuuuuunkkari?

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kyllä täytyy sanoa että jos Possondertaalin ihminen alkaa vertailemaan meidän ulkomuotoja alkoholistinmetsästys mielessään, niin ollaan kuitenkin varsin kaukana toisistamme.

Olen uhrannut tuolle liikunnalle ja joskus jopa urheilulle niin paljon elämästäni, että ihan en kyllä ota tässä matsissa hopeaa Possolta, vaan tarvittaisiin joku muu nyt haastajaksi.

Se miten paljon olen urheiluharrastuksilta saanut, sen arvo on korvaamaton ja elämä olisi mennyt aivan toisin, jos olisi jäänyt lajit harjoittamatta.

Sieltä on tullut hyvän olon ja kunnon lisäksi endorfiineja ja dopamiinia luonnollisesti, sieltä on tullut hyvät yöunet, hyvät ruokahalut ja toimiva kroppa.

Se on antanut energian jolla on jaksanut lasten kanssa puuhastella ja saanut naiset pidettyä punkassa tyytyväisinä. Onhan siinä puuhassa sivussa se omakin ilo.

Urheilun parissa on saanut tutustua mahtaviin ihmisiin, löytänyt kavereita jotka on verrattavissa armeijakavereihin, sillä yhteiset jutut hitsaa ihmisiä yhteen ja tulee seurattua toisten tarinaa että miten menee mitä kuuluu.

Sosiaaliset kuviot on se paras juttu ja se onnistumisen ilo kun kehittyy ja saa itseään balanssiin. Kolotukset ja ajoittaiset heikotukset kuuluu asiaan ja niitä pitää osata hallita kokemuksella ja korjata tilanne.

En olisi välttämättä koskaan tullut Thaimaahan edes turistina, ilman sitä että Mustoset toi Muay Thain Lahteen.

Se osui juuri kohdalleen ja varmaa on että täällä en olisi eikä olisi tätä perhettäkään ilman tuota lehti-imoitusta Etelä-Suomen Sanomissa.

Seurakaverien menestykset on nostaneet vedet silmiin, vaikken heitä olisi koskaan livenä edes tavannut. Niitä löytyy sekä Suomesta että Thaimaasta. Useita maailmanmestareita sarjoissaan, miehiä ja naisia, tyttöjä ja poikia.

Alkoholista puheen ollen niin tänä vuonna olen ollut yhden kerran kännissä. Yksikään lenkki ei ole jäänyt pois viinan vuoksi. Nyt piti laittaa ohjelma uusiksi kun lykkääntyi se Pattaya maraton.

Mutta tämä ei todellakaan ole vakavaa vaan vain sitä ettei suostu ihan vielä vanhenemaan eikä heikkopeikoksi, kun on koko ikänsä panostanut fysiikkaan.

Tässä on paikka, jossa Posso ei ole koskaan käynyt, vaikka se sijaitsi vain noin 20km päässä Hua Hinin kotoaan. https://ibb.co/hxQNTbqk

Ai mistäkö tiedän? No siitä että tuonne on jyrkät ja korkeat rappuset. Liian vaaralliset punkerolle.

2010

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Kyllä täytyy sanoa että jos Possondertaalin ihminen alkaa vertailemaan meidän ulkomuotoja alkoholistinmetsästys mielessään, niin ollaan kuitenkin varsin kaukana toisistamme.

Olen uhrannut tuolle liikunnalle ja joskus jopa urheilulle niin paljon elämästäni, että ihan en kyllä ota tässä matsissa hopeaa Possolta, vaan tarvittaisiin joku muu nyt haastajaksi.

Se miten paljon olen urheiluharrastuksilta saanut, sen arvo on korvaamaton ja elämä olisi mennyt aivan toisin, jos olisi jäänyt lajit harjoittamatta.

Sieltä on tullut hyvän olon ja kunnon lisäksi endorfiineja ja dopamiinia luonnollisesti, sieltä on tullut hyvät yöunet, hyvät ruokahalut ja toimiva kroppa.

