Onko täällä joku jotka tietävät jotain Suomen kielioppista?
Suomen kielioppi
18
747
Vastaukset
- pöllö
siis mitä haluut tietää? kysy vaan. kyllä mä ainakin jotain tiedän...
- Andreas
Miten paljon Suomen kielioppi osaat?
Haluan tulla parempi Suomen kielioppiksi ja siksi kysyän - Oikolukija
Andreas kirjoitti:
Miten paljon Suomen kielioppi osaat?
Haluan tulla parempi Suomen kielioppiksi ja siksi kysyän...eli suomen kielellä (kirjakielellä/yleiskielellä) edelliset virkkeesi olisivat näin:
"Miten paljon osaat suomen kielioppia?
Haluan tulla paremmaksi kieliopissa, ja siksi kysyn." (Pilkun käyttö "ja"-sanan edessä ei toki ole edellisessä aivan välttömätöntä.)
TAI
saman asian voisi luontevan kuuloisesti ilmaista myös esimerkiksi näin:
"Haluan oppia lisää kielioppia." TAI "Haluan parantaa taitojani kieliopissa."
- Oikolukija
... ja tehdäänpä sitten heti korjaukset viestiisi. Eli jos tarkkoja ollaan, kysymyksesi pitäisi kirjoittaa kirjakielellä näin, jotta ne olisivat kieliopillisesti oikein:
"Onko täällä joku, joka tietää jotain suomen kieliopista?"
TAI
"Onko täällä ketään, jotka tietävät jotain suomen kieliopista?" - marienus
moikka! mä tiiän kyllä suurinpiirtein suomen kieliopin..eli jos on kysymyksiä niin vastailen mielelläni!
- Muijja
Mitä vittua, kuka nyt haluaa jankata suomen kielioppia? Itse vihaan sitä, kuten myös muita oppeja. Itse luon itselleni parhaat opit.
- Andreas
Hei hei
sinä et pidä suomen kielioppista mutta se ei tarkoittaa että kaikkilla on samalla mieltä, pidän paljon suomen kielioppista
- tyttö
periaatteessa jokaisen suomalaisen tulisi mielestäni osata suomen kielioppi ainakin noin pääpiirteissään...koulussahan ne opitaan! kirjastoista varmaan löytyy monia opuksia liittyen suomen kielioppiin...
- Andreas
OK, kiitos
mitä luullet olen? - piirakka
Andreas kirjoitti:
OK, kiitos
mitä luullet olen?Oletko kenties kotoisin Helsingistä? :)
- Andreas
piirakka kirjoitti:
Oletko kenties kotoisin Helsingistä? :)
Uskotko olen suomlainen?
- -Savage-
Andreas kirjoitti:
Uskotko olen suomlainen?
Oletko eestiläinen?
- Andreas
-Savage- kirjoitti:
Oletko eestiläinen?
En ole, mitä luullet olen?
- Arvailija
Andreas kirjoitti:
En ole, mitä luullet olen?
Tuo nimesi viittaisi Ruotsiin ehkä. Siis jos olet oikeasti Andreas:) Ruotsista? Tai jostain muusta pohjoismaasta? Tai Saksasta?
- Maria
Olen lukenut muutaman viestiketjun tältä sivulta. Minun on todella vaikea uskoa, että nämä ihmiset ovat tosissaan hakemassa jatkokoulutukseen, ja uskovat jopa pääsevänsä sisälle. Nimittäin kielioppi ei ole edes peruskoulun 7-luokkalaisen tasolla.
- Anonyymi
Tämä tyyppi ei tiedä.
Mikä virhe tässä esimerkissä on?
"Käy itse lukemassa.
Neuvoo, Moktar. ;)"- Anonyymi
Onko kielitieteilijöitä paikalla?
- Anonyymi
Moi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774412Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112323- 1681517
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431446- 1211301
- 1151227
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721149Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81116- 611038
- 35946