U Krize+hintataso??Prahassa

ekakertalainen

U Krize hintataso??

onko kokemuksia hotelli Ukirzestä Prahassa? onko sijainti ok suhteessa nähtävyyksiin, löytyykö ruokapaikkoja lähelta jne? vai olisko joku muu hotelli suositeltavampi?
entä Prahan hintataso, minkä verran rahaa 4 pv reissulle kannattais varata??

14

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ode

      Hotellin sijainti on ihan huippu ja muutamia kokemuksia kuulleena ihan ok muutenkin. Periaatteessa kävelymatkan päässä keskustasta, mutta ehkä sitä lomalla ratikallakin kannattaa ajella. Ainakin välillä kulkua nopeauttaakseen.

    • arest

      Kaksi kertaa olen käynyt Prahassa ja molemmilla kerroilla oltiin U Krize hotellissa. Hyvä hotelli, pienellä puolella ja nopeasti kävelee vanhalle puolelle tai linnakaupunkiin. Todella hyvä (ja halpa) ruokapaikka on lähistöllä Arest-ravintola joka on Petrinska-kadulla. Siellä käy paikalliset syömässäkin. Kokeile esim. lounaaksi leipä-glulassi keittoa (hinta noin 1,5 euroa olut 0,5 euroa). Olut maksaa sellaiset 20-30 korunaa paikasta riippuen, tosin jossain taisi olla jopa 90 korunaa.

      • lähtijä

        voisitko vielä hieman kuvailla hotellia, ja millaisella paikalla on? kuinka pitkä matka ns keskustaan, ruokapaikkoja ja olut tupia lähellä, talletusmahdollsiuus hotellissa, tarviiko ratikalla liikkua- kuinka pitkä matka kävellen keskustaan?
        kiinnostaa kovasti jos joku jaksaa ja viitsii vastata- kiitos! netistä olen kuvia katsellut jo hotellista ja tietty ok matkojen esitteestä , sieltä kun varattiin ja lähtö syyskuun vikalla viikolla.


      • Arest
        lähtijä kirjoitti:

        voisitko vielä hieman kuvailla hotellia, ja millaisella paikalla on? kuinka pitkä matka ns keskustaan, ruokapaikkoja ja olut tupia lähellä, talletusmahdollsiuus hotellissa, tarviiko ratikalla liikkua- kuinka pitkä matka kävellen keskustaan?
        kiinnostaa kovasti jos joku jaksaa ja viitsii vastata- kiitos! netistä olen kuvia katsellut jo hotellista ja tietty ok matkojen esitteestä , sieltä kun varattiin ja lähtö syyskuun vikalla viikolla.

        Hotelli on vilkkaan kadun varrella, ja toisella puolella kohoaa Petrinin (?) puisto. Toisella puolella (kohti Kaarlen siltaa) on mukava puisto mistä kannnattaa kävellä kaupungille. Hotellin huoneet ovat erikokoisia, mutta ihan mukavia. Huoneissa on talletuslokerot. Itse lähdimme aamulla klo 8 ja tulimme takaisin hotelliin joskus 22-23 aikoihin, joten emme siis viettäneet hotellissa paljoakaan aikaa.

        Keskustaan ei ole kuin 10-15 minuutin kävelymatka ja ainakin itse en käyttänyt ratikkaa tms. vaan aina kävelimme eri reittejä kaupungille. Hyvät kengät kannattaa ottaa mukaan!

        Ruokapaikkoja on paljon, jokaisen budjettiin sopivia. Itse suosimme oluttupia ja pieniä kellariravintolointa, joissa myös paikalliset kävivät syömässä. Kannattaa hankkia Mondon kustantama Praha-kirja tai Janne Aholan kirjoittama Praha ja Tsekinmaa kirja. Molemmat erittäin hyviä suomaisten tekemiä Praha-kirjoja.


      • raha

        Hei,

        raha siellä on suomeksi kruunu eikä koruna!!!