Se on antanut energian jolla on jaksanut lasten kanssa puuhastella ja saanut naiset pidettyä punkassa tyytyväisinä. Onhan siinä puuhassa sivussa se omakin ilo.

Urheilun parissa on saanut tutustua mahtaviin ihmisiin, löytänyt kavereita jotka on verrattavissa armeijakavereihin, sillä yhteiset jutut hitsaa ihmisiä yhteen ja tulee seurattua toisten tarinaa että miten menee mitä kuuluu.

Sosiaaliset kuviot on se paras juttu ja se onnistumisen ilo kun kehittyy ja saa itseään balanssiin. Kolotukset ja ajoittaiset heikotukset kuuluu asiaan ja niitä pitää osata hallita kokemuksella ja korjata tilanne.

En olisi välttämättä koskaan tullut Thaimaahan edes turistina, ilman sitä että Mustoset toi Muay Thain Lahteen.

Se osui juuri kohdalleen ja varmaa on että täällä en olisi eikä olisi tätä perhettäkään ilman tuota lehti-imoitusta Etelä-Suomen Sanomissa.

Seurakaverien menestykset on nostaneet vedet silmiin, vaikken heitä olisi koskaan livenä edes tavannut. Niitä löytyy sekä Suomesta että Thaimaasta. Useita maailmanmestareita sarjoissaan, miehiä ja naisia, tyttöjä ja poikia.

Alkoholista puheen ollen niin tänä vuonna olen ollut yhden kerran kännissä. Yksikään lenkki ei ole jäänyt pois viinan vuoksi. Nyt piti laittaa ohjelma uusiksi kun lykkääntyi se Pattaya maraton.

Mutta tämä ei todellakaan ole vakavaa vaan vain sitä ettei suostu ihan vielä vanhenemaan eikä heikkopeikoksi, kun on koko ikänsä panostanut fysiikkaan.

Tässä on paikka, jossa Posso ei ole koskaan käynyt, vaikka se sijaitsi vain noin 20km päässä Hua Hinin kotoaan. https://ibb.co/hxQNTbqk

Ai mistäkö tiedän? No siitä että tuonne on jyrkät ja korkeat rappuset. Liian vaaralliset punkerolle.

2010

Juu eihän tässä puheltu sinun liikunnastasi vaan siitä että vetoat vähän joka asiassa ns. juopotteluuni, tälle on syynsä, tunnen muutaman jolla on ongelmia alkoholin kanssa, heidän ajatuksia se selvästi ohjaa, minä en ole vuosiin juonut muutakuin saunalonkerot, kaljat jätin pois pari kuukautta sitten kun alkoivat maistumaan paskalle.

Kaikki terveyteeni liittyvät ongelmat on korjattu, sydän ei enää temppuile kuin harvoin se vaati sinne neljä stenttiä, tulehdusarvot on normaalit, hammaskalusto on korjattu, osatekarit jotka maksoivat tuhansia euroja, kela kustansi, minä maksoin vain pienen omavastuun...

Oletko koskaan miettinyt syytä tuohon pakonomaiseen kuntoiluusi, onko syynä kuoleman pelko, aikaisemmat valinnat elämässä, vai vain jokin addektion siirtyminen paikasta toiseen,

sitten vielä nämä kymmenien tuhansien lääkehankinnat, ne menee myös kelan piikkiin vielä vuosia, jo eivät maksa silloin hus ne maksaa, käytännössä ne nytkin jotenkin sumpitaan kelan ja husin kesken.

Nyt ei ainakaan terveyteni puolesta ole mitään esteitä muuttaa vaikka takaisin thaimaahan ainakaan 10 vuoteen ei ole mitään remppoja tulossa, mutta mahdottomaksi se on lääkehoidon hinnan takia, olin yhtydessä
        thaimaassa minua hoitaneeseen lääkäriin, hän ei edes tiennyt tuosta lääkkeestä mitään, olin hänen asiakas siellä 10 vuotta, tai koko hua hinissä olo ajan, sisätaudit erikoislääkäri kardiologia, reumatoidi, joten matkat sinne tehdään korkeintaan turistina..

