Onko täällä joku jotka tietävät jotain Suomen kielioppista?
Suomen kielioppi
17
596
Vastaukset
- pöllö
siis mitä haluut tietää? kysy vaan. kyllä mä ainakin jotain tiedän...
- Andreas
Miten paljon Suomen kielioppi osaat?
Haluan tulla parempi Suomen kielioppiksi ja siksi kysyän - Oikolukija
Andreas kirjoitti:
Miten paljon Suomen kielioppi osaat?
Haluan tulla parempi Suomen kielioppiksi ja siksi kysyän...eli suomen kielellä (kirjakielellä/yleiskielellä) edelliset virkkeesi olisivat näin:
"Miten paljon osaat suomen kielioppia?
Haluan tulla paremmaksi kieliopissa, ja siksi kysyn." (Pilkun käyttö "ja"-sanan edessä ei toki ole edellisessä aivan välttömätöntä.)
TAI
saman asian voisi luontevan kuuloisesti ilmaista myös esimerkiksi näin:
"Haluan oppia lisää kielioppia." TAI "Haluan parantaa taitojani kieliopissa."
- Oikolukija
... ja tehdäänpä sitten heti korjaukset viestiisi. Eli jos tarkkoja ollaan, kysymyksesi pitäisi kirjoittaa kirjakielellä näin, jotta ne olisivat kieliopillisesti oikein:
"Onko täällä joku, joka tietää jotain suomen kieliopista?"
TAI
"Onko täällä ketään, jotka tietävät jotain suomen kieliopista?" - marienus
moikka! mä tiiän kyllä suurinpiirtein suomen kieliopin..eli jos on kysymyksiä niin vastailen mielelläni!
- Muijja
Mitä vittua, kuka nyt haluaa jankata suomen kielioppia? Itse vihaan sitä, kuten myös muita oppeja. Itse luon itselleni parhaat opit.
- Andreas
Hei hei
sinä et pidä suomen kielioppista mutta se ei tarkoittaa että kaikkilla on samalla mieltä, pidän paljon suomen kielioppista
- tyttö
periaatteessa jokaisen suomalaisen tulisi mielestäni osata suomen kielioppi ainakin noin pääpiirteissään...koulussahan ne opitaan! kirjastoista varmaan löytyy monia opuksia liittyen suomen kielioppiin...
- Andreas
OK, kiitos
mitä luullet olen? - piirakka
Andreas kirjoitti:
OK, kiitos
mitä luullet olen?Oletko kenties kotoisin Helsingistä? :)
- Andreas
piirakka kirjoitti:
Oletko kenties kotoisin Helsingistä? :)
Uskotko olen suomlainen?
- -Savage-
Andreas kirjoitti:
Uskotko olen suomlainen?
Oletko eestiläinen?
- Andreas
-Savage- kirjoitti:
Oletko eestiläinen?
En ole, mitä luullet olen?
- Arvailija
Andreas kirjoitti:
En ole, mitä luullet olen?
Tuo nimesi viittaisi Ruotsiin ehkä. Siis jos olet oikeasti Andreas:) Ruotsista? Tai jostain muusta pohjoismaasta? Tai Saksasta?
- Maria
Olen lukenut muutaman viestiketjun tältä sivulta. Minun on todella vaikea uskoa, että nämä ihmiset ovat tosissaan hakemassa jatkokoulutukseen, ja uskovat jopa pääsevänsä sisälle. Nimittäin kielioppi ei ole edes peruskoulun 7-luokkalaisen tasolla.
- Anonyymi
Tämä tyyppi ei tiedä.
Mikä virhe tässä esimerkissä on?
"Käy itse lukemassa.
Neuvoo, Moktar. ;)"- Anonyymi
Onko kielitieteilijöitä paikalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974