Heippa! Taas on aika ratkoa punaista pelikaania!! Apuja sivulle 29, oikea yläkulma NYT VALJATTA ja VIERIVIÄ, mitä ihmettä näihin tulee?? Kiitos avustasi.
Vastaukset 92
- Anonyymi00001
Muutetaan niitä vihjeitä kun ei muuta keksitä, eli "nyt viljatta" ja "vieriviä - t"
- Anonyymi00002
Kiitos! Olipa todella oudot vihjeet, alkaa menee jo vähän yli,,,
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kiitos! Olipa todella oudot vihjeet, alkaa menee jo vähän yli,,,
Ehkä ne vihjeet ovat virheellisiä..
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ehkä ne vihjeet ovat virheellisiä..
No se selittäisi,,
- Anonyymi00005
S. 32 Himolukija kirjastossa? Ja Täältä koiran jätöksiä? Saisinko apuja !!
- Anonyymi00006
Jos kirja ei ole hyllyssä voi.......koiranjätöksellä voi pilailla
- Anonyymi00008
Kiitos, mutta en tajua,,, tyhmä kun olen
- Anonyymi00007
S.32 vasen alareuna: munittu ja kanan pää? Apuja kiitos
- Anonyymi00009
En niihin löydä mitään järjellistä sanaa ja siihen alarivillekkin jouduin pistämään tautitukala, ihan vaan vitsinä.
- Anonyymi00010
No minkäs kohdalla se viiva siinä kuvassa on , ja joku lintuhan tietysti munittuna jossain elämänsä vaiheessa on ollut...
- Anonyymi00016
Anonyymi00009 kirjoitti:
En niihin löydä mitään järjellistä sanaa ja siihen alarivillekkin jouduin pistämään tautitukala, ihan vaan vitsinä.
Tossa tautitukala sanassa on kaksi oikeaa tavua ja toinen vieläpä oikealla paikallaankin..
- Anonyymi00011
Viimeiset 6 nykyään laukka. Mikä sipuli siihen tulee tavuristikos?
- Anonyymi00012
Musta.
- Anonyymi00013
Musta tämä ei ole mitenkään vaikea, jos olet hiukankin jyvällä siitä liila-lauseesta...
- Anonyymi00014
S 26. Oikealla , mitä olette saaneet vihjeeseen Serkun suusta? Ja W W W , nyt ei millään onnistu. Kiitän !!
- Anonyymi00015
Toi W on fysiikan käsitteitä ja sen serkun nimestäkin jo voi päätellä mitä sen suusta tulee..
- Anonyymi00017
Kiitos! W W W oli mulla jo aika varma tieto, mutta serkun suusta edelleen niin, että en tajua, et nimestäkin vois päätellä?
Sana siinä nyt on ja luulen, et vieläpä oikein.... - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kiitos! W W W oli mulla jo aika varma tieto, mutta serkun suusta edelleen niin, että en tajua, et nimestäkin vois päätellä?
Sana siinä nyt on ja luulen, et vieläpä oikein....Mölyapinan nimestä voi kyllä hyvinkin päätellä miten se ääntelee
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mölyapinan nimestä voi kyllä hyvinkin päätellä miten se ääntelee
Aivan!! Tietenkin ,,, ei vaan tullut mieleen, kiitos !!!
- Anonyymi00020
Mikäs tässä on vialla kun istuvaan jänikseen tuli anagrammi sanasta istua ja naapurille annettava olisi oles? Sivu25 oikea alanurkka.
- Anonyymi00021
Siinä kuvassa on väärä jänis, eli kultajänis pitäisi olla eikä rusakko
- Anonyymi00022
Laitoin ton Vaalamon rivin sisään, yhtä hyvä vihje se on haravan pohjaksi kuin joku muukin..(tietäjät tietää)
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Laitoin ton Vaalamon rivin sisään, yhtä hyvä vihje se on haravan pohjaksi kuin joku muukin..(tietäjät tietää)
Toivottavasti tulee voitto!!