Kaikki sairauskulut näinä kahtena vuotena on ollut noinn 4000 euroa, thaimaassa arvio olisi ollut 30.000 - 50.000 euroa, sain melkoisen tuoton lentolipulle vaikka maksoin vaimonikin lipun ja 10 isoa matkalaukkua tavaraa suomeen.... lisäksi hoidon laatu pesee 4-0 bangkok hospital sairaalan hoidon, ja tuo hus labran valmistamaa lääkettä ei ole tuossa sairaalassa, niillä ei ole labraa lääkeiden valmistukseen.

Joten sellaista tänään, yritä edes esittää tervettä aikuista miestä, ei kaikkea pelkäävää murkkuikäistä pentua.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Juu eihän tässä puheltu sinun liikunnastasi vaan siitä että vetoat vähän joka asiassa ns. juopotteluuni, tälle on syynsä, tunnen muutaman jolla on ongelmia alkoholin kanssa, heidän ajatuksia se selvästi ohjaa, minä en ole vuosiin juonut muutakuin saunalonkerot, kaljat jätin pois pari kuukautta sitten kun alkoivat maistumaan paskalle.

Kaikki terveyteeni liittyvät ongelmat on korjattu, sydän ei enää temppuile kuin harvoin se vaati sinne neljä stenttiä, tulehdusarvot on normaalit, hammaskalusto on korjattu, osatekarit jotka maksoivat tuhansia euroja, kela kustansi, minä maksoin vain pienen omavastuun...

Oletko koskaan miettinyt syytä tuohon pakonomaiseen kuntoiluusi, onko syynä kuoleman pelko, aikaisemmat valinnat elämässä, vai vain jokin addektion siirtyminen paikasta toiseen,

sitten vielä nämä kymmenien tuhansien lääkehankinnat, ne menee myös kelan piikkiin vielä vuosia, jo eivät maksa silloin hus ne maksaa, käytännössä ne nytkin jotenkin sumpitaan kelan ja husin kesken.

Nyt ei ainakaan terveyteni puolesta ole mitään esteitä muuttaa vaikka takaisin thaimaahan ainakaan 10 vuoteen ei ole mitään remppoja tulossa, mutta mahdottomaksi se on lääkehoidon hinnan takia, olin yhtydessä
        thaimaassa minua hoitaneeseen lääkäriin, hän ei edes tiennyt tuosta lääkkeestä mitään, olin hänen asiakas siellä 10 vuotta, tai koko hua hinissä olo ajan, sisätaudit erikoislääkäri kardiologia, reumatoidi, joten matkat sinne tehdään korkeintaan turistina..

Kaikki sairauskulut näinä kahtena vuotena on ollut noinn 4000 euroa, thaimaassa arvio olisi ollut 30.000 - 50.000 euroa, sain melkoisen tuoton lentolipulle vaikka maksoin vaimonikin lipun ja 10 isoa matkalaukkua tavaraa suomeen.... lisäksi hoidon laatu pesee 4-0 bangkok hospital sairaalan hoidon, ja tuo hus labran valmistamaa lääkettä ei ole tuossa sairaalassa, niillä ei ole labraa lääkeiden valmistukseen.

Joten sellaista tänään, yritä edes esittää tervettä aikuista miestä, ei kaikkea pelkäävää murkkuikäistä pentua.

Mutta olet kuitenkin jonkin verran petrannut tasoa, uskot jo ilmeisesti että minä ja senssu emme ole sama henkilö, se on vaikeaa muuttaa kantaa kun kovasti uskoo johonkin, vaikka siihen että pattaya paratiisi ja thaimaa on maailman paras maa... 555555

Tosin näin taisin kertoa tuhat ja kymmenen kertaa, mutta sinä vaan jauhoit yksikkö kaksikosta, sinulla vaan nämä loogiset päätelmät on täysin pielessä, jatkuvasti, mikähän senkin aiheuttaa...