        Kirjoitit:
        "Todella hyvä (ja halpa) ruokapaikka on lähistöllä Arest-ravintola joka on Petrinska-kadulla. Siellä käy paikalliset syömässäkin."

        Kysyisin!!!!, mitä muuta ne paikalliset siellä käyvät tekemässä?


      • Koruna
        raha kirjoitti:

        Hei,

        raha siellä on suomeksi kruunu eikä koruna!!!

        Kirjoitit:
        "Todella hyvä (ja halpa) ruokapaikka on lähistöllä Arest-ravintola joka on Petrinska-kadulla. Siellä käy paikalliset syömässäkin."

        Kysyisin!!!!, mitä muuta ne paikalliset siellä käyvät tekemässä?

        Miksi käytät virkkeissäsi useaa huutomerkkiä? Miksi käytät huutomerkkiä ennen pilkkua? Miksi puutut epäoleellisuuksiin? Ja se on muuten koruna, kysy keneltä tahansa tsekiltä.


      • Arest
        raha kirjoitti:

        Hei,

        raha siellä on suomeksi kruunu eikä koruna!!!

        Kirjoitit:
        "Todella hyvä (ja halpa) ruokapaikka on lähistöllä Arest-ravintola joka on Petrinska-kadulla. Siellä käy paikalliset syömässäkin."

        Kysyisin!!!!, mitä muuta ne paikalliset siellä käyvät tekemässä?

        Paikalliset käy tietysti viettämässä iltaa ja juomassa olutta ('yläkerrassa'). Mielestäni se kertoo paikasta paljon jos paikalliset käyvät myös syömässä, eikä vaan juomassa olutta. Olutkin on Arestissa halpaa.

        Kyllä se rahayksikkö on Tsekin koruna. Katso vaikkapa Suomen Pankin valuuttakurssit sivuilta.


      • vai muuta
        Koruna kirjoitti:

        Miksi käytät virkkeissäsi useaa huutomerkkiä? Miksi käytät huutomerkkiä ennen pilkkua? Miksi puutut epäoleellisuuksiin? Ja se on muuten koruna, kysy keneltä tahansa tsekiltä.

        Olisi viisainta käyttää joko tshekinkielisiä tai suomenkielisiä termejä, eikä molempia.

        Tsekkiläiset käyttävät valuutastaan sanaa "koruna" eikä "kruunu", koska he eivät puhu mitä todennäköisimmin puhu suomea. Suomen pankissa puhutaan "kruunusta", jos jossain kohtaa siellä on sana "koruna", kyseessä on virhe. Otappa käteen tsekki-suomi sanakirja, ja katso sieltä mitä koruna tarkoittaa.

        Miksiköhän Tsekinmaan valuutta olisi poikkeus, jos muidenkin maiden valuutoista puhuttaessa suomen kielessä käytetään suomenkielistä muotoa? Onhan Ruotsin, Norjan, Viron jne. kruunuillakin omankieliset nimet, mutta Suomessa ne kaikesta huolimatta ovat kruunuja.


      • Prahalainen
        Arest kirjoitti:

        Paikalliset käy tietysti viettämässä iltaa ja juomassa olutta ('yläkerrassa'). Mielestäni se kertoo paikasta paljon jos paikalliset käyvät myös syömässä, eikä vaan juomassa olutta. Olutkin on Arestissa halpaa.

        Kyllä se rahayksikkö on Tsekin koruna. Katso vaikkapa Suomen Pankin valuuttakurssit sivuilta.

        ... eikä se olisi ihan ensimmäistä kertaa ...
        (onko muuten SP joku tosik korkeasti arvostettu kielihuoltolaitos???)))