- Anonyymi00030
Anonyymi00024 kirjoitti:
Toivottavasti tulee voitto!!
Siinä rivissä oli muuten 8 oikein, eli aika hyvin vedetty. Itse en tosin saanut siihen kuin yhden oikean lisää, eli 9. Vaikea kierros kuitenkin, ei yhtään 13 oikein...
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Siinä rivissä oli muuten 8 oikein, eli aika hyvin vedetty. Itse en tosin saanut siihen kuin yhden oikean lisää, eli 9. Vaikea kierros kuitenkin, ei yhtään 13 oikein...
Oli vaikea kierros ! Itsellä vain 6 oikein,, ihan itseni laatimana, no nyt uusi yritys taas!!
- Anonyymi00023
S 12. Oikealla sivun laita. Johdon paikka/Ristiäisissä/Ojan paikka? Näihin jos sais apuja,, joku mättää nyt
- Anonyymi00025
Napa, apet ja (p)erhe..Viitamäen s.28 ristikossa on hyvin vaikea oikea alanurkka, siitä ei nyt kannata aloittaa...
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Napa, apet ja (p)erhe..Viitamäen s.28 ristikossa on hyvin vaikea oikea alanurkka, siitä ei nyt kannata aloittaa...
Kiitos, noin olin sen tehnyt, tuo perhe (erhe) vähän mietitytti,,, s 28 on tosi vaikea, en ole saanut ku muutaman sanan ja onko nekään oikein,, mitähän mahtaa tulla suomen lipun kuvaan???
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kiitos, noin olin sen tehnyt, tuo perhe (erhe) vähän mietitytti,,, s 28 on tosi vaikea, en ole saanut ku muutaman sanan ja onko nekään oikein,, mitähän mahtaa tulla suomen lipun kuvaan???
Tuon avainlipun ainakin pitäisi olla takuu laadusta, mutta se on takuu vain määrätystä kotimaisuusasteesta. Laaduntakuu.
- Anonyymi00028
Piilis C sivu 17. Pystysuoraan nro 1, Miskat ei kasva,,,,, ????
- Anonyymi00029
Selvisikin samantien !!!
- Anonyymi00032
Sivu 23. Onpa vaikea,, kysynkin apuja vihjeisiin Grace Kellyllä [keskellä] ja viulun soittaja [vasen alalaita] kiitos !
- Anonyymi00033
Ruhtinasmies ja eläytyminen.
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ruhtinasmies ja eläytyminen.
Kiitän tosi paljon!
- Anonyymi00034
Sivu 19
Keskellä ylin rivi: mies pelastusveneessä
Piilokirjainta en keksi, voisiko joku ystävällinen auttaa!
Kiitos jo etukäteen.- Anonyymi00035
Sven tossa ainakin on
- Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Sven tossa ainakin on
Niinpä niin, kyllä nyt nolottaa!
Kiitos!
- Anonyymi00038
S 23 vasen ylälaita; Monesta kolmiosta ? Aaltoileva punainen meri ympärillään? Kiitos avustasi!
- Anonyymi00040
Ratkaisin ko kohdat, mutta nyt on tähden kuva ongelmana , mikä olis piilokirjain ,,, ii.i vai onko väärin jotaa? Vielä oikealla vihjeet: Sivulla ja Idea ja ärrät mieheksi?
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ratkaisin ko kohdat, mutta nyt on tähden kuva ongelmana , mikä olis piilokirjain ,,, ii.i vai onko väärin jotaa? Vielä oikealla vihjeet: Sivulla ja Idea ja ärrät mieheksi?
Millainen ristikko on yksitähtinen?
Idea ja ärrät mieheksi: anagrammi idea+rr. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Millainen ristikko on yksitähtinen?
Idea ja ärrät mieheksi: anagrammi idea rr.No tietenkin iisi. Tuon sivulla ym kysymäni sainkin jo ratkottua, kun tajusin idean + rr vihjeen, ja sit oli merkit yläpuolella vääriä,, ne korjasin ja nyt on Valmis!!!