• Anonyymi00022
        UUSI

Jaahas ja nyt on punkero Posson saunaoluet muuttuneet saunalonkeroiksi, pä pä pätkiikö muisti, ja vieläkös se vahva-Toro maittaa 55555

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jaahas ja nyt on punkero Posson saunaoluet muuttuneet saunalonkeroiksi, pä pä pätkiikö muisti, ja vieläkös se vahva-Toro maittaa 55555

Taas sotket useita kirjoittajia toisiinsa, en pidä viineistä, mikä on Toro en ole kuullutkaan, faustino viiniä joskus join vuosia sitten muutaman pullon.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kerroit maksaneesi 10 matkalaukku, viime viikolla kerroit tuoneesi ne lentopisteillä. Mitähä mahtoi olla 10 matkalaukussa, second hant shortseja sekä t paitoja kokoa puolijoukkueteltta.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Posso ON kunnossa, voin vakuuttaa...

https://www.youtube.com/watch?v=QDa3dqgOFQg

... aivan varmasti.

• Anonyymi00016
      UUSI

Tapsa pyöritteli rakkaita usean vuoden eikä rakkaat oivalla sitä vieläkään.

• Anonyymi00019
        UUSI

Taatusti pyöritteli! 8)

2010

PS: Oh My Buddha mitä juttuja.

• Anonyymi00027
      UUSI

Mitäs mieltä herrasväki Pasanen ja Senssu ovat tästä Tapsasta? Onko tasokasta ja laadukasta elämää poikamiehenä 1500 euron eläkkeellä Vung Taussa Vietnamissa?
      Harrastuksenaan käydä oluella ja muuta ei ole ilmennyt.
      Onkos tämä Vietnam herrojen mielestä huonompi vai parempi vaihtoehto kehitysmaaksi ja pienet perustelut sille?

• UUSI

Ai että taas pitäisi idiootille vastata että saa pärrätä, no vastataan.

Toroa on tarjolla viikonlopun ruokailuissa.

Toiset muistaa ja kovasti kaverustunut armeijakaveriansa kanssa, minä muistan vain muutaman nimen.

Tapsa kiusoitteli rakkaiden kanssa ja sai aikaiseksi tuhansia rakkaiden sanoja, eikös se nyt ole hieman pyörittelyä ja nyt palstalla aiheena ties kuinka kauan jopa kaljatuopin takia.

Kyllä urheilu ja liikunta on hyvä asia mutta liika on liikaa ja silloin sana on addikti.

Sama juttu muissa lukuisissa asioissa joita ilmenee tällä palstalla .... samaa, samaa ja samaa.

• Anonyymi00028
        UUSI

Kun kauniisti kysytään niin vastaan minäkin, on ja ei ole, en tiedä paljonko on vietnamin keskipalkka mutta olettavasti pienempi kuin thaimaassa, silloin 1500 euron eläkkeellä pitäsi pärjätä erinomaisesti, jos saa samat edut kuin kansalainen, mutta yleensä ei saa, vaan suurin osa terveyskuluista menee joko vakuutuksiin tai suoraan hoitavalle tasolle, eikä se ole halpaa edes vietnamissa, Tapsa on lähes varmasti tk-eläkkeellä, jonka taso on kohtuullinen, siinä on turha kuvitella saavansa tk-vakuutusta, suomesta ei myönnetä tk-eläkkeitä perusteetta, joten jos jotain sattuu sairalaan voidaan tarvita 20.000 tai enemmän massia, ja mistä ne otat, mutta aina voit palata suomeen hoitoa saamaan, tosin se ei ole ihan yksinkertaista.

• Anonyymi00029
        UUSI
        SENSSU kirjoitti:

Ai että taas pitäisi idiootille vastata että saa pärrätä, no vastataan.

