Morjensta, vanhaa asiaa muistamaton kyselee.
Nykyisen poliisitalon paikalla oli aikoinaan Kesoilin myyntipaikka, oli vain mittarit ja kioskin kokoinen "konttori" jossa tarvittavia kulutuskamoja. Tulppia, tuulettimen hihnoja yms. Muistelen, että äijää sanottiin Sakuksi, siihen muistini loppuu. Kertokaapas Sakun sukunimi. Hänellä oli kait ollut syöpä kurkussa ja siksi ääni oli käheä.
Poltinahon Kesoil, muistatko ?
18
67
Vastaukset 18
- Anonyymi00001UUSI
Ei ollut kyttiksen paikalla, vaan nykyisellä nurmikolla ympyrän laidalla.
- Anonyymi00002UUSI
Tenavana oltu isän mukana autoa tankkaamassa, huoltiksella huumaava bensiinin, öljyn ja körssin katku ja välillä kävi tsäkä ja sai tarrankin :)
- Anonyymi00003UUSI
Juu se oli ihan kioskin kokonen. Toisessa päässä joku varasto missä öljykanistereita. Toisesta päästä pääsi sisään. Molemmin puolin autotarviketta ja takasivulla myyntipöytä jonka takana lisää tarviketta seinällä. Pumput oli molemmin puolin tätä kioskia. Toisella puolen omat pumppunsa 99 ja 92 oktaaniselle. Toisella puolen pumppu josta saattoi valita sekotuksen 92 ja 99 väliltä ja dieseli. Polttoöljy oli vähän kauempana ja siinä oli myös lautakoppi jonka seinässä renkaantäyttömittari. Myyjänä oli tosiaan vanha mies ja sitten nuori mies. Oisko ollu isä ja poika? Ja tankkaus oli tosiaan aina palveluna. Saattoi pyytää vaikka bensaa satasella ja antaa rahan kouraan ja jatkaa matkaa. Niissähän oli vaan ne pyörivät numerot litrat, myyjä muisti hinnan ulkoo.
- Anonyymi00004UUSI
Niimpäniin höpöhöpö taas
- Anonyymi00013UUSI
Se nuorempi mies oli Heinämäki nimeltään. Kysyi kerran että lappiinko meinaat mennä, kun otin litran Tunturi Sporttiin bensaa. Ei ollut enempään rahaa :) Oli ihan hyvä huoltoasema.
- Anonyymi00006UUSI
90- luvun alussa oli vielä toiminnassa, ajettiin joskus peltoautolla mökiltä suoraan siihen tankkaamaan. Taunuksen sivutakalasi vaan tippui perkeles Hattelmalantielle kesken ajon.
- Anonyymi00007UUSI
Peltoautoista tulikin mieleen jotta mikään ei ole pyhää ei silloinkaan eikä nykyään. Hävytöntä ajella pellolla ajankuluksi rallia. Pellolta tuotetaan ruokaa.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Peltoautoista tulikin mieleen jotta mikään ei ole pyhää ei silloinkaan eikä nykyään. Hävytöntä ajella pellolla ajankuluksi rallia. Pellolta tuotetaan ruokaa.
Nykynuoriso ei sentään heitä kaikkia jätteitään ja jääkaappejaan metsiin, ojiin ja soihin kuten kääkkäsukupolvi. Melkein kun Intiassa.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Itse asiassa ajettiin pikku-/metsäteillä ja soramontulla, ei viljelyalalla ja talvella järvenjäällä tietysti.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Itse asiassa ajettiin pikku-/metsäteillä ja soramontulla, ei viljelyalalla ja talvella järvenjäällä tietysti.
Pyydän anteeksi nuorisolta itse asijassa täälä Pohjanmaala olen nähnyt harrastettavan peltoautoilua sielä kesantomaila.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Pyydän anteeksi nuorisolta itse asijassa täälä Pohjanmaala olen nähnyt harrastettavan peltoautoilua sielä kesantomaila.
Siellä on pakko ajaa pellolla, kun muuta ole.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Nykynuoriso ei sentään heitä kaikkia jätteitään ja jääkaappejaan metsiin, ojiin ja soihin kuten kääkkäsukupolvi. Melkein kun Intiassa.
Siinä ne nykynuorison hyvät puolet tulikin.
- Anonyymi00010UUSI
Sitten siinä oli Nesteen kylmis ja kun Topin St1 lopetti polttoaineen myynnin, kaupungin länsipuolella ei ollut polttoaineen jakelupistettä useaan vuoteen.
- Anonyymi00012UUSI
WOW miten hyvin joidenkin muisti pelaa. Itseä kiinnostaisi Jukolan kauppakeskus koska tuli ja mitä kaikkea siinä on ollut.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
WOW miten hyvin joidenkin muisti pelaa. Itseä kiinnostaisi Jukolan kauppakeskus koska tuli ja mitä kaikkea siinä on ollut.
Hiidenkivi eli grilli, parturi, Jukolan juntti ei kun Jussi, K-market Venla, missä posti, R-kioski, Säästöpankki, missä myös laskujen maksuautomaattieteinen ja oliko joskus vielä eläinlääkäri.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Hiidenkivi eli grilli, parturi, Jukolan juntti ei kun Jussi, K-market Venla, missä posti, R-kioski, Säästöpankki, missä myös laskujen maksuautomaattieteinen ja oliko joskus vielä eläinlääkäri.
Salkkarien Suomen kiertueella Ridge Forrester Jukolan torilla ja Hiidenkivessä myytiin Ridge- hampurilaisia. Helikopterilla kurvasi paikalle. Olikohan -92?
- Anonyymi00014UUSI
Muistan. Oli missä on nyt ympyrän keskipiste ja kallista oli kun kaupan vaan 99okt.
- Anonyymi00019UUSI
"Kertokaapas Sakun sukunimi"
Muistaakseni Sammakko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3531066- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37676- 41578
- 48571
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459