Kiitokset!
- Anonyymi00043
S.30 alhaalla " huono vastaus" ja sukunimien laitto" , " jotain 195" Mikähän näihin mahtaa tulla?
- Anonyymi00044
Parisataa Otilaa urahteli eu-parlamentissa
- Anonyymi00045
Sivun 32 Vaalamon ristikko väittää että aura olisi luontityökalu. Kielitoimiston ja Nykärin tietämiset luonnista ovat tällaiset:
1.) LUODA (Kielitoimisto)
Siirtää lapiolla tms., lapioida.
Luoda lunta.
Luoda lanta navetasta.
Luoda hauta umpeen.
Luoda tie auki.
2.) LUODA (Nykysuomen sanakirja)
Heitellä tai työnnellä lapiolla tms., lapioida, äyskäröidä, ammentaa, ajaa.
Ilmaisee käsiteltävän aineen. Luoda lunta katolta, tieltä.
Luoda viljaa säkkeihin. Lapiolla luotavat maalajit.
Luoda lanta navetasta. Multa luodaan kasvin juurilta.
Luoda vettä veneestä.
Katuvierelle luotu lumikasa.
Linnoituksen ympärille luotiin maavalli. Hauta luotiin umpeen. Luoda tie auki. Asia menee kuin luotua latua 'luistaa mainiosti'.
Luoda ojaa.
Hauta alle vaahteraisen, luo leinonen.
Pekka oli vienyt piiat navettapihaa luomaan
Kaikissa noissa annetaan ymmärtää että luominen tehdään lapiolla tai talikolla. Missään ei mainita, että auralla maan tal lumen siirtely olisi luomista.
Silti ristikkoon on pakko laittaa AURA, jos haluaa saada ruudukkonsa täyteen.- Anonyymi00046
Siirtää lapiolla tms. Aura on se "tai muu sellainen".
- Anonyymi00047
Kyllä sen "tai muu sellainen" pitää rajautua lapiota vastaaviin käsityökaluihin, eli lähinnä talikko, kuokka, harava tai hanko.
Jos ihan kaikki siirtämisen välineet sallitaan sen mukaan pitää hyväksyä mukaan niin katepillarit, panssarivaunut kuin lentotukialuksetkin.
Kaikilla noilla voidaan siirtää ("luoda") jotakin, kuten lapiollakin. - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Kyllä sen "tai muu sellainen" pitää rajautua lapiota vastaaviin käsityökaluihin, eli lähinnä talikko, kuokka, harava tai hanko.
Jos ihan kaikki siirtämisen välineet sallitaan sen mukaan pitää hyväksyä mukaan niin katepillarit, panssarivaunut kuin lentotukialuksetkin.
Kaikilla noilla voidaan siirtää ("luoda") jotakin, kuten lapiollakin.Tästä se jankutus taitaa taas lähteä? Toivottavasti ei. Lumiaurahan ei suinkaan ole se koko ajoneuvo vaan siinä se aura on vain osana.
- Anonyymi00054
Entäpä jos auralla tarkoitetaankin tässä sädekehää tai vastaavaa? Astraaliolennoille ja Luojallehan sellainen usein piirretään?
- Anonyymi00057
"Lumiaurahan ei suinkaan ole se koko ajoneuvo
vaan siinä se aura on vain osana."
Kun talvella sanotaan että lumiaura tulee, niin kyllä sillä tarkoitetaan koko aurausajoneuvoa, jonka kärjessä on vinossa asennossa oleva auraosa. Se voi lisäksi olla varsin suurikokoinen.
https://stark.fi/auraus/
Jos joku voi esittää kirjallisuudessa tai elokuvisaa tai missä tahansa yhteydessä, jossa lumen siirtoa auraamalla sanotaan lumen luonniksi, niin silloin olen tietenkin väärässä.