Toroa on tarjolla viikonlopun ruokailuissa.

Toiset muistaa ja kovasti kaverustunut armeijakaveriansa kanssa, minä muistan vain muutaman nimen.

Tapsa kiusoitteli rakkaiden kanssa ja sai aikaiseksi tuhansia rakkaiden sanoja, eikös se nyt ole hieman pyörittelyä ja nyt palstalla aiheena ties kuinka kauan jopa kaljatuopin takia.

Kyllä urheilu ja liikunta on hyvä asia mutta liika on liikaa ja silloin sana on addikti.

Sama juttu muissa lukuisissa asioissa joita ilmenee tällä palstalla .... samaa, samaa ja samaa.

"Tapsa kiusoitteli rakkaiden kanssa ja sai aikaiseksi tuhansia rakkaiden sanoja"

Senssu alkoi nyt siis edustamaan Tapsaa, joka on täysin identtinen valtakunnanidiootti joka ei osaa pyöritellä edes kaurapuuroa. Tämä Tapsa on täysin identtinen Senssun ja Pasasen kanssa, jotka mainostaa ilmaista elämää jossa ei tehdä mitään eikä käydä missään, mutta puhutaan teoriassa kuinka halpaa on käydä parturissa, mutta eivät käy edes siellä.

Jo aiemmin kun sekä Senssuna että Pasasena puolusteli Tapsan sekavia juttuja. Tapsahan paljastui mielikuvitusmatkailijaksi, joka oli leikkaa-liimaa-askartele -tyylillä ottanut valokuvia hotellin mainoksesta ja jonka rantatiekuvat olivat kuvakaappauksia Googlen Street Viewista ja kaupungin matkailumainoksesta rajattuja.

Tapsa on 99% feikki ja kusettanut nyt Iltalehteä. Siitä hauska hommeli että sekä Pasasella että Tapsalla on kirpputorimenneisyys, joita he molemmat ovat mainostaneet oikein bisnenksinä. Jokainen euro on tuolla kaksikolla tiukassa.

Tapsa sanoo: "Olen matkustanut paljon Aasiassa, muun muassa Thaimaassa ja Kiinassa, joten alue oli minulle jo ennestään tuttu"

Ihan oikeasti ei kukaan voi olla noin idiootti että kertoo "Aasian olevan ennestään tuttu alue", varsinkin kun tuo satusetä on käynyt muutaman viikon lomalla parissa kolmessa turistikohteessa ja istunut typerä kestovirne naamallaan halvimmassa kaljakuppilassa mitä löytyy ja sieltä on otettu ainoat matkakuvansa.
        Facesivuillaan kertoo olevansa "digitaalisen sisällön tuottaja" ja julkaisee toisten videoita ja mainoksia Vung Tausta, vailla mitään omaa.
        Hävettää näiden pellejen puolesta.

Mutta aina pitää jotakin hyvää sanoa myös, niin tällä Tapsalla on hampaat ja Tapsa on siisti mies, joka tosin tekee hänestä puppelipoikamaisen.
        Kolme rumaa teroa: Tapsa, Senssu ja Pasanen. Kellään ei ole naista muuta kuin unelmissaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 134
      1642
    2. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      205
      1051
    3. Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.

Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      731
    4. Olen Aito Narsisti

Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.
      Sinkut
      251
      578
    5. 31
      520
    6. Mara puhuu narsuista

Eikö toi ämmä itse ole suurin sellainen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      509
    7. Outo liikkuja

Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut
      Ähtäri
      11
      484
    8. PÄIVÄN KYSYMYS

Haluatko SINÄ afkaani-muslimin ministeriksi?
      Kajaani
      186
      472
    9. Onko tämä meidän yhteys

Vähän liian vaikeaa? Joskus voimakkaatkaan tunteet ei riitä.
      Ikävä
      41
      446
    10. Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä

Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen
      Puolanka
      18
      423
    Aihe