        Sanakirja sanoopi:
        -----------
        kruunu 1
        4. rahasta.
        a. eräiden maiden rahayksikkö. Ruotsin, Tanskan kruunu.
        -----------

        joten selkokielellä:

        Tšekin tasavallan raha on tšekiksi KORUNA ja se tarkoittaa ihan kruunua, jonka kuninkaat ja kuningattaret pitävät joskus päässään.
        Suomeksi Tšekin tasavallan raha on vastaavasti KRUUNU ja se tarkoittaa ihan korunaa, jonka kuninkaat ja kuningattaret pitävät joskus päässään.
        Kuten jo moni tässä ehti jo ihan oikein tuoda esille - myös Ruotsin, Norjan, Islannin, Tanskan, Viron ja Slovakian raha Tšekin kruunun lisäksi ovat suomeksi KRUUNUJA eikä mitään muuta!!!
        p.s. suomalaisittain korunaahan on helppo lausua, mutteihän tarvitse ruveta todistamaan, että ollaan tosi kansainvälisiä, kun osataan lausua vieraskielisiä sanoja oman kielen laadun kustannuksella


      • Koruna
        Prahalainen kirjoitti:

        ... eikä se olisi ihan ensimmäistä kertaa ...
        (onko muuten SP joku tosik korkeasti arvostettu kielihuoltolaitos???)))

        Sanakirja sanoopi:
        -----------
        kruunu 1
        4. rahasta.
        a. eräiden maiden rahayksikkö. Ruotsin, Tanskan kruunu.
        -----------

        joten selkokielellä:

        Tšekin tasavallan raha on tšekiksi KORUNA ja se tarkoittaa ihan kruunua, jonka kuninkaat ja kuningattaret pitävät joskus päässään.
        Suomeksi Tšekin tasavallan raha on vastaavasti KRUUNU ja se tarkoittaa ihan korunaa, jonka kuninkaat ja kuningattaret pitävät joskus päässään.
        Kuten jo moni tässä ehti jo ihan oikein tuoda esille - myös Ruotsin, Norjan, Islannin, Tanskan, Viron ja Slovakian raha Tšekin kruunun lisäksi ovat suomeksi KRUUNUJA eikä mitään muuta!!!
        p.s. suomalaisittain korunaahan on helppo lausua, mutteihän tarvitse ruveta todistamaan, että ollaan tosi kansainvälisiä, kun osataan lausua vieraskielisiä sanoja oman kielen laadun kustannuksella

        Tarkista oma tekstisi. Sisältö ja ulkoasu aiheuttavat lievää suuremman uskottavuusongelman.


      • vai muu?
        Koruna kirjoitti:

        Tarkista oma tekstisi. Sisältö ja ulkoasu aiheuttavat lievää suuremman uskottavuusongelman.

        Yritäppäs pysyä asiassa. Osoittaa huonoa keskustelutaitoa, kun omat argumenttisi eivät riitä, niin alat soittaa poskea. Nimimerkki Prahalainen mielestäni sangen tyhjentävästi tuon koruna-kruunu asian selvitti, mutta sinulle se taisi olla jo liian monimutkaista.
        p.s. ei oma tekstisikään kovin perusteellista tarkastelua kestä.


      • westend
        vai muu? kirjoitti:

        Yritäppäs pysyä asiassa. Osoittaa huonoa keskustelutaitoa, kun omat argumenttisi eivät riitä, niin alat soittaa poskea. Nimimerkki Prahalainen mielestäni sangen tyhjentävästi tuon koruna-kruunu asian selvitti, mutta sinulle se taisi olla jo liian monimutkaista.
        p.s. ei oma tekstisikään kovin perusteellista tarkastelua kestä.

        Mua on sitten jo kauemman aikaa rassannut joka ketjua terrorisoivat lillukanvarsissa lillujat!
        Minä haluaisin keskustella matkailusta, koska se minua kiinnostaa ja kun itse olen syksyllä menossa Prahaan, niin haluaisin vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia toisten palstalaisten kanssa.
        Ketjun aloittaja kysyi U- Krizè hotellista ja Prahan hintatasosta. Siitäpä kehkeytyikin taas oikeinkirjoitus keskustelu. Mua kiinnostaa enemmän vapaamuotoinen keskustelu matkailusta kuin jankuttaminen Tsekin korunan oikein kirjoituksesta.
        Vaikka olen useita kertoja käynyt Itä Euroopan maissa ja aina uudelleen niihin matkustan, olen suurella mielenkiinnolla lukenut matkailua koskevia keskusteluja ja saanut hyviä vinkkejä ja linkkejä avukseni seuraaville matkoille.