Kyllä sorat, lumet ja sonnat luodaan vain lapioilla ja talikoilla. Tällaiset esimerkit tietää ja tunnistaa myös kielitoimisto ja Nykäri. - Anonyymi00059
Anonyymi00047 kirjoitti:
Kaikilla noilla voidaan siirtää ("luoda") jotakin, kuten lapiollakin.Voiko olla vielä KOLA ,, lumikola ??
- Anonyymi00049
Sivu 32 on Viitamäen tekemä! Millä sivulla ko vihje on? En nyt löydä,,, olisin tarkistanut oman vastauksen
- Anonyymi00050
Sivu 32
Vassemmassa reunassa keskellä oleva kuva puuarkusta
Auttaisiko joku ystävällinen kertomalla mikä on sanan keskimmäinen tavu!
Kiitos jo etukäteen!- Anonyymi00051
POH se taitaa olla
- Anonyymi00052
Sivulla 32: Vasemmalla nurkassa on kuva lasista.
Mikähän sana sopisi siihen?
Kiitos avusta!- Anonyymi00053
Mitta
- Anonyymi00055
Käärme sivu 20B
Päästä häntään: KEHITTYMÄTÖN
Hännästä päähän: REUNASSA
Näihin en löydä sopivia sanoja.
Voisiko joku ystävällinen tietäjä auttaa!
Suuret kiitokset jo etukäteen!- Anonyymi00058
Epäkypsä ja pykä
- Anonyymi00056
Noita 32-sivun ristikon vastauksia löytyi ratkojista niin paljon, että ainakin minä sain nyt ristikkoni valmiiksi.
- Anonyymi00060
Sivu 25 Vaalamo. Mitä mieltä olette vihjeestä: Tehdään vain miehille, jos olen saanut oikean vastauksen, niin Google haun mukaan sitä tehdän myös naisille ??
Mitäs olette mieltä, toki voin olla väärässä,,, - Anonyymi00061
Sivu 32
Aika keskellä olevat vihjeet:
Lumiukon kuva ja takkuinen
Ei avaudu nämä sitten millään, voisikohan joku ystävällinen kertoa mitä näihin tulee!
Suuret kiitokset etukäteen!- Anonyymi00063
Niihin tulee suojakeli ja turjake...
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Niihin tulee suojakeli ja turjake...
Kiitokset avusta!
- Anonyymi00065
Sivu 32
Oikeassa reunassa kuva jossa auto ja nainen.
Kaksi ensimmäistä tavua puuttuu, saisinko apuja!
Suuri kiitos jo etukäteen!- Anonyymi00066
Masentava on mulla,,,,
- Anonyymi00067
Sivu 28 , apuja kyselen. Pääkuvan alla EI VAALEIN sit ROMMIKOLA ja JOSKUS SUHTEELLINEN [kuvan oikealla puolella]
Kiitos jos autat, tämä on tosi vaikea ristikko!!- Anonyymi00070
Epädemokraattinen terästetty vaalitapa..
- Anonyymi00068
S. 14 Mitähän esittää vasemmassa reunassa pääkuvan alla oleva kaksiruutuinen vihreä? vihje.
- Anonyymi00069
Eikös siinä jotain viherkasvillisuutta ole..
- Anonyymi00071
S. 24, pääkuvan alla: MENEE POIS. Mulla tulee siihen väkisinkin KAAKKAAVA, mutta eihän se ole mikään sana. Missä kohdin mulla on jotain väärin?
- Anonyymi00072
Kannattaisi katsoa uudestaan ainakin Antti Kakukonen -vihjettä...
- Anonyymi00073
Kaikkoava,,,,,
- Anonyymi00074
Sivu 28. Ylhäällä Lapsi ja ässästä nuoli, alhaalla Päätön pommi ,Hyväuskoisella?
Ja vielä Toivottu ilman naista. Jos näihin sais apuja, kiitän kovasti!- Anonyymi00077
Se nainen joka siinä heivataan on Ava Gardner, ei mikään seksipommi, vaikka sinänsä kyllä sulotar, niin kuin Svea-mamma...
- Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Se nainen joka siinä heivataan on Ava Gardner, ei mikään seksipommi, vaikka sinänsä kyllä sulotar, niin kuin Svea-mamma...
Tänne laskettu tulee mulla Esat?? Eli olis tase, mut miksi ylhäältä tulisi Aasi ?? Et onko oikein??
Toivottu ilman naista edelleen askarruttaa? Lit tänne myös ?? - Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Tänne laskettu tulee mulla Esat?? Eli olis tase, mut miksi ylhäältä tulisi Aasi ?? Et onko oikein??
Toivottu ilman naista edelleen askarruttaa? Lit tänne myös ??Eikös niissä lastenjuhlissa jotain aasinhännän kiinnitystä leikitä. Toivottu ilmsn Avaa on suotava. Tuo lit, eli lit tänne! (Käsky)
- Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Eikös niissä lastenjuhlissa jotain aasinhännän kiinnitystä leikitä. Toivottu ilmsn Avaa on suotava. Tuo lit, eli lit tänne! (Käsky)
Lit tänne t.akit ? Jotain väärin ??
- Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
Lit tänne t.akit ? Jotain väärin ??
No olihan siinä väärin, et nyt tajusin:) nyt pitäisi olla oikein. Kiitos avustasi!
- Anonyymi00075
Sivu 23
Oikeassa sivussa olevat japanilaiset kuviot.
Mitä kummaa niihin tulee, piilokirjaimet hukassa?
Saisinko apua ongelmaani?
Kiitokset jo etukäteen!- Anonyymi00076
Minulla on tavu ja outo,,, et onko nämä oikein?? Korjaisiko viisaampi, jos on väärin
- Anonyymi00082
Hei! Auttaisiko joku minua aukeaman (s. 18-19) kanssa? Ristikko on lähes täynnä, mutta s. 19 oikea alakulma aiheuttaa harmaita hiuksia. Vihjeet "koulussa", "siivoojalla" ja "soitettuja", saisinko niihin vinkkejä tai vastauksia?
- Anonyymi00083
Abit, sini, bassot. Ole hyvä :)
- Anonyymi00085
Anonyymi00083 kirjoitti:
Abit, sini, bassot. Ole hyvä :)
Kiitos!
- Anonyymi00084
Sivut 30
-vasen yläkulma: ei paikallaan muttei riehukaan
-vasen alakulma: pomolle poikkeuksellinen levy
-vasen alarivi: jotain 195
Voisikohan joku ystävällinen tietäjä kertoa mitä
näihi tulee!
Kiitokset jo etukäteen!- Anonyymi00086
Jotain 195 tais olla parisataa,, muistaakseni.
- Anonyymi00087
Ei puutu käärmeestä paljoa. Mitähän tulee päästä häntään soturi ja tuulen nopeus? Kiitos.
- Anonyymi00088
olikohan ne samurai ja bofori
- Anonyymi00089UUSI
Sivun 23 ristikko jo melkein ratkottu. Mut mikä on oikean reunan vihje "sivulla" tai sen yläpuolella oleva "1. muualla pieni"? Kiitos jo etukäteen!
- Anonyymi00092UUSI
Korvat on sivulla ja Adams, voi ehkä tulla Aatamista + pieni(s)
- Anonyymi00090UUSI
S.31. Oikea yläreuna. Mitähän tulee vihjeisiin eri kohtiin ihmisessä asetettavia ja omituinen? Kiitoksia.
- Anonyymi00091UUSI
Tanu , essu ja hassu..
- Anonyymi00093UUSI
Kiitos. Selevis. Ilimankos ei meinannut ratketa, kun yritin tyrkyttää mies myös lopussa o alfredia.
- Anonyymi00094UUSI
Sivu 31
Mitähän tulisi sivun keskellä oleviin vihjeisiin:
- toiminnasta vastuussa sekä
- aiheutti skandaalin
KIITOS!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591190
Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust571128Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍1171060Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7970- 96950
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.5785Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista27731Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it192686- 71659
- 32630