Mietin tässä sellaista, että miten oikein kuolleen velhon/noidan henki tai mikälie saadaan tauluun?
Miksi esimerkiksi Siriuksesta ei voinut tulla taulua? Harryhan ois voinu sitten puhua hänen kanssaan milloin vaan.
Vai pitääkö se taulu tahdä ja valmistella jotenkin etukäteen, että henki voi siirtyä sitten siihen, kun kuolee?
Sitten vielä siitä puoliverisestä prinssistä.
Ennen kirjan ilmestymistä täällä oli niitä kaikkia juttuja, että puoliverisellä prinssillä olisi pieni osa kakkosessa ja suuri viitosessa.
Mitä ne jutut oli ja miste ne tuli?
Itse näin niitä juttuja myös joillan nettisivuilla jne.
Taulut?
2
486
Vastaukset
- Ada
Itsekin olen ihmetellyt että miksei Sirius ole missään taulussa. Mutta toisaalta vaikuttais siltä että ainoastaan Tylypahkan entiset rehtorit, joiden kuvat on siellä nykyisen rehtorin huoneessa, pystyvät puhumaan.
Mun mielestä esim. ne kuvat mitä Harryn
vanhemmista on, niin nehän vaan vilkuttelee ja jotain, niinkuin varmaan sen kuvan ottamishetkellä tekivät.
Mutta eikös Dumbledoren nyt pitäisi siirtyä uuteen tauluun rehtorin huoneeseen ja pystyä puhumaan ja liikkumaan?
Siitä voisi kai sitten päätellä että jos ei hän siirry, niin ei hän ole voinut kuolla oikeasti!
Vai mitäs mieltä muut on?
Ja noista huhuista Puoliverisestä prinssistä en kyllä osaa sanoa mitään... Rowling selitti jossain (sivuillaan mielestäni, mutta en kyllä löydä sitä kohtaa mistään...), että maalaukset ovat tavallaan vain kaikuja edesmenneistä malleistaan. Mmm, haalistuneita tiivistelmiä, tai jotain sellaista. Ajatelkaapa vaikka Siriuksen äitiäkin.
Ja oletan, että jos Siriuksesta olisi ollut maalaus joskus teini-iässä, siitä ei olisi ollut keskustelemaan niistä ajatuksista, mitä Siriuksella kenties päässä liikkui maalaamisen jälkeen, ellei joku niitä sille kertoisi.
Että ei se henki siihen siirry eikä mitään, se on vain vaikutelma kyseisestä henkilöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18011299
- 565381
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462627- 382301
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131811Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441735Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381393Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371319Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61226Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261159