      • v**tuun se pilkunviilaus!
        westend kirjoitti:

        Mua on sitten jo kauemman aikaa rassannut joka ketjua terrorisoivat lillukanvarsissa lillujat!
        Minä haluaisin keskustella matkailusta, koska se minua kiinnostaa ja kun itse olen syksyllä menossa Prahaan, niin haluaisin vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia toisten palstalaisten kanssa.
        Ketjun aloittaja kysyi U- Krizè hotellista ja Prahan hintatasosta. Siitäpä kehkeytyikin taas oikeinkirjoitus keskustelu. Mua kiinnostaa enemmän vapaamuotoinen keskustelu matkailusta kuin jankuttaminen Tsekin korunan oikein kirjoituksesta.
        Vaikka olen useita kertoja käynyt Itä Euroopan maissa ja aina uudelleen niihin matkustan, olen suurella mielenkiinnolla lukenut matkailua koskevia keskusteluja ja saanut hyviä vinkkejä ja linkkejä avukseni seuraaville matkoille.

        on se nyt kumma että joka palstalle ne kieliasupoliisit löytää! pitäisköhän olla oma palsta oikeinkirjoituksen ja kieliopin vahtimisesta kiinnostuneille, ja täällä voitais keskustella siitä matkustamisesta.
        Kun työkseen jo näpyttelee tätä laitetta ihan riittävästi niin ei enää vapaa-ajan kirjoittelussa jaksa sitä pilkkua viilata!
        ymmärretyksi tulee jokatapauksessa. kiitos.


      • Prahalainen2
        v**tuun se pilkunviilaus! kirjoitti:

        on se nyt kumma että joka palstalle ne kieliasupoliisit löytää! pitäisköhän olla oma palsta oikeinkirjoituksen ja kieliopin vahtimisesta kiinnostuneille, ja täällä voitais keskustella siitä matkustamisesta.
        Kun työkseen jo näpyttelee tätä laitetta ihan riittävästi niin ei enää vapaa-ajan kirjoittelussa jaksa sitä pilkkua viilata!
        ymmärretyksi tulee jokatapauksessa. kiitos.

        1. jos joku tekee jatkuvasti jotain väärin, on aihellista asiasta mainita. näin sen tässä keskustelusta muutama henkilö teki ja pikemmin reaktiot siihen ovat olleet aika v...maisia!

        2.tuleeko teille muuten edes mieleen, että nuo väärät termit voisivat vaikkapa jopa loukata niitä itä-europpalaisia tshekkiläisiä (Suomihan on maantieteellisesti idempänä kuin koko Tshekin tasavalta, suurin osa Puolaa, Slovakiaa ja Unkaria puhumatta Sloveniasta ja sijaitsee muistaakseni itä-eurooppalaisessa aikavyöhykkeessä)?
        vielä 1950-luvulla tshekin kielessä käytettiin Suomen kaupungeista AINA ruotsinkieliset nimet - ei kukaan tuntenut Helsinkiä vaan Helsingforsin, Tamperetta vaan Tammerforsin, Turkua vaan Abon, Vaasaa vaan Vasan, Oulua vaan Uleaborgin jne. (maakunnat ovat muuten edelleen ruotsiksi)? tiedättekö te, että vielä 1800-luvulla venäjän kielen vaikutuksen johdosta tshekin kielessä puhuttiin suomalaisista čud:eina?
        miltä semmoinen kuulostaisi siltä harvalta tshekin kieltä osaavalta suomalaiselta?

        - tuskin sana koruna kruunun sijasta ketään loukkaa, mutta oikea termi on kruunu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      224
      13641
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      313
      2504
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1551
    4. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      22
      1418
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1107
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      1012
    7. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      968
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      947
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      922
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      55
      913
    Aihe