äijälä

äijä

Hei !

Millaista seutua Äijälä on ? Olen sinne suunnitellut muuttoa. Eikös sinne lähettyville rantaan ole suunnitteilla jotain uutta rakennusaluetta.

14

4626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on Sumiaisissa

      ja kylttien mukaan jopa maalaiskunnan Väinölässä. Todellinen Äijälä sijaitsee Äijälänjoen kaupungin puoleisella suulla Viherlandian laiturin ympäristössä. Luonnonläheinen paikka toistaiseksi mutta ei enää asuntorakentamisen jälkeen. Vierellä muhii turvevoimalan säteilyä aiheuttava tuhkapommi joka vuorataan puolimetrisellä savikerroksella ja perustetaan parkkipaikka sen päälle. Itse en ostaisi kyseiseltä uudelta asuinalueelta asuntoa juuri voimalan läheisyyden ja uuden voimalan laajennussuunnitelman vuoksi. Koulu on Pohjanlammella asti koska Jokivarsi lopetetaan. Maalaiskunnan puolelle ei ole asiaa koska yhteistyötä ei käytännössä ole koska kunnan koulut ovat homeessa ja paikat ovat ääriään myötä täynnä. Muuta Muurameen, tai Laukaaseen- siellä on tilaa.

      • Rahanhimo

        Itsekään en muuttaisi turvevoimalan lähettyville, puolestani sen saisi purkaa rumentamasta kaupunkia ja saastuttamasta sitä. Pitkä piippu levittää sontaa koko kaupungin alueelle. Ennemmin ostaisivat osuuden ydinvoimalasta.

        Kysyjä varmaan kuitenkin tarkoitti sitä maalaiskunnan Väinölää koska asuntoja myydään äijäläntien varrelta maalaiskunnan puolelta, siinä on koulut ja muut vieressä.

        Kaupungin puolelta siitä ei tosiaan kannata ostaa koska kaikki palvelut on keskustassa asti, siitä on jotain kuusi kilometriä autolla ja varmaan päälle neljä kävellen.


      • sormi pois
        Rahanhimo kirjoitti:

        Itsekään en muuttaisi turvevoimalan lähettyville, puolestani sen saisi purkaa rumentamasta kaupunkia ja saastuttamasta sitä. Pitkä piippu levittää sontaa koko kaupungin alueelle. Ennemmin ostaisivat osuuden ydinvoimalasta.

        Kysyjä varmaan kuitenkin tarkoitti sitä maalaiskunnan Väinölää koska asuntoja myydään äijäläntien varrelta maalaiskunnan puolelta, siinä on koulut ja muut vieressä.

        Kaupungin puolelta siitä ei tosiaan kannata ostaa koska kaikki palvelut on keskustassa asti, siitä on jotain kuusi kilometriä autolla ja varmaan päälle neljä kävellen.

        Äijälästä. Kuusi kilsaa keskustaan autolla on 2 km liioittelua. Otanpa esimerkiksi Nenäniemen tai Ristikiven. Järkyttävän pitkä matka keskustaan - aivan sama kuin asuisit jossain perähikiällä- kuten Kaakkolampi. Taksikyyti vähintään 20 € riippuen vuorokaudenajasta. Olevinaan ns. parempaa asuinaluetta- kysyn missä muussa suhteessa kuin kustannuksissa ?


      • Anonyymi

        Milloin Rauhalahden voimalaitos suljetaan lopullisesti??


      • Anonyymi

        Laukaaseen heh heh 😂 🤣 Ei kukaan vähänkään järjen omaava sinne tuppukylään


    • Anonyymi

      Täällä äijäläntien rivarissa asuu mies munaton joka kyttää kadunreunan autoja ja laittelee lappuja lasiin joku reppana nyhverö sääliksi käy

      • Anonyymi

        Kannattaisi vedellä avaimenperällä autonjen kylkiin pitkiä jälkiä, niin oppisivat pysäköimään.


    • Äijälässä on äijä meiningi.

      • Anonyymi

        Nokkaan se saa kun kiinni jää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokkaan se saa kun kiinni jää

        Joku äitinsä nussia ei kannata nähdä vaivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku äitinsä nussia ei kannata nähdä vaivaa

        vieläkös ks toimittaja/niin kaunis puolisonsa kännissä tappele öisin ja häiritsee naapureita äijäläntien päässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vieläkös ks toimittaja/niin kaunis puolisonsa kännissä tappele öisin ja häiritsee naapureita äijäläntien päässä

        kyllä edelleen ja yö aikaan päivällä ei kuulu mitään ja verhot kiinni 24/7 jos saakin pataan kesken päivån ei kukaan näe


    • Anonyymi

      Minä en voisi kuvitellakaan asuvani Jyväskylän keskustassa, sieltä on liian pitkä matka Vaajakoskella.

    • Anonyymi

      Voimalan juurella ei luulisi kenenkään haluavan asua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe